Mitä hölmöjä väärinkäsityksiä sinulla oli lapsena?
Kommentit (268)
lapsena että kun ihminen kuolee, se muuttuu jotenkin superkevyeksi, niinkuin ruumiin paino häviäisi kokonaan.
Ja n. 4-vuotiaana koin suunnattoman elämyksen kun tajusin että musiikki tulee oikeasti soittimista. Siihen asti luulin että orkesteri on jotain hienoa rekvisiittaa laulajalle.
eli jos vahingossa nielaisin omenansiemenen, niin sain hysteerisen itkukohtauksen, koska nythän mahassani alkaisi kasvaa omenapuu joka työntyisi sitten kurkustani ulos - vähänkö epämukavaa! Luulin myös, että isäni joutuu vankilaan koska ajoi äitini pyörällä (naistenpyörä).
Puhuin aina laitumesta, kun tarkoitin laituria (en tiennyt, mikä laidun on) - "meen tonne laitumelle nyt" :D
Olin ihan varma jo pienenä, että osaan neuloa. Toisin kävi, kun kokeilin silloin :)
Lapsena muistan puheita siitä onko Maa tosiaan pallo vai litteä, mutta saattoi liittyä entisajan uskomuksiin. Mietittiin kuitenkin, että voiko joutua niin reunalle, että voi tippua.
Meillä eli väite, että kun katsoo silmät killissä, niin ne voi jäädä niin, jos joku säikäyttää juuri silloin.
Luokkakaverilla oli pörröinen luonnonkihara ja hyvin karkea tukka ja väitti, että saisi sen suoraksi isänsä partavedellä (taidettiin joskus uskoakin siihen).
Tukka tarkoitti joskus häpykarvoja, hiukset oli hiukset.
Luultiin kaverin kanssa harrastavamme seksiä, kun vedettiin housut alas ja nytkytettiin lantioita toisiamme vasten (molemmat siis tyttöjä).
No, joutui poliisiautoon ja mäkös parkumaan tuhatta ja sataa. Olin varma, että isä joutuu vankilaan ja meillä ei ole sitten isää ollenkaan.
T: Lähes vankilakundin tyttö
koskaan ja pienenä luulin, että hautausmaalla kuolleet vaan makaavat selällään maan pinnalla ja että jos menisin pappani päälle hyppimään, hän heräisi henkiin.
No hyvä huomata, etten ole ollut ainoa! Se oli kamalaa kun aina kun joku ymmärtämätön (aikuinen) sanoi tukka, niin kaikki lapset aloimme hihittää!
Sitten se meni vielä pahemmaksi, että makkara oli aina jotain sensuroimatonta, muna tietysti ja lätty tarkoitti naisen sukupuolielintä! Paistetaan lättyjä - kihihi!
Ja punaista ei saanut käyttää ollenkaan yhdessä vaiheessa, koska se tarkoittaa, että rakastaa. (= Tosi noloa.) On nämä nykyajan lapset (onneksi?) ihan erilaisia!
Joskus kun minulle oli äiti laittanut sydänpaikat farkkuihin, istuin koko kerhopäivän, ettei kukaan näkisi niitä.
Naapurissa asui Sandström.
Minäkin uskoin, että poliisit vie vankilaan pienemmästäkin rikkeestä, jos vaikka kävelee päin punaista liikennevaloa.
No hyvä huomata, etten ole ollut ainoa! Se oli kamalaa kun aina kun joku ymmärtämätön (aikuinen) sanoi tukka, niin kaikki lapset aloimme hihittää!
Tätä mä olen miettinyt ihan vastakin: lapsena se oli niin järkyttävän noloa, jos joku sanoi tukka. Mut oletteko aikuisena koskaan kuulleet, että joku käyttäisi häpykarvoista tukka-sanaa.
En minäkään.
"Auts... Sydämeen mahtuu kuules vaan yks "ämmä"
Vierailija - 08.01.10 07:24 (ID 9795101) "
mieheni luuli pienenä että kun on seisova pöytä ni siin joutuu seisten syödä =)
ja tietysti että joulupukki on olemassa...=)
ja minä luulin että lapsia tulee pussailemallaja olin myös todella varma että äiti oli löytänyt mut kaalista ja siskon tyttären toi haikara... kaikki kertoi eri tarinoita siis =)
ja että miehet on sitä varten olemassa että ne kantaa naisten puolesta painavia laukkuja =)
sit tuli yllätyksenä että maito tulee lehmästä ku meille tuli auto joka toi maitoa =) olin vissiin 4 v...
ja siis just hyviä nää mitä ootte kirjottanu =)
Onko av-mammat kasvaneet henkisesti?
vakaa usko Jumalaan ja raamattuun, koska aikuisethan ei valehtele....
Kekkosen kuolessa mietin myös, että mistä saadaan uusi Kekkonen.
Ja kun naapurin yh-äiti kertoi miehen iskemisestä (salaa kuuneltiin kaverin kanssa), niin luultiin , että naiset vaan menee ravintolaan ja iskee (silmää) niin avott! saa miehen...
Mäkin tajusin tuon "Varpunen jouluaamuna" vasta nyt :D Senkin tajusin ehkä 15 vuotiaana, että siinä iltarukouksessa rukoillaan " Levolle lasken, luojani armias, ole suojani", eikä että " levolle lasken luojani, armias ole suojani". Ja pitkään luulin myös, että autoihin tankataan lyijytöntä blyfriä. Kauan piti ruotsiakin opiskella ennen ku tajusin, että blyfri = lyijytön ja autoihin tankataan lyijytöntä bensaa :)
Kyllä se rukous menee näin:
”Levolle laske Luojani, Armias ole suojani. Sijaltain jos en nousisi, taivaaseen ota tykösi.”
Eli ei se lause ole "Luojani Armias ole suojani" vaan Luoja ja Armias ovat eri lauseissa, joskin viittaavat kai samaan olentoon...
lauletaan, et Jerry ajaa punaisella (vai v.punaisella?) jaguaarilla..ni mie hoilotin aika kauan, et se ajaa vaaleanpunaisella lavuaarilla..:)
miehen pippeli seisoo niin kauan kunnes se laukastaan.
- kaikki artistit vaan odottaa jossain äänitysstudiossa, kun tuli sävellahja. Pitihän niiden odottaa siellä, jos joku toivoisi juuri niiden musaa. Kaikki siis oli vaan livenä.
- aikuiset ei ymmärrä, kun väittää että Afrikassa on nälänhätä, koska niillä lapsilla oli niin isot vatsat. Aikuisena vasta olen tämän ymmärtänyt, voi heitä :(
- ei saa irvistää, ettei naama jää sellaiseksi.
- omenapuu kasvaa mahaan, jos syö siemeniä.
- ei saa lahjoja, jos on tuhma ja tontut kurkkii ikkunoista.
- luulin, että kaikki uskovaiset pitää nutturaa ja veisaa vaan virsiä ja että niiden elämä on tylsää. Toisin on :)
että sanat presidentti ja kekkonen ovat synonyymejä. Muistan kun Kekkonen kuoli, ja silloin minun mielestäni suomeen valitaan uusi kekkonen. olin ihan pöyristynyt kun valittiin Koivisto, ja äitini selvensi minulle että Koivisto ei ole suomen uusi Kekkonen.... :)
mun mielestä siinä käytetään sitä "armias" sanaa kuvailemaan sitä, millanen se luoja on. siis "luojani armias, ole suojani".mutta ehkä olen ruvennut käsittämään hölmösti vasta isompana :)
laulussa sininen uni lauletaan että nukkumatti "hiipii ovesta sisään ja hyppää kaapin taa"
ihmettelin, mikä oikein on kaapinta? :)