Palaan töihin kahden vuoden tauon jälkeen. En ole koko aikana ottanut mitään yhteyttä töihin.
Onko mun nyt pakko huomenna soittaa, onko jotain mitä pitää sopia? Vai menenkö vain avaimella sinne suoraan kello 8?
Kommentit (85)
että hoitovapaa loppuu! Mitä mun ois pitänyt soitella? Kysellä kuulumisia vai? ap
Eli et voi sanoa, ettet ole ollut kahteen vuoteen yhteydessä. Vai ilmoititko jo ennen äitiyslomaasi, kuinka pitkän hoitovapaan pidät ja koska palaat? Sinänsä kyllä vähän outoa, ettei esimiehesi ole ollut yhteydessä ja kysynyt missään vaiheessa että onko suunnitelmasi yhä voimassa.
Jos et ole ollut yhteydessä ja ilmoittanut hoitovapaasta, silloin sulla ei ole työpaikkaakaan
Sinne se kävelee kahden vuoden jälkeen, kun ei olis pois ollutkaan. Istuu vanhalle työpisteelle ja jatkaa siitä mihin jäikin:D
Ja sain paluupostissa hyväksyvän päätöksen. Huomenna aion soittaa, kysellä vaikka mihin aikaan tulen paikalle torstaina. Ei kai toi nyt niin kauhean pahalta kuulosta? Mutta soitanko tosiaan esimiehelle, luontevammalta tuntuisi soittaa henkilöstöosastolle?
ap
sillähän se selviää :) sanot vaikka, että ajattelit vaan soitella orientoituaksesi töihin paluuseen, tai jotakin. Kyllä kai siellä tiedetään, että olet palaamassa, mutta onhan se tietysti kohteliasta soittaa etukäteen.
Kysyt, että tuletko torstaina klo kahdeksan hänen luokseen tms.
Ja jos hän on sormi suussa eikä tiedä paluustasi, niin sitten yhdessä sovitte kumpi on yhteydessä henkilöstö osastoon.
Kun palaat hoitovapaalta, niin sullehan tarvii tarjota töitä, mutta ei välttämättä sitä sun vanhaa paikkaa. Meinasitko avaimilla vaan kävellä sisään ja istua vanhan pöytäsi ääreen? Onko se ollut sielä kaksi vuotta tyhjänä?
Ja sain paluupostissa hyväksyvän päätöksen. Huomenna aion soittaa, kysellä vaikka mihin aikaan tulen paikalle torstaina. Ei kai toi nyt niin kauhean pahalta kuulosta? Mutta soitanko tosiaan esimiehelle, luontevammalta tuntuisi soittaa henkilöstöosastolle? ap
Ja mulla on itseasiassa sama tilanne kuin ap:lla, palaan myös torstaina 2 vuoden tauon jälkeen töihin. Ite oon kyllä ollu säännöllisesti yhteydessä työantajaan ja joulukuun puolessa välissä kävin hakemassa työvuorolistat.
Jännittää täälläkin, osaakohan sitä enää mitään...
Ihan kiva oli olla töissä, mukavien ihmisten takia etenkin. Ja lapsi on ollut ihan tyytyväinen päiväkodissa, toivottavasti jatkuu samoin. Iltaisin ollut kyllä normaalia itkuisempi.
ap
ei mikään lapsi ole ekan päivän jälkeen kivaa oli.
mutta saitpa tänne kivan keskustelun aikaiseksi miten asioita ei saa tehdä.
Ihan kiva oli olla töissä, mukavien ihmisten takia etenkin. Ja lapsi on ollut ihan tyytyväinen päiväkodissa, toivottavasti jatkuu samoin. Iltaisin ollut kyllä normaalia itkuisempi. ap
ei mikään lapsi ole ekan päivän jälkeen kivaa oli. mutta saitpa tänne kivan keskustelun aikaiseksi miten asioita ei saa tehdä.
viiden vuoden vanhempain ja hoitovapailla. Miksi olisin, siellä ne työt odotti kun palasin ja muutoksista otin selvää palkallisena eli töissä ollessani, ei tullut mieleenikään kesken vapaideni soitella ja kysellä kuulumisia.
Minuakin aidosti kiinnostaisi kuulla miten ap:n töihinpaluu sujui.
Johan mua olette kaipailleet! No tosiaan tiistaina soitin, ja pomo oli ilmeisesti unohtanut mun paluun, kun oli vähän ihmeissään. Mutta jo parin minuutin puhelun aikana oli asiat kondiksessa, kertoi missä mun hone nykyään on. Koneet ja puhelimet oli kunnossa, tosin kansiot ja mapit oli hukassa, ne sain vasta myöhemmin. Työnkuva oli muuttunut yllättävän paljon, niitä tässä olen kaksi päivää opetellut. Jotkut vanhat työt oli poistuneet, sijainen (jo vakinaistettu) tekee niitä, ja mulla on ihan uusia, mielenkiintoisia töitä tilalla.
Ja vastaanotto oli sydämellinen, kovasti kyselivät lapsesta ja miten päiväkodin aloitus sujui.
ap
Tässä nyt pitkä nenä niille kaikille ''pirujen maalailijoille'' :D Tsemppiä työhösi ap ja toivottavasti päiväkoti alkaa sujumaan!
Ihan kiva oli olla töissä, mukavien ihmisten takia etenkin. Ja lapsi on ollut ihan tyytyväinen päiväkodissa, toivottavasti jatkuu samoin. Iltaisin ollut kyllä normaalia itkuisempi.
ap
Kovasti huudeltiin perään, mut nyt ollaankin ihan hiljaa.. ;o)
Kovasti huudeltiin perään, mut nyt ollaankin ihan hiljaa.. ;o)
ja henkilöstöä on potkittu pihalle tuotannollisiin ja taloudellisiin syihin vedoten, ei potkuja voida antaa hoitovapaalla olevalle. hänelle voidaan kuitenkin antaa irtisnomislappu kouraan heti ekana työpäivänä, joten jo ihan tällaistakin tilannetta ajatellen soittelisin töihin hyvissä ajoin ja "haistelisin" vähän, mitä tuleman pitää. Tiedän monta tapausta, jossa on käynyt näin.
Jos sulla on ollut sijainen, niin ei varmaan hänenkään työsopimusta ole jatkettu, jos oletus on, että sä tuut töihin, joten siinäkin mielessä outoa, ettei sitten työnantajakaan ole asiaa tiedustellut. Tai sitten voi olla niin, että sijainen on vakinaistettu ja hän saa pitää sun vanhan työn ja sulle keksitään jotain muuta vastaavaa. Näinkin käy usein. Ja tilanne on vähän hassu, jos ap vaan pamahtaa paikalle ja toteaa, et nyt tulin takaisin. Mitäs jos sun pomo sattuu olemaan kipeänä/työmatkalla tms. Jos hän ei ole muistanut paluutasi, siellä ei ole ketään, joka organisoisi sulle jotain hommaa. Isossa talossa on tietysti henkilköstöosasto, jolla on ylhäällä vapaiden pituudet, mutta ei meillä ainakaan sieltä lähetellä esimiehille muistutuksia, että sun alaisen sen ja sen hoitovapaa loppuu huomenna.
t: yksi epäilijä