Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palaan töihin kahden vuoden tauon jälkeen. En ole koko aikana ottanut mitään yhteyttä töihin.

Vierailija
04.01.2010 |

Onko mun nyt pakko huomenna soittaa, onko jotain mitä pitää sopia? Vai menenkö vain avaimella sinne suoraan kello 8?

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen tullaan tietysti normaalisti töihin vapaan loppumista seuraavana arkipäivänä. Eihän sitä edes voi jättää tulematta töihin, koska irtisanomisaika koskee myös hoitovapaalaisia.

Onhan se varmasti yleistä ja normaalia, että otetaan jonkinlaista yhteyttä vähän ennen töihin palaamista ja varsinkin jos on esim. vuorotyö niin pakkokin on ottaa. Mutta jos ihmisellä on vakituinen työsuhde, niin onhan hänellä lupa pitää vapaansa ilman yhteydenottoja eikä työtehtäviä noin vaan saa muille siirtää tai muuttaa tai varsinkaan lopettaa työsuhdetta hoitovapaan aikana. Vakituisessa virassa tai toimessahan vapaapäätökset tehdään aina päivämäärän tarkkuudella, eikä sijaisen työsuhdetta edes voi jatkaa ellei vakituiselle ole ensin myönnetty vapaata.

Ihan eri asia sitten, jos on työsuhde, joka ei ole vakituinen, silloinhan on pakko olla yhteyksissä ihan käytännön kuvioiden ja työsuhteen jatkumisen vuoksi.

Vierailija
22/85 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen tullaan tietysti normaalisti töihin vapaan loppumista seuraavana arkipäivänä. Eihän sitä edes voi jättää tulematta töihin, koska irtisanomisaika koskee myös hoitovapaalaisia. Onhan se varmasti yleistä ja normaalia, että otetaan jonkinlaista yhteyttä vähän ennen töihin palaamista ja varsinkin jos on esim. vuorotyö niin pakkokin on ottaa. Mutta jos ihmisellä on vakituinen työsuhde, niin onhan hänellä lupa pitää vapaansa ilman yhteydenottoja eikä työtehtäviä noin vaan saa muille siirtää tai muuttaa tai varsinkaan lopettaa työsuhdetta hoitovapaan aikana. Vakituisessa virassa tai toimessahan vapaapäätökset tehdään aina päivämäärän tarkkuudella, eikä sijaisen työsuhdetta edes voi jatkaa ellei vakituiselle ole ensin myönnetty vapaata. Ihan eri asia sitten, jos on työsuhde, joka ei ole vakituinen, silloinhan on pakko olla yhteyksissä ihan käytännön kuvioiden ja työsuhteen jatkumisen vuoksi.

lupa pitää vapaata? Miten se yksi puhelu ennen töihin palaamista on pois siitä vapaasta? Kyllä minäkin olen muutamia kertoja soittanut työpaikalleni tai käynyt työajan ulkopuolella, eikä se ole mielestäni vapaa-ajastani pois. Ihan normaalia toimintaa. Kaksi vuotta on kuitenkin aika pitkä aika olla totaalisesti työnantajan "ulottumattomissa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin olisin tietenkin ottanut yhteyttä työpaikkaan etukäteen.

Mutta noin niinkuin juridisesti ja työntekijän oikeuksien kannalta vakituisessa työsuhteessa olevalla on oikeus menetellä noin. Kyllähän se yksi puhelukin on työntekoa, eikä siihen ole mitään velvollisuutta jos on kerran vapaata tiettyyn päivämäärään asti anonut. Ihmisellä on lupa olla tavoittamattomissa tuohon päivään saakka, eikä sille kukaan mitään voi.

t. 66

Vierailija
24/85 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin olisin tietenkin ottanut yhteyttä työpaikkaan etukäteen. Mutta noin niinkuin juridisesti ja työntekijän oikeuksien kannalta vakituisessa työsuhteessa olevalla on oikeus menetellä noin. Kyllähän se yksi puhelukin on työntekoa, eikä siihen ole mitään velvollisuutta jos on kerran vapaata tiettyyn päivämäärään asti anonut. Ihmisellä on lupa olla tavoittamattomissa tuohon päivään saakka, eikä sille kukaan mitään voi. t. 66

jos työnantajalla on jotain tärkeää työnaloittamiseen liittyvää asiaa ennen työn aloittamista? Onko työntekijällä oikeus olla tavoittamattomissa siihen saakka.

Vierailija
25/85 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoiseksi menee.. toivottavasti ap kerrot mitä sua huomenna odotti töissä. Niin eihän mikään pakota olemaan yhteydessä työnantajaan, mutta onhan se hyvän tavan mukaista viimeistään ottaa yhteyttä kun töihinpaluuajankohta lähenee.

Vierailija
26/85 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mielenkiintoinen tapaus

Vierailija
27/85 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saada sen verran huonoja uutisia ettei tänne enää kirjoittele asiasta..

Olisi ehkä kannattanut olla yhteydessä hieman aiemmin..

Vierailija
28/85 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ehtinyt koneelle?

Miten kävi?

Vierailija
29/85 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että näin taisi käydä.

Vierailija
30/85 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä on vähintäänkin outo työnantajakin jos ei ole ottanut yhteyttä, että kahden kauppa tämä on. Ja huonoa asioiden hoitoa myös jos irtisanominen ilmoitetaan vasta työhönpaluupäivänä. Siis että työnantaja ei mitään asiasta kommunikoi ennen paluuta.

Vierailija
31/85 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitanyt mitaan yhteytta toihinsa ja miettii pitaako ilmoittaa ennenkuin palaa takas, tuskin han tulee tanne meille paivittamaan tekojaan :)

Vierailija
32/85 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos AP ei ole kahteen vuoteen pitanyt mitaan yhteytta toihinsa ja miettii pitaako ilmoittaa ennenkuin palaa takas, tuskin han tulee tanne meille paivittamaan tekojaan :)

Vierailija
33/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletus on ettei ole takaisin tulossa kahden vuoden päästä mikäli ei ole välillä yhteyksissä.

Itse olen hoitovapaalla kunnes nuorin on vähintään 2,5 v, mieluiten 3v. Työpaikka on hyvä ja tykkään siitä, mutta lapset menevät nyt edelle. Työ on vaativampaa ja siihen minua on koulutettu.

Olen yhteyksissä ollut viimeksi vuosi sitten ja vuoden päästä noin palaan. Ajattelin että riittää että nyt keväällä taas olen yhteyksissä. Inhottaa mennä työpaikalle kun kokoajan kärttävät takaisin töihin ja saan selitellä ja selitellä miksen palaa vielä, eivätkä miehinä ymmärrä. Suorastaan vihaiselta vaikuttavat kun en palaa (ainakin melkein). Eipä tee kovasti mieli mennä sinne jatkuvasti käymään kun kärttäminen alkaa heti.

Vierailija
34/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän töistä on yksi hoitovapaalla, ja kaikki olettavat ettei ole tänne enää palaamassa. Syy: ei ole hoitovapaansa aikana osoittanut mitään mielenkiintoa yritystä kohtaan. Aika yllätys on, jos pölähtääkin tänne jotain päivänä ottamatta etukäteen mitään yhteyttä. Uskon, että henkilöstöhallinto on laskenutkin jo sen varaan, ettei hän palaa.

Vierailija
35/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut kotona kohta 4v. raskausaika, ensin sairausloma sitä ennen ja sitten hoitovapaa ja yhteydessä esimiehiin olen ollut säännöllisesti puoli jos toisin. Työpaikalla käynyt. Työkavereihin yhteys.

Muutkin hoitovapaalla olevat ovat yhteydessä aina välillä otetaan tilannekatsaus esim. syksyisin ja kesken vuotta jne. missä mennään kuka palailee milloinkin kuka jatkaa mihinkin asti. Jotta kaikki muutkin kuin esimies on tilanteesta perillä!

Vierailija
36/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä myös on selkeä viesti työpaikalle työntekijän kiinnostuksesta(tai sen puutteesta siis) jos ei kahteen vuoteen ole missään yhteydessä. Itse olen jäänyt heinäkuussa 2006 pois töistä ja käyn parin kuukauden välein tervehtimässä, "näyttämässä lapsia" ja meilailen jatkuvasti. Olen kiinnostunut mitä töissä tapahtuu ja missä mennän, vaikka en ole palaamassa ainakaan vuoteen sinne takaisin...

Vierailija
37/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis ihan käytännön asiat. Jos meille pamahtaisi joku päivän varoitusajalla töihin, niin hänelle ei olisi pöytää, tuolia, tietokonetta eikä tunnuksia mihinkään. Ja näin varmaan ihan jokaisessa isossa firmassa.

Vierailija
38/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos ap olet palannut töistä? Vieläkö avain sopi lukkoon?

Vierailija
39/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän opetella oikeinkirjoitussääntöjä. Ymmärrän, että tämä on vapaata tekstiä, mutta kyllä siihenkin pitäisi silti edes pilkut laittaa paikalleen. Viestinnän ammattilainen on viestinnän ammattilainen vapaallakin!

Ja jos moitit noin rankasti toista, niin olethan sitten itse valmis ottamaan vastaan kritiikkiä.

Tämä vain sivuhuomautuksena, en ole ap, enkä kukaan muukaan aikaisemmin kommentoinut.

Tätä ketjua lukiessa nousee kyllä niskavillat pystyyn. Ihan siksi, että olen viestintäalan ammattilainen, enkä pysty käsittämään miksi ihmiset eivät pidä yhteyttä, VIESTI asioitaan ja tiedota elämästään.

En tarkoita, että ap olisi jotenkin tai mitenkään tiedotusvelvollinen työnantajalle, mutta tää haiskahtaa niin typerälle jutulle, että vaikea uskoa tän olevan totta.

Ap, jos sua ei ole kiinnostanut kahteen vuoteen duunipaikka pätkääkään, miksi sitten edes täällä kysyt mitä tehdä, miten palata?

Jos olisit toiminut kuten fiksut ihmiset toimii, olisit ollut yhteydessä työnantajaasi/firmaan/henkilöstöosastoon/tms jo syksyllä/loppuvuodesta ja KERTONUT, että olet palaamassa. Jos et muuten niin vaikka ihan vaan siksi, että se on FIKSUA ja antaa sinusta satakertaa paremman kuvan kuin se, että pölähdät duunipaikkaan kahden vuoden jälkeen töihin paikkaan jossa kyllä on huomattu, ettei kiinnosta pätkääkään. Tai soitat päivää ennen viikolla, jolloin todella monet ovat vielä lomalla(!!!), että nyt mä tuun...!

Voi elämän kevät. Toivoa sopii, että toimistorutiinisi jatkuvat kuin et olisi poissa ollutkaan mutta en jaksa uskoa siihen. On käsittämätöntä miksi ihmiset tekee elämästään niin vaikeaa. Jos ajattelisi asioita vähän etukäteen niin ei tarttis ihmetellä jossain av:lla elämän perusasioita.

T: kotiäiti/tiedottaja/yrittäjä

Vierailija
40/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vakipaikka odottamassa ja hoitovapaan kesto on sovittu, niin totta kai oletus on, että henkilö PALAA töihin, jos ei muuta ilmoita. Aika epäpäteviä henkilöstöosastoja teillä.

Mutta kyllä mä ihmettelen ap:nkin toimintaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi