Palaan töihin kahden vuoden tauon jälkeen. En ole koko aikana ottanut mitään yhteyttä töihin.
Onko mun nyt pakko huomenna soittaa, onko jotain mitä pitää sopia? Vai menenkö vain avaimella sinne suoraan kello 8?
Kommentit (85)
Mun työpaikassa tosin jo lähes 6v hoitovapaaalla ollut nainen pölähti paikalle ilmoittamatta mitään että on tulossa. Joo, oishan se pitänyt olla tiedossa että tulee mutta kun henkilöstössä oli tapahtunut muutoksia jne niin eipä kukaan ollut enää kartalla ja olivat kyllä ihan ihmeissään kun tyyppi ei ollut pitänyt mitään yhteyttäkään. Niitä työtehtäviä joista aikanaan jäi pois ei enää edes ollut... Mutta toki tehtävää järjestyi. Ja useamman sadan henkilön työpaikka kyseessä, osastolla noin 15 hlöä. Itse en silloin ollut töissäkään kun oli ko henkilö viimeksi työssä ollut niin olihan se aika hassua kun aamulla toinen siihen ilmeistyi ja kysyin sitten että voinko auttaa ja tyyppi pamauttaa että oon töissä täällä, ei vaan löydy vanhaa työpöytää.
Että ehkä tosiaan ois hyvä soittaa.
Jos ap on ilmoittanut olevansa poissa kaksi vuotta, mikä ihmeen velvollisuus hänellä olisi ilmoitella itsestään virkavapaan aikana?
Työnantajat eivät kaipaa yksittäisiä ihmisiä. Miksi helvetissä yksittäisen työntekijän pitäis palkattomalla virkavapaallaan siis nuoleskella työnantajaa?
En ymmärrä, miten nykynuoriso on näin pihalla. Missä on ay-henki?
Fiksut etenevät myös urallaan ja fiksuilla saattaa olla tietokone ja työpiste kunnossa kun tulevat. Hölmöt viestintäkyvyttömät jäävät junnaamaan samojen rutiinitehtävien kanssa. Fiksua on joskus tehdä myös sellaista, joka ei ole mikään pakko.
ap:llä ollut työpaikan avain 2 vuotta kotona?
Itse olen äityslomalle lähtiessä aina palauttanut työpaikan avaimen ja saanut sen takaisin käydessäni sopimassa työhönpaluusta/työvuoroista yms. äitiysloman ja hoitovapaan jälkeen. En olisi edes halunnut pitää työpaikan avainta kotona.
Ei tollasia ihmisia vaan voisi olla kuin mitä ap. on. Tai sit ap. on kuullut, ettei töitä enää ole ja on nyt nolona?
että 3 v kotivuoden aikana kävin kerran suht alussa siellä vauvan kanssa (sovin sen etukäteen), meilailin ehkä about kerran vuodessa pomolle ja pomo mulle jos tuli muutoksia (siis jotain organisaatiomuutoksia jne.) ja lähetin joulukortin jasain joulukortin.
Mulla ei ollut siellä henk. koht. ystäviä, joten en nähnyt syytä sen tiiviimpään yhteydenpitoon.
Ja toki anoin nuo ajat eli sen khh-kauden. Ja sitten vaan soitin jotain kuukautta ennen että tuun 1.9. ja onko jotain mitä tarvisi tietää ja onko esimies mua vastassa (avain).
Ja siitä se lähti. Joku sanoi, että luuli etten tuu takaisin, kun en ollut kovin paljoa yhteydessä... mutta sanoin vaan, että aika meni niin nopeaan siellä kotona.
Ei se oo merkki, ettei kiinnosta, vaan että kiinnosti sekin mitä on kotona. Musta tavallaan tyhjänpäiväistä olla joka muutoksesta niin tietoinen, siis että nyt on xp-vista jne. kun se on kumminkin sitten se, mikä on, kun palaan töihin.
nostetaanpas, jos ap töiltään(?) ehtisi vastailemaan..
hallintoväestä. Vain siellä ja ehkä makkaratehtaan likuhihnalla voi olla noin välinpitämätöntä porukkaa...
Tulehan nyt ap kertomaan miten kavi??
apn viesti vahvistaa entisestään mielikuvaani hallintoväestä. Vain siellä ja ehkä makkaratehtaan likuhihnalla voi olla noin välinpitämätöntä porukkaa...
se surullisen kuuluisa virkamies. SItä paitsi eihän muualla nykyisin oteta edes sijaisia kuin julkisella.
ap:n ilmoitella itsestään tai soitella kyselläkseen vaikka tehtävistä äikkärin jälkeen. Mä palasin vajaan vuoden äitiyslomalta niin, että soitin pomolle ja juttelin vain minuutin. Sitten kaksi kuukautta myöhemmin kävelin vaan työpaikalle ja aktivoin avaimet aulaemännällä. Sitten vaan ylös ja moikkaan pomoa. Sieltä sain tiedon, missä on mun uusi työpiste. Eipä siinä kummempia. Ekana päivänä sitten katseltiin, mitä on tarkoitus tehdä.
Olen ylempi toimihenkilö.
itsekin olisin tietenkin ottanut yhteyttä työpaikkaan etukäteen. Mutta noin niinkuin juridisesti ja työntekijän oikeuksien kannalta vakituisessa työsuhteessa olevalla on oikeus
menetellä noin. Kyllähän se yksi puhelukin on työntekoa, eikä siihen ole mitään velvollisuutta jos on kerran vapaata tiettyyn päivämäärään asti anonut. Ihmisellä on lupa olla tavoittamattomissa tuohon päivään saakka, eikä sille kukaan mitään voi. t. 66
jos työnantajalla on jotain tärkeää työnaloittamiseen liittyvää asiaa ennen työn aloittamista? Onko työntekijällä oikeus olla tavoittamattomissa siihen saakka.
Jos yhteystiedot ovat julkisia tai ainakin työnantajan tiedossa ja jos ap vastaa puhelimeensa ja avaa kirjeensä niin eihän hän sitten missään tavoittamattomissa ole ollut.
Musta olis ihan fiksua soittaa muutama päivä ennen aiottua työhönpaluuta jotta joku järjestää valmiiksi tunnukset koneisiin yms. tarvittavaa mutta ei musta työntekijällä voi olla mitään velvollisuutta soitella pomolleen hoitovapaiden aikana kuukauden välein että joo, olen edelleen tulossa kahden vuoden päästä takaisin, joo olen edelleenkin tulossa, joo yhä vieläkin olen palaamassa töihin kun hoitovapaani loppuu, ei en vieläkään ole irtisanoutunut...
Tämä ei voi olla totta. Kukaan ei oikeasti ajattele, että voi kahden vuoden jälkeen vain ilmestyä työpaikalle ottamatta yhteyttä etukäteen.
Tämä ei voi olla totta. Kukaan ei oikeasti ajattele, että voi kahden vuoden jälkeen vain ilmestyä työpaikalle ottamatta yhteyttä etukäteen.
Miten ap edes tietää ja olettaa työnantajan tietävän, että työt alkavat juuri huomenna? Onko ap siis jäänyt aikoinaan töistä pois juuri loppiaiseksi (mikä viikonpäivä se edes on ollut kaksi vuotta sitten, onko lauantai ollut viimeinen työpäivä)ja onko sovittu, että hän palaa 7.1.2010? Kai hänellä on ollut sijainen? Onko varmaa, että hän ei ole siellä enää huomenna? Miten työnantaja on voinut muistaa tai luottaa siihen, että ap tulee juuri huomenna töihin, jos sijaista ei enää ole?
Ap tulethan kertomaan miten kävi? Tiedettinkö työpaikalla odottaa sinua? Vai olivatko ihmeissään, kun ilmaannuit paikalle. Jos siis tosiaan vain menit työpaikalle torstaina klo 8 ottamatta etukäteen etukäteen yhteyttä
????