Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään sekä jäädä että lähteä. Mies saattaa olla yhtä hullu kuin Schupolli.

Vierailija
04.01.2010 |

Pelkään jopa nukkua mieheni vieressä, hän on räjähdysaltis ja todella ailahtelevainen.

Pelkään myös avioeroa, sillä hän saattaa olla yhtä hullu kuin Schupolli.

Hänellä on nuoruudessaan ollut vankilatuomioita pahoinpitelyistä.

Kaksi pientä lasta.

Olemme jo siinä pisteessä että vihaan miestäni. Ruma, lihava, keski-ikäinen luuseri ja siihen päälle vielä väkivallan uhka ja jatkuvat henkinen väkivalta.

Mitä tehdä, kun sekä jääminen, että lähteminen pelottavat yhtä paljon?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumaan jäädä.

Vierailija
2/26 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sieltäkin joskus lähdettävä.

Haen pysyvää ratkaisua. Schupollin ex-vaimon tapaus osoitti kun vainotut naiset todella ovat ilman suojaa. Ei siinä mitkään lähestymiskiellot auta kun ei niitä kukaan valvo.

Myös mieheni vihaa minua, sen osoittaa avoimella haukkumisella lasten kuullen ja eleillä ja ilmeillä. Ei ole kyse mistään mustasukkaisuudesta vaan kateellisuudesta minun elämääni kohtaan. Mies haluaisi että voisin huonosti.

Sen harvan kerran kun minulla tulee lasten kanssa kinaa niin hän oikein innostuu ja aggressiiviseen tyyliinsä tulee mukaan komentamaan lapsia vaikkei hän olisi alunperin ollut osallisena koko tilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maan alle eli vaihtaisin vaikka maata jos ei muu auta. Häviät oelmattomiin.

Vierailija
4/26 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsikaappauksesta. Ei niinkään voi tehdä. :-(

Vierailija
5/26 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele ammattilaisten kanssa, esim. www.ensijaturvakotienliitto.fi sivuilta löydät puhelinnumeroita. Kuulostat eläväsi kohtuuttomassa tilanteessa, väkivallan ja paineen alla. Keskustele myös läheistesi, sukulaistesi, ystäviesi, puolisosi sukulaisten kanssa. Älä jää yksin pelkojen kanssa.

Itse erosin vastaavissa peloissa viime vuonna ja koen tehneeni oikean ratkaisun sekä lapsieni että itseni vuoksi. Edelleen pelkään erityisesti että puosliso tekee laajennetun itsemurhan minulle kostaakseen lasten ollessa hänen luonaan.

Hae apua ja turvaa. Tuosta tilanteesta pitäisi sekä sinun että lastesi päästä turvallisempaan elämään. Voimia sinulle raskaaseen tilanteeseesi.

Vierailija
6/26 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala tilanne. Mites pariterapia? Voisko sellasesta saada apua. Lähinnä ajattelin siinä mielessä, että ehkä miehes pää saatais sentään siihen kuntoon, että sen voisi sitten aikaa myöten jättää ilman hengenvaaraa. Jos muotoilisit terapian tarpeen niin, että SINÄ olet niin huono puoliso ja haluaisit tulla paremmaksi.

Vierailija
7/26 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hankkiuduin yhdestä hullusta eroon, mutta meillä ei ollut lapsia. Tein monia suunnitelmia päässäni. Ystäviä ei enää ollut, tai helpompi oli olla pitämättä heihin yhteyttä. Sain luvan mennä vaikka kahville tunniksi. Sitten se kamala tenttaaminen ja raportointi kaikesta, mistä oli puhuttu ja mitä olin muka kertonut miehestä mun kaverille jne. Helpompi oli jättää tapaamatta kavereita, ja tiedätte kuinka käy kun kavereita ei tapaa koskaan...

Tein monia suunnitelmia ja kuultuani miehen vainoamisista edellisiä kumppaneita kohtaan jne tein oman suunnitelmani, josta pidin kiinni. Unohtelin asioita, pukeuduin säkkimäsesti, en edes yrittänyt puhua mitään kivoja juttuja, säästä puhuin tunti tunnin perään jne. Mies alkoi kyllästymään muhun ja puolen vuoden jälkeen, keksin loppukaneetin. Kerroin, että mut irtisanottiin, mutta että kyllähän me pärjätään, kun mies on töissä ja pystyy elättämään minut. Voin tehdä sitten kotitöitä kotona sen ollessa töissä (olin alkanut tekeen kotityötkin hutiloiden ja laimin lyöden). Manguin koko ajan rahaa kaikkeen mahdolliseen.

Lopulta mies jätti mut!!! Itkuhan siinä pääsi (huojennuksesta). Mies auttoi pakkaamaan vähäiset tavarani, eikä ole yhteyttä pitänyt. Kyliltä olen kuullut, että on avovaimo ja lapsi. Avovaimo on tiennyt, mihin päänsä pistää, mutta säälittää lapsi.

Vierailija
8/26 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidat asuntoasian, tukiverkon ja läheiset ihmiset sinua auttamaan. Niin minä tein. Lähdin lapsen kanssa. Pelkäsin ennen lähtöä henkemme edestä ja senjälkeen.

Olen käynyt terapiassa ja hän on saanut lähestymiskiellon, hain avioeroa. Suurin osa tuollaisista tapauksista vaan (onneksi) uhkeilee. Lähde. Tuollainen tilanne vaikuttaa myös lapsiin. Lähteminen on kaiken sen vaivan arvoista. Saat olla oma itsesi ja myös lapsesi nauttivat tilanteesta.

Vierailija
9/26 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae sellainen itsellesi netistä, pyydä suojelua ja muuta v*tt**n sieltä. ja heti sen jälkeen hommaa aseenkantolupa 22 cal revolverille sekä lyhennä piippua sen verran, että saat kannettua asetta mukana kaikkialla, sanoo laki mitä tahansa. Parempi rikkoa lakia kuin joutua tapetuksi "erittäin julmalla tavalla" kaverin leikkiessä hieman puukollaan.

En edes usko, että yksikään järjisssään oleva tuomari tulee rankaisemaaan henkensä edestä pelkäävää naista laittomaksi modatun aseen hallussapidosta.

Vierailija
10/26 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala tilanne, mutta saat kyllä apua viranomaisilta jos pyydät! Sosiaalipuolen väki ja poliisi kyllä auttavat sinut ja lapsesi pois tuosta tilanteesta. Voit muuttaa nimesi ja osoitteesi salaisiksi jne.

Vierailija
11/26 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidat asuntoasian, tukiverkon ja läheiset ihmiset sinua auttamaan. Niin minä tein. Lähdin lapsen kanssa. Pelkäsin ennen lähtöä henkemme edestä ja senjälkeen. Olen käynyt terapiassa ja hän on saanut lähestymiskiellon, hain avioeroa. Suurin osa tuollaisista tapauksista vaan (onneksi) uhkeilee. Lähde. Tuollainen tilanne vaikuttaa myös lapsiin. Lähteminen on kaiken sen vaivan arvoista. Saat olla oma itsesi ja myös lapsesi nauttivat tilanteesta.

Vierailija
12/26 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuisin antamaan lapset viikoksi miehelle. Epäilen hänellä olevan myös pedofilisia taipumuksia, enkä jätä nytkään hänelle lapsia koskaan, eikä hän sitä myöskään halua. Ei pärjää lasten kanssa, ei osaa laittaa ruokaa oikeaan aikaan, ei tiedä päiväuniaikoja yms.

t. ap

Vierailija
13/26 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko-viikko systeemi on harvinaista pienten lasten vanhemmille, koska pienet tarvitsevat pysyvät rutiinit.

Haet tietenkin yksinhuoltajuutta joka tapauksessa. Kerää todisteita kaikesta mahdollisesta: lasten laiminlyönnistä, uhkailuista, jne...

Vierailija
14/26 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanki turvaverkosto. Eli puhu ystävillesi, perheellesi, ammattilaisille. Itse pääsin vastaavasta tilanteesta kun uhkasin laittaa mieheni työpaikalle sähköpostia jokaisesta sen lyönnistä ja/tai uhkailusta. Eli raasti vain uhkaat maineen tuhoamisella ellei se lähde. Sinun on päästävä niskan päälle. Jos näytät pelkosi, kiusaaminen jatkuu. Parempi että miehesi pelkää sinua, vaikka pitäisikin täysin hulluna. Tällaisille tyypeille täytyy laittaa kovaa kovaa vastaan, sillä ne ei muusta tiedä. Ja jotta se ei vaatisi lapsia itselleen sinun täytyy alusta asti huutaa sille että sinä vaadit että se kantaa puolet vastuusta, koska SINÄ et ala jäämään lasten kanssa yksin vaan haluat tästä lähtien VAPAA-AIKAA itsellesi (tämän jälkeen se ei takuulla ota niitä tunniksikaan :-). Ja ihan oikeasti olisi hyvä jos sinulla olisi mies turvana. Joku isokokoinen kaveri joka voisi näytellä poikaystävääsi ja joka uhkailisi todella rumasti...

Vierailija
15/26 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tein myös kaikki samat temput jotka aiempi kirjoittaja mainitsi; annoin itseni lihota, en puhunut koskaan mitään kivoja, en suostunut menemään töihin.. Mikään näistä ei kuitenkaan yksinään tepsinyt. Hän lähti vasta kun uhkasin maineen tuhoamisella (samalla kun äitini muutti meille vähäksi aikaa "auttamaan lastenhoidossa" :-). Mies oli pitkään sitä mieltä että olin pimahtanut täysin eikä halunnut olla kanssani missään tekemisissä. Olin tästä hyvin, hyvin huojentunut.

Vierailija
16/26 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tein myös kaikki samat temput jotka aiempi kirjoittaja mainitsi; annoin itseni lihota, en puhunut koskaan mitään kivoja, en suostunut menemään töihin.. Mikään näistä ei kuitenkaan yksinään tepsinyt. Hän lähti vasta kun uhkasin maineen tuhoamisella (samalla kun äitini muutti meille vähäksi aikaa "auttamaan lastenhoidossa" :-). Mies oli pitkään sitä mieltä että olin pimahtanut täysin eikä halunnut olla kanssani missään tekemisissä. Olin tästä hyvin, hyvin huojentunut.

tekisin siivoojan töitä jne. Hän on nimenomaan kateellinen hoikkuudestani, hyvästä työstäni jne. Hän on itse sanonut vihaavansa sitä etten liho, ei voi käsittää miksen liho ym. sairasta.

Hän vihaa vapaata ja hyväpalkkaista työtäni, hän ei arvosta sitä että pystyn ostamaan lapsille hyviä vaatteita, leluja jne. vaan näkee sen negatiivisena.

Hän kokisi olevansa herra ja perheenpää mikäli olisin onneton reppana hänen rinnallaan.

Vierailija
17/26 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä miehet nimittäin haukkuvat TEIT SÄ MITÄ TAHANSA.

Minä (17-18) olen tänä päivänä hoikistunut ja saanut kivan työpaikan ja tätähän exä jaksaa ihmetellä. Lisäisin kuitenkin vielä että meillä on nyt, kun erosta on kulunut 3-4 vuotta, suht asiallinen suhde. Eli hänellä on uusi nainen johon ilmeisesti purkaa pahimmat energiansa, ja minua hän pitää edelleen hulluna, mutta on kuitenkin lasten tähden yhteydessä. Kun pahin oli ohi (siihen meni runsas vuosi) aloin pikkuhiljaa puhua positiivisempaan sävyyn ja painotin hänen hyviä puolia ja sitä kuinka tärkeä hän on meille kuitenkin on (hahhah!). Sen johdosta hän tapaaa silloin tällöin lapsiaan, esittää hyvää ja vastuuntuntoista isää (hulluun äitiin verrattuna...), maksaa elatukset jne. Minusta on nyt tärkeää pitää suhde asiallisella tasolla ettei väkivallan uhkaa syntyisi.

Vierailija
18/26 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että juuri NYT sulla on todella hyvät tsäänssit saada apua tuohon ongelmaan. Mene turvakotiin, kyllä ne osaa auttaa sua sieltä eteenpäin. Lähestymiskielto miehelle, tämän tapauksen jälkeen luulen, että suht helppo saada.

Mikä on se puhelinpalvelu, jonne voi soittaa perheväkivaltatapauksissa, osaisko joku laittaa numeron?

Vierailija
19/26 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AVOYKSIKKÖ

Kilpolantie 2, 00940 Helsinki

tuettu asuminen ja neuvonta p. 09 2243 4024, fax 09 2243 4025

avotyö 050-3010748, 050-592 3026

Vierailija
20/26 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman todisteita lähestymiskiellon saaminen on vaikeaa. Piilota vaikka joku nauhuri nauhoittamaan miehesi riitelyt tms. Tietenkin niin ettei mies sitä varmasti löydä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi