Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Minkä ikäisenä lastenne hampaita on paikattu 1. kerran?

Vierailija
01.11.2009 |

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole kyllä paikattu minun eikä miehenkään hampaita.

Vierailija
2/24 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus 6 v, 3-vuotiaana paikattiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottamaan pois.ostettiin viimeisen päälle hyvät sähköhammasharjat ja kaikki ylimääräinen sokerin syönti ja turhat välipalat pois plus xylitolin syönti tuplattiin.pitäis ruveta hammaspeikot häviämään.pitäkää hyvää huolta lastenne hampaista.hirvittävää kuunnella kun huutaa puudutuspiikistä ja koko hampaan paikkaus operaation ajan..

Vierailija
4/24 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään ei vielä ole ollut yhtään reikää eli ei ole paikattukaan.

Vierailija
5/24 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v ei ole toistaiseksi reikiä, mutta mua ärsyttää, kun aloitti päiväkodissa, missä suht usein keksiä tai muuta makeeta eikä xylitolia anneta....

Vierailija
6/24 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirvittävää kuunnella kun huutaa puudutuspiikistä ja koko hampaan paikkaus operaation ajan..

Meillä taas 3-v:n hampaan paikkaus meni todella helposti ja ilman itkuja. Tyttö sanoi jälkikäteen, että yhdessä kohdassa tuntui vähän kurjalta, muuten ei miltään. Meillä ei siis jäänyt paikkauksesta mitään traumoja äidille eikä tyttärelle.

Mutta toki toivon, ettei samaan enää jouduta uudestaan. Kuopuksellamme on ilmeisesti tavallista heikompi purukalusto synnynnäisesti, sillä hänellä on myös hammaskiveä sekä usein toistuvia aftoja. Esikoisella taas on ollut aina "esimerkilliset" hampaat ja suu ja aivan taatusti on hoidettu molempien hampaita samoilla periaatteilla. Aina ei siis ole vanhempien vika, jos ongelmia tulee.

3

Vierailija
7/24 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua suuttuttaa TODELLA vanhemmat, jotka antavat lastensa hampaiden reikiintyä! Omat maitohampaani olivat täynnä reikiä, kun hampaiden harjauksesta ei pidetty huolta. 6-vuotiaana ITSE ryhdistäydyin ja aloin harjata huolella omat hampaani ja nyt 3-kymppisenä ainoastaan 1 paikattu hammas. Hyvä minä! Jos lapsi säästyy 10-v saakka reikiintymiseltä, ei tule myöhemminkään saamaan reikiä. Pitäkää siis huoli lastenne syömisistä ja juomisista, hampaiden harjauksesta ja MUUSTAKIN HYGIENIASTA. Älkää tartuttako str. mutansia lapsiinne lääppimällä tms.

Vierailija
8/24 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi säästyy 10-v saakka reikiintymiseltä, ei tule myöhemminkään saamaan reikiä.

Mulla ei ollut ennen yläasteikää yhtään reikää ja on niitä sittemmin tullut ihan monta :(

Vierailija
9/24 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi säästyy 10-v saakka reikiintymiseltä, ei tule myöhemminkään saamaan reikiä.

Reikiä tulee ihan iästä huolimatta, kun laiminlyö suuhygienia! T: Ensimmäiset reiät hampaisiin vasta parikymppisenä ja nyt liki 30v lähes joka hammas paikattu

Vierailija
10/24 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset 5 ja 9

Vierailija
11/24 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oltiin äärimmäisen tarkkoja mutansin tarttumisesta, ja toiselle tarttui silti. Harmittaa, onneksi toinen säästyi.

Luin jostain että 75 % alle 2v on jo mutanstartunta. 50 % lievä ja 25 % paha. Siis aika monella valistuksesta huolimatta.

Vierailija
12/24 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei reikiä!

Vanhemmilla valitettavan paljon, kun eivät omat vanhemmat patistaneet hampaiden pesuun... ; (

Vierailija
13/24 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä reikiä

Vierailija
14/24 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 v. oli paikattava. Sai tosin ilokaasua, joten ei minkäänlaisia traumoja.

Vierailija
15/24 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vanhin lapsista on 18 v.

Jotain olen siis oppinut omista huonoista hampaistani.

Vierailija
16/24 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vielä reikiä. Harjattu on ahkerasti, mutta on syöty herkkujakin. Karkkipäivä oli pitkään lauantaisin, mutta nyt ostelevat jo itsekin.

Vierailija
17/24 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on mutanstartunta?

Vierailija
18/24 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljä lasta, vanhin 14v.

Vierailija
19/24 |