Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko lapsellinen ja kohtuuton vai ymmärrättekö? Sanokaa vapaasti.

Vierailija
03.01.2010 |

Kyseenalaistin mieheni tavan katsoa väkivaltaisia elokuvia. Minusta väkivalta ei ole viihdettä enkä jaksa käsittää, miten joku pitää seurattavana elokuvaa, jonka juoni on epätodellista sankaritarinaa ja sisältää paljon ampumista ja väkivaltaa. Sama koskee jotain väkivaltapelejä, joita hän joskus pelaa.

Miehen mielestä olen vähän hassu. Totta on, että hän tekee paljon muutakin kun edellä mainittua, kuten katsoo muitakin ohjelmia ja esim lukee ja harrastaa liikuntaa (hän käski lisätä, että käy myös töissä). Lasten aikana ko. ohjelma eivät meillä pyöri.

Ymmärtääkö kukaan minua? Itse en vain ymmärrä, miksi tuollaista "viihdettä" pitää olla olemassakaan. Myönnän, että Espoon ammuskelu oli viimeinen niitti asian esille ottamiseen.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miestäsi katsomasta. Se on aikuinen ihminen.

En mäkään välitä väkivaltaviihteestä järin paljon. Mies tykkää katsoa joskus jotain, mutta en mä siihen puutu.

Vierailija
22/32 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanonutkaan kieltävänsä, ainoastaan otti puheeksi väkivaltaviihteen perustan. En minäkään ymmärrä, miten väkivalta voi olla viihdettä. Mutta kuten joku sanoi, ei kai tarvitsekaan. Kokonaisuus kai ratkaisee, miten innostunut henkilö muuten on aseista ja lyömisestä ja mitkä ovat omat ensimmäiset toimintamallit ongelmien selvittämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten varmaan ymmärrä taistelulajejakaan? Saako teidän lapset leikkiä esim. miekkailua?

Vierailija
24/32 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuelämää? Ainakin se elokuva oli melko suoraa lähitoimintaa, eikä senkään moraalipohja aina niin ihailtava ja todellinen ole.

Vierailija
25/32 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten varmaan ymmärrä taistelulajejakaan? Saako teidän lapset leikkiä esim. miekkailua?

Miekkailua, painia, vaanimista, rosvoa ja poliisia, mutta "mä tapan sut" -tyyppisiin leikkeihin puutun.

Ap

Vierailija
26/32 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla nyreissäsi, kun oikeita ongelmia ei ole. Ehkä pientä kontrolloinninhalua myös taustalla? Haluat, että miehesi ajattelee kuten sinä, mikä on tietysti mahdotonta, koska kyseessä on kaksi erillistä ihmistä. Relaa mummo.

Vierailija
27/32 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suhtaudun väkivaltaisiin elokuviin yhtenä keinona käsitellä tosielämän mörköjä. Omia aggressioitaan voi purkaa elokuvien henkilöihin ja tapahtumiin ottamatta niihin sen enempää moraalista kantaa.

Kyllä meilläkin mies katsoo väkivaltaisia ohjelmia, ja katson itsekin jonkin verran (esim. 24:ää). Pahimmissa mäiskintäkohtauksissa käännän katseeni pois. Fiktiiviset väkivaltaiset tarinat eivät kuitenkaan minua ahdista, toisin kuin tositapahtumiin perustuvat. En pysty katsomaan esim. keskitysleiriaiheisia elokuvia ollenkaan. Myöskään muut sotaelokuvat eivät ole minun juttuni. Mutta niilläkin on ehkä paikkansa: kuinka paljon tietäisimme tapahtuneista kauheuksista, jos kukaan ei olisi pukenut niitä elokuvien muotoon?

Olen pyörinyt paljon seurakuntapiireissä ja siellä olen joskus kohdannut MIESTEN suusta moralisointia elokuvien ja tv-sarjojen seksistä ja ihmissuhteiden tasosta. Silti nämä samat miehet katsovat väkivaltaviihdettä. Hölmöä minusta moralisoida yhtä asiaa ja jättää toinen huomiotta.

Kuten sanottu, normaali ja terve ihminen ei muutu väkivaltaiseksi katsomalla elokuvia. Samaten kukaan ei varmasti petä puolisoaan nähtyään vastaavaa telkkarissa. Ne tarinat ovat vain tarinoita. Aikuisetkin tarvitsevat satuja. :)

Vierailija
28/32 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. vauhdin hurmaa!? En osaa tosiaankaan selittää miksi ne on hyviä, mutta ne vainon. Kaikenlainen toiminta.

Mutta ei me lasten nähden katsota kyllä mitään väkivalta elokuvia. Joskus satunnaisesti illalla joku toiminta elokuva.

Vierailija
29/32 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

väkivaltaelokuvissa se, etttä niille naureskellaan kevyesti ja ne turtuneena vaan katsotaan läpi, kun monet kuvatut tapahtumat ovat joillekin oikeille ihmisille totta ja nykypäivää. Asialliset sota- ja historia-aiheiset elokuvat on kauheudessaan soveliasta jokaisen aikuisen katsoa, jotta ymmärtää maailmaa paremmin.

Vierailija
30/32 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsellinen ja kohtuuton. Järkevä ja fiksu vain. Tottahan se on että väkivallan katsominen lisää väkivaltaa.. Väkivalta lisää väkivaltaa! t. 4

Tietysti jos epäilee ettei hissi kulje vintille asti, kannattaa jättää ky. elokuvat väliin. Käsittääkseni nyt puhuttiin ihan normaaleista ihmisistä.

Vierailija
31/32 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei katso tai pelaa niitä lasten hereillä ollessa niin mun mielestä miehen pitää saada niitä katsoa. Itsekin olen nuorempana tykännyt toisenlaisista elokuvista mutta lasten myötä olen tullut kamalan herkäksi kaikelle väkivallalle olkoonkin että se on näyteltyä.

Vierailija
32/32 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsottu Pearl Harbouria, jossa on viimeiset 1,5 h kuulunut pelkkää konetuliaseiden rätinää ja kuolinkamppailun korahduksia. Onneksi ei tarvi olla samassa huoneessa.

Terveisin ap, edelleen vankkumaton kannassaan ;)

Ps. Oli muuten hyvä kommentti toi, ettei mun tarvitsekaan ymmärtää asiaa. Yritän elää se johtolankanani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä