KOLMOSTEN TAMMIKUU
Hyvää alkanutta vuotta kaikille!
Aloitin uuden pinon, kun en huomannut sellaista olevan, toivottavasti ei tule nyt tuplana...
Mimmalle oikein paljon tervetuloa ja onnea matkaan. Ikävä juttu, että teille oli noin kamala kokemus tullut matkan varrelle, mutta toivottavasti paremmalla onnella uuteen kiertoon!
Meillä on myös samanlainen kokemus n. vuosi sitten, luomuylläristä tosin, eli ei oltu suunniteltu varsinaisesti kolmosta, mutta olin kyllä ikionnellinen ylläristä... Mutta siis tuulimunaksi paljastui sittemmin.
Tänään aamulla testasin hailakkaa hailakamman viivan ovistikussa ja toivo heräsi jälleen. :) Jospa sittenkin vielä ovis yllättäisi tässä kierrossa... Mullahan on siis ekat clomit tässä kierrossa mukana ja yhdellä napilla ei ainakaan vielä ole ovista tullut. Kp on siis 18/?, viimeksi kierto kesti yli 8 viikkoa! :)
No, tässäpä tätä omaa napaa, pahoitteluni kaikille negaa testanneille ja oikein paljon onnea matkaan kaikille plussanneille! Toivottavasti täältä perästä tullaan me kaikki muut! :)
Kommentit (96)
ONNEA Jes Os! Tervetuloa joukkoon mukaan! Täähän alkaa näyttää lupaavalta, kun plussia tippuu tasaiseen tahtiin :)
Tsemppiä jännääjille ja rutistus tädin kohdanneille!
Miten 2poj@näidille kävi?
Täällä paha olo on tuttu kaveri kuten aikaisemmistakin raskauksista. Alkaa tosi aikaisin ja kestää tonne 16 viikkoon asti. Siellä 8 viikon tienoilla alkaa oksentaminen. Sellaista siis mulla luvassa, mutta en valita! Tissit on edelleen tosi kipeät, palelee koko ajan ja oon seitsemältä illalla ihan sippi. Mun ultra peruttiin ja vaihdettiin ensimmäiseksi neuvolakäynniksi. Se on nyt sitten 9.2.
Mukavia pakkaspäiviä!
Kaikille peukuttaen: kinuski 5+5
saako liittyä seuraanne? Oon jo pitemmän aikaa lueskellut teidän juttuja, mutten oo jostain syystä "uskaltanut" kirjoittaa...
Tässä vähän musta/meistä, eli meillä on ennestään kaksi poikaa (vanhempi täyttää kohta 4, ja nuorempi on 1v2kk) Tällä hetkellä oon poikien kanssa kotona, vuoden vaihteen jälkeen olis tarkotus palata töihin, jollei... Asutaan Kanta-Hämeessä. Mitäs muuta? Täytin viime syksynä 30, ja haluttais lapsoset "putkeen", mutta enpä usko kovin nopeeta raskautumisen tapahtuvan, esikkoo "tehtiin" kolmisen vuotta, ja kakkoselle annettiin heti lupa tulla, mut näillä on 2v9kk ikäeroo, joten en nytkään oota et heti raskautuisin, jos koskaan... mut ainahan haaveilla saa...
Kierto on nyt edellisen synnytyksen jälkeen ollu n 30 päivää, paitti viime kierto kesti VAAN 28päivää, mulla ei oo ikinä ollu noin lyhyttä kiertoo, tosin joulukuussa en tiedä oliko menkat vai mikä, kun pari päivää kesti menkat ja vaan paperiin tuli tuhruu (yleensä vuoto kestää 5päivää ja sen kyl huomaa!) No, joo enpä nyt muuta kerro, jatkan sitten myöhemmin.
Onnittelut Kinuskille ja Jesossille (olikos vielä muita plussanneita?)
rumpali kp 14/28
ja mä oon täällä sitten kauan =)
rumpali!
Ja Jes Os, onnea ihan hirveesti! Ja Emmuli, nyt testin tekoon siitä, hopihopi! ;) Mä en ymmärrä tuollasta mielenlujuutta ollenkaan, mähän teen testejä ihan liukuhihnalla, varmaan 8 yhden kierron aikana, jos vähänkään näyttää siltä! :D
Omasta navasta ei paljon ole puhumista, viikon päästä menen käymään gynellä, joka tarkistaa onko follikkelia kasvamassa ja antaa clomi-reseptin, jos vielä useampi kuuri tarvitaan...
Nyt on kyllä selvästi hirmuisesti enemmän sivuoireita, kuin viime kuussa, sormet on ihan turvoksissa ja kauheita repäisykipuja. Eli toivon mukaan aikaansaa muutakin sitten tämä tupla-annos clomeja! :)
Hirveesti peukutuksia meille kaikille!
:)töpsy kp5/? yk11
Oikein paljon onnea plussasta Jes Os! Lisää plussia pinoon kiitos!
Täällä eletään hiljaista aikaa, eli odotetaan tädin vierailun loppua. Ensi viikolla ruvetaan harrastamaan peiton heilutusta sitten kunnolla :)
Mahtavaa!!! MÄÄÄKI HALUUN!!! Ja Emmulille hullut peukutukset!!! Hip hop testiä tekeen!!
Ja tervetuloa rumpali!!!
2pojanäidille mitä kuuluu? Miten meni tähystys? Toivottavasti olet jo toipumaan päin.
).( jotenkin onnistuin olemaan toiveikas ja positiivinen eiliseen asti. Alkoi taas se kellervälima... ja äkäilyt...pitänee oman mielenrauhan vuoksi varata aika taas gynelle. Mitein liikaa sitä, että onko kaikki kunnossa, mistä tuo 2-3 päivää ovulaation jälkeen alkava eritys johtuu (erehdyin lyötämään jutun, jossa oli, että kystat aiheuttaa joskus kellervää eritettä). No joo, siis toiveet eivät enää ole korkealla, vaikka aina sitä jostain kehittää jotain pientä sinne todelliseen tätivuotoon asti...
Jemppistä kaikille, ketäs muita piinailee?!?!
minnis piinailee, eikä halua tätiä paikalle
Kirjoitin jo aamulla pitkät pätkät, mutta kone tilttasi tai nämä sivut ei toimineet.
Onnea Jes OS!! :)
Pääsin siis eilen tähystyskeen (vaikka hoitaja arvoiio että minulla olisi ollut poskiontelontulehdus, vähän ärsyttävä muutenkin). Tunnin odottelin, että mitä lääkäri sanoo ja klo 8 hoitaja tuli kertomaan, että tähystys tehdään. Klo 9 sitten jo pääsin saliin (ensimmäisenä).
Yritän kirjoittaa nyt vaan tiivistettynä jos nämä sivut taas tökkii.
Tähystyksessä löytyi siis muutamia endometrioosipesäkkeitä, oikea ovario oli liimautunut kohtuun, ovarion pinnasssa oli pieni endometriooma joka puhkesi (katson täsä sairaalan paperista). Vasemmallakin oli endopesäkkeitä ja poltettiin pois ja endometrioomakapseli. Vasen ovaario oli normaalin näköinen ja putket olivat auki (jes!!). Lääkärin mukaan nämäendometrioomapesäkket mitkä löytyivät eivät olisi olleet este raskautumiselle, mutta ei vaan tärpännyt. Liikaa stressiä kenties? Toivotaan, että tämän jälkeen tärppäisi. Mutta tosiaan en kovin kauan enää aio yrittää. Hoitaja sanoi, että jos yritettäisiin kesään asti. Eli onko se se 6kk minkä aikana pitäisi tärpätä torvien huuhtelun jälkeen?
Eilen siis passittivat jo kotiin. Ja nyt olo jo parempi, mutta alavatsa on arka ja haavat myös. Ei ole hartiapistosta ja leikkauskaasukin lienee jo aika hyvin poistunut. Mutta yö tuli kyllä nukuttua huonosti. Eiköhän se tästä taas lähde eteenpäin. :)
Kiitos tsempeistänne!! :)
Paljon paljon Onnea Jes Os! Hieno homma!
Magdaliina: Ihanaa kun osaat olla noin positiivinen :) Minäki haluaisin tuollaisen olo joskus:)
emmuli81: Toivotaan toivotaan parasta! kaikki varpaat ja sormet pystyyn että plussaisit kuitenkin!
Minni: Sinullekkin isot peukutukset ja tsemppaukset!
Rumpali: tervetuloa ja onnea matkaan:)
kaikille isot tsemppaukset täältä!
Tänne ei mitään uutta. Mielessä lähinnä nuo ovistestit että ostaakko vai eikö. Vaikka mitäpä ne meitä auttais, kun joka tapauksessa peitto heiluu joka toinen päivä siis ainakin sen pari viikkoa kierrosta. Greippimehua olen nyt ruvennut juomaan, sitä join myös kun yritettiin toista lasta ja heti tärppäs:) vaikka tuskin sillä oli osuutta asiaan. Vitamiineja olen myös ottanut joka päivä. hmm mitähän vielä keksis. Vinkkejä?
äitykkäinen kp 12/28-29 yk4
Eipä vieläkään näy tätiä, mut tuntuu kyl että alkais.. En oo tosiaan toista testiä tehny, kun pidän epätodennäköisenä sitä parempaa vaihtoehtoa ;)
Vaikkakin ois oireita myös sinnekin suuntaan eli huonoa oloa, palelua, kun Jes Oskin mainitsi, väsy on ja on kauheen kuivaa vessassa käydessä, kun yleensä ennen tätiä kunnon vuotoja... Joten oireet vois jopa enemmän viitata raskauteen, mutta en usko millään, kun kuitenkin jo testasin negan kp 26 :/ Eli tätiä ootellessa.. vai pitäisköhän hakea testi ja tuhlata rahaa turhaan (!?!).
No saas katsella, tuun ilmoileen tässä viikonlopun aikana miten käy eli siis ilmoittamaan tädin tulosta :( Ja siis kiitos tsemppauksista :)
Emmuli kp 33/28-31(?)
kylläpä plussia nyt ropisee. :) onnea kaikille! :)
ja Emmuli: tee nyt se testi! jos sun kierto on 30 päivää, ei se 26 kp:nä vielä edes todennäköisesti näy!
tänne ei uutta, kesää odotellessa.. vaihdoin renkaan pillereihin, kun sen hormonipitoisuudet oli mulle ihan liian matalat. luulen että tuli oviskin tossa viikko sitte, oireet oli sellaset, vaikkei pitäis siis tulla. mutta tuskin kiinnittyy kuitenkaan, kun pillerit nyt sit päällä. onneks on niin halvattu kiire koulussa, ettei paljon ehi miettiä vauvakuumetta. tai siis ehtii tietysti, mutta kuume pysyy kurissa kuitenki helpommin... kyl te tiiätte.
tsemiä kaikille. :) t.VM
täti tuli sit kylään, niinkun eilen jo aavistelinkin.. vaikka toiveet kyl pikkusen jo nousi oireista päätellen :/ Mut eipä siinä mitään, nyt vaan ei yritystä miehen puolelta heru, et yritän kestää kuumeeni kans kesään ja katsellaan sit ellei vahinkoa satu ;)
Tulen kuulumisia kyl lukeen ja toivon nopeita siirtymisiä odotuspuolelle muille! Uusille tervetuloa ja -menoa myös ;D
Emmuli kp 1/28-33.. jee, kierrot vaan pitenee..
Pahoittelut Emmuli tädin tulemisesta. :(
Nopeasti vaan kirjoittelen... Perjantaina flunssa paheni, siis tämän nenän tukkoisuuden kannalta. Ja olo on ollut väsynyt. Tosin perjantaina oli vähän liiankin pirteä olo, mutta illalla sitten nenä meni ihan tukkoon. :/ Ja kurkku on välillä kipeä... Vähän vaikea tässä on yskiä, kun on alavatsa kipeä. Mutta onneksi ei ole enää niin hirveän kipeä. Eilen nukuin jopa päikkärit. Lämpöä on vähän yli 37 ast. Päivät on menneet pääasiassa sohvalla maaten. Jotain pientä kotitytötä on tietysti täytynyt tehdä. Täytyy tässä mennä lääkäriin jos tämä lämpöily vielä pitkäänkin jatkuu ja kurkkukipu (minulla oli kyllä hengitysputki tähystyksessä, että olisko sen takia tämä kurkku kipeänä?).
Lumisatesita sunnuntaita! :)
mut en vielä oikein uskalla mennä odottajien puolelle. Jos nyt kaikki menee hyvin, niin ajoitus olisi kerrassaan mainio. Esikoinen menee syksyllä kouluun ja mulla alkais äitiysloma elokuussa. En vielä voi uskoa todeksi. Yritys aloitettiin joulukuussa, et ekalla yrityksellä ois tärpänny.
Taas saa onnitella plussaneita! Hienoa, ONNEA kovasti!
Emmulille tuli täti kylään, kurjaa :(
ON: En ole enää ollenkaan niin toiveikas. Tissit on tasaisen kipeet, muttei niin kipeet (ainakaan vielä), että raskautta epäilisin aiheuttajaksi. Ei ole kylmä eikä pissata. Kohdussa välillä repäisykipua, mut sitä mulla on ollut joskus muulloinkin vaikken ole raskaana ollutkaan. Pööh.
Sentään kierronpäiviä jo mukavasti koossa, ehkä ens v-loppuna pääsen testailee?? Ja jos tätsykkä tulee niin... Hitsi en tiedä! Laitoin ainakin unelmieni työpaikkaan hakemuksen ja jos sinne pääsen niin en varmaan raaski äippälomalle jäädä. Ja toisaalta jos olen raskaana, en lähde työpaikkaa vaihtamaan. Pienimmäisen 7v synttäreitäkin on juhlittu eli tiukoille jo vetää, että ensi syksynä kolmonen edes ehtisi syntyä.
Magdaliina kp 25/?? yk 2
kaikille plussanneille!!! :))
Mulla alkoi kuukautiset (jee!!) joka tarkoittaa sitä että nyt "saa luvan" kanssa alkaa yrittämään uudemman kerran ja toivottavasti paremmalla onnella :)
Menkat vaan on ollu ihmeelliset.. viikon sisällä kolmena päivänä vuoti yhtäkkiä kun kävi vessassa,eikä sitte muuten ollenkaan ennenkö alkoi kunnolla. senki jälkeen ihan oudot,vuotaa yhtäkkiä paljon ja sit saattaa olla pitkä aika päivästä ettei vuoda paitsi vessas käydes. No,tätä ihmetelles ja niiden loppumista odotellessa sitten mennään eteenpäin :)
Onnea plussasta kareen2!
Mitä Kinuskille kuuluu?!?! Entäs Äipätys?
Rumpalilla alkaa vissiin olla kohta piinaviikot käsillä?!?!
Mimmalle jemppistä seuraavaan kiertoon.
Emmulille ISO halaus.
2pojanäidille paranemista ja varpaankynnetkin ristiin seuraavaan kiertoon. Mikä on mieli, yritättekö heti seuraavasta?!?!
Äitykälle iso jemppaus, samoin kaikille sitä tarvitseville. Samassa veneessä lillutaan...
Magdaliinan kanssa ilmeisesti piinaillaan. jemppistä Magdis!!! Mulla mieliala vaihtelee ihan hetkittäin. Välillä olen niin toivoa täynnä ja sitten taas iskee se sykkyys, että miksi se nyt sitten olisi tässäkään kierrossa tärpännyt. Oireita kyllä on, mutta niitähän nyt on ollu ja ne on nähty. niihin en luota. Testaan sit la, jos ei tuhrua ennen sitä näy.
Lykkyä pyttyyn rouvat ja plussa onnea!!!
minnis (nyt voi jo laskea kp:T, hetki...) 25/28
Mun oireet on kuvottava olo, jos syömisestä pitkä aika ja aamuisin tosi huono olo. Pitäis heti saada juotavaa/syötävää. Rinnat tosi kipeät, herkkä hajuaisti, selällään ei pysty makaamaan....Viime viikon joka päivä vatsa sekaisin, ajoittain vieläkin. Mieliala vaihtelut, yht'äkkiä saattaa alkaa itkettää.. Ja palelu....