KOLMOSTEN TAMMIKUU
Hyvää alkanutta vuotta kaikille!
Aloitin uuden pinon, kun en huomannut sellaista olevan, toivottavasti ei tule nyt tuplana...
Mimmalle oikein paljon tervetuloa ja onnea matkaan. Ikävä juttu, että teille oli noin kamala kokemus tullut matkan varrelle, mutta toivottavasti paremmalla onnella uuteen kiertoon!
Meillä on myös samanlainen kokemus n. vuosi sitten, luomuylläristä tosin, eli ei oltu suunniteltu varsinaisesti kolmosta, mutta olin kyllä ikionnellinen ylläristä... Mutta siis tuulimunaksi paljastui sittemmin.
Tänään aamulla testasin hailakkaa hailakamman viivan ovistikussa ja toivo heräsi jälleen. :) Jospa sittenkin vielä ovis yllättäisi tässä kierrossa... Mullahan on siis ekat clomit tässä kierrossa mukana ja yhdellä napilla ei ainakaan vielä ole ovista tullut. Kp on siis 18/?, viimeksi kierto kesti yli 8 viikkoa! :)
No, tässäpä tätä omaa napaa, pahoitteluni kaikille negaa testanneille ja oikein paljon onnea matkaan kaikille plussanneille! Toivottavasti täältä perästä tullaan me kaikki muut! :)
Kommentit (96)
Otan osaa! Se on niin rankkaa ja kova pudotus, kun onni kahdesta viivasta tikussa haihtuu olemattomiin... Lohtuhalaus!
Ja kyllä mä laskisin ihan kp1 normaalisti, kun on noin alussa, joskus rv7 jälkeen kai olen laskenut jo keskenmenoksi ja käynyt näytillä.
Mähän olen siis oikein ekspertti näissä keskeytyneissä raskauksissa, takana on jo melkeen 10... Tarkkaa lukua en edes muista, niin monta niitä on! Mutta tosiaan virallisesti laskettuna tällä hetkellä on raskauksia 5 synnytyksiä 2.
Mutta toivon teille onnea matkaan uuteen yritykseen, kunhan olet saanut surtua surut.
ON: Viiva ovistikussa edellen vähän vahvistunut ja kauheesti on paineen tuntua alavatsassa. Nyt on kai kp 23 ja aloitin hätähousuna lugesteronin jo pari päivää sitten, kun ajattelin, ettei se ovis enää voi tulla... Nyt kuitenkin näyttää siltä, että se voikin vielä tulla, eli joudun syömään lugeja nyt varmaan yli parikin viikkoa! Mutta niistä ei kai sinänsä mitään haittaa ole, kunhan muistaa aina syödä napin ajallaan, eikä unohtele. Ja onneks ei sentään tarvii alakautta käyttää, se rupeis varmaan vähän pidemmän päälle rassaa. ;)
Meillä kävi tänään kylässä kaveri, joka on nyt rv8+1 ja voi että kun haluaisin olla samassa tilanteessa! Siinä juteltiin kaikista raskaus-jutuista ja olis niin kiva ollut edes sanoa, että joo, me kanssa yritellään, mutta kun ei uskalla! :/
No, lyhyitä aikojahan nää oikeesti on, kun pitkällä tähtäimellä katsotaan, on ihan sama onko lapsi syntynyt loka-, vai joulukuussa, mutta nythän siinä on kauhee ero. :D
Toivon onnea meille kaikille matkaan ja mukavaa viikonloppua!
:)töpsy
Voimahali täältäkin! Laskisin itsekin vuodosta alkaen taas kp1. Tsemppiä uuteen kiertoon!
Täällä taidetaan olla flunssan kourissa. Kurkku ollut kipeä jo pari päivää, ja on sellainen kumman nuutunut olo. Väsyttää ihan kamalasti. Kuvittelen näitä jo raskausoireiksikin, mutta eiköhän ne flunssan piikkiin mene.
Piinaviikko käynnissä, kyllä aika taas menee hitaasti. Onneksi ensi viikolla on kiire viikko, joka päivä töiden jälkeen jotain menoa joko mulla tai miehellä, niin kaipa sitä pian ollaan ensi viikonlopussa.
Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille!
Rusettiina kp 23/28, yk 3
Tosi ikävää tuo että meni kesken: :( Voimahali ja jaksamista ja voimia tulevaan!! ((( ))) (=hali).
ON: Ihmettelen vaan nippailuja mitä oli tuossa aamulla tuolla alavatsassa kohdun puolella... Kun nääs niitä ei niin usein mulla näin aikaisn ole (kp21). Aamulla siis heräsin kun kohdun puolelle jomotti ja myös pistelikin. Ja myäsvenytelleessä oikeaa puolta kramppaa tai kun vähän enemmän itseään suoristaa. Ihme juttu..? Vai pitäisiköhän olla vähän vähemmän toiveikas, kun viime kierrossakin oli tuota kramppaamista siltä tulematta plussaa. Tuli vaan elävästi mieleen kun joskus monta vuotta sitten heräsin yöllä kipuun alavatsassa ja sillä kertaa olin raskaana (joka tosi meni kesken). Mutta älkääs nyt vielä "tuulettako". :) Jotenkin en voi nyt olla yhtään ajattelematta koko asiaa ja stressaan, joten ei taida auttaa asiaa... Mutta reilu viikko tässä on vielä odottelua.
*muoks*: siis piti vielä lisätä, että ei kai vielä kiinnittymistä voi olla kun on vasta 4 päivää oviksesta..?
Kirpeää pakkaspäivää! :)
Kp 21/26-29?, yk 17 tai 18??
En ossoo nyt kommentoida tai 2pojanäitille mitään neuvoa sanoo, mut toivotaan et ois niitä toivottuja merkkejä!!!!
Nonniin ei meillä kait vie yritys alkanut, mut kyl mies sit päästeli menemään.. tais olla joku tilapäinen mielenhäiriö ;) Kuten joku kans täällä pinossa mainitsi :) Kukas se olikaan ja mites siinä sit kävikään?
Et vähän jännitystä ilmassa vaikka enpä usko, et yhdestä kerrasta vois tulla raskaaks.. Ja kp:t 14 tänään, et sinänsä ovis lähellä tai nyt, mut riippuen kierrost, kun ed 31 ja sitä ed 28, mut sit oli se yks pitkä kiertokin.... Vaikka oli mulla nyt selviä ovisoireita loppuviikko ja limoja eilenkin, jee :)) No joo.. en nyt haaveile liikoja, mut ehkä vähän kuitenkin ;)
Tsemii! Ja onkos kellään vie hyviä uutisia vai onko piinaviikot vasta käsillä?
Emmuli kp 14/28-31
Iso halaus Magdaliinalle! Olen niin pahoillani puolestasi. Itke ja sure rauhassa ja sitten kun hellittää, niin nenä pystyyn ja nokka kohti uutta yritystä. Toivon hartaasti, että siitä tulee lyhyt aika!
Pliis yksi plussa, edes yksi plussa nyt vuoden alkuun. Kinuski, Rusettiina, Misu, 2pojanäiti, hirviästi peukutusta! Ja kaikille muillekin totta kait!!!
Ja Töpsylle ovisonnea!!
Lykkyä pyttyyn!
minnis kp 3/27-28
Tais sitten kuitenkin olla joku hama, kun eilen oli tosiaan jo aika vahva viiva testissä, ei kuitenkaan testiviivan vahvuinen, ja ajattelin, että tänään se on sitten vahvempi, mutta eikös mitä! Tänään ihan hailu viiva enää jäljellä. :/ Eli taisi tämä kierto mennä nyt sitten harakoille. Kovasti kuitenkin heiluteltiin peittoa, jos vaikka testi olisi ollut väärässä, mutta toivo ei ole kovinkaan korkealla...
Mutta kauheasti tsemppiä piinailijoille, olispas hienoa, kun alkaisi niitä plussia satelemaan tähän porukkaan! :)
töpsy kp 25/? yk 10
Tuhannesti kiitoksia kaikille lohdutuksista! Ne tulivat todella tarpeen. Nyt on pahimmat itkut itketty ja ollaan miehen kanssa puhuttu paljon. Yritys jatkuu nyt lokakuun vaavia tavoitellen. Lokakuussa meillä synttäreitä piisaakin kun esikoinen on syntynyt silloin, samoin molemmat nelijalkaiset lapsemme :)
Töpsy: Sulla on monta keskenmenoa takana, surullista :( Toivotaan ettei enempää koettelemuksia tule vaan saat pian pienen nyytin.
Emmulille tsemppiä miehen lämmittelyyn! Meilläkin isäntä oli pitkään sitä mieltä, ettei enempää lapsia tule, mutta sitten kun lopulta innostui olikin "siementä kylvämässä" koko ajan ja nyttenkin hätäili jo kun keskenmenoa epäilin, että kai minä vielä haluan jatkaa yritystä.
2pojanäidille kannustukseksi, että noilla kohtutuntemuksilla se minullakin ilmoitteli jo reilusti ennen plussaamista!
Kovasti plussaonnea kaikille piinailijoille +++
Siirrytään kaikki Kotiloihin äkkiä kun siellä oli aika hiljaistakin!
Magdaliina kp 4/34(?) yk 2
piinailua edessä täällä eikä oireen oiretta ole ilmaantunut ja tuskin tuleekaan. huooh.. sieltä se täti taas maanantaina tupsahtaa, ihan varmasti. Nyt erityisen haikea olo jos täti tulee, kun kaksi lasta on saanut näihin aikoihin alkunsa. Molemmat siis syntynyt lokakuussa ja synttärit parin päivän välillä. Mä muuten odotan jo kevättä ja kesää hirveesti. Nyt riitti kylmyys. Ja juhannukseksi tilaan sitten vauvamasun.
Emmuli81: hyvältä kuulostaapi;)
2poj@näiti: minä en tuosta kiinnittymisestä tiedä että koska se tapahtuu mutta toivotaan että nuo sinun oireet viittaavat siihen:) minulla tuntui juuri samanalaista nippailua kun aloin toista odottamaan, ja se tapahtui muutamia päiviä oviksen jälkeen. Peukkuja!
Töpsy: harmillista, toivotaan kuitenkin parasta ja vahvaa viivaa sitten seuraavaan kiertoon :)
Nyt täytyy painella nukkumaan kun on liikaa tullu valvottua iltaisin ja aamulla ihan tööt olo..
äitykkäinen kp 23/27-28 yk3
ja huomenna pitäis kohdata työkaverit kysymyksineen. Kukaan ei töissä tiennyt onneksi odotuksestani ja ajattelin, että jos joku poissaoloni syytä tivaa niin sanon vaan etten halua puhua siitä.
Sain eilen possulenssupiikin ja tavainfluenssarokotteen olen ottanut jo aiemmin, nyt siis ei tarvii ainakaan niitä murehtia jos raskaaksi satun uudelleen tulemaan.
Voi kun tärppäisikin heti! Koko perhe odottaa uutta vauvaa, mutta silti olen edelleen sitä mieltä, että jos ei muutamassa kuukaudessa odotus ala niin hautaan lopullisesti koko haaveen...
Mutta kuinkas meidän piinailijat??? Joko on päästy testailemaan? Onko oireita?
Magdaliina kp 6/34(?) yk 2
äitykkäinen2: Jos tuo oireettomuus tietäisi hyvää? :) Mulla ed raskaudet on olleet aluksi oireettomia.. no toisesta oli yöllä, kun nousin vessaan, niin pahoinvointia. Ja jos oli täti tulossa, niin sen kyllä huomas. Sitten kun oli jo testannut plussan, niin alko kunnon menkkakipuilut, mut ennen testausta ei ollut oiretta mihkään suuntaan!
Omaan napaan kuuluu ihmeellistä paineen tunnetta kohdun kohdalla.. joo mä varmasti kuvittelen ;))
Eli siis kp 13 ehkäisyttä ja ovisoireita oli sillon, mutta kunnon limoja vielä eilen ja toissapäivänäkin, joten tais olla turhan aikaista tuo. Yritin miestä eilen kellistää, mut puhu, et pitäis ehkästä eikä ollut... joten se yks kerta oli joku mielenhäiriö. Ja jos siitä raskautuisin, niin kääk.. :/ (Vaikkakin ois ihanaa musta!)
No ootellaan mitä tapahtuu.... Mut siis veikkaan, et ovis vasta ollut tai on, et pitempi kierto tulos ja tuo yks kerta tuskin riitti. Joten lämmittelt taas vaan jatkuu.. ;)
Mutta muille tsemii!!
Emmuli kp 17/28-31
Piinaviikko käsillä, ja oireita löytyy: alavatsassa kummaa painontunnetta jo kp 23 alkaen, aamulla hampaita pestessä yököttää, rinnat turvoksissa. Näiden oireiden perusteella testasinkin jo toiveikkaana, mutta negaa näytti. Toivottavasti olin vaan liian hätäinen. Kylläpä harmitti testin tekemisen jälkeen. Siis lähinnä se, että menin tekemään testin niin aikaisin. Uutta testiä kehiin sitten aikaisintaan sunnuntaina.
Mites muut piinaviikkolaiset?
Magdaliinalle tsemppiä töihin menoon!
Rusettiina, kp 27/28-29, yk 4
Tsemppiä piinaviikkolaisille! :)
ON ).(: Menkkaivut alkoivat eilen kp 24, eli saa taas kerran heittää plussahaaveet romukoppaan. Taisi ollaa vaan sitten jotain kiinnittymisyritystä ja endon tekosia. :( Olen lukenut että endoa sairastavilla menkkakivut häviää (ainakin joillain) ennen plussaa ja siitä ovat aavistelleet, että tärppi kävi. Joten tähystystä tässä sitten odottelen. Rinnat on kyllä kipeät ja turvoksissa, mutta taitaa olla vaan PMS-oireita. Ja kohdunnapukka on laskeutunut ja pehmeä. Olin jo ajatellut että tämä on viimeinen yrityskerta, ja tietenkin toivonut että tärppäisi. Mutta kun ei niin ei... Sunnuntaita pitäisi menkat alkaa. En tiedä sitten mitä tähystyksen jälkeen... Jotenkin olen jo luovuttanut. :( Ei jaksaisi enää yrittää. :/ Yli 2 vuotta yritystä on ihan tarpeeksi.
Joten: tähystystä odotellessa (28.1.).
Kp 25/26-29
Tsemppiä piinaajille täältäkin!
ON: Täällä arvon, että pitäiskö syödä lugeja kuinka kauan, kun ovistesti näytti 3 päivää lugejen aloituksen jälkeen sellaista vahvempaa viivaa, joka ei kuitenkaan ollut vahvempi, kuin testiviiva. Eli nyt mietin kaikkien miljoonien oireiden keskellä, että milloin lopetan luget ja milloin testi voi näyttää, jos on näyttääkseen... On tää hankalaa! :)
Onko kellään ovistesti näyttänyt väärin?
Ärsyttävää, kun on syönyt noita hormoneja ja ei voi yhtään luottaa mihinkään oireisiinkaan. Jos olis normitilanne, niin ehdottomasti nämä oireet olisi raskausoireita, mutta nyt ne on todennäköisesti vain lugejen sivuvaikutuksia... :/
No, ehkä ensi viikolla vois testata ja sitten aloittaa uuden kierron ja siitä toivotaan sitten kunnon ovisplussaakin!
Tsemppiä ja plussaonnea kaikille!
:)töpsy
Töpsy: mä tikuttelin alku syksystä ovista, ensin liuskoilla, jolloin en mielestäni saanut kunnon plussaa, sellaista selkeää yhtä tummaa kuin kontrolliviiva. Sitten satsasin clearbluen digitaaliseen mittariin ja sain selvän plussan, joka tuli kahtena päivänä. Siinä digitestissäkin on saman tyyppiset 2 viivaa, kun testi puikon irrottaa, eivätkä nuo viivat plussankaan aikan mun mielesstä ollu yhtä vahvat. Että tiedä sitten.
Jemppistä 2pojanäidille ja iso halaus päälle.
Peukutusta piinailijoille. Toivottavasti rusettiina olit vain hätäinen ;). Mikäs on misun tilanne?!?!
Jemppistä kaikille!
minnis, joka ei ihan oikeasti ole laskenut nyt kiertopäiviä, eikä aiokaan, mutta kyllähän tässä alkukiertoa mennään ja ovistuntemuksia odotellaan...
Eli kaikille tsemppiä tasapuolisesti! :)
rusettiina: Mulla olijust noi oireet viimesen raskautumisen jälkeen :) ja myös testasin negan samalla tavalla ku sinäkin. Eli toivotaan että sulla alkaa samalla tavalla ku mulla,mutta päättyis paaaljon paremmin! ;)
2poj@näiti: :( Paljon tsemppiä ja positiivisia ajatuksia sinnepäin.. Kaikilla asioilla on tarkoitus ja tapana järjestyä aina jollain tavalla... Uskotaan että teilläkin pian koittaisi ne paremmat ajat. :)
Itellä fiilikset heittelee tosi paljon...tänään tuli 2 viikkoa tyhjennyksestä,toisaalta tuntuu että siitä olisi paljon pidempi aika mutta toisaalta taas ei.. Vuotoa ei tosiaan ole ollut enää yli viikkoon ja tänään on ollut menkkamaista tunnetta niin vatsassa kuin pään sisälläkin... eli hermot on ollu kireellä ja tunteet pinnassa. voisi olla oviskin.. ota ja tiedä.. mutta päivä kerralla tässä mennään ja eletään melkein niinkuin ennenkin. Meinaan lähtee vähän tuulettumaankin parin viikon päästä ellei tässä tapahdu mitään ihmeellistä sitä ennen..
Mimm@ edelleen niitä menkkoja odotellessa... (on se kans kumma kun mä niitä odotan kun kuuta nousevaa ja te muut toivotte päinvastoin...)
Höh, täti tuli kyläilemään. Nyt jatkossa en kyllä mitään oireita rupea edes tutkailemaan, harmittaa sitten vaan vielä enemmän. Kaksi ekaa lasta saivat alkunsa molemmat ensimmäisestä yrityskerrasta, vaatii vähän totuttelua, ettei tämä kolmonen käykään näin helposti. Esikoinen siis aloittaa koulutiensä, ja minä en ole silloin äitiyslomalla, niin kuin oli suunniteltu :-(
Mukavaa viikonloppua kaikille, tää aikoo ainakin korkata perjantaisiiderin hyvällä omalla tunnolla.
Rusettiina, kp 1/28, yk 5
2poj@näidille pidetään peukkuja kovasti, ettei täti tulisikaan vaan saisit ihanan plussan testiin! Voimia.
ON: Nyt on viikko kulunut ikävästä tapahtumasta :( Olenkin tässä viikon aikana miettinyt paljon kaikenlaista ja tullut siihen tulokseen, et vaikka ajattelin km:n koittaessa, että pitikö iloita NIIN kovasti NIIN alussa ni oli kyllä tosi ihanaa nauttia edes ne muutamat päivät ihan täysillä ah niin ihanasta raskaudesta! Siitä uskomattomasta tunteesta seitsemän vuoden tauon jälkeen kun jokainen hetki leijuu raskauden aiheuttaman euforian tunteen vallassa. Luulin jo ettei sitä tunnetta enää ikinä tule ja nyt pelkään, ettei enää tuon pienen hetken jälkeen tulekkaan...
Yritys on kyllä aloitettu, mutta vaikka vuoto on loppu niin silti kohdussa on outo tunne... Ja alustavasti ollaan mietitty, ettei yritystä jatketa ku muutama kuukausi, tulee jos on tullakseen. Ei mulla varmaan henkinen kantti kovin pitkää yritystä kestäisikään.
Töihin paluu sujui kivuttomasti. Kukaan ei kysellyt yksityiskohtia poissaolostani, kyselivät vaan olenko kunnossa kun oli niin pitkä sairasloma ja tyytyivät vastaukseen, että olen. Huh, niin ei tullut mitään itkukohtauksia!
Nyt meen hörppii greippimehua, joka muuten on alkanut maistumaan TOSI hyvältä vaikka aluksi inhottikin mua hirveästi :)
Magdaliina kp 8/34(?) yk 2
Rusettiinalle iso hali, tiedän tunteen, jokainen kuukausi tuntuu liian pitkältä ajalta.Jemppistä kuitenkin ja etiä päin, sano mummo lumessa...
minnis
kohta ne menkat sitten taas alkaa. Huomenna jo saattaa alkaa, kun usein on alkanut jo kp27. Oireita ei ole ja oon todella todella uupunut ollut kun uni ei tule ennen 00.30. Ei jaksais edes kirjoittaa. Tulen sitten taas ilmoittelemaan jos ja kun NE taas alkaa.
Viikonloppuja kaikille!
aitykkainen kp 26/27-28 yk3
Magdaliina: Voi ei!!! Iso voimahali! Mulla oli alkuraskauden km 01/05, rv:t oli jotain 4+jotain tai 5+jotain. Mä taisin laskea siitä kp:t normaalisti, ajattelin vähän samalla tavalla kuin sinä (että jos olisi testannut myöhemmin, niin "menkat" olisi ehtineet alkaa).
Taitaa tulla taas pitkä kierto täällä, tuntuu ettei ole mitään selviä ovulaatio-oireita. Yleensä hyvissä ajoin halut kasvaa ja limaa tulee enemmän, mutta vielä aika vaisua. No, on tässä vielä aikaa.
Saara kp 10/28 yk 2