Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko kellään vinkkejä pullostakieltäytyjälle?

Vierailija
02.01.2010 |

Olen ajatellut nyt lopetella imetystä,poika kohta 5 kk.Tähän on pakko nyt mennä,koska mun on päästävä jo harrastuksien vuoksi kotoa pois pidemmäksi kuin pariksi tunniksi korkeintaan..

Tää ei siis onnistu meillä ku poitsu ei juo pullosta ollenkaan.Nokkamuksita on annettu samalla ku syödään kiinteitä..mukista juo ihan teelusikan verran,et sekään ei suju vielä.

Olen ajatellut ensiks kummiski lypsää omaa maitoa ja antaa sitä korvikkeen ohella,mut miten sais pullosta menemään sen maidon?Onko olemassa joku hyväksi havaittu pullomerkki tai -laatu,jonka tuo meidänki tissivauva vois kelpuuttaa?

Miten ootte muut onnistuneet tässä?Auttakaa edes lohduttavilla sanoilla,koska tiedän että rankkaa tulee olemaan..Poitsulla lisäksi hampaita tulossa ja voimakas temperamentti ja äänensäki puolesta ihan kapiaisainesta;)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölle ei kelvannut tissi, ei pullo, ei nokkamuki. Erilaisia kokeiltiin. Syötin lusikalla löysähköä ruokaa johon sekoitin korvikejauhetta. Näin mentiin noin puoli vuotta. Sitten tyttö oppi juomaan nokkamukista.

Vierailija
2/16 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin poissa kotoa max 3-4 tuntia. Täysimetin 7 kk, sitten alkoi helpottaa, kun lapsi alkoi syödä kiinteitä (edelleenkin huoli juomaksi vain rintamaitoa), mukista opetin juomaan 9 kk iässä. Sen jälkeen saatoin harrastaa kuten ennenkin. En tunne jääneeni mistään paitsi, kun en aikaisemmin päässyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on maitoa huolittu muualta kun tissistä vasta kun vauva on tajunnut ette todellakaan saa enää tissiä- mikään keino ei ole auttanut.Kaikkea mahdollista koitettu.

Vierailija
4/16 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetys pitää tuon takia lopettaa... Kyllä se lapsi ennenpitkää juo kun sinä olet paikalla, ei se nälkään kuole. Pelkillä kiinteilläkin pärjää ja vaikka vedellä, jos se menisi paremmin. Mikä harrastus muuten on sellainen jonka puolesta PITÄÄ olla pois kotoa?

Vierailija
5/16 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus on, että ei millään. Mä sairastan migreeniä ja kun se iski, en lääkkeiden vuoksi voinut imettää johonkin suoja-aikaan. Olisiko se ollut 8 tuntia tms. Lapsi lopetti parikuisena pullon eikä suostunut siitä juomaan ennen kuin oppi juomaan itse mukista. Sen jälkeen siis kelpasi myös nokkamuki.

Me pärjättiin kiinteiden aloituksen jälkeen sillä, että tarjosin mahdollisimman nestemäistä ruokaa.

Pilliä voisi kokeilla myös.

Mä en kovin kevein perustein tekisi siis tuota, meillä ainakin tuo lapsi huusi siihen asti kunnes sai maitoa. Mä en siis sitten ottanut migreenilääkettä ennen kuin oli tosi pakkotilanne.

Vierailija
6/16 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pullomallit tuli kokeiltua. Eikä huolinut nokkamukiakaan.

Poissaollessa syötettiin maitovelliä lusikalla tai lipitettiin mukin syrjästä, jos hoitaja osasi sen.

Vierailija
7/16 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikunta-,ja jumppaharrastus uudestaan nyt tammikuussa,ku olen ollut tän ajan käytännössä koko ajan vaan kotona (max tunti pois)..

Ja mulla on ystäviäki joita haluan tavata muualla ku kotona ja mies on pojan kanssa mielellään.Olen itsekin ajatellut,että heille tekee hyvää olla joskus kahdestaanki ja niin että mies ruokkisi lapsen sit jotenkin,mut miten?Miten te muut ootte onnistuneet tässä oman ajan järjestämisessä?

Vierailija
8/16 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja opetat juomaan siitä

minun tyttö ei huolinut tuttia eikä pulloa, imetin

8 kk ja sitten siirryttiin mukiin

yritin pulloa mutta ei ottanut

puri tuhannensäpäleeksi ne nokkamukien nokat juodessaan

imetyksen lopetin sen vuoksi kun puri toistuvasti rinnat hajalle

Vierailija
9/16 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei sitäkään huoli,anna tarpeeksi lämmintä velliä maitotutin kautta,saa imeä tarpeeksi.Maissi-,riisi-,ja porkkana perunavellit tulee hyvin maitotutista.Sitten on niitä pulloja missä on "venttiilipohja",ootko kokeillu..

Vierailija
10/16 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös pullolle??

Meillä on nyt 4kk poika.

Imetän,mutta alusta asti olen yhden ateria kerran päivässä syöttänyt pullosta että tottuisi myös pulloon.

Olen vaan lypsänyt maidot jääkaappiin .Mieskin on välillä syöttänyt ja antanut mulle hengähdystauon vauvanhoidosta :)

T:Neljän mamma

Vierailija
11/16 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös pullolle??

Meillä on nyt 4kk poika.

Imetän,mutta alusta asti olen yhden ateria kerran päivässä syöttänyt pullosta että tottuisi myös pulloon.

Olen vaan lypsänyt maidot jääkaappiin .Mieskin on välillä syöttänyt ja antanut mulle hengähdystauon vauvanhoidosta :)

T:Neljän mamma

Yritin itse opettaa kuopusta, mutta kun ei niin ei. Kyllä sitä jossain vaiheessa kyllästyy yrittämään kun vauva vaan ei huoli pulloa.

Toisaalta taas esikoinen sai maitoa pullosta jonkin verran, koska imetys ei meinannut onnistua. Tämän takia sitten tuli pahoja rintaraivareita ja imemislakkoja (kun tissi ei toiminutkaan niin hyvin kuin pullo). Imetin kuitenkin (molempia) vuoden vaikeuksista huolimatta.

Kiva kuitenkin kun sinulla on sujunut homma helposti, kaikilla ei.

Vierailija
12/16 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole sattunut kokeilemaan, niin tämän merkkinen tuttipullo saattaa toimia...

http://www.huvikumpu.fi/epages/PPO.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/16012008…

Meidän kuopus ei huolinut mitään muuta tuttipulloa kuin tämän!

Tuttiosa on pehmeä, enemmän rinnanpään oloinen kuin muut.

Tosin ei saanut tästäkään juotua kuin ihan pieniä määriä. Mutta kannattaa kokeilla jos muut keinot on jo kokeiltu.

Toivoisin kuitenkin, ettet pelkkien harrastusten ja kavereiden takia lopettaisi imetystä! Jos ei tuo pullohomma onnistu, niin sitten odottelet pari kuukautta, ei se oo pitkä aika! Sitten poika jo saattaa hyvinkin osata juoda nokkamukista ja pärjätä hienosti ilman tisua! Mutta tietenkin teet oman valintasi, ei imetyksen lopettamiseenkaan maailma kaadu :)

Oma esikoiseni tosiaan joi tyytyväisenä pullosta, mutta kuopus oli toista maata. Itse olin (kuopuksen syntymän jälkeen) kunnolla "ulkona" ekaa kertaa kun kuopus oli 7kk, pikkujouluissa. Jännitin kyllä miten menee, koska ei syönyt kunnolla oikein mitään soseitakaan vielä. Nokkamukista taisi mennä alas pikkuisen maitoa, kuten myös tuosta tommee tippee pullosta. Mutta homma toimi, kun meno ajoittui ilta/yöaikaan (voisitko tätä kokeilla kavereiden tapaamisessa?). Eli syötin ilta(tissi)maidon, ja lähdin sukkana juhlimaan, joskus ennen yhdeksää. Vauva meni nukkumaan, ja sovittiin että olen imetyskunnossa viideltä. Vauva taisi tuolla välillä herätä pari kertaa, mutta tyytyi niihin rippusiin mitä sai nokkamukista tai pullosta isältään juotua, ja nukahti. Itse ehdin nauttia muutaman viinilasillisen, ja tietenkin tärkeimpänä hyvää seuraa... viideltä olin polttanut alkoholit elimistöstä ja valmiina kotona imettämässä lasta. Joka heräsi kuin tilauksesta heti viiden jälkeen ja tyhjensi täydet rinnat. Hyvin siis meni, vaikka jännitin miten sujuu. Toivon sinullekin onnistuneita rientoja välillä muuallakin kuin kotiympyröissä!

Vierailija
13/16 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisärohkaisuna täytyy sanoa, että kyllä se ikä tekee ihmeitä noille vauvoille. Tuon pikkujoulu"keikan" jälkeen olin jo kuukauden päästä erossa vauvasta 1,5 vrk! En olisi erityisesti halunnut, mutta asia oli aika tärkeä (siskoni polttarit, ja itse olin kaasona ja järjestämässä polttareita). Vauva siis silloin 8kk ja tuossa vaiheessa pärjäsi jo loistavasti isänsä ruokittavana! Eli kuukausikin voi muuttaa jo paljon, 7kk ikäisenä tuo 8 tuntia erossa yöaikaan tuntui aika maksimilta...

t.11

Vierailija
14/16 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajuttu sitä taitoa ylläpitää. No meillä onneksi sitten ottaa jotenkuten Nukin litteästä nokkamukista. Ei varmaan ottais niistä kauheista kovista muovisista. Nuk on kivempi kun nokka on pienempi, pyöreäkulmainen, litteä ja pehmeämpää muovia. Mut on se juominen silti välillä vähän hankalan näköistä: rullaa kieltä nokan alle tai avaa vain suutaan ja sit tiputetaan maitoa kielelle :) Joskus kyllä yltyy ihan juomaankin.

En muuten tajua noita, jotka sanoo, että pitääkö sitä nyt äidin lähteä ihan harrastamaan, kun on lapsi :D

Vierailija
15/16 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokkamukin ja tuttipullon välimuoto. Pullonokka tulee tuttipulloon tutin tilalle.

Vierailija
16/16 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta toi on kyllä aika lyhytaikainen ongelma. Heti kun se lapsi alkaa saamaan kiinteitä, niin se maidon tarve vähenee. Ja tosiaan jos ei juo pullosta, niin lusikalla voi syöttää keittoa, jotta lapsi saa nestettä.

Jos lapsi on 5 kk mä alkaisin opettamaan hörpyyttämistä mukista.

Muutaman kuukauden kuluttua tuo on tosiaan jo ohimennyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme