Tähän ketjuun mustaa huumoria Sellon tapahtumiin liittyen
Musta huumori auttaa monessa kamalassa tilanteessa käsittelemään tapahtunutta.
Mun silmiin osuneita helmiä:
-Demin sivuilla ampujan sukunimeksi oli väännetty Sukupuoli
-Muron sivuilla ampujan sukunimeksi oli väännetty Kupoli
-Muron sivuilla pähkäiltiin, että miten olisi käytännössä mahdollista murhata joku HELLÄSTI teräaseella, siis kun tekotapa oli nimenomaan RAAKA
Kommentit (42)
..mustassa huumorissa ei ole sinänsä mitään vikaa, mutta tässä tapauksessa sen viljely alkaa liian aikaisin. On ajateltava kuolleiden läheisiä. Muutaman kuukauden päästä tämä ketju voisi olla siedettävämpi, mutta ei vielä kun verijälkiä tuskin on edes kokonaan saatu pestyä pois.
Kunnioittakaa toisianne, sitä tämä yhteiskunta muutenkin kaipaa.. ja välittämistä.
Mielestäni....mustassa huumorissa ei ole sinänsä mitään vikaa, mutta tässä tapauksessa sen viljely alkaa liian aikaisin. On ajateltava kuolleiden läheisiä. Muutaman kuukauden päästä tämä ketju voisi olla siedettävämpi, mutta ei vielä kun verijälkiä tuskin on edes kokonaan saatu pestyä pois.
Kunnioittakaa toisianne, sitä tämä yhteiskunta muutenkin kaipaa.. ja välittämistä.
Jokainen käsittelee asioita omalla tavallaan. Ei ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa. Itselleni tämä Sellon-case on ottanut koville. Mulla oli siellä läheisiä töissä ja paikalla. Jostain syystä koen, että minulle ainoa tapa lähestyä tätä asiaa juuri nyt on musta huumori. Sillä jaksaa eteenpäin.
Maailmaan mahtuu paljon pahuutta. Huumori ei ole pahuutta.
Sinua musta huumori ehkä auttaa ja varmaan montaa muutakin. Mutta oletko varma että se auttaa kaikkia? MYös niitä lähiomaisia? Oletko koskaan kuullut hienotunteisuudesta?
26 vastaa 27:lle Sinua musta huumori ehkä auttaa ja varmaan montaa muutakin. Mutta oletko varma että se auttaa kaikkia? MYös niitä lähiomaisia? Oletko koskaan kuullut hienotunteisuudesta?
Mistä sinä tarkalleen tiedät miten lähiomaiset asiaa käsittelevät? Lukemalla ketjuja av:lla? Tämän ketjun otsikko kertoo mistä on kyse, ei tarvitse avata jos ei ole oma juttu.
olen itse menettänyt läheiseni väkivaltaisessa kohtauksessa, jota uutisoitiin rankasti. Olen tavannut ja tapaan edelleen vuosien jälkeen samassa onnettomuudessa mukana olleiden läheisiä. Tämä mielipide on yhdistänyt meitä läpi tämän suruprosessin. Emme kaipaa sääliä, myötä myötätuntoa enemmän. Koemme, että tämä on yksi mässäilyn laji - korostan nimenomaan, että koska se tulee niin PIAN.
Hyvää vuoden alkua kaikille kaikesta ikävästä huolimatta.
kuin lukea av:lta ketjuja.
Sinua musta huumori ehkä auttaa ja varmaan montaa muutakin. Mutta oletko varma että se auttaa kaikkia? MYös niitä lähiomaisia? Oletko koskaan kuullut hienotunteisuudesta?
Taas talvi saapuu aikanaan
Ja kauppakeskus aukeaa
Pitkin siltaa kapeaa
Rullaportaat kohoaa
On aula kansaa mustanaan
Ei tänne tultu tanssimaan
Tai myymään ja ostamaan
Ei Herran sanaa kuulemaan
Mitä maksaa ihmisyys
Mitä maksaa ystävyys
Korkealta putoaa
Hinta laskee laskuaan
Miksi tänään täällä taas
Ei liene paikkaa muutakaan
Tunteiden hautausmaa
Jälleen hehkuu loistoaan
Ei ostaneetkaan kunniaa
Ei ostaneetkaan vapauttaan
Aivan turhaan jonottaa
Nuo jotka liikaa haluaa
Ulkona on pimeää
Ja iltapäivä häviää
Ei täällä sitä nää
Tää on keinoelämää
Ei aurinkoa katsomaan
Tänne tultu tai puhumaan
Jokainen mukaan haluaa
Kauppakeskuskuolemaan
Ei ostaneetkaan kunniaa
Aivan turhaan jonottaa
Nuo jotka liikaa haluaa
Juttu tavallaan liittyi tähänkin. Pohdimme, miten Ruotsissa on tapana järjestää kokouksia ja keskustella asioista, kun iäkäs sukulaiseni tokaisi: "Niin, täällä Suomessa on vähän erilainen perinne. Otetaan puukko ja eliminoidaan ongelma."
Vastasin, että niinpä, se on nopea ja tehokas tapa.
Ja kauppakeskus aukeaa
Pitkin siltaa kapeaa
Rullaportaat kohoaaOn aula kansaa mustanaan
Tai myymään ja ostamaan
Ei Herran sanaa kuulemaanMitä maksaa ihmisyys
Mitä maksaa ystävyys
Korkealta putoaa
Hinta laskee laskuaanMiksi tänään täällä taas
Tunteiden hautausmaa
Jälleen hehkuu loistoaanEi ostaneetkaan kunniaa
Aivan turhaan jonottaa
Nuo jotka liikaa haluaaUlkona on pimeää
Ja iltapäivä häviää
Ei täällä sitä nää
Tää on keinoelämääEi aurinkoa katsomaan
Tänne tultu tai puhumaan
Jokainen mukaan haluaa
KauppakeskuskuolemaanEi ostaneetkaan kunniaa
Aivan turhaan jonottaa
Nuo jotka liikaa haluaa
Ja kauppakeskus aukeaa
Pitkin siltaa kapeaa
Rullaportaat kohoaaOn aula kansaa mustanaan
Tai myymään ja ostamaan
Ei Herran sanaa kuulemaanMitä maksaa ihmisyys
Mitä maksaa ystävyys
Korkealta putoaa
Hinta laskee laskuaanMiksi tänään täällä taas
Tunteiden hautausmaa
Jälleen hehkuu loistoaanEi ostaneetkaan kunniaa
Aivan turhaan jonottaa
Nuo jotka liikaa haluaaUlkona on pimeää
Ja iltapäivä häviää
Ei täällä sitä nää
Tää on keinoelämääEi aurinkoa katsomaan
Tänne tultu tai puhumaan
Jokainen mukaan haluaa
KauppakeskuskuolemaanEi ostaneetkaan kunniaa
Aivan turhaan jonottaa
Nuo jotka liikaa haluaa
ku skupoli joutui menemään uudelleen prismaan kun oli kauppalappu unohtunu...
et Cittari on sellainen paremman väen kauppa ja Prisma taas roskasakin...
En olisi kehdannut tätä sanoa ääneen muuta kuin tässä ketjussa.
olen itse menettänyt läheiseni väkivaltaisessa kohtauksessa, jota uutisoitiin rankasti. Olen tavannut ja tapaan edelleen vuosien jälkeen samassa onnettomuudessa mukana olleiden läheisiä. Tämä mielipide on yhdistänyt meitä läpi tämän suruprosessin. Emme kaipaa sääliä, myötä myötätuntoa enemmän. Koemme, että tämä on yksi mässäilyn laji - korostan nimenomaan, että koska se tulee niin PIAN.
Hyvää vuoden alkua kaikille kaikesta ikävästä huolimatta.
Edelleenkin olet vain ihan väärässä paikassa ja sen on nyt ainut ongelma. Jos aihe ei kiinnosta, niin jätä lukematta. Aivan turha neuvoa muita tässä asiassa. Jos sinulle joku väkipakolla tuputtaa mustaa huumoria tällaisen tilanteen jälkeen, niin valita heille. Kukaan ei pakota tätä sinulle tai omaisille. Se on sitä kohteliasuutta ja hienotunteisuutta. Sinun mussutukseksi päin vastoin ei ole. Ketju on otsikoitu hyvin. Kenellekään ei tuputeta mitään, joten on varsin epäkohteliasta tulla moralisoimaan omassa rauhassa olevaan ketjuun. Maailma ei ole mustavalkoinen ja sinä et ole aina oikeassa.
ovat niitä samoja jotka tuossa toisessa ketjussa kauhistelevat asiakkaita, jotka eivät osallistuneet Prismojen hiljaisiin hetkiin?
ovat niitä samoja jotka tuossa toisessa ketjussa kauhistelevat asiakkaita, jotka eivät osallistuneet Prismojen hiljaisiin hetkiin?
Ylen laadukasta journalismia:
"Sellon pihassa näyttää melko jo rauhalliselta. Tuulikaapeissa ihmisiä, odottavat sisäänpääsyä. Poliiseja paikalla, aseistusta, luotiliivejä, kypärät. Seurakunta on avannut kappelin, sinne on muutamia ihmisiä tullut."