Kuinka toimisit jos on isovanhemman hautajaiset ja kotona on sairas puoliso
Ihan viimeisenä keinona jättäisin hautajaiset väliin.
Eikä mies pärjää hetken sairaanakin lasten kanssa? Hautajaiset + kahvi nopeasti = 1,5h. Tietty jos on kaukana, matkoineen voi olla liikaa.
Kommentit (33)
Tjaa, ikävä tilanne. Vaikka minusta olisi tosi riipaisevaa jättää isovanhempani hautajaiset väliin, tässä tapauksessa ehkä tekisin niin kahdesta syystä:
a) 40 asteen kuume on tosi korkea ja vetää täysin voimattomaksi, en ainakaan jättäisi puolisoani yksin, vaan hoitoapua pitäisi saada
b) En lähtisi ehdoin tahdoin levittelemään oksennustautia tms. suuriin ihmisjoukkoihin, varsinkin kun mukana on varmaan vanhempia ihmisiä, paljon kättely-/halailukontakteja jne.
Kaikki kuitenkin varmaan ymmärtävät sekä sen, että olet mukana hautajaisissa, että sen ettet mene niihin.
niin etkö 2:nen silloinkaan hanki apua sinne kotiin? ap
että menen niihin hautajaisiin, ovat kuitenkin isovanhempien muistojuhla. Aika iso syy pitäisi olla että en menisi.
Jos nainen on sairaana lasten kanssa kotona niin mies ei varmasti mitään lomaa ota töistä sen takia ja jos olisi tuollainen reissu tiedossa niin kyllä lähtisi hautajaisiin.
On se kumma jos mies on niin avuton ettei pärjää lasten kanssa vaikka olisikin kipee.
Jos lapset kerran on sairaana niin tuskin nekään jaksaa hillua ympäri kämppää.
tunnetusti on niin avuttomia, että ei mitään rajaa. Eivät osaa pukea lapsia oikein, eivät tajua vaihtaa vaippaa, eivät tajua antaa välipalaa jne. KAIKKI pitää vääntää rautalangasta, meillä ainakin.
Viime lauantainakin lähdin kaupungille yksin, mies jäi lapsen kanssa. Vaihdoin lapselle 1v vaipan aamulla puoli kahdeksalta, lähdin itse kymmeneltä ostoksille. Kun tulin takaisin puoli neljältä, lapsi oli vielä samoissa vaipoissa, oli syönyt vaan sen aamupalan minkä annoin.
Sitten kovalla pakkasella kun pukee lapsen ulos, ei tajua laittaa villasukkia kenkiin, ei ymmärrä laittaa lyhythihaisen bodyn päälle pitkähihaista, ei tajua ottaa pulkkaan peittoa lapsen pepun alle, ei osaa ottaa kaupungille lähtiessä vaunuihin peittoa lapsen jalkojen ylle pakkasella jne.
Sitä kun jotenkin olettaa aina , että aikuisella ihmisellä välähtäisi mutta kun ei, niin ei.
Kyllä sairas mies ehdottomasti tarvii hoitoapua, kun ei niillä terveenäkään polla raksuta. Ei miehillä ole sellaista vaistoa lapsen hoitamiseen kuin naisella. Se on ihan fakta.
pääsevät näes näin vähemmällä, kun nainen sitten tekee kaiken sen miehen ouplesta.
Heh, "sairaan miehen hoitoapu"- pitäis kyllä tulla ihan Kelalta.
Kyllä se oma mies on saanut oppia olemaan alusta asti yksin lapsen/lasten kanssa ja hyvin menee. Osaa antaa ruokaa ajallaan, osaa vaihtaa vaipan tarvittaessa, osaa pukea jne. Kylmemmällä saattaa kysyä että mitä kaikkea pitäisi laittaa mutta harvoin.
Oletko varma että miehesi todella on noin typerä vai "feikkaako" vaan ettei tarvitsisi jatkossa yksin jäädä lapsen kanssa? Kyllä sen isänkin vaan pitäisi osata olla omien lastensa kanssa ja pitäisi osata hoitaa ne oikein.
Tämä menee vähän asian vierestä, mutta kun tästä on muutkin puhuneet.. Eli yllättävän moni ei tiedä, että jos kotiäiti (tai -isä) sairastuu, niin työssäkäyvällä vanhemmalla on oikeus jäädä kotiin. Ihan samalla tavalla, kuin jos työssäkäyvien vanhempien lapsi sairastuu, niin toisella vanhemmalla on oikeus jäädä kotiin.
Meillä ainakin tarvitaan joka penni, eli hoidan kyllä yksin ne lapset vaikka olisin kuinka sairas.
Ja tämän olen kirjoittanut ennemminkin, vuosi sitten olin yli 40 asteen kuumeessa, niin koululainen ei saanut hakea pikkusiskoaan eskarista (matkaa noin 500 metriä kotiin) vaan minun piti kuumeisena lähteä pyörällä hakemaan. Seuraavana päivänä jäikin sitten terve lapsi kanssani kotiin, kun en jaksanut häntä tarhaan viedä ja isosisko ei saanut hakea??
Toivottavasti emme joudu mummon hautajaisia tosin vielä pitkään aikaan miettimään! *kop kop*
meillä on ollut alusta asti itsestään selvää, että jos minä kotiäitinä sairastun kunnolla, mies jää kotiin/hoitaa meille kotiapua, oman työnsä ajaksi. Koskaan en ole kunnolla sairaana joutunut lapsia hoitamaan. Pikku flunssat nyt on asia erikseen.
Hoida siis ap teille kotiin joku avuksi ja lähde itse hyvin ja turvallisin mielin hautajaisiin.
kaikissa asioissa on sekä hyvät, että huonot puolensa.
Kotiäitiydessä on juuri tämä kun äiti itse sairastaa, niin kyllä hän yleensä itse ne lapsensa silloin joutuu hoitamaan, harvalla miehellä on kuitenkaan mahdollisuutta jäädä töistä pois(ja vaikuttaahan se talouteenkin).
Kyllä se ap:nkin perhe yhdestä oksennustaudista selviää, ihmiset selviävät paljon isommistakin ongelmista.
Tottakai sinne hautajaisiin ja sillä selvä.
Tod.näk kysyjä haluaa vain itselleen hyvän oman tunnon saamalla paljon sympatiaa ja näin ollen voisi jättää hautajaiset väliin kun ei kerran sinne itsekään halua lähteä.
Ja todellakin järki käteen. Jos olisit itse kipeä, niin tasan pärjäisit yksin niiden muksujen kanssa kun mies menee töihin tai sukulaisensa hautajaisiin jne.
Hommaat vaan jääkaappiin helppoa (lue: mikrolla lämmitettävää ruokaa) ja siinäpä se.