Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haahujen tammikuu

Kommentit (65)

41/65 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin on kadonneet kaikki odottaja-haahut! En ainakaan nähnyt helmikuulle uutta pinoa mutta ei ole tämäkään pino kasvanut enää..

Helene&muru päivää vaille 3kk

Vierailija
42/65 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä mäkään tänne tällä hetkellä kuulu. Meillä on tuolla kuumeilijoiden puolella aktiivinen pino ja toivomme ja odotamme tänne pääsyä, tietenkin mahdollisimman pikaisesti.

Mun omalla kohdalla tänne pääsy ei näytä kovin lupaavalta. Toisesta keskenmenosta on 7 viikkoa ja yhä kärsitään jälkiseuraamuksista. Sairaalasta määrättiin ainoaksi keskenmenon kontrolliksi hcg-mittaus kolmen viikon päähän. Hcg oli laskenut tietyn rajan alle, joten totesivat, että kaikki hyvin eikä tarvi enää seurantaa, vaikka hcg olikin koholla ja raskaustesti näytti plussaa 4 viikkoa keskenmenon jälkeen. Kävin yksityisellä epämääräisten mahakipujen takia ja kohdussa näkyi jäljellä olevaa raskausmateriaalia. Sairaalan polille kun soittelin, sain ensin vastaukseksi "Ota Buranaa ja odota". Siinä vaiheessa keskenmenosta oli 5 viikkoa. Soitin sit seuraavana päivänä uudestaan, että pakko tälle asialle on tehdä jotain, kun oon kipeä ja pää hajoaa. Suostuivat sit ottamaan vastaan ja pistivätkin kiireesti kaavintaan. Kaavinnan saalis oli ultralöydökseen nähden niukka, joten laittoivat kolmen viikon päähän kontrolliultran. Vuodoista ja mahatuntemuksista päätellen kaikki ei vieläkään ole kunnossa. Aika lailla hajottaa, kun haluaisin vaan niin kovasti yrittää uudestaan, jos vaikka kolmas kerta toden sanoisi.

Thelma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Etsiskelin äsken helmikuun pinoa, mutta sitten huomasin, että tänne voipi jatkaa!!!

...Mun tietokoneeni hajosi ja nyt jälleen toimii!!! :)

En siis ole nyt yhtään mukana mitä tänne kuuluu, kun tuota "pimentoa" kesti noin kuukausi... mutta kamala kuin aika menee nopeasti.

Mutta onnea kaikille ketkä ovat tällä välin nyyttinsä saanut :)

Omaa napaa: Olen voinut ihan hyvin, kunhan vain muistaa noiden supistelujen takia olla rauhallisesti. Huomenna on mulla "ylimääräinen" aika yksityiselle omalle lääkärilleni ja ultra, kun tuo meidän poitsu päättää istua tomerasti. Ja mun nlatäti sitten yleisellä puolella "osasi" hienosti selittää miksi vauva saattaa olla väärin päin: mm. esim vauvan kehityshäiriöt, lyhyt napanuora yms, tosin lopuksi siis kyllä sanoi, että YLEENSÄ EI ole mitään syytä... mutta arvatkaapa vain kuinka paljon se enää lopuksi rauhoitti...

No en silti usko, että mitään on vialla, koska vauveli on ultrattu jo yht. 6 kertaa, eikä koskaan ole ollut mitään poikkeavaa ja kuitenkin loppujen lopuksi on mulla itsellä sellainen varma olo, että vauvalla on oikeasti kaikki hyvin, ja sitä tietenkin toivoo.

Mutta huomenna olen tämän suhteen fiksumpi, ilmoittelen sitten :)

merili&möhkö 33 +5

Vierailija
44/65 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen vain vilkaissut ettei uutta pinoa ja jättänyt asian silleen. Toisaalta eipä mua voi syyttää liiasta aktiivisuudesta muutenkaan = )

Fantasy sulle en voi muuta todeta kuin Tsemppiä sun neuvola tädin kanssa. Kuulostaa TOSI rasittavalta. Viime raskaudessa mulle sanottiin painosta vähän joka käänteessä kunnes hermostuin ja totesin itse kantavani kiloni. Nyt ollaan oltu hiljaa ja muutenkin yhteys neuvolassa on löytynyt paremmin.

Meno alkaa olla melkoista lyllerrystä ja muutenkin hidasta, kun ei taivu. Synnytystapaarviossa arvelivat alatiesynnytyksen onnistuvan häntäluusta huolimatta. Toivottavasti ovat oikeassa. Paino arviona oli noin 4 kg jos menee täysiaikaiseksi. Eli ihan hyvältä vaikuttaa.

Närästyksen kanssa kamppaillaan, mutta eiköhän sekin mene tässä tämän viimeisen kuukauden.

Itsekeskeisen kirjoituksen takana

Tiuhti 35+5

Vierailija
45/65 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan, itsekkin seurannut vaan hiljaista pinoa kun en osannut uutta luoda, mutta en ole saanut kirjoitetuksi. Useampi täällä onkin loppusuoralla, itse täällä jossain väli vaiheessa, mutta kaikki onneksi hyvin.

Pieniä hankintojakin uskaltanut jo tehdä ja suurimmat pelotkin pysynyt aika hyvin aisoissa. Liikkeet tuntuu jo hyvin ja se tietysti rauhoittaa mieltä. Viimeisin ultra oli mahtava kokemus ja kätilö todella asiansa osaava jäi niin hyvä mieli kaiken pahan jälkeen. Tytöllä siis kaikki hyvin !

Viikko sitten neuvolassa tehtiin ensimmäinen mittaus ja niinhän se käyrä taas on siellä yläkäyrän yläpuolella, mittaa 21,5cm. onko kenelläkään kokemusta tästä ???? isoja lapsia nuo aikaisemmatkin on, mutta itse kun olen kooltani pieni niin en taas jaksaisi millään sitä hankalaa kävelyä viimeiset 2kk, nyt jo lantio särkyilee iltaisin. En silti valita, ihanaahan tämä on ;-)

Lupaan kirjoitella ahkerammin taas, työkiireetkin helpottaa pikku hiljaa seuraavan 4 vkon aikana, sitten enää leppoisaa luppo aikaa jäljellä ;-)

Voimia kaikille taas !

Sirusade 21+2

Vierailija
46/65 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille myötätunnosta. Valitettavasti haahupino ei ole enää hengissä kuumeilijoiden puolella. Nyt on aika hengähtää tästä yrittämisestä. Olen ollut syyskuusta asti raskaana (välissä tosin pari viikkoa ekan keskenmenon ja uuden raskauden välissä) ja lähes koko ajan olen ollut väsynyt ja pahoinvoiva. Hirvittää ajatuskin siitä, mitä huoli ja pelko on mahdollisessa seuraavassa raskaudessa. Nyt jo yhden keskenmenon jälkeen odotus oli tosi ahdistavaa, ei varmasti ole yhtään helpompaa kahden KM:n jälkeen. Etenkin kun nytkin piti kaiken olla hyvin. Syke näkyi ultrassa jo 5 viikkoa sitten eikä mitään oireita ollut siihen suuntaan, ettei kaikki olisi hyvin.

Thelma

Vierailija
47/65 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thelmalle vielä: pino jossa vierailin ennen tätä olikin pitkään tuhtanneiden pino tuolla kuumeilu puolella, muistin väärin. Eli Haahut olivat hävinneet jo elokuussa kun itse koin keskenmenon.

Ymmärrän tunteesi hyvin kun on ollut pitkään raskaana ja lopputulosta tai pitkään odotettua palkintoa ei saakkaan, turhauttaa. Sain itse paljon apua pahimmilla hetkillä ihan psykiatriselta sairaanhoidon puolelta, joten uskalla vaan hakea ulkopuolistakin apua jos siltä tuntuu. Ulkopuolinen ihminen osaa usein antaa hieman eri näkökantaa asioille.

Kjt-78: olen menossa siis lapsivesipunktioon. Selvittävät lapsen veriryhmätekijät sekä kromosomit. ongelmana minulla siis omat vasta-aineeni, jotka saattavat lapsen väärän perimän kohdalla hankaloittaa raskautta, sekä edellisen keskenmenon kromosomipoikkeavuus epäily, ruumiinavauksessa havaitut ulkoiset muutokset siis tukivat patologin sekä kätilön diagnoosia.

Have, mielestäni ei kannata miettiä vaivaako turhaan neuvolaa jos itsellä on epävarma tai vähänkin mietteliäs olo. mikään tutkimus ei ole turha ! En halua peloitella, mutta itselläni vaisto vain sanoi, että kaikki ei ole kohdallaan vaikka olin käynyt neuvolassa kuuntelemassa sydän äänet 4pvä aikasemmin. kaikki siis ei ollut hyvin.

Laittavat neuvolasta sitten polille tarkastukseen jos tarvetta, mutta mene ihmeessä jos oma mieli siitä rauhoittuu, tosin kyllähän nuo lapset mahassa viettävät hyvinkin erilaisia päiviä.

Omaa napaa, viime yönä tuli pitkästä aikaa nukuttua hyvin. Sain kerrottua töissä esimiehelle tilanteen ja hän oli hyvin iloinen ja ymmärtäväinen asian suhteen, helpotti tosiaan mieltä. Onneksi maanantaina on neuvolalääkäri niin tietää taas että sydän ainakin lyö. ultraan/punktioon enää viikko, hui.

Sirusade 14+0

Vierailija
48/65 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kyllä se kaveri on alkanut tosiaan jo ainakin vähän enemmän siellä liikkua että ainakin hengissä on ja uskon et tosiaan vain viettää hiljaiseloa..oikestaan oli vilkkaampi lähinnä tuossa joulun aikoihin ja jälkeen että kai sitten vain silloin tykkäsi liikkua enemmän ja nyt rauhoittunut...kyllä nyt aika hyvillä mielin taas olen ettei niin kovasti enää pelota ja ei se 2 viikkoa nyt niin hirveen pitkä aika oo kun on se lääkärineuvola..

Vierailija
49/65 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kun aika menee nopeasti...nyt jo vuosikin vaihtui ja tämä vuonna pikkuinen aarteemme syntyy :)

Thelma: Voi, että olen todella pahoillani, voimia teille. Tiedän, että olo on todella kamala, mutta kyllä se vielä helpotta, usko pois, vaikka se kestää aikansa.

Itselläni on kanssa kaksi keskenmenoa takana, nyt onnellisesti raskaana, että kyllä kaikki hyväksikin kääntyy. Pelko oli aivan kamala koko tämän alkuraskauden ja vieläkin välillä hiipii takaraivoon... ei noita km:iä ikinä voi unohtaa :(

muistinko oikein nimimerkin? (anteeksi) kjt-78, onnea, että kaikki hyvin :)

Sit omaa napaa: Huomasin, et en ole laittanu tuota mun la:ta, se on siis 7.4, että voipi lisäillä listaan. Masussa voidaan oikein hyvin :) nyt tulee välillä jo toooosi kovia mukseja :) Ihanaa!!! Olo meinaa vain olla aikas väsynyt, kun tyttö ollut nyt useamman vkon kipeänä ja nyt toinen korvatulehdus putkeen...niin eipä ole paljoa tarvinnut nukkua...no käypä "harjoittelusta" tulevaan...

Have: kyllä mun mielestä masuvauvoilla on välillä "hiljaiseloa" ainakin kun esikoista odotin, niin oli pari pvää juurikaan liikkumatta, ja mun nla osui juuri siihen ja sanoin siitä nlassa- sain lähetteen äitiyspolille ja siellä seurattiin tilannetta, mutta kaikki oli aivan loistavasti, eli mitään virallista syytä en ikinä kuullut (kenties sitä ei vain ollut) mutta ei siis mitään hätää ollut. Ja vkot oli tuolloin jotain n27-28.

merili&möhkö rv tasan 27

Vierailija
50/65 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja IHANAA uuttavuotta kaikille Haahuille :)!

mutta Thelma, VOI EIII niin surullista - todella paljon voimia! Sure, itke ja päästä tunteet ulos... VOIMIA!

Zeria, ootko jo poksahtanut?? Kohta ainakin käynnistetään :D - jännittävää!!

ja Jennuli, sinäkin oot jo NOIN pitkällä - apua miten nopee aika menee :D!

kjt-78, ONNEA ihania uutisia :))

have, mullakin oli muuten just noilla viikoilla päiviä jolloin en tuntenut paljon vauvan liikkeitä - olin myös ihan paniikissa, mutta ah ihana kotidoppler pelasti aina ;D! Ja istukka edessä myös täällä! Nyt sitten on tuntunut viime viikot sitäkin enemmän :D

Omaa napaa, että pahimmasta työrupeamasta, kiireestä ja 9h työpäivistä aletaan olla selvitty hengissä... Vähän rauhoittuu kohta meno, onneksi... Rupee nimittäin toi selkä prakaa kunnolla :/ - mulla on ollut issiasta jo rv18-19 lähtien, mutta se ei oo töissä oireillut vaan lähinnä kotona sitten rankan työpäivän päätteeksi kun istahdan, en ylös enää pääsekkään... Nyt on ollut töissäkin alaselkä kipiä, ja jotenkin oudon tuntuinen kipu ://! Erilainen kun se issias-kipu... Tiedä sitten mitä...

Ja närästys on tullut nyt jokailtaiseksi riesaksi maate mennessä, ihan kun joku sammakko :D

Täydellisiä vaunuja kuumeisesti etsiskelen, perfektionisti kun olen niin on tullut jokunen tunti istuttua koneella googlettaen vaunuja... Pakko vaan löytää parhaat??? Minkä merkkisiä teillä on??

fantasy rv28/29 = kuukautisten mukaan/ultran mukaan :D

Vierailija
51/65 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihanaa ku te muut olette jo niin pitkällä. Antaa toivoa, että jospa tämäkin päättyisi hyvin.

Lopettelen täällä vähitellen niitä lääkkeitä ja koko ajan kamala paniikki päällä et tähän tää homma sit loppuukin. Maanantaina siis kaikki oli hyvin, joten mieskin huomautti mun panikoinnista et johan siitä ultrasta jo pari päivää menikin. En vaan mahda sille mitään, et vahtaan oireita koko ajan ku ei niitä muutenkaan niin paljoa ole ollut ja sitten murehdin, et käykös tässä taas kuten keväällä.

Leppoisaa viikonlopun alkua!

kjt-78 + Toivo 8+2

Vierailija
52/65 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haahujen pino voi siis hyvin ja paksusti, viime kuussa saatiinkin monta uutta mukaan :) Täällä olikin jo vähän huolta kuivasta kaudesta, mutta se lienee taakse jäänyttä elämää! Nyt vaan sanaista arkkua aukomaan siskot!

Täällä tosiaan alkavat olla jo lopunajan tunnelmat ;) Niin kuin fantasy sanoit, masua tulee varmasti ikävä, ja koitan siitä muistaa vielä nauttia, vaikka hinku olisi jo päästä kokeilemaan normaaleja nukkumisasentoja ja ottaa Fabion potkuja vastaan muillakin kuin sisäelimillä X) Alapäätä on vihlaillut kuluneen viikon ja supparit on tulleet osittain kipeiksi, ehkäpä F on laskeutumassa lähtökuoppiin?

Kaikki alkaa olla suunnilleen valmista, paitsi että ensisänky ei ole meillä vieläkään. Täytyy tänään viestitellä työkaverille mikä sen tilanne on. Vaikka voi kyllä olla että en malta pientä juuri vierihoidosta sänkyyn kauheasti laskea ainakaan ekoina päivinä/viikkoina kotiutumisen jälkeen...

Tänään olisi tarkoitus käydä kiertämässä pari lastenvaatteisiin ja -tarvikkeisiin erikoistunutta kirppistä ja ostamassa vielä sairaalakassiin korvatulppia ja liivinsuojia, saa nähdä miten liikkuminen (=lyllerrys) sujuu. On muuten ollut mielenkiintoista huomata nyt kun on omaa vauhtia pakosta joutunut hidastamaan, miten kova kiire ja vauhti kaikilla ympärillä on! Kaupoissa ja kadulla meinaa vallan jäädä muiden jalkoihin... Itsekin olen ollut sellainen ravaaja, mutta oppisikohan sitä hidastamaan vauhtia mahan häviämisen jälkeenkin...? Ei mulla nyt oikeasti NIIN kiire voi olla :)

Kiireetöntä vuotta kaikille toivottelee täältä

Jennuli 37+5

Vierailija
53/65 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Jennulille uudesta pinosta. Kiilaat muuten varmaankin kohta ohi Fabion kanssa... Täällä ei ole mitään merkkejä että pieni edes harkitsisi ulostuloa.. Eipä siinä ihan hyvin viihdyn masun kanssa ihan loppuun asti, mutta tosiaan on sitä jo alkanut haaveilla siitä että pääsis oikeesti lenkille, nyt kun nuo ulkoilut on vaan sellaista hiipimistä kun ei kovempaa vaan pääse :) Ja tosiaan nukkuma-asentojen vaihtelunvapaus on sekin aika jees juttu tulevaisuudessa, mutta vielä menee tosiaan ihan hyvin nämä nykyiset, onhan siinäkin sentään valinnan varaa että onko oikeella vai vasemmalla kyljellä.. Uus harmi on vaan ilmennyt ihan viime aikoina... Oon alkanut kuorsaamaan :O Ja siis niin että se häiritsee omaa yöunta xD Siis INHOON kuorsaamista ja vähänkö ällöttää kun on just vaipumassa uneen niin alkaa ite korisemaan, kyllä siihen herää ja sit ottaa päähän kun pitää niin kamalaa ääntä. Miestä ei kuulemma haittaa ollenkaan. Pieni on kanssa ihme yöeläjä, kauhee myllerrys alkaa illalla, päivät vedetään sikeitä (eli kivat ajat tiedossa sitten jatkossakin)

Karsee pakkanen ulkona! Ajattelin että vois koettaa pyrkiä jonnekin ihmisten ilmoille kun kohta alkaa cabin fever jo vaivata, mutta eipä tuo näytä pakkanen tuosta -20:stä muuttua miksikään. Ei kiva.

Mites muiden haahujen vuosi on alkanut?? Meillä meni tosi rauhallisissa merkeissä kun on aika odottavalla kannalla oltava kuitenkin.. Naapurien raketteja tässä ihailtiin ja valettiin yks iso perhetina josta tuli tosi hieno; tinassa oli purjelaiva, mökki ja pieni poika ongella, tai sitten toisesta suunnasta lohikäärmeitä ja noita-akkoja... Tulkinnan vapauttahan on :)

Vuoden vaihtuessa nostan ja nostatan miehellä aina riimun seuraavalle vuodelle, ja yllätys yllätys omani oli hedelmällisyyden riimu ja miehen ilon riimu (käänteisenä tosin, mutta se merkitsee vain sitä että vaikka haasteita onkin tulossa niin niistä oppii, eikä voi epäonnistua, kunhan osaa suhtautua oikein)

Että tällaista tänne

Kertokaahan tosiaan muutkin kuulumisia

T: Zeria ja pieni 40+5

Vierailija
54/65 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaina alkanut vuoto oli juuri sitä, mitä pelkäsinkin. Tänään oli kohdussa jäljellä pelkkiä roippeita. Eipä ole paljon sanoja kertomaan, miltä tuntuu, kun jo toisen kerran käy esikoisyrityksessä näin.

Poistatteko mut tuolta listalta.

Thelma

Vierailija
55/65 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä sanoja taida olla.. Anna surun tulla, mutta älä anna periksi. Voimia sinulle ja miehellesi.

Zeria

Vierailija
56/65 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osanotto ja tsemppaushali Thelmalle. Toivottavasti haahujen pino on kuumeilupuolella vielä voimissaan, tai sulla on muita kanavia asian läpikäymiseen. Onneksi nyt edes tulee itsestään ulos, laiha lohtu tietysti. Koita jaksaa...

Jennuli

Vierailija
57/65 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sanoja varmasti kertoa siitä jumalattomasta tuskasta mitä käyt läpi! Muistan itse saman kokeneena. Kaksi peräkkäsitä keskenmenoa esikoisen yrittämisessä. Itkua ja hammastenkiristystä, tuskaa, kipua sydämmessä, hiljaisuutta... kaikkea. Anna surun tulla ja sure rauhassa...

Älä kuitenkaan heitä pyyhettä nurkkaan. Ne epätoivon tunteet on sallittuja ja niitä riittää. Kunhan jaksat taas niin toivottavasti tärppää ja saatte uuden mahdollisuuden. Meille kävi niin ja nyt tuo pieni rakas paketti koisii meidän sängyllä tuhusemassa... Toivoa siis on vaikka siltä ei nyt varmasti tunnukkaan!!!

Irish

Vierailija
58/65 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päästivät vielä Hyvinkäältä vaikka sillä kuuluisalla rajalla edelleen mennään. Lääkäri toisti varmaan neljä kertaa että koska pitää soittaa heille, kysyi lopuksi että haluanko ne asiat vielä paperille... Hei, mä oon raskaana, en imbesilli X) No, paineita edelleen mittaan päivittäin kotona ja sticksaan pissaa ja viikon päästä seuraava käynti. Kokoarvio tällä hetkellä huikeat 3030g, äidin pikku kinkku! Sykkeet oli hyvät enkä taaskaan tuntenut suppareita jotka näkyi käyrällä... Verikokeitakin ottivat, toivottavasti niissä ei mitään näy.

Sänky tulee tänä iltana, jee! Pääsen sitten sen laittelemaan. Mitään vuotoja ei sisätutkimus saanut aikaan ainakaan vielä, mutta sattui kyllä aika helkkaristi... Eivät muuten anna mennä juuri yli näillä paineilla, joten kaks viikkoa korkeintaan tässä on enää jäljellä. Kyllä mä Zeria luulen että sä mua ennen ehdit punnailemaan, sitä odotellessa :)

Viikonjatkoja,

Jennuli 38+0

Vierailija
59/65 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti palaat joukkoomme sitten kun on sen aika. Älkää vielä luovuttako.

Meillä on vuosi alkanut kauhealla autokuumeella. Tosiasiahan on ettemme mahdu koko perhe enää syksyllä mitenkään kumpaankaan nykyisistä autoistamme. Autoon kun täytyisi mahtua kaksi turvaistuinta ja kolme pitkää aikuista. Farkku pitää lisäksi olla koirien takia. Aluksi jo mietittiin 6-7 hengen autoja. Tänään käytiin kokeilemassa Ford Mondeo, johon mahduttaisiin hienosti.Hintapolitiikka tietysti mietityttää, kun olisi kyse uudesta autosta. Toisaalta uudella ajelisi sitten taas pitkään ja turvallisuuskin olisi eri luokkaa kuin vanhemmassa autossa. Ja kun vaihtoehdot on aika vähissä, kun kaikki meinaa olla liian kapeita ja jalkatilat huonot. Sellaisia täällä nyt pähkäillään, eikä oikein muuta päähän yhtäaikaa mahdukkaan = )

Mahassa käy hirmuinen hyörinä edelleen ja yöt sen mukaisia.

Jennulilla ihana kokoarvio = )

Reipasta ja onnekasta vuotta 2010 meille kaikille Haahuilijoille!

Tiuhti 28+5

Vierailija
60/65 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Thelma ja voimia suruun. Me tiedämme miten pahalta keskenmeno tuntuu, eikä siitä kai koskaan kokonaan toivu, sen kanssa oppii vaan elämään.

Voimia sinulle suuresti !

Haahujen pino kuumeilijoiden puolella on hyvä kanava odottaa tulevaa ja suosittelen sitä, heti kun on taas voimia tulla näille sivuille.

Älä luovuta !

Sirusade