Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pitkä sairasloma raskausaikana

02.01.2010 |

Osaako joku kertoa kun työsuhteeni on kestänyt alle 3v ja työnantaja maksaa minulle palkkaa enintään 4 viikkoa samasta sairaudesta.Kyseessä PAM tes.

Olen raskaana ja joutunut ennenaikaisten supistusten takia olemaan sairaslomalla yhteensä 6viikkoa 3kk sisällä. Tästä menee kaksi viikkoa käsittäkseni kelan päivärahalle, koska olen sairastunut samaan sairauteen 30pv sisällä edellisestä sairastumisesta (menin siis välillä koittamaan töihin, mutta pystyin olemaan 1-2vkoa töissä).

Nyt neuvolalääkäri oli sitä mieltä, että en enää mene töihin, äitiysloman alkuun on 3 viikkoa aikaa. Diagnoosiksi tuli liitoskivut ja lantionlöystyminen, nämä kun ovat nyt ne pahimmat vaivat, sillä en pääse kunnolla kävelemään ja vauva alhaalla jolloin aiheuttaa myös edelleen näitä supistuksia.

Pomo oli sitä mieltä että en saa palkka tältä sairasjaksolta koska liittyy kuitenkin raskauteen vaikka diagnoosi on eri?

Meneekö homma niin että en saa palkkaa kun kyse on pohjimmltaan raskaudesta johtuva vaikka sairaslomalapun diagnoosi kohdassa lukee toisessa "supistukset" ja toisessa "lantion löystyminen".

Kuka tekee päätöksen onko kyseessa sama vai eri sairaus? palkanlaskija vai kela

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Eli kyllä se samaan menee, koska on raskaudesta kysymys molemmissa tapauksissa. Itselleni kävi myöskin niin, että viimeinen viikko meni palkattomaksi. Ensin oli sairaus supistukset ja sitten muu raskauteen liittyvä. Ja samaksi luettiin.

Mutta tärkeintä on lepo eli jäähän kotiin vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla