Turhauttaa, kun mies vain lihoaa ja vaarantaa siten terveytensä!
Hitto, kun ei voi muuttaa toisen ruokailutottumuksia tai ei voi edes potkia toista liikkeelle. Miestäkin 20-25 kg ylipaino rasittaa, mutta työkiireiden vuoksi ei jaksa kuulemma panostaa omaan fyysiseen hyvinvointiin.
Voiko oikeasti laihtua, vaikka elämässä olisi muutakin ohjelmaa, eikä aikaa siis vain keskittyä painon alentamiseen? Tuntuu, että mies odottaa vain jotain painonhallinnalle täydellistä ajankohtaa, mitä ei tietenkään tule ikinä (ei ole tullut tähän mennessä ainakaan kymmeneen vuoteen...).
Miehen suvussa on sydän- ja verisuonisairauksia, ihan lähisuvussakin vakavia tapauksia.
Miten saan miehen pienemmäksi tai itseni stressittömäksi miehen ylipainosta?
Kommentit (37)
Alat vaivihkaa kokkailla kotona keveyempää ruokaa esim. Painonvartijoiden ohjeilla. Samoin osta kaupasta terveellisempiä vaihtoehtoja (metvursti vs. kinkkuleike, Emmental 30% vs. Kadett 10% -juusto). Jauhelihakastikkeesta tulee hyvää paistijauhelihalla, tomaattimurskalla ja erilaisilla mausteilla (+lihaliemi) tuunattuna. Aikanani, kun asuin vielä "kotona", laihduin 22 kg ja veljeni sivutuotteena yli 10 kg kun söi samoja minun kokkaamia ruokia.
minun kokkailut auta yhtään asiaa. Pitäisi käydä ilmeisesti miehen työpaikallakin vahtimassa tai jotain? En haluaisi alkaa kotona naputtaa jokaisesta (ylimääräisestä) leipäannoksesta yms. lapsen kuulleen. Mutta siihen ilmeisesti on mentävä, koska muuten tilanteeseen ei tule muutosta.
Meillä mies nukkuu useammin kuin minä pitkään, joka herään lapsien kanssa leikkimään niiden herättyä aamulla.
Olen ajatellut, etten enempää holhoa miestä, koska painohan on yksilön oma asia. Mutta koska mies ei saa mitään aikaiseksi, kai minun pitää alkaa osallistua tähän miehen yksityisprojektiin jotenkin - olisi kiva, jos lapsilla olisi terve isä vielä joskus tulevaisuudessakin.
Saako puolison lihoamiseen puuttua?
ap
(normaalipainoon) kun aloitti karppaamisen. Eikä edes ihan ehdottoman. Oliskohan viljat ja sokeri myös sinun miehesi lihomisen syy?
Harrastaakohan salasyömistä? Tai käyttääkö alkoholia?
Ainakin sinun kannattaisi lopettaa käyttämästä tuollaisia lauseita: "Mutta koska mies ei saa mitään aikaiseksi", juuri tuollaisen kanssaihmisten asenteen takia ihmiset lihovat.
meillä syödään siis TOSI rasvaista ruokaa. Vaan ei viljaa, perunaa eikä sokeria.
mutta uimaan yms. kannattaa mennä yksin eikä pienten lasten kanssa, sillä muuten omasta kuntoilusta ei tule mitään, kun homma menee vahtimiseksi.
Tähän mennessä "projekti" on sujunut hyvin, olemme syöneet terveellisesti, olen tutustunut kirjaan ruoan terveysvaikutukset (ja saanut siitä ideoita) ja painoa on hieman pudonnut.
Mikähän olisi hyvä ja terveellinen painonpudotustahti - puoli kiloa viikossa?
Karpeiksi ei todellakaan aleta, mutta vehnäjauhot ja valkoinen sokeri nyt ainakin pitää minimoida.
ap
mies itse alkaa kiinnittää painoonsa huomiota ilman kommentointia. Mielestäni voin nyt alkaa jo todeta ihan ääneenkin, ettei mies ole saanut mitää asian tiimoilta aikaan ilman, että tarvitsisi hirveästi syyllistyä miehen alituisesta mollaamisesta ja sen vaikutuksesta miehen itsetuntoon ja itsestä huoltapitämisen haluun.
Jos vaikka suoraan puhuminen alkaisi tepsiä?
Alkoholia mies käyttää hyvin vähän, joten se ei kyllä lihota. Ilmeisesti annoskoossa olisi tarkistamisen varaa? Ehkä proteiineja on liian vähän ruokavaliossa? No, joku mättää.
ap
meillä syödään siis TOSI rasvaista ruokaa. Vaan ei viljaa, perunaa eikä sokeria.
kuten AP:llä, niin en suosittele tätä tapaa laihduttaa. :-/ Nimittäin laihallakin voi olla valtimot kalkkeutuneet ja tukossa, jos mättää pelkkiä elainrasvoja ja kovia kasvisrasvoja... Mieluummin vaikka vähän ylipainoa ja VAIN ns. hyviä kasvisrasvoja.
Juuri liika hiilihydraatti sekoittaa rasva-aineenvaihdunnan ja nostaa pahaa kolesterolia - EI mikään rasva. Miksi muuten VHH:lla olijoiden kolesteroli tippuu painon mukana??!
kolesteroli- ja verensokeriarvot kun hän aloitti karppauksen. Samaan aikaan paino, joka oli about kolmekymppisestä alkaen noussut aina vaan ja päätynyt ihan hurjiin lukemiin, ensimmäistä kertaa käänsi suuntaansa. Nyt on laihtunut 20 käsittämätöntä kiloa!
Minäkin karppaan ja hyvät veriarvoni ovat pysyneet ihan samoina, vaikka syönkin kasvisten, lihan ja kalan lisäksi voita, kermaa, öljyä ja täysrasvaisia maitotuotteita.
Karppauksen teho on käsittämätön. Sitä kannattaa ehdottomasti kokeilla ennen kuin menee tuomitsemaan, sillä jo parissa viikossa moni huomaa muutokset, hyvän olon, syömishimon katoamisen, mukavan kylläisyyden, joka kestää pitkään, ihon paranemisen, mahaongelmien poistumisen, virkistymisen... Minähän voisin jatkaa tätä listaa loputtomiin : )
KUN sitten on mieluiten kokonaan syömättä sokeria, perunaa, viljaa. Sokeria ja viljaa on muuten yllättävän monessa tuotteessa. Pitää lukea ravintoselosteet. Myöskään mitään makeutusaineita ei kannata ottaa ainakaan aluksi, sillä elimistön on tarkoitus tottua olemaan ilman äkkimakeaa niin, että MARJAT ovat ruokavaliossa se makein osuus.
Rasva on ihmiselle polttoaineena kuin diesel autolle: pitää nälän tosi paljon paremmin kuin hiilihydraatit. JA paino putoaa ihan huomaamatta!
kuivaliha on hyvä vaihtoehto kun karppaa.
ei lupaa olla lihomatta.
Vi*tu mikä op´pinnallinen ääliö oot. oo onnellinen että sulla on mies. Niin on kyl mullakin mutta kattelen juuri orvoksi jäääneitä lapsia lähipiirissä ja olsivat varmaan onnelisia jos olis vaikka kalju ja ylipainonen iskä heillä.
äläkä lässytä aikuiset oikeesti mistään terveyvaaroista vaan ota vakuutus ettei vaan talous romahda jos miehelle sattuu jotain.
mutta mua mieheni iso maha lähinnä oksettaa kaikkine raskausarpineen, roikkuvat miesrinnat eivät ole kiihoittavat. Minkä sille voin, kun ei kiihoita?
laihdutti 10 kg muutamassa kuukaudessa ihan sillä, että se alkoi töissä syömään pihvien ja ranskalaisten sijaan salaattia, keittoja ja ruosleipää. Siis ihan perusruokaa, mutta reilusti enemmän kasviksia kuin ennen ja vaaleiden viljatuotteiden tilalle tummat. Kotona meillä on kala-kasvispainotteinen ruokavalio. Liikuntaa mies ei lisännyt eikä aloittanut mitään herkkulakkoa, vaan vähensi vaan jonkin verran herkkuja.
Voit vain vähentää seksin määrää. Hienovaraisesti kertoa että lihavat miehet eivät kiihota sinua.
Eiköhän motivoi.
Nyt mies vain nauttii sinusta ja herkuista.
Voit vain vähentää seksin määrää. Hienovaraisesti kertoa että lihavat miehet eivät kiihota sinua. Eiköhän motivoi. Nyt mies vain nauttii sinusta ja herkuista.
Meillä mies ei anna seksiä ja minä olen korvannut seksin herkuilla. Ja lihon....
Miten voisit auttaa häntä vähentämään stressitasoaan?