Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhempien oikeus jäädä hoitamaan sairasta lasta? (Veemäinen työkaveri)

Vierailija
31.12.2009 |

Meillä on töissä eräs henkilö, joka on ihan törkeän usein poissa "hoitamassa kioeää lasta". Kyse siis täysin epäsäännöllisistä ja jopa jokaviikkoisista poissaoloista. Tiedän kyllä, että vanhemmilla on oikeus jäädä kotiin hoitamaan kipeää lasta.

Kysymys kuuluukin: mikä oli se ikäraja, jonka lapsen täytettyä ei enää saa jäädä palkalliselle vapaalle? Kuulin jostain, että se olisi 10 vuotta, onko näin. Ja tarkoittaako se, että lapsen tulee olla alle 10 vuotias (siis 0-9 vee), vai enintään 10-vuotias (eli alle 11 vee)?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 3 päivää saa kerrallaan olla poissa. Vuodessa saa olla hoitamassa alle 10-vuotiasta lasta 10 päivää palkallisesti. Kun lapsia on kolme niin nuo päivät tulee aika äkkiä täyteen.

Vierailija
22/43 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 10 vuotiaan äkillisesti sairastuneen lapsen takia. Mutta jos minun 11v.tyttöni on kovassa kuumeessa ja korkeassa kuumeessa yhtäaikaa, en varmasti jätä häntä lukemaan aku ankkoja kotiin yksin !!!!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ko. henkilöllä on vain yksi lapsi.

Vierailija
24/43 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä en mahatautista 10vuotiasta jättäis yksin kotiin.Sairauksiakin on eriasteisia joten tilanteen mukaan.

Vierailija
25/43 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olen onnellinen kun en ole ikinä joutunut kotona yksin kipeenä olemaa.(lapsena)En olisi ollut valmis edes tokaluokkalaisena.

Vierailija
26/43 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-vuotias ole jo neljännellä luokalla? Menossa vitoselle?

Vierailija
27/43 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. voi hoitaa hoidon järjestämistä varten 3 päivää ja lisäksi yksi päivä palkatonta. Dokumentit oltava.

Vierailija
28/43 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

JÄRJESTÄMÄSSÄ lapselleen hoitajan!!!!! Kyllä mua työnantajana ottais pattiin, jos joku olisi jatkuvasti poissa. Vakavat sairaudet ovat asia erikseen, mutta hoitajia löytyy räkätauteihin, JOS suostuu maksamaan, mutta kun kaikki pitäisi tulla muiden pussista....

Vierailija
29/43 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi järjestää, saa vanhempi olla pois töistä. Jos siis mummo voisi hoitaa ja pomo saa sen tietää, ei välttämättä ainakaan palkallista vapaata heru. Palkattomanahan saa olla hoitamassa minkä ikäistä vain.

Rahalla saa ja hevosella pääsee!!

Vierailija
30/43 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kommentti tokaluokasta oli tarkoitettu 21,joka sanoi olleensa

kotona yksin jo tokaluokasta lähtien.

Minun 4luokkalaiseni pärjää hyvin kotona pienessä flunssassa,mutta mahatauti,paha mikreeni(Todettu sellainen)ja korkea kuume vaatii minun tai mieheni kotona oloa.

Vierailija
31/43 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ei ole yhtä ainoaa oikeaa vastausta vaikka kuinka esittäisitte "asintuntijalausuntojanne". Vain TES kertoo asian oikein laidan, eri TESseissä on eri lailla ja sen lisäksi voi olla työpaikalla sovittuja parannuksia TESsiin.

Vierailija
32/43 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

10vuotias on todellakin 4luokalla

Vierailija
33/43 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei todellakaan kuulu sinulle mitä työkaverin kotona tapahtuu. Työ on työ ja private asiat erikseen. Keskity omiin asioihin, mitä se sun asias on miettiä ikärajoja tälle? Ärsyttävää puuttumista toisten asioihin.

Vierailija
34/43 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon itse asiassa samaa mieltä kuin 37. Hittoako päätänne vaivaatte toisten asioilla. On esimiesten asia huolehtia että tuuraukset yms. niin että työt hoituu vaikka joku olisi useinkin pois.

Ja pomojen asia on miettiä sekin onko joku liikaa pois tai lintsaako.

Vierailija
35/43 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työntekijät kyttäävät toisten tekemisiä ja käyvät kantelemassa milloin mistäkin pikkujutusta.

Nämä kyttääjät eivät ymmärrä sitä, että on työnantajan ja esimiesten vastuulla pitää homma koossa - ja että yhdelle työntekijälle on voitu antaa erityisvapauksia syystä tai toisesta. Kateelliset (nais)työkaverit ovat kyllä siitä pahimmasta päästä, miehet tähän kyttäämiseen syyllistyvät vähemmän.

Vierailija
36/43 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri sairaus

Vierailija
37/43 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on kuule mummo itse joka määrittelee haluaako eli voiko hoitaa, ei työnantaja. Mummolla ei ole velvollisuutta selvitellä lastensa työnantajille omaa elämäänsä ja sitä onko tarpeeksi kykenevä tai halukas hoitamaan sairaita lapsen lapsiaan :-DDD.

Mistä teitä tessin tulkitsijoita oikein sikiää????

voi järjestää, saa vanhempi olla pois töistä. Jos siis mummo voisi hoitaa ja pomo saa sen tietää, ei välttämättä ainakaan palkallista vapaata heru. Palkattomanahan saa olla hoitamassa minkä ikäistä vain.

Vierailija
38/43 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hommasta riippuen... minä ainakin noudatan VESsiä.

Vierailija
39/43 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo tuntuu tuo vessinkin tulkitseminen olevan....

Jota muuten minunkin ammatissani noudatetaan ;-)

Vierailija
40/43 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en mä tiedä, mitä siellä on asiasta kerrottu. Sen vain tiedän, että yhtäkään päivää ei saada palkallisena omaa alle 10-vuotiasta hoitaa. Olen pph.