Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miks mun lapset on saaneet väristä vain yhden pisteen?

Vierailija
08.01.2009 |

Kaveri sai täyden kympin vauvan. Mun molemmat on saaneet 9 pistettä, koska väristä on jäänyt aina se yksi piste saamatta. Mistä se johtuu, että ovat olleet niin sinertäviä sormista ja varpaista? Vai johtuuko se yleensä mistään?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
09.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se 10 pistettä välttämättä tarkoita, että lapsi olisi terve tai muuten täydellinen. Apgar-pisteytys kertoo vain elintoiminnoista heti syntymän jälkeen. Esim. Down-lapsi voi hyvinkin saada täydet pisteet.

T. 3-8-9 eikä yhtään nolota vertailla kavereiden kanssa

Vierailija
22/25 |
09.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mulla on ollut nopeat synnytykset (kolme synnytystä takana), niin lapset on saaneet puistaakseni 9,8,8 ekat pisteet, niin kätilö on vaan tuumannut, että ovat "säikähtäneet" nopeaa synnytystä ja siksi väristä menettänyt pisteitä...en tiedä sitten pitääkö yhtään paikkaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
09.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kätilön kommentti oli, että hän ei nyt kyllä mistään pysty sitä yhtä pistettä vähentämään (niin kuin yleensä vähennetään), kun vauva on niin hyvän värinenkin heti. Eli meidän eka vauva sai ihan syystä 10 pistettä jo minuutin iässä.

Kakkonen ja kolmonen olivat sen sijaan 9/10 pisteen vauvoja, mutta yhtä täydellisiä kaikki. Yleensä kai sormet ja/tai varpaat sinertävät sen verran ettei täyttä kymppiä heti tule.

Vierailija
24/25 |
09.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mulla ei ole aavistustakaan mitä paljonko pisteitä mun kolme lasta ovat saaneet. Luultavasti sen 9, mutta kun ei ole kiinnostanut niin en ole mistään papereista pannut merkille.

Mulle on edelleen ihan sama paljonko pisteitä saivat, koska olivat kaikki terveitä hyvinvoivia vauvoja. Eihän ne pisteet nyt vauvan arvoa mittaa.

Vierailija
25/25 |
09.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihan huvitti, kun kätilö, kätilöopiskelija ja lääkäri kehuivat, että onpa hyvän värinen lapsi, niin kauniin punakka, mutta 10:tä pistettä ei voida antaa, kun väristä lähtee aina yksi piste, jos lapsi syntyy alakautta. Lapsi sai sitten 9/10 pistettä. Osastollakin kaikki hoitajat ihmettelivät lapsen hyvää väriä.