Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hjälp! Enää viikko aikaa ja toinen nimi vieläkin iso kysymysmerkki

09.05.2008 |

Pojasta on tulossa Valtteri ja se on jo lukkoon lyöty ja lusikkaan kaiverrettu, mutta mikä sopisi siihen perään? Mielellään vain yksi nimi. Nyt kaikki kiltit ja idearikkaat niminikkarit, heittäkää mulle kaikki mahdolliset mieleen tulevat, mielestänne sopivat ehdotukset kehiin! Ehkä multa on jäänyt joku tuttu noteraamatta, ehken ole kaikkein villeintä yhdistelmää vielä löytänyt! (Nimien ei siis tarvitse olla "samaa paria".)

Erityisesti mua kiinnostaa vokaalialkuiset 4- tai 5-kirjaimiset, konsonanttiin loppuvat nimet sekä K- ja L-kirjaimilla alkavat konsonanttiin loppuvat nimet.

Mutta myös kaikenlaisia muita vielä mielelläni kuulisin! Mikään keksimistäni ei ole oikein tuntunut "täydelliseltä"...

Kommentit (36)

21/36 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vielä mieleen Valtteri Aleksis :) !

22/36 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtteri Vili _________ ei ole mun korvaan paras mahdollinen... Mun korvaan läpi kuuluu toistona ri-vi-li ja kun sukunimikin alkaa vielä Mi(k)- niin on siinä i-tavuja kerrakseen! ;o)

Sen sijaan Suvi-Tuulikin Valtteri Kaius Oliver olis tosi hieno! Tasapainoinen ja komea nimi! Jospa Vilin säästäisi mahdolliselle velipojalle etunimeksi...? Tai jos haluatte ehdottomasti Vilin mukaan, niin laittaisin sitten ensimmäiseksi (mikä ei ole tietenkään ihanteellisinta, koska sitten pitää aina sanoa, että kutsumanimi on vasta toisena.)

Vili Valtteri Oliver

Vili Valtteri Kaius

Daniel ei muuten ole yhtään sen ulkomaalaisempi mun mielestä kuin Kaius tai Oliver. Daniel ainakin varmasti löytyy suomalaisesta kalenterista, Oliverista en ole varma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omia suosikkejani olisivat

Valtteri Oliver

Valtteri Eemil

Valtteri Oskar

Valtteri Elias

Vierailija
24/36 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta Vili-hommelista vielä, että en itse tosiaankaan siitä kovin tykkää, mutta jos se edesauttaisi jonkun esim. Kaiuksen hyväksymistä mieheni taholta, saattaisin sen voida sallia, mutta tosiaan pelkkä Valtteri Vili ei ole minusta hyvä, ja mies siihen sitten sanoikin, että "no, jos vielä saadaan poika, niin siitä tulee sitten Vili." Eli ei sitä ole pakko mahduttaa tähän Valtteriin.

En ole vielä ehdottanut hänelle tuota Valtteri Kaius Oliver -yhdistelmää, koska itse olen siitä kovin epävarma.

Tässä sitten kommentteja Pionellan ehdotuksiin, kiitos runsaista ehdotuksista!:)

Airik -muistuttaa liikaa naisennimeä

Alerik -vokaalit sievästi järjestyksessä...liian väännelty

Alvar -tämä kyllä sopisi Valtteriin hienosti! Pitääpä kysyä mieheltä...

Amor -en pidä merkityksestä, liian hemppis

Aras -turhan outo

Ariel -liian naisellinen

Ario -ei oikein minusta toimi Valtterin kanssa

Artem/-is -tämä liian antiikkinen ("antiikkinen nimi" ajatuksena jotenkin liian "sievä")

Artur -tykkään nimestä, tosin ehkä muodosta Arttur enemmän, mutta tupla-t ei käy enää Valtterin perään, ja jotenkin tuntuu, ettei tuo Arturkaan käy, miten sen lausuisi?

Askil -Eskiliä olen ajatellut, ja se minusta kyllä toimisi paremmin Valtterin kanssa.

Aslan -kaunis nimi, ei voi muuta oikein sanoa, täytyy makustella

Asser -liian naisellinen

Atlas -tämä menee sen Artemiksen ja Amorin kanssa vähän samaan kastiin

Auer -äänteellisesti ihan kaunis, täytyy harkita, vaikka merkitys on minusta vähän liian herkkis

Edvin -näyttää ihan kauniilta Valtterin perässä, täytyy laittaa muistiin

Eelis -tää on liian in, kun Valtterikin on top25:ssa.

Eenok -tämähän on kyllä hauska ja sopisi vielä sukunimen peräänkin, pitääpä miettiä

Eirik -tässä taas tuo tunnetumpi Eiri kummittelee liian selkeästi

Elion -sun listassa on kyllä tosi paljon makusteltavia nimiä, mutta tuleeko tästä mieleen vähän "alien"?

Elliot -tämä ei ole niin kiva

Elmer tämä tuntuu vähän kliseiseltä Valtterin perään

Elvar -ihan ok

Emiel -En tykkää Emiliasta ja tässä on hyvin samat ainekset

Enok -se Eenok parempi

Enrik -ihan ok, mutta vähän kuulostaa siltä että h puuttuu

Ervin -tämä vähän hankala

Eskil -ihan ok, toimii minusta hyvin Valtterin perässä

Esmer -liian omituinen

Iisai -Iisakia olen miettinyt, mutta että Iisai... tämä on kyllä ihan kiva, mutta ei se mun ukko kyllä tätä hyväksy, tai yllättäis mut kyllä todenteolla.

Ikar -kiva nimi, lausuisin pitkänä, joten pitäisikö kirjoittaa pitkänä (olisi uniikki)? ...Valtteri Ikar...kyllä tämä minusta toimii...

Nyt mun pitää lopettaa!

Vierailija
25/36 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveästi olet jo saanut ehdotuksia. Enkä oikein keksi lisää Sara Silke on kaunis nimi ja samoin Valtteri, joku erikoinen toinen nimi sopisi siihen passelisti.

Aslak, Iisak, Iivar, Iikar, Daniel, Oliver ovat ihania!

Entäs Valtteri Viktor?

Onnea nimen etsintään!

Vierailija
26/36 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtteri Vili Veikka, Valtteri Vili Verneri? Kyllä se oikea nimi löytyy. Ja voihan sitä kaiketi nimen lisätä jälkeenpäinkin jos paras yhdistelmä tulee mieleen myöhemmin. Itse olisin halunnut lapsemme nimeen lisättävän kolmannen nimen, koska se näytti NIIIIN häneltä sitten myöhemmin. Nimi oli Niilo eli Nipa ;)

27/36 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtteri Tomas,Valtteri Tuomas,Valtteri Rafael,Valtteri Re(e)mus,Valtteri Reidar,Valtteri Ruben,Valtteri Rudolf,Valtteri Ru(u)fus,Valtteri Jamiel,Valtteri Janiel,Valtteri Miklas,Valtteri Misael,Valtteri Petrus,Valtteri Perttuli,Valtteri Iigor,Valtteri Ja(a)son,Valtteri Rasmus,Valtteri Robin,Valtteri Hannes,Valtteri Julius,Valtteri Joonatan,Valtteri Jesper,Valtteri Jasper,Valtteri Anton/Antton/Anttoni,Valtteri Axel,Valtteri Joonas,Valtteri Justus,Valtteri Joel,Valtteri Mauro,Valtteri Magnus,Valtteri Martin

Vierailija
28/36 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen pahoillani, kun en ole ehtínyt niitä kommentoimaan!

Jatkan tätä Pionellan listan perkaamista, tässä on tosi paljon mielenkiintoisia ehdotuksia!

Jairus -jotenkin liian raamatullinen

Jamiel -sopisi kyllä kivasti etunimen ja sukunimen väliin, mutta jokin tässä epämiellyttää minua, ehkä liian pehmeä ja samettinen.

Jarius -tämä olisikin hauska johdos isän nimestä, mutta ei ehkä kuitenkaan Jetro -tätä en jostain syystä voi sietää

Kanervo -kummipoikani sukunimi, harmi!

Kieran -tämä on kyllä jo liian kummallinen

Kiprian -kuten tämäkin

Kirmo -vitsit, tämän olinkin ihan kokonaan unohtanut! Olisi tosi hyvä!

Kristo -Kristian kivempi, mutta siinäkin häiritsee tuo kri-alku, kun Valtteri loppuu -ri.

Leonel -ihan hieno nimi, ehkä vähän turhan mahtipontinen

Liam -tulee mieleen lima ja Oasis, enkä ole sen fani

Lucian -tämä tuntuu niin kovin naisen nimeltä

Marek -kiva

Marius -tässäkin on liikaa "naismaisia" piirteitä, ja tulevan kummin nimi Mari.

Mikaro -tämä ei sovi sukunimen yhteyteen..

Miros -kuullostaa kreikkalaiselta, liian pistävä

Mirko -en pidä, tämäkin minusta hieman tyttömäinen kuten Mirokin.

Odvar -liian ulkomaalainen

Olliver -olisi oikeastaan ihan hauska. Pitäisikö sitten aina sanoa, että "kahdella ällällä"?

Omar -karkit ovat kyllä hyviä, mutta liian imelä nimeksi

Oras, -tämän mielikuva on taas päinvastainen: oikein raastavan karkea, kuten leikatun viljan tynkä. Ei kuullosta minusta oikein nimeltä, vaikka meillä se Tynkkynen onkin eduskunnassa.

Orion -tulee mieleen se lääkefirma ennen kuin tähti, kaiken se liikemaailma pilaakin!!

Orvar -en oikein pidä äänteestä

Osiris -tämä on liian "korkealentoinen" makuuni

Runor -Runo on kivempi. Miten tämän sitten lausuisi?

Rurik tämä on kiva, mutta mitä jos lapsella olisi r-vika? mietintään kuitenkin!

Silver -liian populääri

Sirius -kummipojan toinen nimi, sointuisi kyllä ihan kauniisti Valtterin perään

Ulrik -tämähän olisi kiva..Valtteri Ulrik...vai onko liian ruotsalainen?

Urmas -tämä on omituinen, en pidä

Ursus -liittyykö tämäkin tähtiin, en oikein itse välitä tämän tyylisistä nimistä

Uuras -outo "muinaisjäänne"

Veetrik -toimisi hyvin kokonaisuudessa, mutta hieman pistävä

Vilius -tätä kysyinkin mieheltäni, mutta ei ollut hyvä, Vilistä kun hän itse tykkäsi. Itse en tästöä niin paljoa välitä ihan äänteensä vuoksi, kuten en siitä Vilistäkään. Villian -tätä kyllä varmaan saisi selitellä: "ei kun n-kirjaimella, ei kun yksöis-veellä"...ei hyvä

Vinsent -Vincent van Gogh on loistelias maalari ja mielelläni voisin hänen mukaansa nimetä, mutta äänne ei miellytä.

Vinston -tästä mies innostui: "sehän on pyssymerkki!" Minusta tämä on ihan jännä, harkinnan arvoinen.

Kiitos kovasti Pionella!

Vierailija
29/36 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ehdotuksesi ovat oikein toimivia ja hyviä ja sopisivat sukunimeenkin, minulle Oliver nousee noista kuitenkin ykköseksi. Mietityttää vain laittaa niin suosittu nimi toiseksikin nimeksi, kun etunimikin on nyt in. Tai jää itselle vähän sellainen fiilis, että "enkö nyt parempaan pystynyt!"... Lapsen nimen keksintä on kuitenkin niin ainutlaatuinen tilaisuus elämässä, jaa maailma on pullollaan kauniita nimiä...

Vierailija
30/36 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtteri Aaron on ihan kaunis ja toimiva, mutta ehkä turhan tavis...

Joo, tuo Vili hylätään, kun ei kuulemma ole niin tärkeää saada sitä mukaan nimeen. (hyvä!) :) Mies kuitenkin keksi jo etunimen.

Listalla on nyt mietinnässä ja makustelussa:

Valtteri Kaspar

Valtteri Kaius

Valtteri Aslak

Valtteri Karolus

Valtteri Oliver

Valtteri Karren

Valtteri Kauri

Valtteri Kirmo

Valtteri Daniel

Valtteri Edvin

Valtteri Eenok

Valtteri Iisak

Valtteri Vinston

Vierailija
31/36 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtteri Viktor on ehkä liiankin kova minun makuuni, vaikka "kovista" nimistä pidänkin.

Valtteri Vili Veikka, Valtteri Vili Verneri. -Vili säästetään nyt seuraavalle (vaikka vielä ennen synnytystä olimme päättäneet, että lapsiluku on nyt tässä). En oikein pidä Veikan-tyyppisistä nimistä, jossa lasta määritellään toisen ihmisen kautta. Verneri sen sijaan on nätti nimi, mutta nimiyhdistelmä kuulostaa hieman liian "rimpsulta".

Vierailija
32/36 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtteri Tomas -Tomas on ihana, lisätään unohdus listalle

Valtteri Tuomas -tavis

Valtteri Rafael -tykkään Rafaelasta tytöllä, mutta pojalla jotenkin liian siro, tai jotain...

Valtteri Re(e)mus -Reemus kivempi, ei ehkä toimi ihan parhaalla mahdollisella tavalla

Valtteri Reidar -tämä jotenkin outo, vaikka tunnettu onkin, en pidä

Valtteri Ruben,Valtteri Rudolf,Valtteri Ru(u)fus, -näissä kaikissa on joku yhteinen tekijä, mikä mättää, mutten kykene määrittelemään, mikä se on. Ehkä vähän tuon Rafaelin tapaan siron olemuksen nimiä.

Valtteri Jamiel -liian pehmeä

Valtteri Janiel -...uu, tämähän on jännä, pitää makustella nyt hieman!

Valtteri Miklas - ei toimi minusta sukunimeen yhdistettynä (Mikkola)

Valtteri Misael -tämäkin hieman kömpelö sukunimen kanssa

Valtteri Petrus -tämä on kiva

Valtteri Perttuli -hauska sinänsä, mutta vähän turhan "parrekas".

Valtteri Iigor -mies ei kestä venäläiset nimet-intoiluani

Valtteri Ja(a)son -Jaason hieman laahustava, Jason -miten se lausutaan Valtterin yhteydessä?

Valtteri Rasmus -Rasmus on kivaa "basic-kamaa", mutta liian in

Valtteri Robin -tätä itseasiassa jossain vaiheessa mietinkin, minusta ihan nätti -harkintaan

Valtteri Hannes -no tämähän on jännä! en usko että miehelle kelpaa...

Valtteri Julius -liian mielikuvitukseton

Valtteri Joonatan -velipuolen toinen nimi on Joonatan

Valtteri Jesper -niin joo, tämäkin on, mietintään

Valtteri Jasper -Onko Kasper (ja varsinkin Kaspar) kivempi?

Valtteri Anton/Antton/Anttoni -Anttonia kysyin jossain välissä mieheltäni, hylky tuli.

Valtteri Axel -niin joo, tämäkin...nyt meen taas jo ihan sekaisin ja pyörälle päästäni... Äh, lisätään listalle...

Valtteri Joonas -tavis

Valtteri Justus -tavis

Valtteri Joel -Joelia yritin aikoinani kaupitella etunimeksi, enkä käsitä, miksei se kelvannut. Tämä on tosi kaunis yhdistelmä myös!,

Valtteri Mauro -Maura muuten on kiva naisen nimi, mutta tämä kuullostaa kirjoitusvirheeltä.

Valtteri Magnus -nätti nimi, hieman ruotsalainen

Valtteri Martin -tämähän toimii hienosti!

Sitten jossain välissä ehdit ehdottamaan sitä Aleksistakin, mutta se on liian tavis.:)

Mietintään vielä:

Valtteri Tomas

Valtteri Janiel

Valtteri Petrus

Valtteri Jesper

Valtteri Axel

Valtteri Martin

Vierailija
33/36 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien erikoisten nimien jalkoihin on jäänyt komea, ajaton nimi:

Valtteri Eerik/Erik

Vai onko liian tavis? :-)

Vierailija
34/36 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se Erik/ Eerik ole "liian tavis", se on vieläpä ihan kiva nimi ja sopisi Valtteriin mainiosti. Mutta mutta exän toinen nimi. Ja se on liian iso mutta.:)

Vierailija
35/36 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta toivoisin teidän sanovan mielellään perusteluineen, mikä näistä on paras!:)

Valtteri Kaspar

Valtteri Kaius

Valtteri Aslak

Valtteri Karolus

Valtteri Oliver

Valtteri Vinston

Valtteri Axel

Valtteri Edvin

Vierailija
36/36 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea valinta, tässä on monta kivaa nimeä. Parhaat ovat:

Valtteri Kaspar - Tämä taitaa olla paras, tykkään tosi paljon Kaspar-nimestä

Valtteri Kaius

Valtteri Aslak

Valtteri Edvin

En osaa selittää miksi, mutta nämä nyt vain ovat kivoja.

Nämä ovat ihan ok, eivät kuitenkaan sykäyttäneet niin kuin nuo neljä ylempää:

Valtteri Karolus

Valtteri Axel

Valtteri Oliver

En innostu:

Valtteri Vinston - en jotenkin tykkää tuosta Vinstonista, on eriparia Valtterin kanssa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi