Hjälp! Enää viikko aikaa ja toinen nimi vieläkin iso kysymysmerkki
Pojasta on tulossa Valtteri ja se on jo lukkoon lyöty ja lusikkaan kaiverrettu, mutta mikä sopisi siihen perään? Mielellään vain yksi nimi. Nyt kaikki kiltit ja idearikkaat niminikkarit, heittäkää mulle kaikki mahdolliset mieleen tulevat, mielestänne sopivat ehdotukset kehiin! Ehkä multa on jäänyt joku tuttu noteraamatta, ehken ole kaikkein villeintä yhdistelmää vielä löytänyt! (Nimien ei siis tarvitse olla "samaa paria".)
Erityisesti mua kiinnostaa vokaalialkuiset 4- tai 5-kirjaimiset, konsonanttiin loppuvat nimet sekä K- ja L-kirjaimilla alkavat konsonanttiin loppuvat nimet.
Mutta myös kaikenlaisia muita vielä mielelläni kuulisin! Mikään keksimistäni ei ole oikein tuntunut "täydelliseltä"...
Kommentit (36)
Valtteri Otava
Valtteri Armas
Valtteri Kaius
Valtteri Iisak
Valtteri Iivar
Valtteri A(a)mos
Valtteri Aslak
Valtteri E(e)vert
Valtteri Kaius tuli mullakin ekana mieleen kun nuo sun "vihjeesi" luin...
Valtteri Joakim
Valtteri Petrik
Valtteri Nikolaos
Valtteri Nikanor
Valtteri Cassius tai vaikkapa Lassius (olisi uniikki!)
Valtteri Venjam (olisi uniikki, Venjami 4m)
Valtteri Lauris (7m) Laurik olisi uniikki
Valtteri Larius 1m
Valtteri Lennart
Valtteri Leinart 1m
Valtteri Leonard
Valtteri Lemmes 38m
Valtteri Lemmik 1m
Valtteri Leonius 1m
Valtteri Leons 1m
Valtteri Liijus 1m
Valtteri Linar 1m
Valtteri Lindus 2m
Tässä kommentit:
Valtteri Villehard -tämä jotenkin monimutkainen
Valtteri Oliver -tämä toimii loistavasti ja miehen mielestä oli "ensimmäinen järkevä ehdotus, jonka on suustani kuullut"
Valtteri Lennart -liian ruotsalainen
Valtteri Liinus -Liinus-liinatukka, en tykkää vaaleasta tukasta
Valtteri Nikolas -tosikiva ja onkin ollut mietinnässä
Valtteri Kasper -Kasparia olen miettinyt taidemaalari Caspar David Friedrichin mukaan, mutta jokin muu voisi äänteellisesti olla täydellisempi
Valtteri Kasimir -ihan ok, vähän ehkä hienosteleva tuo Kasimir
Valtteri Kaspian -näissä liikaa hajontaa, äänteellisesti mielestäni liian epäyhteneväiset, eikä miehelle kelpaa
Valtteri Eliel -en oikein välitä tuosta Elielistä
Valtteri Kristoffer -tää on ihan kiva, mutta onko tupla-f liian ulkomaalainen
Valtteri Kristian -tätäkin mietin, vaikken ole aiemmin pitänyt kri-yhdistelmästä. Ehkä tuo ValtteRI KRIstian ri-ri-toisto on vähän töks-töks
Valtteri Karolus -tämä on kiva, mutta miehestä outo
Valtteri Otava -tämäkin toimii oikeastaan mainiosti, mutta toimisi ehkä paremmin -nen-päätteisen sukunimen kanssa. (Pojan sukunimi päättyy -la.)
Valtteri Armas -äänteellisesti täydellinen, mutta liian pappanimi, enkä pidä merkityksestä
Valtteri Kaius -tämän olin tyystiin unohtanut, miehestä on outo, mutta minusta toimisi
Valtteri Iisak -tätäkin olen miettinyt, mutta jokin tuossa mättää
Valtteri Iivar -no tätä mietin jo silloin aiemmin, mutta hylkäsin sekä tämän Iivarin, että Iivanin koska tavu VA toistuu ja liian pieni kirjainvariaatio muutenkin.
Valtteri A(a)mos -vähän liian "sammuva", "painuva" tämä Aamos.
Valtteri Aslak -LOISTAVA ja miehellekin kelpaisi, hänen sukunsa kun tulee Lapista, eikä ole todellakaan tullut aiemmin mieleen!!Kiitos tästä
Valtteri E(e)vert -Tätä mietin kanssa, pistetään vielä muhimaan.
Valtteri Aslak
Valtteri Kaius
Valtteri Eevert
Valtteri Karolus
Valtteri Kaspar
Valtteri Kasimir
Valtteri Nikolas
Valtteri Oliver
Tässä suosikkini!!Kiitos!
Valtteri Kaspar
Valtteri Kaspian
Valtteri Konstantin
Valtteri Kosmos
Valtteri Kaarre
Valtteri Kalervo
Valtteri Kalevi
Valtteri Kalevo
Valtteri Kalvin
Valtteri Karel
Valtteri Karren
Valtteri Kasimir
Valtteri Kauri
Valtteri Kenrik
Valtteri Kistan
Valtteri Krister
Valtteri Klaus
Valtteri Klaudius
Valtteri Konrad
Valtteri Kostas
Valtteri Kostian
Valtteri Kostja
Tässä on kommentteja:
Valtteri Joakim -tykkään, mutta ensirakkauteni oli Joakim, enkä nyt viitti häntä muistella
Valtteri Petrik -vähän "neitimäinen" tämä Petrik...ehkä koska Patrik niin sotilallinen...? ?:I
Valtteri Nikolaos -vähän monimutkainen, mutta ihan kiva
Valtteri Nikanor -kuullostaa kauniilta, voisin itse ehdottaa tätä myös jollekin toiselle, mutta ehkei kuitenkaan "oman tyylinen" nimi (eikä varsinkaan miehen tyylinen... :p
Valtteri Cassius tai vaikkapa Lassius -tulee mieleen kissanhiekka, toimii kyllä paremmin c-kirjaimella tässä yhteydessä. Lassius liian pehmeä.
Valtteri Venjam (olisi uniikki, Venjami 4m) -Joku taisi tätä mulle jo aiemmin ehdottaa ja jos ajattelisin trimmaavuutta Valtterin siskoon, tämä toimisi jotenkin tosi hyvin, mutta eihän sitä voi pelkästään ajatella...Vähän turhan pehmoinen tämä.
Valtteri Lauris (7m) Laurik olisi uniikki -Lauris kiva, mutta ajatteleeko kaikki, että "Lauriin lisätty s-kirjain". Tosi nätti yhdistelmä, jotenkin lyyrinen. Laurik ei niin hyvä, K tuntuu irtoavan rungostaan.
Valtteri Larius 1m -kiva!
Valtteri Lennart -tätä Körömölli jo ehdottikin -liian ruotsalainen, vaikka Virossa ehkä tunnetumpi kantaja. (onko siis edes "ruotsalainen"?)
Valtteri Leinart 1m -Miks mulla tulee mielikuva elokuusta ja elonkorjuusta? KIVA!
Valtteri Leonard -En osaa sanoa tähän niinkun oikein mitään, menen ihan sanattomaksi. Toisaalta joo, mutta sitten kuitenkin ei.
Valtteri Lemmes 38m -liian lempeä (=lepsu)
Valtteri Lemmik 1m -kivempi, mutta ei niin hyvä
Valtteri Leonius 1m -kiva
Valtteri Leons 1m -tulee mieleen kaupunki, ei kuullosta siksi oikein nimeltä
Valtteri Liijus 1m -aika kaunis, mutta minun pojalleni liian "lässyttävä"
Valtteri Linar 1m -tämä kuullostaa ruotsalaiselta
Valtteri Lindus 2m -ei hyvä, kuullostaa sukunimeltä
Jatkoon pääsisivät, jos saisin yksin päättää:
Valtteri Leinart
Valtteri Larius
Valtteri Lauris
Valtteri Nikanor
Mutta mieheni hylkäsi kaikki.
Valtteri Kaspar -kaunis ja Caspar David Friedrich suosikkini!
Valtteri Kaspian -miehestä omituinen ja minustakin "parempia on"
Valtteri Konstantin -jotenkin vakava
Valtteri Kosmos -liian korkealentoinen ja tulee mieleen taiteilijakapakka Helsingissä
Valtteri Kaarre -formulakaarre...? Mieheni harrastaa kyllä autoja, ja ääntteelisesti olisi loistava, mutta ehkei kuitenkaan.
Valtteri Kalervo -Itseasiassa toimii loistavasti, mutta kuullostaa "sukuperinnöltä", ("Tuleeko toinen nimi suvusta...?"), mutta haittaisiko se, mutta onko tämä jotenkin "hissukka"?
Valtteri Kalevi -ei niin hyvä
Valtteri Kalevo -tämä taas edellistä parempi, mutta vähän "isäntämäinen" tämäkin
Valtteri Kalvin -"haudasta nousseen" kuuloinen, Kalvinista tulee mieleen kalvo.
Valtteri Karel -tätä mietin itse jo aiemmin, mutta jokin tässä ei ole ihan täydellistä.
Valtteri Karren -kiva, onko tämmöinenkin nimi olemassa?
Valtteri Kasimir -vähän liian aatelinen
Valtteri Kauri -yritin tyrkyttää miehelle, minusta toimisi kivasti, mies pyörittelee vaan silmiään -mikä sitä vaivaa?
Valtteri Kenrik -liian väännetty
Valtteri Kistan -aika jänskä, mutta ei kuitenkaan
Valtteri Krister -niin joo, tämäkin olisi...no joo, voisi vaikka ollakin! mutta ei kelpaa miehelle, koska joku (hemmetin) työkaveri!
Valtteri Klaus -tätä ehdotin joskus miehelle -ei kelvannut
Valtteri Klaudius -ehkä turhan "roomalainen"
Valtteri Konrad -voisi olla ihan jees, mutta parempiakin on
Valtteri Kostas -kostaminen tulee mieleen
Valtteri Kostian - parempiakin on...
Valtteri Kostja -tämä on kyllä jo liian omituinen :)
Joo... mies kyllä lupasi mulle kaiken vallan toisen nimen valinnassa, mutta haluaisin nyt kuitenkin löytää sellaisen nimen, jota hänen ei tarvitse "hävetä", jos joutuisi sen ääneen lausumaan. Tässä oli tosipaljon kauniita nimiä ja huomaan kyllä pitäväni pojilla k-nimistä, jatkoon menisi se Krister ja Karren ja Kauri ja Kaarrekin menisi, jos ei se tarkoittaisi kaarretta...
Tämä ei kyllä mätsää kuin yhteen toiveistasi..., mutta ainakaan miehesi ei tarvis "hävetä" pojan toista nimeä ;o)
Valtteri Kaarlo ____la olis must tosi komea, ytimekäs ja hieno nimi!
Valtteri Vilhelm
Valtteri Tapio
Valtteri Tristan
Valtteri Miikkael
Valtteri Alarik
Valtteri Eemil
Valtteri Ossian
Valtteri Henrik
Valtteri Janrik
Valtteri Topias
Valtteri Daniel
Valtteri William
Valtteri Viljam
Valtteri Anselm
Valtteri August/Aukusti
Valtteri Akusti
Valtteri Emerik
Valtteri Samuel
Valtteri Mikael
Tuossa nyt joukossa noita aika tavallisiakin, mutta minusta kaikki sointuvat kauniisti Valtterin kanssa :) !
Ja minä muuten tiedän Valtteri Kristianin eikä se kuulosta minusta lainkaan hassulta ;) !
Eikö vähän töksähdä jo pitkän nimen perässä on vaikka 4 kirjaiminen konsonanttiin loppuva nimi?
Tietysti jos ajatus on, että nimet sointuu sukunimeä käytettäessä niin sitten:
Valtteri Alex Hänninen kuulostaa yhdessä hyvältä mutta irrallaan Valtteri Alex töksähtää..
Omat suosikit:
Valtteri Alexander
Valteri Maximus
Muita ehdotuksia:
Valtteri Leander
Valtteri Kosmos
Valtteri Armas
Valtteri Eevert
Valtteri Kaius
Eikö vähän töksähdä jo pitkän nimen perässä on vaikka 4 kirjaiminen konsonanttiin loppuva nimi?
Tietysti jos ajatus on, että nimet sointuu sukunimeä käytettäessä niin sitten:
Valtteri Alex Hänninen kuulostaa yhdessä hyvältä mutta irrallaan Valtteri Alex töksähtää..
Omat suosikit:
Valtteri Alexander
Valteri Maximus
Muita ehdotuksia:
Valtteri Leander
Valtteri Kosmos
Valtteri Armas
Valtteri Eevert
Valtteri Kaius
vielä ehdotella jotakin. Joukossa sekä tehtävän annon mukaisia että sen ulkopuoleltakin.. Ja varmaankin osa ainaskin miehelle liian erikoisia.
Airik, Alerik, Alvar, Amor
Aras, Ariel, Ario, Artem/-is, Artur
Askil, Aslan, Asser, Atlas, Auer
Edvin, Eelis, Eenok, Eirik
Elion, Elliot, Elmer, Elvar, Emiel, Enok, Enrik
Ervin, Eskil, Esmer
Iisai, Ikar
Jairus, Jamiel, Jarius, Jetro
Kanervo, Kieran, Kiprian, Kirmo, Kristo
Leonel, Liam, Lucian
Marek, Marius, Mikaro, Miros, Mirko
Odvar, Olliver, Omar, Oras, Orion, Orvar, Osiris
Runor, Rurik
Silver, Sirius
Ulrik, Urmas, Ursus, Uuras
Veetrik, Vilius, Villian, Vinsent, Vinston
Suomessa on tosin totuttu, että yleensä ihmiselle annetaan kaksi tai kolme nimeä, mutta ihan hyvin voi antaa vain yhden nimenkin.
Lisäksi nimeä saa vaihtaa kerran ilman erillistä perustelua, joten jos myöhemmin keksittekin sen toisen nimen (tai hän itse keksii) sen voi vaihtaa.
Mulla on yksi suomalainen kaveri, jolla on vain yksi nimi. Ja jotenkin, se on kyllä ihan tyylikästäkin :o)
Mutta KIITOS Abaco!
Kaarlo on minustakin hieno nimi ja toimisi todellakin hyvin tuon sukunimenkin kanssa, ja ehdotinkin sitä miehelleni etunimeksi aikoinaan, mutta ei se kelvannut... Hän taisi tuntea jonkun typerän Kaarlon armeija-ajoilta. (samasta syystä myös Karlo on pannassa ja Karlos liian erikoinen; sitäkin olen ehdottanut...)
Tuohon toiseen kommenttiisi siitä että etunimiä vain yksi...Minusta se kuulostaisi jotenkin "torsolta", vaikka ehkä Valtteri voisi toimia kyllä paremmin yksinään kuin joku muu, koska on niin pitkä nimi. --Jos emme mitään fiksumpaa enää löydä niin joko pakotan mieheni Kaiukseen tai alistun hänen Oliveriin. Eihän se nyt sitten kuitenkaan ole kuin nimi... (kai)
Valtteri Kaius Oliver toimisi nimittäin noinkin ja saisitte molemmat suosikkinne mukaan.
Tässä kommentteja:
Valtteri Vilhelm -sointuu kauniisti, mutta tuntuu minusta liian tavanomaiselta
Valtteri Tapio -mukavan napakka kokonaisuus, mutta Tapio jotenkin "nössö"..
Valtteri Tristan -...tänkin olin unohtanut, mutta häiritsee tuo sama RI, kuin siinä Kristianissakin.
Valtteri Miikkael -Loistava, mutta ei käy sukunimen kanssa!:(
Valtteri Alarik -Mulla tulee Alarikista mieleen joku herätyskello jostain syystä...
Valtteri Eemil -Toimii kauniisti, esikoisen toiseksi nimeksi olisi ehkäpä tämä Eemil tullutkin, mutta toivon löytäväni vielä jotain muuta.
Valtteri Ossian -Tämä on nätti kokonaisuus, mutta ehkä liian tavallinen.
Valtteri Henrik -Henrikistä en jostain syytä tykkää (Henrika tytöllä sen sijaan tosi kaunis!)
Valtteri Janrik -Janrik tuntuu jotenkin vähän omituiselta.
Valtteri Topias -liian tavallinen
Valtteri Daniel -Ihana, mies hylännyt!
Valtteri William -ei, tästä tulee se prinssi mieleen
Valtteri Viljam -Ystävän tytär sai just nimeksi Vilja, siksi ei käy, Viljamista tulee vähän homssuinen mielikuvakin (siis nimestä Viljami)
Valtteri Anselm -tuo -lm on minusta vähän vaikea lausua, varsinkin kun siihen perään lisätään vielä sukunimen aloittava M-kirjain.
Valtteri August/Aukusti -"Vanhoista pappanimistä" tämä Aukusti on minusta ehkäpä kaikkein komein ja hienoin , mutta ei se oikein minusta sovi tähän
Valtteri Akusti -Tämä Akusti on ihan hauska, mutta tulee mieleen "akustinen", eikä olla muusikkoja. (samaten makustelin Kontraa, mutta sitten tuntui, että tällaisella nimellä pitäisi olla jokin syvempi merkitys.)
Valtteri Emerik -ihan jees, pitää vielä maiskutella.
Valtteri Samuel -Tätä olen ajatellut jossain vaiheessa, koska isänisäni nimi, mutta Samuel on ehkä vähän imelä.
Valtteri Mikael -AIVAN IHANA, vaikka onkin niin tavallinen, muttei käy, kun sukunimi on Mikkola.
Valtteri Arimo -ei, tämä kyllä on jotenkin tosi outo. Tulee mieleen joku Valion meijeri tai jotain sellaista.
Pohdintaan:
Valtteri Emerik
Valtteri Daniel (vai onko tämä kuitenkin liian ulkomaalainen, kun ei me olla mitään "kosmopoliitteja"?)
Kiitos!
Juu, ajattelen nimeä kokonaisuutena, sen sukunimen mukaan ottaen, harvoinhan pelkät etunimet tulevat esiin. Minusta se ei siis olisi ollenkaan huono tapa, jos hyvä nimi löytyisi. Oma ykkössuosikkini lienee tällä hetkellä Oleg, ja sehän on aika tökstöks Valtteri Oleg, mutta ei se haittaa.
Tuo x-kirjain minua omaksi yllätyksekseni kyllä viehättää, itsekin olen miettinyt tavis-nimeä Valtteri Alex , mutta yllätysyllätys mieheni hylkäsi senkin.
Valtteri Alexander -minusta tuo Alex olisi kivempi, Alexander jotenkin liian "itseriittoinen".
Valtteri Maximus - Sukunimen kanssa tästä tulee jotenkin turhan "riimikäs": Valtteri Maximus Mikkola, vaikka ei tämä nyt kehno ole missään nimessä. Äänteellisesti Maximus on kaunis, mutta mietityttää tuo "maxi", jos lapsi jatkaa yhtä ahneesti syömistä kuin on nämä ensi viikot tehnyt, niin olisiko tuo vähän kurja...?
Valtteri Leander -tämä ei ole hyvä minusta, kun tulee mieleen ne alkuasukkaat, alkuihmiset. Äänteellisesti ihan kaunis.
Valtteri Kosmos -tämä on liian korkealentoinen
Valtteri Armas -en pidä merkityksestä
Valtteri Eevert -hieno
Valtteri Kaius -KAUNIS! mutta miehelleni ei tunnu kelpaavan tämäkään.
Tähän nyt heitän jatkokysymyksen teille, että mitä mieltä olette, jos nimeen lisättäisiin Vili toiseksi ja kolmanneksi sitten joku minun suosikeistani niin kuin Suvi-Tuulikki tuolla ehdottikin? Vili oli mieheni oma ehdotus ja itse en juurikaan välitä siitä, enkä aio sitä siksi kelpuuttaa, mutta jos sen perään tulisi vielä joku Oleg tai vaikka tuo Kaius. Mitä mieltä olette?
Valtteri Vili Oleg
Valtteri Vili Kaius
...taitavat olla aika tönkköjä. Kai kolmen nimen yhdistelmän pitäisi soljua hieman paremmin. Enkä yhdysnimistä tykkää: Valtteri Vili-Kaius -tosi nörtti!!
Olegissa tökkii ehkä lyhyys ja että on eri maata Valtterin ja Vilin kanssa. Miltä muuten Oleksi kuulostaa?
Valtteri Villehard
Valtteri Oliver
Valtteri Lennart
Valtteri Liinus
Valtteri Nikolas
Valtteri Kasper
Valtteri Kasimir
Valtteri Kaspian
Valtteri Eliel
Valtteri Kristoffer
Valtteri Kristian
Valtteri Karolus