Kannattaako ostaa oikea untuvatakki (Joutsen)?
Harkitsen Joutsen-untuvatakin ostamista, mutta hinta on korkea alennettunakin. Kannattaako satsata?
Kommentit (61)
mutta tähän aikaan siellä on upeita koe-eriä ja malleja.Jos tykkäät lämpimästä ja haluat satsata pitkäikäseen takkiin,joka pysyy kuosissaan niin osta JOUTSEN!Rahaa saa ottaa mukaan reilusti,mutta laatu on ja pysyy.Mun vanhin takki 15 v,klassinen polviin asti,lämmin!!
ostanut Joutsen-takin Tampereelta takkien erikoisliikkeestä. Voin suositella kys. takkeja (ja liikettä).
enkä ole katunut hetkeäkään. On hintansa väärti.
ja jotenkin Michelin-ukkomaisia. En tykkää enää, vaikka aikoinaan Joutsenen takin omistinkin.
Minulla on 2 Moncler-takkia, ne ovat mielestäni paljon tyylikkäämpiä ja erittäin laadukkaita.
onkin pulleampi, mutta designmallistot ovat ihan toisenlaisia. Älä puhu kun et tiedä. Mä ostan aina suomalaisen kun voin.
ja jotenkin Michelin-ukkomaisia. En tykkää enää, vaikka aikoinaan Joutsenen takin omistinkin. Minulla on 2 Moncler-takkia, ne ovat mielestäni paljon tyylikkäämpiä ja erittäin laadukkaita.
onkin pulleampi, mutta designmallistot ovat ihan toisenlaisia. Älä puhu kun et tiedä. Mä ostan aina suomalaisen kun voin.
ja jotenkin Michelin-ukkomaisia. En tykkää enää, vaikka aikoinaan Joutsenen takin omistinkin. Minulla on 2 Moncler-takkia, ne ovat mielestäni paljon tyylikkäämpiä ja erittäin laadukkaita.
Ei myöskään ainuttakaan lakkapintaista takkia, joita ulkomailla on ollut jo vuosia. Ehkä suomalaiseen tapaan niitä tulee joskus viiden vuoden päästä :)
Ei takin suomalaisuus paljon ilahduta, jos sen ulkonäkö on perseestä.
ja esim. Italiasta ja Ranskasta puhumattakaan. Mutta Suomihan on niin edelläkävijä muodissa, juu..:DD
Palelen herkästi ja Joutsenessa ei tullut koskaan kylmä. En käyttänyt sitä vesisateessa mutta muuten kyllä melkein säässä kuin säässä, etelä-Suomessa päivittäin suunnilleen lokakuusta maaliskuulle. Ulkoilimme paljon ja oli ihana olla ulkona kun ei koskaan tarvinnut palella!
Hyvälaatuinen, koskaan ei tullut untuvat läpi ja pidin takkia tosi monta vuotta, säilyi tosi siistinä.
Suosittelen siis!
Minkäkokoinen joutsen takki sopisi 160/60 kokoiselle? Kannattaako harkita käytettyä?
Paras takki <3 Omani 10 v vanha ja yhä ihana ja lämmin.
Teinä suosittelisin tsekkaamaan mistä nuo untuvat tulee. On meinaan aika karua katsottavaa.. itelläkin pari joutsenen takkia varastossa, mutta uutta ei tule kyllä hankittua. Siis voi hittolainen mitä eläinten riistoa toikin bisnes on.
Tosiaan, monissa maissa lintuja kasvatetaan vain tähän tarkoitukseen. Sulat revitään linnuilta elävänä joka sulkasadon aikaan. Voin linkittää tietoa, jos haluatte.
Jos yhtään kiinnostaa muut tuntevat ja ajattelevat yksilöt, niin pitäisi olla selvää, ettei sellaista paskaa osta.
Enkä ymmärrä tätä, olen niin jäässä puhetta. Itse asun pohjoisessa ja talvet ovat aina hyvin kylmiä, ja pärjännyt mainiosti AINA ilman untuvatakkeja.
Olen ollut tosi tyytyväinen mun Joutsen-untuvatakkiin. Ei palee kovillakaan pakkasilla. Ulkoa voi mennä vaikka kauppakeskukseen, eikä tarvitse avata vetoketjua. Eli ei hiosta.
Alex88 kirjoitti:
Teinä suosittelisin tsekkaamaan mistä nuo untuvat tulee. On meinaan aika karua katsottavaa.. itelläkin pari joutsenen takkia varastossa, mutta uutta ei tule kyllä hankittua. Siis voi hittolainen mitä eläinten riistoa toikin bisnes on.
JOUTSEN FINLAND OY:n untuvatiedote
Kotimaisena valmistajana pidämme erityisen tärkeänä, että tuotteemme ovat korkealaatuisia ja myös eettisin perustein valmistettuja. Joutsen untuvatuotteissa ei käytetä käsin nypittyä untuvaraaka-ainetta. Edellytämme raaka-ainetoimittajiltamme todistusta, että tuotteisiimme toimitettava untuva ja höyhen ei ole käsin nypittyä. Tällaiset todistukset meillä on kaikilta toimittajiltamme.
Joutsen Finland käyttää kotimaassa myytävissä Joutsen untuvavuodevaatteissa huippulaatuista ranskalaista ankan untuvaa. Tämän untuvalaadun koko prosessi ankan kasvatuksesta päätyen elintarvikkeeksi ja sivutuotteena untuvatuotteisiin tapahtuu noudattaen EU määräyksiä.
Untuva hankitaan maatiloilta, joissa linnut kasvatetaan hyvissä elinolosuhteissa. Luonnolliset ja hyvät elinolosuhteet ovat tärkeimpiä tekijöitä korkealaatuisen untuvaraaka-aineen muodostumisessa.
Ranskalaisen ankan untuvan osuus raaka-aineen käytöstämme on yli 80%. Joutsen Finlandin valmistamissa asuissa käytämme hanhen untuvaa, joka tulee EU maista (Ranska, Puola, Hollanti, Unkari ja Espanja) sekä kotimaiselta Hauhalan hanhifarmilta. Untuvat ovat elintarviketuotannon sivutuote. Muutoin ne jäisivät teurastamojätteeksi. Uutena huippulaatuna käytämme myös ankan untuvaa Pyreneiden vuoristoalueilta.
Haahkan untuvaa kerätään Suomessa hylätyistä pesistä pesintäkauden jälkeen. Naarashaahka nyppii rinnastaan omia untuviaan, joilla se vuoraa pesänsä. Haahkan untuvan saatavuus on rajallinen ja sitä käytetään luksuspeitteissä silkkikankailla. Suomi on maailman kolmanneksi suurin haahkan untuvan tuottaja Islannin ja Kanadan jälkeen.
Joutsen Finland varmistaa, että tuotantomme vastaa näitä eettisiä periaatteita jatkossakin. Joutsen untuvatuotteet ovat kestävän kehityksen tuotteita.
Joutsenen takit on tosi hyvänlaatuisia, mutta malleissa vois olla enemmän valinnanvaraa. Itselläni viimevuotinen GG (sitä ennen 3 joutsenta), ja pojalleni ostin ennen joulua Haglöfsin Mojon. On lämmin, laadukas ja kaikin puolin toimiva talviaktiviteeteissakin.
Onneks nykyään ei enää panna täytettä liikaa (harva kai nyt menee napa-alueelle 50 asteen pakkasiin), sillä silloin se hengittää ja on MUKAVA käyttää, mutta silti ah niin LÄMMIN.
Untuva on aina eläinrääkkäyskamaa. 80 prossaa kynitään elävistä linnuista. Joutsen tuo untuvaa Espanjan ja Ranskan tehokasvattamoista, joissa vesilintu näkee vettä vain juomalaitteessa.
Noin 12 v käyttänyt Joutsenen Tessa-untuvatakkia joka talvi. Täysin ehjä on vieläkin.
Paras takki, mikä minulla on ollut.
Joutse harmaja ollut yhden talven.Ihmettelin kun ei tule hiki.Odottelin milloin rupeaa paleltamaan.Ei ruvennut.Alla oli ohut villapaita.Hinta ja laatu kohdallaan.Älä osta useampaa taķkia.Untuva takissa on hyvä olla leudommallakin.234
mallit vuonna 2011?