Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hullu kysymys, mutta ovatko parturi-kampaajat älykkäitä ?

Vierailija
29.12.2009 |

Olen tapaillut nyt yhtä parturi-kampaajaa (naispuolista, alle kolmekymppistä) muutaman kuukauden ja vaikka on hetkittäin erittäin hilpeää,tuntuu, että tuolta parturilta ei taida kovin syvällistä suusta tulla.

Sen siis huomaa siitä, että kun pitäisi avata keskustelu uutisista, politiikasta tai jostain vastaavasta, niin tilanne meinaa lukkiintua. Ei olekaan mitään sanottaava. Muutenkin kommentit kuulostavat "ei niin loppuun asti mietityiltä".

Onko kokemuksia parturi-kampaajien "älykkyydestä", itse kun kaipaan suhteelta syvällisyyttäkin, enkä ainoastaan keskustelua hiusten väristä... voiko yleistää.....

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

parturi-kampaajaa. Yhden joka ei ole hirveän älykäs mutta sitäkin mielenkiintoisempi ja mukavampi.

Kaikki nämä ovat henkkoht kavereitani, omista kampaajistani en ole ollut kovin vaikuttunut. Mutta ehkä mä käyn liian halvoissa kampaamoissa... ne kampaajat ovat olleet melko vähä-älyisen oloisia.

Vierailija
2/42 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaikki kaupan kassat ne vasta pässejä onkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen monta kampaajaa jotka ovat syvällisiä. Tiedän myös muutaman joilla on myös yliopistopaperit takataskussa. Haluavat vaan tehdä muuta kuin akateemista työtä.

Vierailija
4/42 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisin kuin kaikki lakimiehet ovat viisaita.

Vierailija
5/42 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko älykäs vai ei! taidat kyl itse olla aika tyhmä elämän suhteen ku tollaista kyselet =D

Vierailija
6/42 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisin kuin kaikki lakimiehet ovat viisaita.

lakimiehet/naiset vasta tyhmiä onki =D naimisissa työnsä kanssa ja todella säälittäviä =D

Vierailija
7/42 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun opiskelin parturi-kampaajaksi.

Vierailija
8/42 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on välitön ja elää hetkessä. Eli suurin osa ei todennäköisesti ole politiikan pohtijoita... Tunneihmisiä ennemmin kuin järki.

Vierailija
9/42 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jolla nykyisin käyn on ihan fiksu, mutta pari tyhmempääkin olen nähnyt.

Luulisin, että sama kuin muidenkin ammattien kanssa, osa on fiksuja osa ei ja osa on taitavia ja osa ei.

Vierailija
10/42 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on välitön ja elää hetkessä. Eli suurin osa ei todennäköisesti ole politiikan pohtijoita... Tunneihmisiä ennemmin kuin järki.

Olen parturi-kampaaja ja täysin järki-ihminen. Politiikasta en tosin kovasti välitä, mutta muuten kai melko "fiksu".

Vierailija
11/42 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ainakin asiakaspalvelu tilanteessa,vieraalle/puolitutulle ihmiselle ei parane ruveta puhumaan ensimmäisenä politiikasta tms..asiakas voi kyl puhua,mut itse en lähtis kampaajana kovin sanoin kommentoimaan..mielummin sellaista "kevyttä"jutustelua...ihmisiä on tyhmiä ja viisaita ns. kaikissa ammateissa,riippuu itsestään,mitkä asiat kiinnostavat,ei pidä erotella ammatin takia ihmisiä.Kyl tyhmyys tulee ihan muualta;)

Vierailija
12/42 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan lukion käyneet kampaajat on ihan taviksia, keskivertoälykkäitä. Varmasti esim. yliopiston käyneissä on ylipäänsä huomattavasti älykkäämpiä henkilöitä, mutta kai se nyt on sanomattakin selvää. Mutta lukion käynyt parturi-kampaaja varmasti osaa myös seurata aikaansa ja keskustella muustakin kuin vaatteista tai meikeistä. Toki se, että hakeutuu tuolle alalle kertoo jo ihmisen kiinnostuksen kohteista paljon.

Kolutus kai se naisilla usein on, mikä määrittelee sen kuinka laajasti on asioista kiinnostunut ja kuinka fiksu on. Jo lukio tekee selvän eron ja mitä enemmän koulutusta sitä selvemmäksi ero tulee.

Itse koen kampaajat yleensä yksinkertaiseksi, mutta se johtuu vain siitä, että olen itse liian koulutettu ja sivistynyt. Sekään ei ole aina hyvästä, olisi joskus helpompi olla enemmän tavis. Kieltämättä kampaajan tuolissa lähes poikkeuksetta tulee mieleen, että juttelee yksinkertaisen henkilön kanssa, mutta minkäs sitä omille ajatuksilleen voi. En ole ylpeä siitä, että ajattelen näin.

Vierailija
13/42 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään mitään.

Minun kampaajani on aika älykäs, opiskelee kokoajan omaa alaansa ja välillä jotain muuta, tekee töitä kolme viikkoa kuukaudesta, viikon opiskelee.

Kampaajan ammatti vaatii smalltalkin taitoa ja kovin syvällisiä ei satunnaisten tuttujen kanssa ole tarkoituskaan puhella kun vielä viereinen täysin tuntematon asiakas on kuulolla, tarkoitus on pitää asiakas tyytyväisenä että tulee uudestaankin.

Vierailija
14/42 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan lukion käyminen vaikuttaa usein myös älykkyyteen. Tietysti, jos on muuten hyvin kiinnostunut yhteiskunnallisista ym. asioista niin voihan sen lukion korvata silläkin. Miehet usein niin tekevätkin, mutta naisilla tuppaa olemaan niin, että jos ei käy lukiota niin ei ole muutenkaan uutisista ym. kiinnostunut. Siis yleensä, ei aina.

Ja älykkyys on monen asian summa, mutta yleissivistys on yksi tärkeä tekijä älykkyydessä ja se valitettavan usein juuri kampaajilta puuttuu. Mutta ei kaikkien tarvitse olla niin sivistyneitä ja älykkäitä, pärjää sitä vähemmälläkin älyllä.

Mun mielestä kampaajan ei tarvitse osata small talkia, olen tavannut joitakin hiljaisia hyviä kampaajia, joskin kampaajat yleensä puhuvat liikaa.

Vierailija
15/42 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan lukion käyminen vaikuttaa usein myös älykkyyteen. Tietysti, jos on muuten hyvin kiinnostunut yhteiskunnallisista ym. asioista niin voihan sen lukion korvata silläkin. Miehet usein niin tekevätkin, mutta naisilla tuppaa olemaan niin, että jos ei käy lukiota niin ei ole muutenkaan uutisista ym. kiinnostunut. Siis yleensä, ei aina. Ja älykkyys on monen asian summa, mutta yleissivistys on yksi tärkeä tekijä älykkyydessä ja se valitettavan usein juuri kampaajilta puuttuu. Mutta ei kaikkien tarvitse olla niin sivistyneitä ja älykkäitä, pärjää sitä vähemmälläkin älyllä. Mun mielestä kampaajan ei tarvitse osata small talkia, olen tavannut joitakin hiljaisia hyviä kampaajia, joskin kampaajat yleensä puhuvat liikaa.

miksi mennä lukioon jos tietää mikskä haluaa tulla... eikö lukio oo niitä varten ketä on viel pentuja eikä havaintoa mitä haluaa elämältä??? =D

Vierailija
16/42 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan lukion käyneet kampaajat on ihan taviksia, keskivertoälykkäitä. Varmasti esim. yliopiston käyneissä on ylipäänsä huomattavasti älykkäämpiä henkilöitä, mutta kai se nyt on sanomattakin selvää. Mutta lukion käynyt parturi-kampaaja varmasti osaa myös seurata aikaansa ja keskustella muustakin kuin vaatteista tai meikeistä. Toki se, että hakeutuu tuolle alalle kertoo jo ihmisen kiinnostuksen kohteista paljon. Kolutus kai se naisilla usein on, mikä määrittelee sen kuinka laajasti on asioista kiinnostunut ja kuinka fiksu on. Jo lukio tekee selvän eron ja mitä enemmän koulutusta sitä selvemmäksi ero tulee. Itse koen kampaajat yleensä yksinkertaiseksi, mutta se johtuu vain siitä, että olen itse liian koulutettu ja sivistynyt. Sekään ei ole aina hyvästä, olisi joskus helpompi olla enemmän tavis. Kieltämättä kampaajan tuolissa lähes poikkeuksetta tulee mieleen, että juttelee yksinkertaisen henkilön kanssa, mutta minkäs sitä omille ajatuksilleen voi. En ole ylpeä siitä, että ajattelen näin.

Vierailija
17/42 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tapaillut nyt yhtä parturi-kampaajaa (naispuolista, alle kolmekymppistä) muutaman kuukauden ja vaikka on hetkittäin erittäin ei taida kovin syvällistä suusta tulla.hilpeää,tuntuu, että tuolta parturilta Sen siis huomaa siitä, että kun pitäisi avata keskustelu uutisista, politiikasta tai jostain vastaavasta, niin tilanne meinaa lukkiintua. Ei olekaan mitään sanottaava. Muutenkin kommentit kuulostavat "ei niin loppuun asti mietityiltä". Onko kokemuksia parturi-kampaajien "älykkyydestä", itse kun kaipaan suhteelta syvällisyyttäkin, enkä ainoastaan keskustelua hiusten väristä... voiko yleistää.....

Mielenkiintoni heräsi, että minkä ammattikunnan edustaja itse olet kun täällä noin tyhmiä kyselet..buahhahahhaa

Vierailija
18/42 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin kauneudenhoitoalan parturi-kampaaja linjalle pääsi vain yli yhdeksän keskiarvolla...

Vierailija
19/42 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan lukion käyneet kampaajat on ihan taviksia, keskivertoälykkäitä. Varmasti esim. yliopiston käyneissä on ylipäänsä huomattavasti älykkäämpiä henkilöitä, mutta kai se nyt on sanomattakin selvää. Mutta lukion käynyt parturi-kampaaja varmasti osaa myös seurata aikaansa ja keskustella muustakin kuin vaatteista tai meikeistä. Toki se, että hakeutuu tuolle alalle kertoo jo ihmisen kiinnostuksen kohteista paljon. Kolutus kai se naisilla usein on, mikä määrittelee sen kuinka laajasti on asioista kiinnostunut ja kuinka fiksu on. Jo lukio tekee selvän eron ja mitä enemmän koulutusta sitä selvemmäksi ero tulee. Itse koen kampaajat yleensä yksinkertaiseksi, mutta se johtuu vain siitä, että olen itse liian koulutettu ja sivistynyt. Sekään ei ole aina hyvästä, olisi joskus helpompi olla enemmän tavis. Kieltämättä kampaajan tuolissa lähes poikkeuksetta tulee mieleen, että juttelee yksinkertaisen henkilön kanssa, mutta minkäs sitä omille ajatuksilleen voi. En ole ylpeä siitä, että ajattelen näin.

Niin, pidän itseäni sivistyneenä, mutta sinulla saa olla oma mielpiteesi. Ja kuten sanoin, en voi ajatuksilleni mitään. Ja mielipiteitä täällä kai kysytään eikä niistä pidä loukkaantua.

Vierailija
20/42 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parturi-kampaaja -opiskelijoiden yleistietämys esim. yhteiskunnasta oli kaikkein heikoin. Muistaakseni testattiin viime vuonna 18-vuotiaita keskiasteen opiskelijoita Turun seudulla ja parhaimmat yleistiedot oli lukiolaisilla. Kaikki ammattikoulun linjat päihitti nuo tulevat kampaajat. Siitä oikeusministeri Brax:kin kommentoi huolestuneena lehdessä, miten on päässyt syntymään "tyttöjen alakulttuuri", joka viis veisaa ympäröivästä yhteiskunnasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän