Edes matalapalkka-alan työtä ei saa
Olen yrittänyt vaihtaa työpaikkaa jo monta kuukautta, mitään ei saa. Ilmoituksia on todella vähän ja hirveästi hakijoita.
Kommentit (27)
Laita avoimia hakemuksia menemään. Varsinkin pienten firmojen luulis haluavan säästää rekrytoinnin kuluissa.
Hain Valiolle 3 kk sitten. Hakijoita 800 yhteen paikkaan. Minulla on alan koulutus ja työkokemus (tälläkin hetkellä alan töissä)
En päässyt edes haastatteluun.
Tarjolla ainostaan surkeaa vuokratyötä nollatuntisopimuksilla ilman etuja.
Vuokratyöfirmojen kanssa kaikesta saa tapella että asiat hoidettaisiin oikein.
Vierailija kirjoitti:
Laita avoimia hakemuksia menemään. Varsinkin pienten firmojen luulis haluavan säästää rekrytoinnin kuluissa.
Moneen paikkaan laitettu ja soitettu.
Joko ei vastata tai sanotaan että töitä ei ole tarjolla.
Todella surkea työtilanne tällä hetkellä. Työpaikkailmoituksista on hävinnyt reilusti yli 60 % Sannan ajoista.
Vierailija kirjoitti:
Tarjolla ainostaan surkeaa vuokratyötä nollatuntisopimuksilla ilman etuja.
Vuokratyöfirmojen kanssa kaikesta saa tapella että asiat hoidettaisiin oikein.
Vuokratyöpaikatkin vähentyneet älyttömästi.
Kattokaas kun ne 100 000 uutta työpaikkaa on jo täytetty.
Pohjois-Norjaan kalatehtaalle.
Työkieli on englanti. Norjalaiset vähemmistönä työntekijöissä. Suurin osa Ruotsista ja Baltian maista.
Vierailija kirjoitti:
Hain Valiolle 3 kk sitten. Hakijoita 800 yhteen paikkaan. Minulla on alan koulutus ja työkokemus (tälläkin hetkellä alan töissä)
En päässyt edes haastatteluun.
Hakemuksia tulee niin älyttömästi että tuskin kaikkia ehditään lukemaan.
Milloin hyvinvointivaltion hautajaiset pidetään?
Viking linelle oli tiskaajan paikkaan tullut yli 10 000 hakemusta, montakohan 1-2 rekrytoijaa ehti lukea?
Hoitoalallakin hirveästi työttömiä. Keikkatöitäkään ei ole. Olen jo vanha työtön lähihoitaja ( 62). Mihinkään en enää kelpaa. Täytyy sinnitellä työttömänä eläkkeeseen saakka.
Jos työssäkäyvätkään ei saa vaihdettua työpaikkaa, miten työttömät voivat saada töitä?
Varsinkin teollisuudessa on surkea tilanne, edes elintarviketeollisuudessa ei ole töitä ja se on aika huolestuttavaa.
Lama-Suomessa ei ole töitä.