te joilla on/on ollut KIELIKORU
muutama kysymys teille..
Tuliko ongemia sen parantumisen kanssa? tulehtuiko tms...
Poltitteko parantumisen aikana?
Joitteko alkoholia?
Tuliko myöhemmin ongemia korun kanssa?
Kommentit (40)
näpräsin sitä jatkuvasti hampailla, kielellä jne. lopulta nielasin sen samalla, kun söin. pallo jäi vain suuhun. soitin lääkärille ja hän käski seuloa kakan läpi.. no en jaksanut.. kai se sieltä joskus ulos tuli.. onneksi mulla ei oo sitä enää, mutta onnea sulle korusi kanssa :)
Jos nielee mälliä, kun juuri ottanut korun?
Hain kielikorun kaksi viikkoa sitten. Enään ei ole mitään ongelmia. Ei turvonnut juuri ollenkaan missään välissä, ja pidempi tappi alkoi myös sen vuoksi viikon kohdalla ottaa niin paljon hermoille (mm. siksi että se usein jäi hampaiden väliin ja vaikeutti syömistä) että vaihdoin vasten sääntöjä sen jo 3 viikkoa suositusta aikaisemmin. Ensimmäisellä viikolla kieli oli likainen, jonka vuoksi pesin sitä hammasharjan kanssa. En käyttänyt mitään puhdistusaineitakaan. Ei ole minulle ollut oikeastaan tästä suuremmin vaivaa. Alkoholia en ole konffis ehtoollisen viiniä lukuunottamatta vielä juonut.
Mulla on ollut tämä kielikoru 3 vuotta, mys mulle tuli samanlainen patti kielen viereen ja sen takia jouduin ottamaan kielikorun pois. Nyt tohon kieleen on sit jäänyt sellanen valkonen patti mikä luultavasta ei lähde pois. No ei se onneksi itseäni häiritse, aluksi kylläkin mutta ei enään. Ja aluksi se oli kipeä mutta kipu loppui kun otin korun pois. Ja tuonne kielen 'sisällekki' on jäänyt sellainen kova kuhmu, enkä sen takia välttämättä voi ottaa enään uutta korua :(
[quote author="Vierailija" time="17.03.2011 klo 18:30"]Hain kielikorun kaksi viikkoa sitten. Enään ei ole mitään ongelmia. Ei turvonnut juuri ollenkaan missään välissä, ja pidempi tappi alkoi myös sen vuoksi viikon kohdalla ottaa niin paljon hermoille (mm. siksi että se usein jäi hampaiden väliin ja vaikeutti syömistä) että vaihdoin vasten sääntöjä sen jo 3 viikkoa suositusta aikaisemmin. Ensimmäisellä viikolla kieli oli likainen, jonka vuoksi pesin sitä hammasharjan kanssa. En käyttänyt mitään puhdistusaineitakaan. Ei ole minulle ollut oikeastaan tästä suuremmin vaivaa. Alkoholia en ole konffis ehtoollisen viiniä lukuunottamatta vielä juonut.
[/quote]
No ois kyllä aika outoo, jos se koru siinä turpois... Voitteko opetella kielilävistyksen ja kielikorun eron !
Itselläni on ollut kielilävistys kymmenisen vuotta. Paras vinkki minkä itse voin antaa, on hankkia paranemisen jälkeen kieleen paksumpi koru kuin se perus 1,6mm. Kieli on niin pehmeää kudosta, että kieli kipuilee herkästi noin ohuen korun kanssa, koru leikkaa kieltä. 2mm on jo paljon sopivampi, itsellä on 3,3mm koru ja pysyy muutenkin kivemmin paikoillaan kun on vähän tukevampi tappi.
Kertokaa minkä ikäisenä otit tai voisit kuvitella ottavasi kielikorun? Miltä kielikoru näyttää nelikymppisellä?
mun koru tehtii kaverin kaa vessassa ilman lupaa. en polttanut koska en polta. söin kiinteitä, join kahvia ja nuuskasin. ei oo ollu ongelmia.
Moikka!
Nyt neljäs päivä kileilävistyksen kanssa! Turvonnut oli sellaset kaks päivää ja syöminen alkaa sujua jo paljon paremmin (vaikeeta se silti kyllä on) eikä sekään enää satu paljoa. Syön tosin varovasti koska hieman outoa se vielä on tämän korun kanssa enkä halua menettää hampaita titaani pallolle!!
Ja sitten tuli eilen huomattua pieni määrä sellasta valkosta kielen alla lävistys reijän ympärillä, näyttäs tulevan sielt sisältä. Ei oo mitenkään kipee, arka vaan ja kielen alusta vielä punottaa. Pelkäsin et olis tulehtumassa mut ilmeisesti ei? Oon kyllä ahkerasti pitäny suun puhtaana ja jatkuvasti purskuttelen vedellä. Itellä ku on nuo muut lävistykset on helposti tulehtunut...
Mukavaa kun tuo kieli jotenkin kutisee ja kärki on vielä turta. Onko puutuminen normaalia?
Kivuliaat oli parantumiset, mutta niin se toisilla onkin vaikkei mitään väärin tekisikään. Jatkossa ei muita ongelmia kuin esim. hampaiden väliin jäämisen ja vähän nytkähtämisen jälkeen max päivän kipeä.
Toisen korun kanssa oli usein ilman syytä vaikka mitä ongelmaa -turpoamista, järkyttävää kipua jne. mutta sekin johtui oletettavasti vain siitä, että toisella kertaa taisi mennä hieman huonoon kohtaan, koska ennen uudestaan lävistystä tosiaan ei kummankaan kanssa ollut mitään ongelmia.
Poltan ja poltin tupakkaa, alkoholia vältin varsinkin pari pv, mutta ensimmäisen vkl aikana ei niinkään väliä ollut enää. Kunhan muistaa hygienian!
Itsellä ollut kielikoru puoli vuotta. Ei ainakaan vielä ole tullut ongelmia vastaan. Tykkään tästä todella paljon. :)
Lävistyksen ottaminen tuntui minusta lähinnä nopealta vihlaisulta. Ei ollut paha lainkaan. Rohkeutta kaikille, ketkä haluisivat ottaa! ;)
4 päivää oli turvoksissa. Sitten ei mitään. En juonut tai polttanut tuoreen lävistyksen kanssa. Jälkeen päin kyllä.
Suuvedellä ja huolellisella hampaiden pesulla pääsee pitkälle. Kannattaa syödä pilttiä ja muita helposti pureskeltavia ruokia. Itse en käyttänyt jääpaloja turvoksen laskemiseen. Join paljon kylmää vettä. Aamuisin varsinkin. Laskee turvotusta ja laittaa nesteet kiertoon elimistössä.
Tsemppiä, hyvin se menee! :)
Maailman vanhin keskustelupalsta kielikorusta minkä löysin mutta haluun kertoo mun kokemukset. Otin kielikorun 6pv sitten melkein viikko takana😍 kävin ottamassa sen jyväskylässä. Ajattelin että en voi syödä mitään tai puhua ja sen takia melkein jänistin koko ottamisesta silti istuin siinä penkissä ja lävistäjä pikki kädessä. Laitto sattui hyvin vähän vain nipisti. Turposi isoksi ja tuntui ettei tappi riitä. Silti osasin jo seuraavana päivänä r:n ja s:n. Ja puhuminen oli suht selkeää. Syöminen onnistui moitteitta ekanakin päivänä. Rakastan tätä kielikorua ja turvotuskin on jo laskussa💗 En vaihtais mihinkään!!
Kielen alle tullutta vlkoista "mätää" kutsutaan kudosnesteeksi joka parantaa haavaa ei vaarallista
Otan huomenna kielikorun. Täytin sunnuntaina. 18 vuotta.
Mulla ollut kielikoru nyt 4 päivää. Mulla on kielestä tullut semmoinen ihan hieman sinertävä, ajattelin et kun on turvotusta ja kaikkee vielä niin paljon, niin johtuu siitä? On ollut nyt 3 päivää samanlainen ja turvotus vähän lähteny.
Parantui hyvin, kieli oli turvoksissa yli viikon ja kipeä. Tupakkaa en polttanut enkä juonut viinaa kun lävistys parani. Saattoi vaikuttaa ikenien vetäytymiseen. Muuta en huomannut. Nielin aika monta tapin palloa sinä aikanak kun koru mulla oli.
Pelottaa huomenna kielikorun meen ottamaan haluun ne on nii kivoja napakoru on myös nii kieleen ki on saatava koru ja kun on tarjous ni otan koitan samalla voittaa pelon
....
Ei mitään ongelmaa kummallakaan ollut :D
En polttanut, koska en polta muutenkaan.
Alkoholia taisin juoda, mutta en ainakaan samana päivänä, kun on laitettu.