Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

te joilla on/on ollut KIELIKORU

Vierailija
29.12.2009 |

muutama kysymys teille..

Tuliko ongemia sen parantumisen kanssa? tulehtuiko tms...

Poltitteko parantumisen aikana?

Joitteko alkoholia?

Tuliko myöhemmin ongemia korun kanssa?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tulehtunut,oli kipee noin 5 päivää ja sit helpotti,poltin kyllä,mutta aina polttamisen jälkeen huuhtelin suun suuvedellä,ensimmäisen kolmen viikon aikana en juonut alkoholia,on suositus. ja korun kanssa ei muutenkaan tullut ongelmia :)

Vierailija
2/40 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja poltin parantumisen aikana, olin tosin sillon joku 16. parantu aika hyvin, mut kipee oli vaikee syyä. en tainnu juua alkoholia sillo ennenku se parani, käytin jotai oral-b-suuvettä. ei oo tllu ongelmia myöhemmi paitsi pari kertaa nielassu jommankumman pallon :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. viikko meni ennenkuin turvotus laski ja oli todella kipeä kieli. En voinut puhua puhelimessa ja piti syödä vellejä ja oli jatkuva nälkä ja muistaakseni viikossa itsellä tipahti painokin sen takia sitten muutaman kilon.

2. poltin parantumisen aikana vaikkei se olisi ollut ehkä sallittua, mutta joka päivä kahdesti suuvedellä purskutin suun kyllä.

3. join alkoholia noin 4 päivää ottamisen jälkeen.

4. kielikoru ehti olla minulla 7 vuotta ja oli hyvässä kunnossa ja keitin kuukauden välein tuota.

En tiedä johtuiko raskaudesta kun minulta umpeutui napakoru ja kieleen alkoi sattumaan niin kauheasti että oli pakko se ottaa pois.

Niinku kielen reunoilta ja se sit kolmessa päivässä levisi kurkkuun ja päätä jomotti.

Luin sitten netistä tästä että kielikorun tulehtuminen on vaarallista ja voi tulla joku aivotulehdus (?!) Otin kertaheitolla kielikorun pois kun ei suuvedet sitten auttaneet.

Nyt kaksi kuukautta ilman ja kieltämättä on ikävä tuota korua mutta ainahan sen voi ottaa uudestaan myöhemmin ja näin aijoin tehdä :)

Muista jos olet harkitsemassa kielikorua niin mieti pitkään ja kysele kokemuksia ihmisiltä.

Kaverilleni esimerkiksi ei käynyt tuo koru ollenkaan.

Hän otti sen ja tulehtui ja turposi niin pahasti ettei kunnolla saanut henkeä ja joutui ottamaan sen pois jo vuorokauden sisällä.

Sitten ota koru paikassa jossa koru on vain ja ainoastaan TITAANIA!

Uusia koruja jos ostat niin varmista että nämäkin ovat TITAANIA!

Muut korut kasvavat ulospäin ja pian reikä venyy..yms.

Vierailija
4/40 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paranemisongelmia. Kieli oli turvoksissa muutaman päivän, ei erityisemmin kipeä. Hankalinta oli aika ennen kuin sai vaihtaa lyhyemmän tapin koruun - pitkä tappi muljusi suussa ja jäi helposti hampaiden väliin. Käytin lävistäjän ohjeiden mukaisesti purskuteltavaa desinfiointiainetta korun laittamisen jälkeen.

En polttanut kun en polta muutenkaan.

Alkoholia en erityisemmin vältellyt, mutta eipä paranemisaikana tullut mitenkään ihmeemmin juotuakaan. Saunasiiderin otin kyllä.

Ongelmia ei ole ilmaantunut. Koru on nyt ollut reilut 7 vuotta. Pisimmillään se on ollut poissa paikoiltaan kolme yötä (leikkauksen takia), takaisin sen sai ilman ongelmia. Muista vaihtaa koru uuteen (korkealaatuiseen!!) kerran vuodessa niin vältytkin ongelmilta. Samoin varmista, että käyt asiansa osaavalla lävistäjällä, joka ottaa myös kantaa mahdollisiin jälkiongelmiin (itselläni oli myöhemmin ongelmia toisen lävistyksen kanssa mutta HYVÄN lävistäjän kanssa ratkaisu löytyi).

Vierailija
5/40 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sattunut eikä turvonnut paljoa. Odotin paljon pahempaa mutta samana päivänä jo söin hesen kerroshampurilaisen ja olin bilettämässä, eli join alkoholiakin lävistyspäivänä. kahtena päivänä jaksoin purskutella ja sit sekin jäi. Polttanut en kun en röökaa muutenkaan. Olen räpeltänyt korua likasilla käsillä yms. ja ei oo koskaan tulehtunu. Kertaalleen oon joutunu olemaan pari päivää ilman korua ku se aukes ja ilmeisesti nielin sen :-) No eipä umpeentunut. Isännällä sama juttu kun lävistettiin, ei tuntunut missään ja ei ole missään vaiheessa tulehtunut.

Korut, pallot ja tappi, on ollu titaania, kirurginterästä, akryyliä ja bioflexejä. Ei mitään ongelmia minkään kanssa. Tappi kannattaa vaihtaa lyhyempään noin kuukauden päästä lävistyksestä, sen verran kieli kuitenkin turpoaa, että se lävistystappi käy pitkäksi ja sitä puree helposti ja lohkaisee hampaansa.Lävistys tappi siis 2 mm pidempi kuin varsinainen tappi.

Suosittelen, kiva lelu, mies ja minä pidämme kovasti korusta suuseksissä ;-) Ja en ole mikään teini enää, otin ko. lävärin itselleni 30 vee lahjaksi ja se on nyt ollut suussa 6 vuotta.

Vierailija
6/40 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitemmä aikaa. useamman vuoden olen tuosta haaveillut joten ei ole mikään heräteostos. joululahjaksi sain mieheltä lahjakortin tuota varten, ja on kyllä paikkaan jossa tiedän työskentelevän todella asiantuntija porukkaa.

kipua tai turvotusta en pelkää ja siihen on kyllä henkisesti varauduttu :) ainut pelko on vaan tuo polttaminen ja juominen, että jos niistä seuraa tulehtuminen.. tarkoitus olisi ottaa koru heti uuden vuoden jälkeen, ja omat synttärit olisi kahden viikon päässä tuosta.

pitää vaan muistaa nuo hyvät vinkit mitä täältä sain :)

kiitos paljon kaikille.

Vierailija
7/40 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap täällä jälleen.

kielikoru otettu, maanantaina. nyt hirveet paineet koko ajan onko mikäki normaalia joten aattelin tulla tänne taas kyselemään :)

turvonnut ei ole oikeastaan missään vaiheessa kunnolla,pientä turvotusta aamuisin ja iltaisin.

kipeä ei muuten ole, paitsi kielen alta, tuosta tapin vierestä. niin ja kielen päästä..

eniten mietityttää kun eilisen aikana oli ilmestynyt tuohon korun vireen, siis kielen yläpuolelle sellanen valkonen läntti..ei ole aivan pinnassa,jotenkin näyttäisi siltä kun se tulisi tuolta reiän sisästä..vähän kipeä on.mistäköhän tuollainen ja kuuluuko asiaan??

Vierailija
8/40 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap täällä jälleen.

kielikoru otettu, maanantaina. nyt hirveet paineet koko ajan onko mikäki normaalia joten aattelin tulla tänne taas kyselemään :)

turvonnut ei ole oikeastaan missään vaiheessa kunnolla,pientä turvotusta aamuisin ja iltaisin.

kipeä ei muuten ole, paitsi kielen alta, tuosta tapin vierestä. niin ja kielen päästä..

eniten mietityttää kun eilisen aikana oli ilmestynyt tuohon korun vireen, siis kielen yläpuolelle sellanen valkonen läntti..ei ole aivan pinnassa,jotenkin näyttäisi siltä kun se tulisi tuolta reiän sisästä..vähän kipeä on.mistäköhän tuollainen ja kuuluuko asiaan??

Itselläni tuli kielen alapuolelle rustoa kun otin kielikorun.

Nyt kun umpeutunut tuo rusto on jäänyt kielen alapuolelle ja on siinä varmaan sitten ihan loppu elämäni. Sellainen valkoinen ja mulla se kasvoi kielikorun ympärille. Eli ei ole vaarallinen mutta voi olla v-mäisen tuntoinen kun tuo kipu hellittää..

Vierailija
9/40 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poltin kai... en muista, en varmaan juonu ku oli aika kipee, muistan vaan että jugurtteja tai mitään maitotuotteita ei saanu vissiin 2 viikkoon syödä, mut turpos todella paljon ja oli helvetin kipeä ainakin viikon, otin pois ku raskaaksi tulin, nyt himottais ottaa taas.. hmmm..

Vierailija
10/40 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ole sen vaarallisempaa :) mut näkyykö se sulla miten selvästi, ajattelin vaan kun mulla se on tuossa kielen yläpuolella.. :/

Vierailija
11/40 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ole sen vaarallisempaa :) mut näkyykö se sulla miten selvästi, ajattelin vaan kun mulla se on tuossa kielen yläpuolella.. :/

kyllä se mulla näkyy jos käännän kieltä ylöspäin.. se voi sulla sitten olla joku muu ellei tämä sama juttu.. tuosta pitäisi saada kuva niin osaisin sanoa paremmin. pistä linkki :D

Vierailija
12/40 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..jos olis toimiva kamera.. :/

ap

Vierailija
13/40 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistelen että mullakin tuli sellanen läntti, parissa-kolmessa päivässä tais hävitä.

kyllä sä huomaat jos se tulehtuu vaarallisesti tms.! jäätä ja kylmää vaan niin helpottaa!

mulla ollu jo kauan, n.10 vuotta! ja join ja poltin heti ;) enkä ole mitenkään erityisesti varonut. purskuttelin kyllä sillon aluksi useita kertoja päivässä.

sama koru mulla on edelleen :)

Vierailija
14/40 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

löysin netistä saman tyylisen kuvan, minkä näkönen tää kieli on. kuvassa minkä kohta laitan tänne on vaan se ero, ettei se valkoinen "läntti" ole koholla niin kuin tuossa kuvassa (eli itselläni se on samassa tasossa kun kielen pinta). mutta muuten täysin samanlainen, saman kokoinen ja samassa kohassa. hetki vaan niin pistän sen tänne!!

ap

Vierailija
15/40 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://ruzakko.stc.cx/sekalaista/hoovee2.jpg

toivottavasti linkki onnistuu...

ap

Vierailija
16/40 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieki täällä.

T. Päivi

Vierailija
17/40 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli just tollanen kun tuossa kuvassa ja se tippui siitä noin viikon kuluttua pois.

Vierailija
18/40 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin myös 3pv sitten kielikorun, ja poltin kyllä samantien ja alkoholia join 2pv laiton jälkeen. Kävin Harnessissa laittamassa ja sanottiin, että tupakanpoltto ei haittaa. Paraneminen on kyllä ollut ärsyttävää ja kivuliasta panacodia ja buranaa syöty nyt 2pv. Kieli on turvonnut ja ja sen kärjessä on mustelma, tosi arka ja kipeä. Että on ärsyttävää toivotaan että kohta helpottaa. Kaulan imusolmukkeet myös turvonneet, melkein tekisi mieli heittää koko koru helvettiin mutta ehkä kärsivällisyys palkitaan vielä. Puhuminenkin todella ärsyttävää ja kieltä rasittavaa. Itselläni oli myös samankaltainen arpikudos patti kielessä, kuin kuvassa, mutta revin sen varovasti irti. Kielikorun paranemis vaihe on ykllä ehdottomasti kaikista läviksystäni (korvissa, navassa ja nänni) häiritsevin ja kipein. Hetkeksikään ei pysty unohtamaan lävistyksen olemassa oloa, kun kieli on niin arkana.

Vierailija
19/40 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin kielikorun pari vuotta sitten ja paraneminen alkoi ihan sujuvasti tottelemalla lävistäjäni ohjeita. Ensimmäsimpinä päivinä puhuminen kuulosti kaikelta muulta kuin normaalilta, kieli oli todella turvonnut ja syöminen tapahtui tiputtelemalla pilttiä suuhun kun ei millään tavalla pystynyt kielellä ruokaa ohjaamaan. Söin noin viikon pelkkää pilttiä joten tämän ansiosta painoa putosi. Mutta tämä kaikki oli sen arvoista, miehetkin tykkäävät;) Ehkä kivuttomin ja nopeiten paranevin lävistys. Pitemmän päälle koru voi rasittaa ikeniä ja hampaiden kiillettä. Työpaikoilla korusta ei ole mitään negatiivista kuulunut, eihän se periaattessa ole näkyvillä. Tässä vielä linkillä muita ohjeita --> http://www.yazka.com/kieli.htm

Vierailija
20/40 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut ongelmia, parani viikossa, vaikka poltin tupakkia ja kerran taisin juodakin. Eikä myöhemminkään ole ollut mitään ongelmia, muutaman kerran olen tosin joutunut ottamaan korun poissa, kun flunssan aikana kieli jostain syystä turpoaa ja koru tuntuu silloin epämiellyttävältä ja pari kertaa on aftakin eksynyt siihen lävistyksen reuna-alueelle. Ja seitsemän vuotta tuo koru tuossa kielessä killunut ja ongelmilta vältytty, hampaidenkaan kanssa ei ole tullut mitään haittaa, kun pallot eivät ole terästä vaan jotain muovia tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi