Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei onko FLORISTEJA paikalla???

Vierailija
29.12.2009 |

Kertokaa hyvät ihmiset mikä on hyvin koulutetun floristin palkka???

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

netistä etsin keskusteluja ja lopputulema oli jotain 1500-1700e/kk paikkeilla.

Vierailija
2/21 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuleeko moisella rahalla toimeen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sinulla olisi floristin paperit, se ei velvoita työnantajaa maksamaan enempää palkkaa, kuin tavalliselle kukkamyyjällekkään.

Floristit eivät kuulu vaativampaan myyjäryhmään, vaikka pitäisi.

Kuukausipalkka siis menee myyjävuosien mukaan/työnantajan omantunnon/arvostuksen mukaan.

Vierailija
4/21 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseasiassa floristimestarin paperit, mutta floristin työnimikkeellä kai sitä mennään kuitenkin. Vähän hankala tilanne osata vaatia mitään kun ei just tiedä suomen palkkaustasoa ja arvostusta ko. ammattia kohtaan.

Vierailija
5/21 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miettinyt alaa. Asun helsingissä

Vierailija
6/21 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen opiskellut englannissa.

t:ap

Vierailija
7/21 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos 1000€, sillon kun viimeks noita hommia tein. Rupes käämittää sen verran, että vaihdoin hommia

Vierailija
8/21 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos 1000€, sillon kun viimeks noita hommia tein. Rupes käämittää sen verran, että vaihdoin hommia

Ootko tosissas? HUI!! Millanen koulutus sulla on taskussa ja missä päin suomea mahdoit hommia tehdä? 1000€ kuulostaa kovin vähältä..paljonko tästä on aikaa?

Vierailija
9/21 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

floristien palkat liikkuvat 11-12e/h eli 1800-1900e/kk. Ja työkokemusta on kaikilla jo useampi vuosi takana.

Mutta eiköhän joka kaupassa se 10e/h vähintään makseta.

Vierailija
10/21 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1875€/kk ja ylityöt 10€/h pimeenä. Yleensä ylityöt tekee puhtaana käteen melkein saman mitä jää palkasta verojen jälkeen.

Viime kuussa ylityöt teki 1300€ ja palkka verojen jälkeen oli floristillimme n. 1500€.

Itse yrittäjänä saan vähemmän kuin mitä palkallinen floristimme ja tunteja tulee vielä enemmän mitä hänelle.

Halusta maksaisin enemmänkin palkkaa, mikäli liikevaihto sen sallisi.

Vierailija
11/21 |
04.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tässä ihan laittaa miettimään, kannattaako ko. työtä tehdä ollenkaan?? :( Kurja omma koska se sattuu olememaan unelmieni ammatti, ja satun olemaan todella lahjakas alallani. Pöh, pitänee palata englantiin ;)

Vierailija
12/21 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppiaana helsingissä ja käsittääkseni floristien palkat minissään > 12 e /h + lisät

Vierailija
13/21 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puskaa en sido alle 14 e tunti. Sossu ja kela maksaa enemmän. Vitun orjat.

Vierailija
14/21 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa kannata tehdä mitään työtä. Pieni palkka + korkeat hinnat etenkin asumisessa ja ruoassa = surkea ostovoima.

Me olemme sitä oikeaa Euroopan proletariaattia. Me, jotka tyhmänä tuemme rosvomaita etelässä.

Toivon,että joskus vielä suomalainenkin työelämä revitään maan tasalle ja rakennetaan alusta.

Vierailija
15/21 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koko puutarha-alalla on aika surkeat palkat. Kyselin just hortonomin paperit ja runsaan työkokemuksen omaavana taimistolta töitä, ja palkka olis ollut 8,62/h. Se on TES:n mukainen palkka.

Vierailija
16/21 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa suomea puhuva ja ei niin taitava puutarha-alan työntekijälle 11€/h + ylityöt ja ammattitaitoiselle, hyvä asiakaspalvelussa oleva puutarha-alan työntekijälle 13€/h + ylityöt --> parhaimmillaan 2500€ / kk 

Vierailija
17/21 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana jos on sellaisia paikkoja, missä näin maksetaan. Olen itse olnut 10v kukka-alalla töissä ja nyt riittää....vaihtaan ammattia kokonaan. Jos on ylityön kiellot ja kaikki viikonloput töissä (mistä ei saa lisiä)...kaikki pyhät töissä.......ihan järkyttävä....sellaista työtä en suosittele perheen ihmiselle......tässä on vaan vaihtoehto aviero tai työpaikan vaihto.....mun valinta oli työpaikan vaihto.

Vierailija
18/21 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,

mä oon saanu 10e tunti muutaman vuoden kokemuksella. Oppisoppparilla aloitin, siirryin töihin suoraan, toiseen liikkeeseen, ei siis floristin papereita, mutta kaikki kukkakaupan hommat osaan tehdä ja sidontataito kiitettävä. Myös ulkokukista, viherkasveista ja monivuotisista kokemusta. Työkokemusta nyt noin 6v.

Todelliset palkat siis n.8,50e ylöspäin.

Jos ajattelee palkan 10e tunti, niiku mulla, noin 1600e kuussa miinus verot. Jää tommonen 1300e, miinus vielä siitä työmatkakulut.Haja-asutus alueella pakko olla auto, bensat n.3-500e kuussa päiväkoti/työmatkoineen.

Olen neljän lapsen yh-äiti, joten on pakko olla suht tilava kämppäki vielä =kallis vuokra. Niin ei tosiaan tolla rahalla tule toimeen. Ei o kukkamyyjänä varaa käydä töissä. Tosin en tiedä millä alalla yksinhuoltajana on....?

Ei millään mis maksetaan alle 2-3tonnia? Ala on ihana, tykkään työstä ihan todella, sekä asiakkaitten, kasvien ja sidonnan parissa mutta palkka on SURKEA.

Sopii varmaan lapsettomille, tai ei suurperheellisille pareille. Huoh...

Nimim. Sit ihmetellään miks Suomessa ihmiset käy pimeenä duunissa...

Vierailija
19/21 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on puutarhurin paperit, ja yksi kylpylä tarjosi hommia kesäksi 7,jotain/h... Saivat pitää nurmikonleikkuunsa.

Vierailija
20/21 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1800-1900e + lisät.

Vastuu kaupasta.

Toisaalta erittäin haastavaa saada kannattavaksi. Kun ihmiset ostavat kukat marketista.

Lisäksi on paljon piilotyötä mitä kukaan ei näe