Ensimmäsitä kertaa raskaana, tarvehankinnat ja lastenvaunut?
Raskaus on melko alussa vielä, mutta tekee mieli ainakin vertailla ja miettiä mitä kaikkea vauva tarvitsee.
Lastenvaunut ovat ehkä suurin kysymysmerkki. Asumme kaupungissa ja pääosin vaunuja käytettäisiin asvaltilla ja myös silloin tällöin sorateillä. Vauva syntyy loppukesästä. Mitkä ovat yhdistelmävaunut? Mitä se tarkoittaa? Hyviä merkkejä? Vaunujen hinta ei minua niin kauhistuta, sillä ajattelin, että ainakin niiden pitää olla hyvät, jotta ne menevät kahdelle lapselle (toivottavasti) ja jotta jaksan niitä tuuppia ja lenkeillä esim. niiden kanssa.
Kommentit (26)
ja oon hankkinut seuraavat:
-Emmaljunga duo edge-yhdistelmävaunut (tutulta sain ostettua 300e)
- Turvakaukalo ja se alusta autoon (sain kaverilta lainaan)
-sitterin (kaverilta)
-leikkimaton jossa on kaaret (kaverilta)
-kassillisen 50-62cm vaatteita (kaverilta)
-harsoja ja suoja-alustoja vaipanvaihtopehmusteelle (kaverilta)
-rintarepun (kaverilta)
-sähköisen rintapumpun saan myös kaverilta
-vauvan sänkyyn petivaatteet, lakanat ym (kaverilta)
-kassillisen vauvan leluja
-10kpl tuttipulloja (kaverilta)
Meidän pitäisi vielä hankkia kylppäriin korkea lipasto, minkä päälle saisin vaipanvaihtopisteen.
Muihin huoneisiin ei oikein mahdu ja kylppärissä on lattialämmitys niin siellä olis aina ihanan lämmintä :)
Vauva syntyy toukokuussa, että hyvissä ajoin oon hankkinu juttuja, mut ei kannata jättää viimetippaan kun koskaan ei tiedä milloin se lapsi päättää tulla :)
yhdistelmävaunut tarkoittaa että niitä voi pitää vauvuina alle 6kk vanhalle, joka matkaa vielä täysin makuuasennossa, mutta niistä saa myös rattaat isommallle lapselle joka haluaa myös istua.
voisin neuvoa että älkää hankkiko neljän samankokoisen pyörän "hyökkäysvaunuja", ette tee niillä mitään ja ne ovat epämukavat työntää ja ohjata kaupungissa, kaupoissa, väkijoukoissa yms, eikö niillä mahdu mihinkään. toiseksi laadusta kannattaa maksaa.
meillä on (2lasta) bugaboot (cameleonit), joissa edessä pienemmät kääntyvät pyörät, ja mummolan maalaismaisemia varten erilliset isot talvipyörät näihin vaunuihin. bugaboot ovat niin pienet ettette tarvitse matkarattaita erikseen. nmiissä on miljoona ihanaa arkea helpottavaa toimintoa ja en kyllä tiedä toisia vaunuja missä kaikki tämä olisi samassa paketissa. kannattaa käydä tutustumassa http://www.bugaboo.com/home
sitten lisäksi meillä on 3-pyöräiset phil and ted vaunut, mihin mahtuu 2 lasta pieneen tilaan. ehdottomasti maailman parhaat rattaat useamman lapsen perheeseen. nämä ovat sellaiset monitoimivaunut että niitä voi pitää yhdellä tai kadella lapsella, eli jos suunnittelette tekevänne lapset pienellä ikäerolla, niin etenkin silloin suosittelen näitä jopa ekoiksi vaunuiksi sille yhdelle, ja sitten mahtuu se toinenkin mukaan aikanaan :)
muita hyviä merkkejä ovat brio (etenkin go ja sing), sekä guinny.myös emmaljunga on hyvä(ei tosin mikään oma suosikkini)
jos niitä vaan kokeilee ja sillä yrittää päättää hankkiiko kestoja niin maailman roskavuoret vaan kasvaa. mutta kestoja muuten kyllä suosittelen lämpimästi! ei vain ekologisia vaan myös paljon mukavimpia ja todella kauniita (etenkin jos niihin rahaa haluaa laittaa). ja ihan yhtä helppoja kuin kertakäyttövaipat. kannattaa ainakin kokeilla!
Lisäksi kestovaippoja joita ei pidä Erkkikään ja Viherpiiperrysjokuhamppubampupotkupukuhässäkkä. Tuttipullot ja tutit loistivat poissaolollaan. Eikös äitiyspakkauksen pitäisi olla ns. starttipakkaus, eikä mikään friikkishittikokoelma?
sitten tärkeää turvakaukaloasiaa, älä osta käytettyä ellet ole varma miten kaukaloa on kohdeltu ja kuka sitä on käyttänyt! turvakaukalo on samanlainen kuin kypärä, suojaa vain yhden kolarin, vaikkei päällepäin näyttäis kärsineeltä!
jäi meillä täysin käyttämättä, vaikka olin panostanut laatuun ja esteettiseen ulkonäköön rahaa. Yllättäen perhepeti olikin se minun juttu. Käytännössä sen tyylin sitten huomaa, mikä on itselle ja juuri minun vauvalle paras nukkumatyyli.