Sinä kaupunkilaishempukka
jos tapaisit maajussin voisitko alkaa emännäksi lehmätilalle?
Kommentit (12)
tosin en ole hempukka ollut enää vuosiin, enemmänkin vanha luuska :/
Mua ei saa Lontoosta enää mihinkään.
Siis siihen, voisiko ryhtyä maatalon emännäksi. Minä siis voisin tietysti RAKASTUA maajussiin, ihan siinä kuin minkä tahansa alan ja kotiseudun edustajaan, jos mies on mukava, fiksu ja kiltti. Maatilalle emännäksi en kuitenkaan muuttaisi, sen verran arvostan kaupunkielämää ja omaa alaani, joten jos jussi ei haluaisi stadiin, kariutuisi suhde siihen.
navettahommia tai peltotöitä. Sekin vähän häiritsee että miltä ne maalaisjussit haisee päivän loputtua, navetalta?
Ei ne minun agraarijuuret niin kaukana ole. Tosin maajussi saisi mielellään asua suhteellisen Etelä-Suomessa.
opiskeli insinööriksi ;) Jos olisin nainut maajussin, olisin käynyt töissä kodin ulkopuolella, anopin elämä on nähty ja kuultu emäntänä...
mutta en toista kertaa siihen ryhtyis. Eläimet toki oli kivoja ja niihin jopa kiintyi.
Kyseessä oli sikafarmari.
Olen/olin oikein kaupunkilaisen perikuva ja vieläpä astmaatikko. Mutta kyllä tässä on 15 vuoden aikana oppinut ihan maalaiseksi =)
maajussin vaimon olla navetassa, muualla mies tekee navettatyöt, nainen hoitaa kodin ja lapset.
Kuule enemmänkin pitäisi kysyä, onko jostain maajussista MINULLE mieheksi, elämään sivistyksen parissa tasokkaan naisen kanssa!
Ensinnäkin, jos meidän pitäisi asua hänen tilallaan, sen pitäisi sijaita n. 20 minuutin ajomatkan päässä jostain suuremmasta kaupungista.
Toiseksi, tilan pitäisi olla niin suuri, että siitä saa kunnolla elannon ilman mitään tukiaispelleilyjä. Eli oikea yritys, jossa on myös muita työntekijöitä kuin se maajussi - näin maajussilla olisi mahdollisuus pitää kunnon lomat. Haluan matkustella ja mökkeillä!
Kolmanneksi, maajussin pitäisi olla kiinnostunut maailmasta laajemminkin eikä vaan lehmien, possujen ja peltojen hoitamisesta. Eli sivistynyt ihminen.
Neljänneksi, miehen pitäisi hyväksyä se, että maatila olisi minun kotini ei työpaikkani. Kävisin edelleen omassa työssäni.
Monet tietämäni maajussit vaan omistaa niin pienen tilan, että siitä ei kunnolla revitä elantoa. Tukiaisten varassa eletään. Ovat kamalan katkeria luonteeltaan. Ja lomaa ei vuodessa juuri ole.
tosin en ole hempukka ollut enää vuosiin, enemmänkin vanha luuska :/