Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kai me sitten erotaan

Vierailija
29.12.2009 |

Jep. Viime keväänä oli ahditusta ilmassa. Mies sanoi silloin että joko tulee muutos tai hän haluaa eron. Ongelmina lähinnä läheisyyden puutos, ja se ettei kumpikaan koe saavansa arvostusta. Mies työskentelee PALJON ja tienaa PALJON, minä olen pitänyt huolta kodista,muksuista ja arjesta...Mutta. Muutosta on ollut, hieman, syksyllä meni paremminkin, mutta ei kai me edelleenkään toisiamme arvosteta, tarpeeksi, eikä ainakaan olla samalla aaltopituudella.Tänään oli hirmuinen riita, mies häipyi, ja tuli äsken takaisin eikä mikään kuulemma enää kiinnosta. Ehkä se olisi parempikin erota. PLEASE kertokaa että tästä selviän eteenpäin ja parempaan???Joudun ainakin elintasosta luopumaan mutta se on kyllä pientä...

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI OIKEUSAPUTOIMISTOON!!Vaan ota yhteys johonkuhun yksityiseen Asianajotoimistoon, jossa ollaan totuttu hoitamaan avioeroasioita, siihenkin saat oikeusapua. Ei todellakaan kannata ottaa mitään kunnallista oikeusavustajaa. Mutta kehoitan sinua valitsemaan hyvän juristin avuksesi. Eikä mistään lakiasiaintoimistosta, vaan Asianajotoimistosta.

Vierailija
22/59 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Meillä arki on sujunut hyvin, meillä on samat arvot, rakastetaan toisiamme.

että kenen mielestä,sinun vai miehesi?

Jos mies haluaa eron ,ei hän sitä varmaan ihan tyhjästä kehitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro hänen kanssa keskustelun jälkeen, että miten paljon elatusmaksua vaadit, miten omaisuus jaetaan jne. Nämä ovat siis vain ehdotuksia, mutta ainakin mies näkee, mitä erosta seuraa... ÄLÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA MUUTA KOTOA POIS! Jos mies haluaa eron, niin hän muuttaa! Jos ei haluakaan eroa, niin pariterapiaan!

Vierailija
24/59 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos avioliitto on kestänyt alle 5.v niin ei kuulemma jakaudu omaisuus 50/50.

Vierailija
25/59 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

JO se et sä halusit parisuhdeterapiaa, mut mies ei, puhuu SUN puolestas jos oikeuteen ikinä menette! Mun käsittääkseni teillä on yhteinen talous siihen asti kun allekirjotatte eropaperit, joten myös asianajokulut menee puokkiin. Tottakai sä palkkaat myös hyvän juristin jos kerta miehesikin! Olette edelleen aviossa, joten varallisuutenne on yhteistä - ei todellakaan käy päinsä et sun miehes tuhlaa teidän yhteistä omaisuutta kalliiseen juristiin ja sulle ei jää mitään!!!!

Vierailija
26/59 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen! Hänellä on Helsingissä oma toimisto.

Vierailija
27/59 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mies kokee, etten arvosta tarpeeksi. Maksan osuuteni hankinnoista, en vaadi häneltä mitään kotona, saa kulkea vapaasti, harrastaa, rentoutua, omaa aikaa joka päivä, läheisyyttä antaisin, muttei hän ole kiinnostunut.

... pitäisin häntä aika välinpitämättömänä. Kyllä puolisoiden pitää osata vaatia toisiltaan asioita, haastaa henkisesti ja älyllisesti ja jakaa arjen toimet ja vastuut ja ilot.

Niille, jotka varoittavat oikeusaputoimistosta ja kehottavat ottamaan hyvän asianajajan, voitteko myös neuvoa, mistä ja miten sellaisen löytää? Hinta on tietysti yksi indikaattori, täällä Helsingissä hyvät asianajajat veloittavat siinä 600 e/ tunti.

Olisi hyvä jos ap:n mies ei pääsisi kätkemään mahdollista omaisuuttaan (osakkeita ja vast) ja siten esiintymään vähävaraisempana kuin on. Vaikuttaa elareihin.

Vierailija
28/59 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten joku jo sanoikin, älä lähde kotoa muualle asumaan ilman lapsia, edes väliaikaisesti. Olen ymmärtänyt, että vaikka Suomessa ei ole mitään amerikkalaista eromeininkiä niin lähteminen voi kallistaa vaa'an lasten lähihuoltajuudesta jäävän vanhemman puolelle. Koska silloin voidaan katsoa, että lasten olosuhteet ovat vakiintuneet tämän jääneen vanhemman luo. Ja jos vanhemmat ovat muuten "tasaväkisiä", tämä ratkaisee koska ratkaisu on tehtävä jotenkin. Älä siis anna syyllistää itseäsi ulos talosta.

Vierailija
29/59 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta syvemmältä sitten puuttuu, sellainen OIKEA ymmärrys, tuki ja arvostus. Ja nämä puuttuvat osin kummaltakin, ikävä kyllä. Ei se mies tyhjästä eroa kehitä, ihan ymmärrän sen kyllä. Eikä se ero, jos mies ei apuja enää halua tms niin sitten ei, en mä loputtomiin yksinkään halua jaksaa yrittää. Kunhan tästä selvittäisiin jotenkin sovussa ja niin etteivät lapset kärsisi :(

Vierailija
30/59 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiedä mistä tämä johtuu,että kun nykypäivänä mies tekee töitä ja nainen on kotona niin mies ei kestä sitä. Mies ei koe saavansa tarpeeksi arvostusta siitä että hän tuo leivän pöytään. Eikä todellakaan arvosta kotona olevaa osapuolta. Mistä tällaiset tilanteet lähtevät?

Minä erosin miehestäni kuukausi sitten, oltiin avoliitossa. Meillä on vajaa parivuotias lapsi.

Jo pitkään meillä oli myös sama ongelma, missä on arvostus toista kohtaan?

Rakkaus ei häviä,mutta se tuntuu häviävän?

Rakastan miestäni edelleen yli kaiken mutta tiedän ettemme voi palata yhteen koska suhteemme ei toiminut. Hän jätti minut ja halusi elää yksin.

Etsiä jotain muuta, joka tekee hänet onnellisemmaksi, kuin elämämme ,jonka eteen tein kaikkeni. Ja rakastin niin kovasti.

Vierailija
31/59 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivän mies ei vain yksinkertaisesti halua elättää perhettään (tai siis vaimoaan), vaan haluaa käyttää ITSE ansaitsemansa rahat itseensä, korkeintaan osallistua puoliksi lapsista koituviin kustannuksiin.

En tod suosittele lastentekoa naiselle ennen kuin on sellaisessa työssä, jolla vähintään itsensä elättää. Itse en toiminut suosituksen mukaan, valitettavasti, mutten tietenkään kadu lapsen saamista, olisin vain halunnut varautua henkisesti paremmin siihen kurimukseen, mikä elättinä olosta tulee.

Samantyyppisistä arvostusasioista meilläkin on siis lukuisia kertoja riidelty rankasti.

Vierailija
32/59 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta saat apua ja neuvoja parishteen parantamiseen ehkä neuvovat kuinka saisit miehesi mukaan.

Vierailija
33/59 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitsette lomaa. Aikaa ja paikkaa löytääksenne itsenne ja toisenne uudelleen. Yritä kaikin mahdollisin keinoin jäjestää aikaa vain ja ainoastaan aikaa toisillenne. Voisitteko saada lapset hoitoon vuorokaudeksi tai kahdeksi? Riidelkää, puhukaa ja pussatkaa jos siltä tuntuu, mutta pääasia on, että olette yrittäneet korjata välejänne. Mielellään menkää jonnekin pois kotoa, jossa tilanne on neutraali.

Vierailija
34/59 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän ettei halua elättää. Mutta mitä jos nainen ei yksinkertaisesti saa mistään rahaa,hoitaessaan yhteisiä lapsia kotona...

Vierailija
35/59 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi niitä lapsia ei kokonaisuuden toimivuuden takia kannata hoitaa kotona, vaan molemmat töihin tienaamaan ja pätemään heti kun mahdollista. Vain se takaa tasa-arvon ja yleisen arvostuksen perustan nykyään.

Vierailija
36/59 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi ettei saatu lasta yhdessä. Siitä se mies piti huolen vasektomialla. Meidän erosta on nyt hiuksen verta vuosi, ja oon edelleen katkera ja vihainen! Mä todella tein kaikkeni sen suhteen eteen, ehdotin yhteisiä harrastuksia (ei kiinnosta), luin uutisia mistä yritin puhua 8ei kiinnosta) kerroin päivästäni (ei kiinnosta) puhuin tulevaisuudesta (ei kiinnosta) puhuin 10. ulottuvuudesta (ei kiinnosta), jätin sille lukemattomia sexy textejä, kirjelappusia ja suklaapatukoita ylläriksi taskuun kun se lähti töihin, kerroin et rakastan, halailin ja puristelin ja halusin todella paljon seksiäkin. Kävin töissä ja sen lisäksi ruokakaupassa ja kotona. Tykkään siivota ja laittaa ruokaa, mun suosikki on ranskalainen keittiö, mut osaan myös lihapullat ja perunamuussin. Elin siis kodille ja perheelle ja miehelle.

Ja sit se KUSIPÄÄ sano, et hänellä on sellanen olo et MÄ en rakasta HÄNTÄ!!! Joten se käski mun pakata ja häipyä.

Näin tein, ja jälkeenpäin ajatellen aattelen et ehkä sillä sit oli jo joku toinen? En ymmärrä, en. Ja mä en ole mikään luuseri plösö, vaan aivan haluttava, hoikka, fiksu nainen! Taidan vaan olla vähän naiivi kun uskoin rakkauteen.

Mut SE mitä MÄ tunsin oli totta - ja eihän rakastaminen ole koskaan negatiivista, eh? Siis säkään nro 38 et ole tehnyt yhtään mitään väärin, päin vastoin! Rakastaminen on HYVÄ asia, ja yritä keskittyä siihen ennemin kun vihaan. Tunteet ailahtelee ja kyllä vihakin kuuluu asiaan, mut rakkaushan se sut siihen veti. Pointti on se et SUN tunteet on totta, mut sen miehen saattoi olla valhetta - et voi tietää kun et ole hän. Ymmärsitö mitä ajan takaa?

Vierailija
37/59 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat lapset mukaan ja menet vanhemmillesi.

Yleensä lapset "menevät erossa" äidille.

Syytteisiin "huonosta äitiydestä" tarvitaan todisteita ja todistajia.

Ja joka tapauksessa, miehesi kaverin vaimokin pitää toimia "lasten edun mukaan" mitä laissakin tähdennetään...älä pelkää, ei äitiä noin vain syrjäytetä.

Ja vaikka menis talo alta, menköön... kunta/kaupunki antaa kämpän nopeasti.Jos ei avioehtoa teillä, fifty fifty kaikki teille.

Älä lamaannu miehesi peloittelulle.

Vierailija
38/59 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olit ylimielinen??

Kun siis et ole "luuseri plösö"

Luuseriplösöjähän saa kohdella huonosti!?

:(

Vierailija
39/59 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks ap:n pitäs lähteä jos hän ei eroa halua? ja lasten menettää vielä koti? älä lähde mihkään ap. jos mies eroa haluaa niin lähtekööt itse. ja koti jää sinulle ja lapsille ainakin toistaiseksi.

Vierailija
40/59 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm, en usko että hän tarkoitti sitä, hän vain tähdensi ettei kukaan saa sellaista kuvaa,että hänet olisi jätetty sen takia,että hän olisi jotenkin epämiellyttävän näköinen?