Mitkä matkakohteet ovat olleet pettymyksiä? Mitkä taas hyviä ja onnistuneita?
Itse petyin Kreetaan! Huonohkot tai ei mitenkään ihmeelliset rannat, aika kallista, tuulista ja ei jäänyt mitään halua matkustaa saarelle uudestaan.
Kivoja taas olleet mm. Istanbul, kiva kaupunki täynnä historiaa, ostoksia, elämää eksoottisella ripauksella. Myös Kööpenhamina yllätti kivalla tunnelmallaan ja muutenkin aika kaunis kaupunki, vaikka tosin kallis.
Thaimaasta olen tykännyt, vältän toki matkustamista suurimpiin turistirysiin, mutta muuten ihana maa lomailla varsinkin Suomen talviaikaan.
Dubai oli pari ekaa päivää kiva, mutta siihen tylsistyi tosi nopeasti, ei juuri mitään kulttuuria tai muuta tekemistä kuin kierrellä ostoskeskuksia ja maata rannalla.
Kommentit (80)
ja Vancouver ja Kanadan kalliovuoret ykkosia. Rooma on myos kiva.
Kaikki paikat missa olen Saksassa kaynyt (useaan kertaa) ovat olleet pettymyksia, toivottavasti ei enaa tule reissuja sinne.
haukkuvat kanariaa tylsäksi,mikä siellä on niin tylsää? en ole käynyt koskaan..
sitä samaa ankeaa ja mielikuvituksetonta, hajutonta ja mautonta kaupunkia ja maaseutua loppumattomiin. Tosin ei se mikään pettymys ole koskaan ollut, koska olen siellä usein käynyt ja tiedän mitä odottaa.
Siella voi tehda, ostaa, syoda, nahda, kuulla ihan mita tahansa ikina keksiikaan!
Toinen kaupunkikohde on Pariisi. Aivan juuri yhta romanttinen kuin maineensa.
Berliini... vahan kuin Helsinki, tietysti rankemmalla historialla. Mutta ilman historiaa nykypaivana ehka vahan tylsa.
Rantalomista parhaimman olen viettanyt Tunisiassa.
ei minun tarvitse toista kertaa menna. Kylma, tuulinen ja sumuinen paikka.
Lontoo aina ihana oli ilma mika tahansa.
Santa Fe (USA) elamys.
vaikka millä mitalla. Schwarzwaldin alue, Münchenin kaupunki jne. Hyviä kokemuksia on myös Gardajärveltä, Korfulla oli kivaa, kaunis paikka on myös Pargan rantakohde Kreikan mantereella.
Siellä oli tuulista ja retket eivät oikein olleet meidän mieleen.
Kivaa sen sijaan on ollut Tunisiassa pari kertaa ja kolme kertaa Teneriffalla. Kaikille Tenriffalle matkustajille vinkiksi: ottakaa selvää mikä on saaren sateinen puoli ja missä on varma aurinko.
Ihania lomia on ollut myös Tanskassa ja Roomassa.
Saksalaiset osaa tehdä esim museoista mielenkiintoisia ja siellä on paljon ihania vanhoja kaupunkeja. Berliinihän on täynnä historiaa ja mielenkiintoista arkkitehtuuria. Kannattaa tosin tutustua ja hankki tietoa etukäteen, ettei missaa hienoja asioita.
että siellä on vaikea löytää hyvää ruokapaikkaa. Niiden yritys loppuu siihen, kun saavat asiakkaan sisään.
Mallorca, Cala D´or: todellinen yllätys, aivan ihana kohde. Muutenkin Mallorca oli hyvä kohde.
Lontoo: koska vain uudelleen, ihana paikka.
Tanska: helppo kohde lapsiperheelle, mutta kallis!
Kanariansaaret, Fuerteventura: pettymys, ei toista kertaa.
Rodos: ei enää tarvitse mennä. Jotenkin perus-perus-perus Kreikkaa...
Portugali: mukava paikka :)
Historia on toki mielenkiintoinen, mutta jos sita ei olisi niin silloin aika mitaton paikka. Suuri osa Berliinia tuhoutui sodassa, ja on sittemmin rakennettu uudelleen, joskus nopeemmin joskus hitaammin. Eli sinansa se arkkitehtuuri ei sykayttanyt minua hirveasti.
Mutta siella on todella upea elaintarha. Sinne kannattaa menna ja varata pari paivaa aikaa siihen :)
Olin siellä 2 viikkoa kaupunkihistorian kurssilla ja se oli tosiaan mielenkiintoinen. Ehkei jos kulkee vain ydinkeskustaa...
kaikki on paskoi. oma koti ja suomi on parasta
kun meidän reissut on aina olleet kivoja. Varsinkin lasten ollessa ihan pieniä ne ns. turistikohteet ovat olleet tosi kivoja ja reissut myös tyydyttäviä.
Matkustetaan yleensä äkkilähdöillä, jolloin majoitus on ollut aika vaatimaton 2-3 tähteä. Tuolloin ei odotuksetkaan ole kovin korkeita, ei viitsi valittaa. Torakat kuuluu asiaan.
Paljon on itsestä ja myös asenteesta kiinni millaisen reissun itselleen tekee.
Kanariallakin on näkemistä ja kokemista, jos viitsii vähän nähdä vaivaa ja olla omatoiminen.
Parhaat lomat perheen kanssa oli Egyptin Siinailla sijaisevassa Nuweibassa. Sieltä teimme retken mm. Petraan. Unkarin Balatonin seudulle menimme Budapestistä junalla. Majoitus oli hankittu Interhomen kautta.
Roomassa ärsytti ihmisten töykeys ja palvelun tympeys, liikenne ja hintataso. Voisin mennä kyllä uudelleenkin, mutta jotenkin tämä kaupunki hämmensi minut.
Bulgariassa kiertely positiivinen yllätys. Halpaa, maistuvaa ruokaa, hyvää palvelua ja mahtavia paikkoja. Kävimme esim. Sokolovskin luostarissa ja Etarissa.
http://us.123rf.com/400wm/400/400/mehmetsinap/mehmetsinap0905/mehmetsin…
http://www.balkanfolk.com/pic/gallery/thumb1/581-emo-etara-gabrovo-bulg…
Kaupungit:
Pariisi, Barcelona, Praha, Berliini, Wien, Lontoo, Dublin, Edinburgh, Bryssel
Isommat alueet:
Islanti, Brittein saaret (olen käynyt kaikkialla paitsi Pohjois-Irlannissa ja Walesissä), Ranska, Norja
En menisi lomalle
Reykjavik. Yöpymispaikkana ihan jees, mutta kaupungissa sinänsä hirveän vähän katsottavaa.
Tai no, otanta vaan Gran Canaria, Teneriffa ja Lanzarote. Samaa kaikki: ylihintaista, tylsää ja ennen kaikkea liian kylmä. On yritetty ottaa aurinkoisempaa kohdetta, mennä vasta maaliskuulla jne. Aina sama lopputulos: saa palella enemmän tai vähemmän. Kiva kun lapsikin on uima-altaalla (juu, otettu hotelli lämmitetyllä altaalla) huulet sinisenä puolen tunnin jälkeen. Eipä ole tuota ongelmaa ollut Välimerellä kesällä saati jossain Thaimaassa.
Positiivisia yllätyksiä: Bulgaria ja Turkki. Kumpaakin välttelin pitkään, mutta olivat ihan mukiinmeneviä maita. Ei mitään suurta elämystä, mutta ajoivat asiansa odotettua paremmin.
Onnistuneita ovat olleet kaupunkilomat.
kylmää, tuulista, koleaa, koko saari tylsä jne. Ja sitten vielä toisenkin kerran sorruin sinne suunnalle (Maspalomas) ja tajusin, että ei vaan ole mun paikka.
kiva? Joo, jos tykkää huorista ja vähän isommista aalloista.