Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä matkakohteet ovat olleet pettymyksiä? Mitkä taas hyviä ja onnistuneita?

Vierailija
28.12.2009 |

Itse petyin Kreetaan! Huonohkot tai ei mitenkään ihmeelliset rannat, aika kallista, tuulista ja ei jäänyt mitään halua matkustaa saarelle uudestaan.

Kivoja taas olleet mm. Istanbul, kiva kaupunki täynnä historiaa, ostoksia, elämää eksoottisella ripauksella. Myös Kööpenhamina yllätti kivalla tunnelmallaan ja muutenkin aika kaunis kaupunki, vaikka tosin kallis.

Thaimaasta olen tykännyt, vältän toki matkustamista suurimpiin turistirysiin, mutta muuten ihana maa lomailla varsinkin Suomen talviaikaan.

Dubai oli pari ekaa päivää kiva, mutta siihen tylsistyi tosi nopeasti, ei juuri mitään kulttuuria tai muuta tekemistä kuin kierrellä ostoskeskuksia ja maata rannalla.

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungeista: Singapore, Kuala Lumpur, München, Oslo (siellä Vigelandin puisto mm), Bergen on ihana, Praha. Rantakohteista: Kreikassa Korfu ja Parga. Italian Gardajärvi.

Enää koskaan en mene Pietariin saati Viipuriin.

Vierailija
2/80 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Kreikan kohteisiin kannattaa selvästi mennä alkukesästä jos haluaa sitä ystävällistä palvelua ja erityisen miellyttävää lomaa. Toisaalta aivan loppukausikin on ok, ja silloin meri on todella lämmin. Jos menee pahimpana turistikautena, on palvelualoilla aikamoinen burnis päällä eikä niillä asiakasvolyymeilla voi odottaa ihan priimaa. Kyllä kreikkalainen palvelu silti aina espanjalaisen, italialaisen ja ranskalaisen pesee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen sitten ainoa, joka on rakastunut Tunisiaan :) Voisin lähteä sinne koska vaan uudestaan, ihanin paikka jossa olen matkustanut.

No, huonoa paikkaa en sitten keksi, mutta Bulgariaan en toista kertaa mene. Vaikka ihan kivaa sielläkin oli.

Turkin Sideen matkustan seuraavaksi.

Vierailija
4/80 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madeiran haukkuja on asunut elämästään melkein kymmenen vuotta eri puolilla Eurooppaa, työskennellyt matkailualalla ja on jopa korkeasti koulutettu.

Toki tiesin, että siellä ei ole rantoja, mutta ajattelin, että se ei ehkä vaikuttaisi niin paljon viihtyvyyteen, mutta kyllä se vain vaikutti. Varsinkin, kun siellä oli enimmäkseen aika viileää.

Vaellusreitit eivät saaneet mua hihkumaan riemusta. Olen vaeltanut aika paljon Alpeilla, joten on noita hienoja vuoristomaisemia nähty.

Ja pidän kyllä kalaruoasta, mutta Madeiralla kaikki ruoat oli samalla kaavalla valmistettuja. Mauttomia englantilaistyylisiä mössöjä, sori. (Olen syönyt työkseni ulkona, joten uskoisin että minulla on kanttia arvostella niitä) ja näimme todella vaivaa ravintoloita etsiessämme.

Ja hotellimmekin oli hieno, merinäköalallinen parveke ja kaikki, mutta yhtä kaikki: musta Madeira oli tylsä mummokohde, johon mun mielestä taas varmaan ihastuu juuri ne, jotka eivät muuten ole välttämättä niin paljon matkustaneet.

Mutta makunsa kullakin.

Vierailija
5/80 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ATEENASTA tykkäsin kovasti. Plakan kujilla oli ihana kävellä ja Akropolis oli ihana.

LANZAROTE oli ok, samoin TENERIFFA (Älkää kuitenkaan menkö Playa del Americasiin, hirveä paikka.)

MADEIRA oli nätti, mutta kahden viikon matkasta satoi toinen viikko...

Lähikohteista tykkäsin kovasti TARTOSTA.

TURKKI ON vielä kokematta, samoin EGYPTI. Vinkkejä? Kauhukokemuksia???

Vierailija
6/80 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni rauhallinen kylä ja ainakin Mövenpickin hotelli oli lasten kanssa juuri sopiva. Bussilla ja taksilla pääsee Hurghadaan jos haluaa shoppailemaan. Egyptissä kannattaa ottaa korkeatasoinen hotelli.

Vierailija
7/80 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli hienoinen pettymys meillekin Toki siellä on hienoa, muttei kuitenkaan NIIN hienoa, kuin mitä odotuksemme olisivat olleet. Olisi pitänyt ehdottomasti olla viiden tähden hotellissa, neljä ei ollut riittävä...

Vierailija
8/80 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailulla on suurin merkitys sillä että mitä reissulta hakee.

Jos haluaa rantalomalle, ei tosiaan kannata mennä Madeiralle. Meillä koko perhe tykkäsi paikasta, hotellissa oli tosi kiva uima-allas ja muuta ei kaivattu uimiselta. Ruoka siellä oli aika vaihtelevaa, enimmäkseen aika mautonta, mutta löysimme pari oikein hyvää ravintolaa joihin mielellään palasimme uudelleenkin.

Lontoossa olen käynyt monta kertaa ja löydän aina vaan uutta sieltäkin. Ja palaan varmaan vieläkin uudelleen.

Koreassa Soul ei oikein sytyttänyt. Ihmismassoja vaelsi siellä kauppakujilla, ruoka ei mene omasta kurkusta alas. Ehkä oli liian vähän aikaa, mutta 2-3 päivän aikana en löytänyt mitään, miksi sinne haluaisin takaisin.

Kanarian saaret on olleet pettymys, mutta en jaksa koko viikkoa löhötä vain rannalla. Joka nauttii ranta-elämästä varmaan viihtyy siellä. Itse olen käynyt Puerto Ricossa ja Playa De las Americasissa, eikä hinkua muihin kohteisiin.

Kypros oli kiva, oltiin Pafoksella. Ihmiset mukavia, ei varkaita jne.

Aika monessa muussakin paikassa ollaan oltu, mutta jos lapsilta kysytään niin Parga Kreikassa on paras. Ei turistirysä, turvallinen, ihanat sukellusvedet. Ja löytyy se rantakin, että muutaman hiekkakakun saa aikaiseksi. Nähtävää löytyy paljon ympäristöstä, mm. Albanian retkiä.

Vierailija
9/80 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haukkunu mm.lanzarottea,mutta juuri luin että siellähän on vaikka mitä retkiä ja kativiteetteja,hoitoloita yms.

Vierailija
10/80 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikken paljon odottanutkaan. Toki Timanfayan kansallispuisto oli tavallaan aika hieno, mutta muuten jäi kyllä aika valju kuva koko saaresta. Hirveän tuulista oli, ja meri kylmä.

Vierailija
11/80 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat olleet paikat, jotka elävät enimmäkseen turismista (kuten vaikka Venetsia, Madeira). Ei minulla mitään turisteja vastaan ole ja tiedän toki itsekin olevani sellainen, mutta ne ovat vaan olleet tylsiä paikkoja.

Eniten olen pitänyt luontokohteista (esim. Islanti, Mongolia tai Lappi) tai kaupunkilomista (esim. Kapkaupunki, New York, Barcelona).

Vierailija
12/80 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käymme yleensä kaupunkilomilla ja otan tarkkaan selvää asioista etukäteen, ehkä sen ansiosta olemme välttäneet ne suurimmat pettymykset. Paljon riippuu omista odotuksistakin, samoin myös ainakin kaupunkikohteista matkan pituudesta. Esimerkiksi jonkun mainitsema Berliini on siinä pettymyksen ja onnistumisen rajmailalla: olimme siellä 4 päivää, ja ainakin meille pidempi aika olisi ollut liikaa.

Selvä pettymys oli Bern, odotin jotenkin siltä vanhalta kaupungilta paljon, mutta se oli jotenkin ankea ja sulkeutunut. Palvelukin oli jotenkin nihkeämpää muuhun Sveitsiin verrattuna. En sitten tiedä että vaikuttiko sateinen sää tähän. Olimme siellä vain päivävierailulla, vaikka etukäteen olimme miettineet että jos viettäisimme siellä pari yötä. Onneksi emme sitten viettäneet.

Hyviä ja onnistuneita ovat ainakin Pariisi, Rooma ja New York: kaikissa paljon näkemistä eikä todellakaan pelkoa tylsistymisestä. Samoin Sveitsi monilta muilta osin oli onnistunut valinta, onhan ne alppimaisemat aika mielettömät.

Vierailija
13/80 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään tykännyt Haniasta, inhoan sitä, että siellä jalkakäytävät ovat olemattomat. Autot, mopot, rekat yms. kaahaavat tuhatta ja sataa metrin päästä.

Thaimaa on minun ykkössuosikkini. Mutta vältän suurimpia turistirysiä minäkin, Phuketin Katasta en tykännyt yhtään. Khao Lak on kiva, Samui on kiva (ei Chaweng). Thaimaassa vain kaikki toimii. Hotelleja saa ihan rannasta, vilkkaita teitä ei ole välissä. Hotellien taso todella hyvä, ruoka hyvää, ilma lämmin, halpaa, ihanat maisemat, paratiisisaaria jne..

Vierailija
14/80 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ihanaa seutua, tarkemmin Riva del gardassa oltiin. Oli hyviä kauppoja, hyvää ruokaa ja kaunista muutenkin. Gardalandin huvipuisto oli myös hyvä kokemus.

Huonoiksi puoliksi voisi ehkä mainita sen, että hiekkarantoja ei ollut laisinkaan, mutta se ei meitä haitannut. Hotellissa oli kuitenkin uima-altaan lisäksi poreallas :). Tyttäremmi oli matkustaessa 5kk ikäinen ja hyvin meni matka hänenkin osalta.

Vierailija
15/80 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

positiivinen yllätys, olin välttänyt menemästä sinne sen maineen takia. Me olimme Cala d'Orissa kaakkoisnurkassa ja se oli turisteistaan huolimatta aivan mahtava paikka. Paljon kiertelimme myös maaseudun pikkukylissä jotka oli pysyneet ihan alkuperäisinä eikä turisteja ollut missään:) Yksi upeimmista paikoista oli Port Soller ja tietysti myös Palman kaupunki missä majoituimme pari yötä.

36

Vierailija
16/80 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkääs Korfulle tai Kefaloniaan - on meinaan hieman miellyttävämpiä paikkoja! Kreeta, Rodos ja Kos on ihan siedettäviä touko-kesäkuussa mutta rapistuvat sen jälkeen ruskeiksi ja kuiviksi. Olimme esim Korfulla syyskuussa ja siellä oli yhä kaunista ja vehreää erityisesti pohjoisosissa. Jotenkin vain viihtyisämpiä paikkoja kuin nuo perinteiset turistisaaret

Vierailija
17/80 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne itse suunnitellut ja tehdyt, joilta ei kuitenkaan ole osannut odottaa valtavia. Erityisesti Italia ja Islanti ovat olleet upeita matkakohteita, molemmissa olen siis kierrellyt ristiin rastiin omin neuvoin. Olen tykännyt kovasti myös Pietarista ja Tartosta.

Pienoinen pettymys on ollut mm. Azorit. Huono sää ja matkaseurana sata suomalaismummoa, kun odotimme aktiivilomaa edes kohtuullisessa säässä.

Vierailija
18/80 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eritoten Hanian lähellä Malemen kylä. Sopii rauhaa ja merta rakastavalle.

Vierailija
19/80 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruma, tylsä ja mitäänsanomaton paikka, ei mitään hienoa nähtävää.

Vierailija
20/80 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielettämiä vuoristomaisemia, pikkukyliä ja Palman kaupunki tosi kaunis. Ihania ja lapsiystävällisiä ravintoloita joka paikassa. olemme olleet Cala D'orissa ja Alcudiassa. Pohjoiskärjessä oleva Formentorin niemimaa on muuten upea paikka!

Asumme Irlannin etelärannikolla, kotipaikkamme on varsinainen turistirysä kesäisin. Hauskaa on, kun bussilasteittain espanjalaisturisteja saapuu elokuussa lomaa viettämään... Sillävälin kun bussilasteittain irkkuja on espanjassa lomailemassa. Voisi vaikka vaihtaa asuntoja päittäin.

Mieheni mielstä Helsinki on kaupunkina muuten tosi kaunis, siisti ja viehättävä lomakohde. ; ) Tosin ei kai se muuta uskaltaisi väittääkään... Tukholma ja Göteborg ovat omia suosikkejani pohjoismaissa.