Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*HELMIKUUN HELMET - VUODEN VIKA VIIKKO*

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt taas uuden viikon, viime viikko olikin melkosen hiljainen kun kaikki taisivat olla joulupuuhissa :)

Kivasti on mennyt pyhät täälläkin, mies lähti jo taas lauantaina töihin ja eilen olin siellä itsekin.

Mulla on nyt parina yönä kanssa tuntunut, että nivuset repee kun olen unissani jotenkin huonosti ja kai liian nopeasti kääntynyt *auts* Muuten nukun edelleen hyvin, yleensä tyyny jalkojen välissä ja pääsääntöisesti vasemmalla kyljellä kuten "normaalistikin". Oikea kylki tai selinmakuukaan ei kyllä tuota ongelmaa.

Jeps, hengästyminen on tuttua mutta onneksi ei kuitenkaan ole hengenahdistusta. Enkä myöskään vaapu ankkana (ainakaan omasta mielestäni) :D

Viime päivät tässä onkin mennyt lähinnä jännätessä pojan serkkutytön syntymistä. LA on tänään (vai oliko se huomenna?!?) eikä vielä ainakaan mitään ole tapahtunut. Toinen lapsi siis tulossa heillekin ja äidillä supistellut kohtu jo raskauden 12 vkolta asti. Nyt kun niitä saisi tullakin niin sitten ne aina loppuu ennen kuin mitään ehtii oikeasti tapahtua =O Noh, peukkuja pidetään! :)

Mä odottelen edelleen sitä sängyn verhotelinettä =/ Äitiyspakkauksen vaatteiden pesemisessä en aio tällä kertaa pitää mitään turhaa kiirettä kun ne on kuitenkin aluksi ihan liian isoja ja laatikot on jo täynnä niitä minimini-kokoja :) Peitto ja lakanat + makuupussi tarttee kyllä ainakin pestä lähiaikoina. Niin ja harsoja. Aluksi laitetaan vauvalle ä-pakkauslaatikko pinnasänkyyn niin ei ole niin hirmusen iso peti pienelle :) Toivossa on hyvä elää, että tämäkin vauva viihtyy alusta asti omassa sängyssään kuten veljensä..

Mutta nyt syömään, kaapit on vielä täynnä joulun herkkuja :)

evian, rv 34+5

+ keskiviikkona seuraava neuvola ja siitä viikon päästä onkin jo vika lääkäri ja käynnit tihenee samalla kerran viikkoon.. enää reilu 5 viikkoa h-hetkeen :)

Vierailija
2/21 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteista, mutta en ole viela silittanyt. Entiset pikkuvaatteet on viela odottamassa pesua (alkavat koosta 44cm ja osa tosi pienia 50-senttisia), mutta meilla on ollut appivanhemmat vieraana ja muutenkin joulutohinaa, en ole halunnut haalia niita kinttuihin pyorimaan. Ja nyt ylihuomenna tulee viela uusi satsi vieraita, viipyvat viikon. Lisaksi laatikot on autotallissa niin hankalassa paikassa, etten ma saa niita alas ilman miehen apua... hankalaa hankalaa, mutta eikohan tastakin selvita ;)

Ma olen ajatellut hommata sellaisen pyorallisen ensisangyn ekoille kuukausille, vauva taitaa siihen mahtua n. 3-4kk saakka. Mies ei tykkaa niista yhtaan, mutta ma saan ahdistusta siita pahvilaatikosta, kun en nae sen lavitse. Sitten vietan yot istuen ja tuijottaen, hengittaako vauva vai ei (saan itseni helposti hysterisoitua siihen). Ja sellaisen pyorallisen sangyn saa kivasti rullattua vaikka keittioonkin. Meilla on kaksi kerrosta, mutta kayn ylakerrassa ehka 2 kertaa kuussa.

Yllattavan vahan mulla on vaivoja, mutta toisaalta siita edellisesta lapsesta on jo 8v, niin ei ole silla lailla "vanhoja" ongelmia painolastina. Viela ei ole liitoskipuja tai selkasarkyja, ainut nyt on lisaantynyt turvotus, minka takia paikat puutuu helpommin. Nyt olen saanut nukuttuakin. Asennon vaihtamista varten pitaa kylla herata. Ja valilla vauva ei "anna" kaantya toiselle kyljelle. Nukkuu useimmiten selka oikealle.

Mulla on seuraava neuvola ylihuomenna. Pelottaa puntarille meno, olen meinaan paisunut ihan tajuttoman paljon nyt parin viikon sisalla. Varmasti 2kg reilusti ja kuukaudessa yli 3.

Odotan kylla innolla naiden lomien loppumista. Yllattavan raskaaksi tama trahteeraus kay...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahankos pinoon sita on tarkoitus kirjoittaa? Mulla oli ultra tanaan ja jouduinkin jaamaan osastolle yoksi verenpaineen vuoksi. eka piti vain olla tuo ultra ja sit katilo tarkistaa sen tulokset.mitka olivatkinihan ok,mutt jain kiinni korkkeista paineista! ensi mittauksella olivat noin152/95 ja sit piti nahda laakaria joka mittasi 3 krt ja tuosta aloitettiin ja 3s oli 140/88. ma oli aivan huippu jannittynyt ja valkotakkisyndrooma mulla on ihan takuulla ja mies SEKA lapset olivat mukana... Tuo jo nostaa stressitasoa!! no joka tapauksessa olen taalla yon yli... tylsaa. olivat huolissaan raskausmyrkytyksesta.mut pissa puhdas ja ei paansarkuja tms. Ultrassa vauvan painoarvio oli 1,9kg, kauniisti keskikayralla. Ai niin ja kun kerrankin taalla sataa lunta... Kolmaskerta rv31+3

Vierailija
4/21 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan kirjoitellut hetkeen aikaan tänne mitään vaikka lukemassa olenkin käynyt. Joulu vilahti nopeesti ohi, oltiin vähän kauempana jouluna, mun vanhempien ja appivanhempien luona. Jouluherkkuja ei kyllä tullut juurikaan syötyä, on meinaan sen verran ruvennut olemaan tuota närästystä :/ Viime yönäkin tuskailin koko yön että miten nukkuisi, sängyssä miljoonan tyynyn kanssa vai sohvalla... Onko kenelläkään vinkkejä tuohon närästykseen? Ja koskahan se kohtu laskee vähäsen alemmas, lienee sitten helpompaa...?

Huomenna alkaa sitten äitiysloma:) Lomalla oon tosin ollut jo kaksi viikkoa, eli poissa töistä. En kyllä olisi jaksanutkaan enää olla töissä. Sen verran alkaa jo kaverin kyyditseminen painaa :)

Nyt oon sitten miettinyt mitä kaikkea pitää vielä tehdä. Eilen puuhastelin niin että väsähdin ihan kesken kaiken ja sitten harmitti! Sitä on niin vaikea hyväksyä ettei jaksa enää samalla tavalla kuin pari kuukautta sitten tai puhumattakaan ajasta ennen raskautta.

Vauvan vaatteita pitäisi pestä tässä nyt kun ehtii. Niitä onkin aika paljon, tuleva mummi oli vähän ostellut...:) Ja on mulla vielä ostoksiakin tekemättä. Ensi viikolla tulee vaunut, sänky ja turvakaukalo. Olisi ihanaa kun kaikki olisi paikoillaan ja kunnossa, niin sitten voisi vaan "odotella" rauhassa.

Lääkärikäyntiä odotellaan, se on ensi viikolla. Neuvolasta alkaa nyt olla jo kaksi viikkoa aikaa. Siellä oli kaikki hyvin. Hb:kin oli 121 :):) Vauva on pää alaspäin että sikälikin hyvä juttu. Eilen oltiin tutustumassa Jorvin synnytysosastolle. Alkoi käydä tää homma aika konkreettiseksi, iiks, kyllä vähän alkaa jännittää...

Ei muuta kuin kivaa uutta vuotta kaikille:)

Merppe 34+4

Vierailija
5/21 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mita th sanoo, kun on tullut 4kg taman kuun aikana. Niista 2kg viikon sisalla. Aargh. Enka ma edes syo koko ajan, vaikka tottakai jouluna tulee syotya herkkuja :/ ahdistaa.

Kolmaskerta - hyvahan se on, jos sut otetaan osastolle, saavat sitten kunnolla seurata sita verenpaineen vaihtelua. Vaikka tylsa se varmaan on osastolle menna. Musta taas tuntuu, etta se olisi hermolepoa tassa vaiheessa joululomaa :P

Palaan ip kirjoittelemaan. Hengastyttaa ja huohotuttaa koko ajan. Sisalla on kuuma. Ihanaa loppuraskautta. No eihan tass ole enaa kuin 5 viikkoa laskettuun aikaan...

Vierailija
6/21 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo yon siis vietin sairaalassa ja tanaan aamupaivalla paasin kotiin koska paineissa ei ollut mitaan vikaa. Itse asiassa olivat himan matalahkotkin nuo alapaineet! Sain kuitenkin 24h vp-monitorin kasivarteen ja se pitaa palauttaa huomenna, jolloin katsotaan tilanne uudestaan.

Nyt kun noista raskauspapereistani katson niin eilen siis oli eka mittauksella aitipolilla vp 143/93 ja sitten laakari mittasi 3 kertaa ja kun se ei laskenut kuin siihen 140/88 ottivat osastolle. Tiedan etta hyvahan se on kun huolehditaan ja olivat tietty huolissaan mahdollisesta raskausmyrkytyksesta, mutta pissa puhdas ja ottivat laajan verenkuvan (vai miksi kutsutaan, kun kaikki mahd. tutkitaan veresta?) ja sekin oli ihan normaali. Illalla paine oli viela koholla 150/96, sain iltalaakkeen jonka jalkeen tippui 123/67. Aamulla paineet olivat ensin 108/55 (eivatka antaneet laaketta ollenkaan) ja ennen kotiin lahtoa 117/59.

Laakari sanoi etta mun pitaa pistaa laakitys katkolle koska alapaine on matalalla. Olen siis syonyt koko raskauden ajan verenpainetta alentavia laakkeita kun on aina mitattaessa korkeat paineet. Kotona tai toissa, tai kun oma neuvolantati mittaa paineet ovat ihan ok!

Laakarikin oli sita mielta etta mulla on valkotakkisyndrooma!! Viimeeksikin oli tama 24h monitorin tulokset olleet normaalit, silti olen syonyt laakitysta koko ajan... Saa nahda mita nyt todetaan sitten huomenna.

Oli suuri virhetikki ottaa koko perhe mukaan ultraan ja klinikalle eilen ;o)) Ajattelin etta kiva etta lapsetkin tulisivat mukaan kun oli todennakoisesti viimeinen ultra ennen kuin nahdaan vauva livena, koska kasvu on kulkenut natisti keskikayralla. Painoarvio oli 1972g.

Ja tuosta sairaalassa rentoutumisesta aj lepaamisesta. En ole samaa mielta! Muistan kun molemmilla kerroilla lasten syntymien jalkeen olen ollut kiireella lahdossa pois ja kotiin. Nyt sitten talla kertaa ajattelin etta kolmas lapsi ja nyt en pida kiiretta kotiutumisen kanssa vaan "nautin" sairaalassa kahdestaan vauvan kanssa ensin kunnolla. Nyt olen toisissa ajatuksissa! Paasin nukkumaan vasta vaille klo 2 yolla ja sitten 4 hengen huoneessa yksi vierustoveri kuorsasi koko yon (aamulla valitti ettei ollut nukkunut koko yona ja koski paahan ;oD) ja kolmannessa sangyssa vaiihtui asukas 3 kertaa yon aikana, ja jokainen kovissa synntyskivuissa, eraskin nainen ehti jo 9cm auki ja sitten karrattiin sangyssa synnytyssaliin, kun ei katilo uskonut naista aikaisemmin kun tama sanoi tuntevansa jotain tunkevan jo jalkovalissa. Tama siis odottavien puolella, synnyttaneiden puolella on sitten viela ne vauvelit jotka pitavat lisa aanta... Joten saas nahda. Yksityishuone olisi tietysti eri asia. En ole edes kysynyt onko meidan sairaalassa sellaisia tarjolla. Tekisi mieli kylla jos on!

Mutta nyt yritan ottaa iisisti ja nauttia kotona olosta. Laakarikin oli ihan positiivisella mielella ja kannusti vain nauttimaan loppuraskaudesta, 7 viikkoa ja 1 paiva jaljella kunnes tavataan pikku poika!

Nimea ei olla vielakaan paatetty, onko teilla muilla jo nimet valmiina??

Kolmaskerta rv 31+4

Vierailija
7/21 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis tuohon edelliseen viestiin viela lisays etta kirjoitinko jo taalla etta minulle annettiin sketiopaivamaarakin valmiiksi? Vauva syntyy siis 18.2.2010 (jos kaikki menee niin kuin on suunniteltu). Ja viime viikolla vauva oli paa alaspain, eilen taas poikittain, paa oikealla mun kyljessa...

Kolmaskerta

Vierailija
8/21 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nimet päätetty molemmille nyt vaan jännätään kumpi sieltä tulee! =) myy85

Vierailija
9/21 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas aamusella. Tällä kertaa paino oli TIPPUNUT 600g viikossa (yhteensä noin 800g:), terkka vaan snaoi että harvoin noin näin joulun jälkeen :D:D Ei siis ollenkaan kuulemma huolestuttavaa, varsinkaan kun mulla on tällä kertaa ollut toi painonnousu muutenkin maltillista (edelleen noin 5kg yhttensä:).

Hb olikin sitten tippunut 111, sata on kuulemma "huolestumisraja" eli nyt vaan käski ottaa 2 tablettia päivässä appelsiinimehun kera ja mitataan uudestaan parin viikon päästä. Jos ei nouse siihen mennessä niin sitten katsellaan tilannetta uudelleen. Sydänäänet oli tällä kertaa 140 ja terkka epäili vauvalla olleen hikan kun kuului sellaista "ylimääräistä" ääntä dopplerista :)

Paineet oli myöskin ok, 128/88. Sf-mitta oli noussut edellisestä kerrasta taas vaan puoli senttiä ollen nyt 29, mutta edelleen pysyi kuitenkin siellä alarajan paremmalla puolella eli ei pitäisi olla hätää senkään suhteen.

Ihmetyttää kyllä kun tuo sf-mitta menee tosiaan koko ajan alakäyrillä eikä painoa ole paljon tullut niin mistä ihmeestä noita rumia arpia kuitenkin tuntuu aina vaan tulevan lisää :O ja tällä kertaa ne on keskittyneet selvästi navan yläpuolelle kylkiin päin kun edellisessä raskaudessa niitä tuli lähinnä umppariarven ympärille.

Mulla oli eilen (ja vähäsen tänäänkin, mutta ei onneksi yhtä pahasti) koko päivän maha ihan järkkykipeä ja kivikova, ihan kuin tulessa ja paskahuussissa sai ravata entistäkin enemmän. Mikään asento ei tuntunut hyvältä ja melkeinpä koko päivä menikin vaan maatessa ("onneksi" pojallakin oli vähän lämpöä niin ei jaksanut touhuta yhtä paljon kuin normaalisti). Terkka arveli sen johtuvan siitä, kun edellisestä raskaudesta ja synnytyksestä on vielä sen verran vähän aikaa että noita kipuiluja tulee kuulemma helpommin kun paikat ei oo ehtinyt kunnolla vielä palautua =/ Käski kuitenkin ottamaan herkästi yhteyttä synnärille jos alkaa supistelemaan tai tulee muita merkkejä synnytyksen käynnistymisestä. Yhdessä kyllä "päätettiin", että sais nyt tääkin vauveli vielä ees sen pari viikkoa pysytellä yksiössään :D

+ viikko vaihtui taas ja päivät sen kuin hupenee :)

evian, rv 35+0

Niinjoo, nimiä ei olla vielä(kään) päätetty (tai juurikaan edes mietitty).. taikka mies kuulemma tietää sen jo ja mäkin kuulen sitten kun pappi kertoo =D=D=D

Vierailija
10/21 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten saa levattya. Ma kun olen ainokaiseni saanut Rovaniemella - samalla osastolla synnyttaneet ja synnyttamattomat - pieni sairaala ja pieni osasto, siis suhteessa tietysti. Kolmen hengen huoneessa olin yhteensa muistaakseni 2,5 viikkoa. Kiva ja rauhallinen osasto oli silloin, en oikein muista, etta vauvat olisivat kauheasti itkeneet. Jotkut yot tietysti oli risaisempia kuin toiset. Musta olis ollut kamalaa olla yksin huoneessa, mutta toisaalta onhan siina yksityisyydessakin puolensa. Varsinkin jos huonekaveri kuorsaa...

Mutta hyva, etta siita verenpaineesta saatiin oikea kuva, niin hoito sitten kohdalleen :) jos se on aina koholla vain sairaalassa, niin tylsa ottaa liikaakaan laaketta :(

Niin ja meilla on ollut talo taynna vieraita (appivanhemmat) joulun yli 5 paivaa ja nyt tulossa viela yhdet. Vipinaa siis piisaa, joten siina mielessa tuntuis, etta voisin tehda mita vaan, etta sais vahan hiljaisuutta.

Niin joo, kavin siella neuvolassa. Muistin vaarin edellisen painon. Ei sita siis ollut tullut kuin 2kg, vaikka tosi kylla on, etta kaikki viikon sisalla :O Kuitenkin siis kuukauden sisalla noin puoli kiloa viikko, eli OK. Vauva nukkui, syke n. 130. Paineet 127/67 eli ok. Hemppa oli laskenut - taas - no ei siis ihme, kun on hengastyttanyt. Ensi viikolla menen verikokeisiin ja katsovat siella sitten kaikkea mahdollista alkaen rautavarastoista aina maksa-arvoihin asti (mulla on aktiivinen th). Rautaa pitais syoda vissiin, mutta kun olen yrittanyt keskittya ton kalsiumin saantiin, niin en muista molempia.

Meilla ei ole tietoa siita, onko vauveli tytto vai poika, nimia ollaan kylla mietitty. Pojalle on jo ainakin etunimi valittuna, tyton kanssa viela pohditaan muutaman vaihtoehdon valilla. Onneks on viela aikaa :)

Hyvaa keskiviikkoa kaikille!

MataHari 34+5

Vierailija
11/21 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen valvonut jo viidestä ast, huono yö. Odottelen, että uni tulisi vielä hetkeksi, muuten olen ihan naatti. Täytyy varmaan mennä kuopuksen kanssa päikkäreille.

Minä olen jo katsellut vauvalle kotiintulo vaatteet valmiiksi vaikka tod näk. sinne rv 39 ainakin mennään supistelusta huolimatta. Sen verran kauppaan pitäisi jaksaa, että parit imetysliivit pitäisi ostaa lisää.

Täällä on tytölle kaksi nimivaihtoehtoa valmiina, minulla omani ja miehellä oma :D Kiirettä vauvan saamiselle ei sinänsä ole, mutta nämä kivut :( ja kun ei pysty lasten kanssa touhuamaan.Kuopus on vähemmän ulkona, kun on niin vahdittava, isommat pystyy olemaan keskenäänkin ulkona, mutta mulla ei mene enää yskikään takki kiini ja istun takki auki ja torkkupeittoon kääriytyneenä ulkona, ei siis kovin kummoista. Autolla ajokin on jo hankalaa, kun sattuu polkimien käytteley tuonne lantioon.

Vauva on kova hikkaamaan ja möyrimään mahassa. Enää ei tässä ole paljon H-hetkeen, onneksi. Tyksissä synnytän ja siellä ollut kanssa levotonta. Viimeksi oli oma huone (sattui kait olemaan vapaana, en pyytänyt) ja ihan kiva, kun oma telkkari jne., mutta jouduttiin sattuneesta syystä olemaan vähän pidempään ja siellä rupesi yksinäisyys ahdistamaan.Isompia lapsiakaan en nähnyt kuin vilaukselta, kun eivät jaksaneet kauan sairaalassa viihtyä. Mietin LYSYä tai polikliinistä synnytystä, jos kaikki menee hyvin. Mä en pysty yhtään nukkumaan sairaalassa, kun porukkaa ramppaa ees taas myös pitkin yötä...

T:Lauris rv 35+2

Vierailija
12/21 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin nukuin viime yön tosi huonosti. Näin ahdistavia unia ja kylkeä vaihdoin varmaan 30 kertaa (ja silti särki kyljet aamulla). Oisko magnesiumin puutetta osittain kun tuntuu että pohkeet meinaa myös krampata. Raudanpuutoskin vaivaa vielä siihen lisäksi, siitä päätellen että toissailtana alkoi valua verta nenästä ihan vaan sohvalla istuskellessa. Tuli sen verran reippaasti että olin sitten ihan vitivalkoinen ja heikotti aikalailla :(

Joulu meni kotosalla, mutta tekemistä riitti kun sukulaisia tuli ja meni. Porukat toi ruokaa mukanaan ja lahjasuklaata on vieläkin kaapit täynnä. En suostunut stressaamaan mistään, joten ihan mukavaa oli. Pääasia että lapsilla on puuhaa ja tunnelma rento. Tänäänkin ollaan kotona, saunotaan, syödään nakkeja ja ranskalaisia yms, valetaan tinaa ja käydään yöllä katsomassa raketteja lähipuistossa. Ihan täydellistä siis =)

Mulla alkaa kanssa vaatteet loppua kesken, eikä millään kyllä viitsis enää mitään uutta isoa ostaa! Takki menee vielä kiinni kun on sellainen ikivanha ylisuuri laskettelutakki joka on palvellut mua uskollisesti kaikki nämä kolme raskautta. Tämän jälkeen pääsee ansaittuun lepoon... vetskari on jo sanonut sopimuksen irti aikoja sitten eli neppareilla pysyy kiinni ja muutenkin repsottaa aika ikävästi. Menee ihan ok tossa pihalla, mutta kaupungilla en kehtais oikeen käyttää. Vaan kun ei ole vaihtoehtoja! Yhdet housut menee vielä (puristamatta) päälle, toppahousut pysyy henkseleillä vetskari auki ja kolme mahan yli riittävää villapaitaa on käytössä. Näillä pitää pärjätä! Ja kun ois vaatekaappi täynnä ihania vaatteita -on se niin väärin =D Ehkä ne mahtuu päälle taas sitten joskus.

Olen menossa synnyttämään Kätilöopiston Haikaranpesään mm. juuri siitä syystä että siellä saa perhehuoneen ja siis edes jonkinlaista omaa rauhaa. Molemmilla viime kerroilla oli oma suihkukin, joka oli jo ihan luksusta. Mies saa olla alusta asti mukana hommassa ja saa nukkua ja heräillä häiriöttä tai häiritsemättä muita. Ei me silti kahta päivää pidempään olla sairaalassa viihdytty. Viimeksi haluttiin kotiin mahdollisimman pian kun kaikki oli kunnossa ja esikoinen (silloin 3v.) kyllästyi aika pian neljän seinän sisällä oloon. Kotona on omat lelut ja puuhat niin huomattavasti helpompaa oli siirtyä sinne.

Meillä on oikeestaan kaksi nimivaihtoehtoa, molemmat tytölle. Päätetään sitten kun pikkuinen on syntynyt sen mukaan kumpi sopii hänelle paremmin tai tuntuu silloin paremmalta. Jos sitten onkin poika niin sitten en tiedä yhtään mikä tulee. Esikoisen nimikin oli niin vaikeeta keksiä. Malttamattomana jo odottelen tätä vauvaa. Ihanaa että enää noin kuukausi jäljellä!!!

Onnellista uutta vuotta!

crisantemo rv35+1

Vierailija
13/21 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mähän ostin tuossa syksyllä sellasen "raskaustakin" ja se on kyllä ollut ihan yliveto! Menee hyvin ulkona pojan kanssa touhutessa mutta on kuitenkin sen verran siisti että sen kanssa voi painua surutta kaupungillekin :) Hintaahan sillä oli ihan julmetusti, mutta sen pitäisi sopia käytettäväksi sitten raskauden jälkeenkin + siinä on irroitettava "talvivuori" eli menee oikeastaan ympäri vuoden tarpeen mukaan.

Sopivia mammahousuja on käytössä kolmet tai neljät + kotona pidän usein ihan vaan jotain velourhousuja tai pitkiksiä. Paidoissa oiskin sitten enemmän valinnanvaraa kun aika monet "normaalitkin" sopii edelleen. Silti tulee käytettyä ehkä noin viittä samaa vuorotellen, ne kun on niin mukavia :)

Toppahousuja en oo kyllä edes yrittänyt vetää jalkaani, koska ne ei varmastikaan kiinni mahdu ja mua ahdistaa kamalasti jos vetoketju/nappi repsottaa auki =/ oonkin sitten vaan vetänyt ulkoillessa jalkaan tavalliset housut + välikalsarit alle ja kovemmilla pakkasilla pysytellyt visusti sisällä :D

Meillä ei ollut viimeksi(kään) aikomusta mennä Haikaranpesään, mutta sinne kuitenkin päädyttiin kun siellä oli sopivasti tilaa. Olipa kyllä ihan luksusta olla se 5 päivää YKSIN kolmen hengen huoneessa (perhehuonetta ei siis edes toivottu)! Sama tuuri tuskin osuu kahta kertaa kohdalle, mutta pitää vaan toivoa että huonekaverit + heidän vauvansa eivät olisi mitään ihan kamalia metelöijiä.. itse kyllä nukun missä ja miten vaan jos väsyttää mutta vauvastahan on vielä vaikea mennä sanomaan =O

Ketkäs kaikki nyt onkaan Kättärille menossa?! Tiedä vaikka oltaisiin siellä sitten samaan aikaan :) ...Viimeksi kyllä tuntui, että kaikki tahtoi vaan olla omissa oloissaan. Aina kun yritti jollekin jotain jutella (silloin harvoin kun yleisissä tiloissa edes näkyi muita kuin isiä ruokaa hakemassa, äidit vauvoineen taisi olla vain perhehuoneissa) niin ehkä sai sanan tai kaksi vastaukseksi ja sen jälkeen tuli kyllä harvinaisen selväksi ettei kannata enempää jatkaa.. itsestä taas olisi ollut mukava jakaa kokemuksia samassa tilanteessa olleiden kanssa.

Onneksi tietysti mies oli paljon paikalla + vierailuaikoina sitten muitakin läheisiä ettei ihan tarvinnut pelkästään seinille jutella :)

Pitäiskin alkaa kaivelemaan pakkauksesta pesuun meneviä tarvikkeita; harsoja, peitto, lakanat yms. kun hirmusta vauhtia tää loppuaika tuntuukin menevän :) Ja kun ei voi koskaan tietää, milloin tää(kin) pikkukaveri meinaa ulostautua niin oishan se hyvä olla ajoissa valmiina. Tosin viimeksikin esim. petasin sängyn sitten kun tultiin sairaalasta kotiin, kun en ollut viitsinyt vielä niin aikaisin laittaa turhaan lakanoita pölyttymään.

Se masukipsi pitääkin kyllä muistaa käydä ostaa vaikka ens viikolla joku päivä :) Tehtiin pojasta sellainen (muutama tunti ennen sairaalaan lähtöä :D) niin pitäähän tästä uudestakin tulokkaasta saada omansa. Samalla reissulla tarttee ostaa noihin tupliin sellanen verkkopussi kun en ole löytänyt niitä mistään tavallisista kaupoista/marketeista (vaan siis niitä normivaunuihin sopivia oon nähnyt) ja oon kyllä todennut sen erityisen tarpeelliseksi olla olemassa.

Mutta nyt kuului pesukone pysähtyvän, joten pyykkihommat kutsuu.

Mukavaa vuodenvaihdetta kaikille!!

evian, rv 35+1

Vierailija
14/21 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjia uutisia täältä pk-seudulta tuo Sellon ampumistapaus:( Jotenkin liippaa niin läheltä, kun siellä päin asustelee paljon kavereita ja asioivat usein ko.kaupassa jne. Yhden kaverin auto+iltaa varten ostetut tavarat jäi kaikki Prisman parkkihalliin eikä näin siis voi lähteä uuden vuoden viettoon mökillensä:/

Me taasen suuntaamme huomenna junalla Lappiin. Harmi vaan, että sielläkin tällä hetkellä lähemmsä -30 astetta pakkasta!! Pitää pakata mukaan paljon kirjoja ja pelejä ja dvd:itä, jos ei ulos päästä!

Mulla on tänään särkenyt päätä kovasti, närästää koko ajan ja alavatsa kipeä. Mittasin verenpaineetkin varmuuden vuoksi, olivat onneksi ok. Pandolia sitten vaan, ei tässä muu auta. Illaksi pitäisi jaksaa vielä kavereille uuden vuoden viettoon (lasten kanssa eli rauhaisissa merkeissä:))

Crisantemo ja evian! Olittekos Haikaranpesän valmennuksessa maanantaina? Mä olin ja eilen oli se synnytyssunnittelu. Eli Haikaranpesään ollaan mekin menossa:)

Ihanaa ja jännittävää uutta vuotta kaikille ja pysykäähän terveinä ja yhdes'koos vielä muutamia viikkoja! Minä palaan asiaan sitten luultavasti vasta loppiaisena!

ihmetys rv 32+1

Vierailija
15/21 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistavia uutisia tosiaan on tänään tullut. En halua edes ajatella, edellisetkin ampuma- ja pommitapaukset vielä muistissa. Todella surullista.

ihmetys10: En ollut Haikaranpesän valmennuksessa kun olen sen esikoisen odotusaikana käynyt. Kukaan ei edes tarjoa mulle enää mitään valmennuksia tms. Synnytyssuunnittelu olis ensi viikolla, samoin viimeinen lääkäriaika neuvolassa.

evian: Mä huomasin kanssa ton saman ilmiön kättärillä. Ei paljon aamiaisella juttu luistanut. Taisivat kaikki olla niin omissa maailmoissaan. Ja toisella kerralla me oltiin siellä uudelleensynnyttäjien puolella jossa ei oikeestaan edes ole yhteistä ruokailu/oleskelutilaa, joten omassa huoneessa vaan oleiltiin. Mies kävi pojan kanssa välillä ulkoilemassa ja käytävällä kirjoja lukemassa. Mäkin höpöttäisin kyllä ihan mieluusti hetken muiden tuoreiden äitien kanssa, joten toivottavasti törmätään =D

crisantemo

Vierailija
16/21 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltu mekään Haikaranpesän valmennuksessa, kun ei tosiaan ole tälläkään kertaa nimenomaista tarkoitusta sinne mennä. En toki kieltäydy jos tälläkin kertaa sinne päästäisiin, sen verta hyvä mieli osastosta ja koko sairaalassaoloajasta kyllä jäi :)

Crisantemo: ei muuten ole mullekaan neuvolasta tarjottu tai edes kysytty valmennuksista, että oisko haluja mennä. En kyllä olisi ollut menossakaan, mutta nyt kun otit asian puheeksi niin onkohan toi ihan yleistä että vaan ensimmäistään odottaville niitä tarjotaan "automaattisesti".

Mikä muuten toi synnytyssuunnittelu on? Onko vaan Haikaranpesän joku oma juttu, kun en ainakaan itse muista olleeni sellaisessa ensimmäistäkään odottaessa.

Toivottavasti tosiaan satuttaisiin samaan aikaan samalle osastolle :)

No nyt on sitten ainakin kaikki helmet virallisesti 2010-vauvoja, ellei kukaan ole viimeistään viime yönä synnyttänyt?!?

Jeps, jospas sitten painuisi lueskelemaan matkaoppaita kun mies oli kantanut niitä eilen kotiin. Jos vaikka kesällä päästäis jonnekin reissuun :)

evian, rv 35+2

+ aivan ihana ilma, ulkoiltiin pojan kanssa melkein pari tuntia ja kummallakin oli sen jälkeen ihan paloauton punaiset posket ja nenät :)

Vierailija
17/21 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyssuunnittelu on tosiaan ihan Kättärin haikaranpesän oma juttu. Tässä tekstiä niitten sivuilta:

"Jokaiselle Haikaranpesään tulevalle perheelle järjestetään myös henkilökohtainen tapaaminen kätilön kanssa, jolloin toiveet ja odotukset kirjataan osaksi hoitosuunnitelmaa. Tavoitteena on positiivinen synnytyskokemus sekä naisen omien voimavarojen tukeminen, jotta hän voisi synnyttää mahdollisimman luonnollisesti. Hoidon lähtökohtana on terveys ja lapsen saamisen luonnollisuus ihmisen elämänkaaressa."

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,546,960,1144,1169,15394

+ Mekin ulkoiltiin lasten kanssa. Pulkkamäki aurinkoisessa pakkassäässä =)

crisantemo

Vierailija
18/21 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo kirjoitellut aikoihin, mutta jos nyt saisin aikaiseksi itsekin kirjoitella tänne, kun ei tarvitse enää töihinkään mennä:)

Saikulla olen ollut pari viikkoa iskiaksen, supistusten ja selkäkipujen vuoksi. Ei oo oikein jaksanut istua ja välillä taas seisoa ollenkaan. Lepo on tehnyt kyllä hyvää koko kropalle! Vielä en ole ehtinyt tottua ajatukseen, että töihin ei tarvitse enää mennä pitkiin aikoihin, mutta eiköhän tästä rytmittömyydestäkin ala pian nauttia:)

Neuvolassa on kaikki ollut hyvin tähän asti. Painoa on tullut n.8kg ja muutenkin kaikkia arvot on oikein hyviä. Viimeinen lääkärikäyntikin on jo takana, koska mulla se oli aikaistettu 34 vko:lle. Aiemmat raskaudet on päättyneet viikoilla 38 ja 36, niin nytkin odotellaan tätä vauvaa jo tammikuussa syntyväksi, mutta saas nähdä...

Kolmas lapsi on tulossa ja silti mietin kovasti, mitähän kaikkea sitä pitikään vauvaa varten olla? Täytyisi alkaa jo laittaa kaikkea valmiiksi ja muutenkin valmistautua synnytykseen. Tuntuu vaan vieläkin niin kaukaiselta ajatukselta koko synnytys. Kuitenkin vauva voi olla jo parin viikon päässä maailmassa, huih!

Olen myös menossa kättärille synnyttämään ja aivan pihalla olen noista haikaranpesän jutuista? En oo ollut missään valmennuksissa ikinä, eikä niistä oo neuvolassakaan puhuttu mitään. Täytyy vaan toivoa, että synnytys menisi hyvin ja päästäisiin mahd.pian kotiutumaan. Viimeksi olin espanjalaisen kanssa samassa huoneessa ja siellä oli puoli sukua mukana. En juuri siis saanut nukuttua, mutta jos tällä kertaa olisi paremmin;)

Kiva, että kättärille on tulossa muitankin helmikuisia! Toivottavasti törmätään:)

Nyt täytyy lähteä kokeilemaan, jos saisi aikaan valkosipuliperunat ja pippuripihviä!:)

Vierailija
19/21 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nimella perhevalmennus. Ehdin kayda vain yhden kerran ja sitten meninkin osastolle. Periaatteessa ihan mielellani kavisin vaikka tutustumassa sairaalaan. Jorvin aitipolilla olen kaynyt kylla, paivystyksessa ja lastenosastolla, mutta en ole huomannut katsoa edes sita, mihin synnyttajan pitaisi menna ja minne luukulle ilmoittautua.

Suurella todennakoisyydella meilla tulee olemaan lapset, kun aika tulee, joten joka tapauksessa joudun sitten menemaan yksin sairaalaan. Mies tulee sitten, kun paasee. Luulen, etta han sitten aloittaa isyyslomankin, kun me paasen vauvan kanssa kotiin, eika ennen sita. Perhehuonetta ei siis ole tahtaimessa.

Toivon vain, etta kaikki menee hyvin ja mieskin paasee mukaan. Helpointa tietysti olis, kun synnytys ajoittuisi sellaiselle paivalle, ettei meilla lapsia olisi. Oma menee isovanhemmille.

Mitaan ihme toiveita mulla ei sinansa sen synnytyksen kanssa ole, olen kylla miettinyt, etta pitaisiko jotenkin tuoda esille sita, etta en tosiaan ole uudelleensynnyttaja siina mielessa, etta ymmartaisin siita synnyttamisesta yhtaan mitaan.

Ehka eniten pelkaan sita, etta joudun olemaan yksin huoneessa, eika kukaan kerro mitaan. Joku kay sitten vilaisemassa valilla, etta piippaako laitteet ja onko avautunut ja sitten haipyy taas. Ja sitten ettei mieskaan jostain syysta sitten paasisi paikalle. Ketaan muutakaan en kylla haluais mukaan...

Hyvaa uutta vuotta muuten kaikille!

Matahari ja papu rv 35

Vierailija
20/21 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kanssa tosiaan kättärille menossa, ja maanantaina pitäis soitella tutustumiskäyntiä ja kysellä samalla tota haikaranpesän tilannetta. En oikeen tiedä et millä perusteella sinne niinkuin pääsee jne.

Mä toivoisin, että kaikki menee hyvin synnytyksen kanssa. Ei sinäänsä jännitä, mutta haluan, että kaikki sujuu. Toivottavasti voin olla kotona mahd. pitkään ja sitten kun meen sairaalaan niin saisin jossain vaiheessa epiduraalin, saisin levättyä pari tuntia ja sitten oliskin täysin avautunut ja voisi alkaa ponnistelemaan. Jakkarasynnytystä aion kokeilla, jos mahdollista! Tämä olisi mun ideaali! ;)

Koko ajan semmonen hassu ajatus, et jos se syntyykin etukäteen, vaikka ekahan yleensä menee yliaikaa. Varmaan ihan normaalia pohtia. Laskettu aika tosiaan 18.2 ja siihen tuntuu olevan niin pitkä aika. Välillä tulee oikeen vauvaa ikävä kun ei vielä pääse pitämään sitä sylissä.

Tänään vikaa päivää kylläkin töissä ja sitten mammalomalle. Ihanaa päästä tekemään viimeisiä järkkäilyjä ja mulle pidetään vauvajuhlatkin tuossa parin viikon päästä.

Pienokaista kovasti odottaen

Lumielle