Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia ehkäisylaastareista kaipaan!=)

29.01.2006 |

Eli kun musta on alkanut tuntua että noi pillerit on aivan toivottomia kun hormoonitaso nousee ja laskee koko ajan... reagoin hormooni vaihteluihin aika rajusti. Koitin vaihtaa pilleri merkkiä mutta hullummaksi meni ja otin vanhat takaisin. Homooni kierukka ei käy sekään mulle monesta syystä...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aika iso ja todella " muovinen" . Ihmettelen, jos siitä ei tule iho-onglemia. Liimakin oli niin tiukassa, että tuntuu että sen irroittaa vain nahkan kera...

Hormonikierukkaa olisin suositellut, mutta jos se ei käy niin miten olisi ehkäisyrenkaat? Niissä ainakin on vähemmän hormoneja kuin pillereissä tai laastarissa, koska vaikutus on paikallisempi. Niin paljon hormoneja ei kulkedu verenkiertoon kuin muilla valmisteilla.

Itse käytin renkaita jonkin aikaa, mutta vaihdoin sitten mukavuussyistä hormonikierukkaan. Siinä kun on kaikkein vähiten hormoneja ja nekin erittyvät vain paikallisesti, ei verenkierron kautta. Ja kierukassahan ei ole kuin progestiinia, muut ovat yhdistelmävalmisteita ja sisältävät lisäksi myös estrogeenia.

Vierailija
2/5 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laastarinvaihtopäivä meni aina järkyttävän väsymyksen kourissa, ja yleisesti ottaen hormonit hurrasivat niin että olin koko ajan pahalla päällä, itkuherkkä jne.. Ja kiloja pamahti nopeasti neljä lisää, tiedä sitten mistä johtui, laastareista vaiko syöpöttelystä yleisen kurjuuden keskellä. Verenpaineenkin kanssa alkoi tulla hankaluuksia. Summa summarum, tuli miehellekin todistettua, että hormonalisen ehkäisyn ajat ovat meidän huushollissamme ohi, joten vasektomia kutsuu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei sovi myöskään pillerit. Laastari ei aiheuttanut pahemmin mielialan muutoksia ja laastari oli huoleton. Pidin sitä sekä alavatsassa ja pakarassa vaihdellen. Kun laastarin muistaa laittaa vaihdellen eri paikkoihin, niin iho-oireita ei ainakaan minulle tullut. Ainoastaan kylpylässä ollessamme laastari tuntui irtoavan kesken viikon, mutta kuivuessaan liimautui takaisin ihoon tukevasti. Suosittelen lämpimästi. Sitten kun lopetan nuorimmaisen imetyksen, niin meinaan siirtyä taas EVRA- laastarin käyttöön.

Vierailija
4/5 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainut vaihtoehto taitaa olla ehkäisypuikot pelkään vaan että tulen raskaaksi niitä käyttäessä...täytyypä kysellä kokemuksia niistä.

Vierailija
5/5 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis nyt viikon ollut, ja piti jo puolessa välissä vaihtaa toinen kun se laastari ei pysynyt kiinni.

Tuntuu että olo on vähän masentunut, tai todella tasainen , ei ole oikein ilon purkauksia eikä vihankaan. Niin ja stressaan tuosta laastarin pysyvyydestä...

Kyllä tuntuu nämä ehkäisy jutut vaikeille... :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan