Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

naapurin alle kouluikäset lapset pihalla tähän aikaan!

Vierailija
27.12.2009 |

huusin niille parvekkeelta, että eikö pitäs olla jo sisällä! ei kuulemma... saavat aina olla kymmeneen asti!

No äitinsä kuuli tämän keskustelun ilmeiseti, koska huusi siitä lapset sisälle.

Lestadiolaisperhe. Huhhuh. Sairasta. Mitä sanoo av-mammaraadi?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään alle kouluikäiset ole ulkona siihen aikaan. Ja muutenkin alle kouluikäinen kerrostalon pihalla yksin??? Näin ei ainakaan pitäisi olla.

Vierailija
22/39 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos. Mä jo vähän mietin, että eikö mulla ole oikeasti mitään arvostelukykyä.

Kyse oli kuitenki vaan siitä, että varmistin että on paikka minne mennä.

Se oli väärin, koska olen "pelottava täti joka huutelee yhteiskunnallisen puuttumisoikeuden turvin eikä mene puhumaan vanhemmille".

Mistä mä tiedän kenen lapsia ne on. Siksihän mä suuni avasin. Ja sori tää lestakommentti, sanoin nyt vaan, että näin oli. Ja on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta voi kyl olla ulkona puol kymmeneltä

Vierailija
24/39 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yksin pihalla klo 21 jälkeen? Ette ole ihan viisaita!

Vierailija
25/39 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona on jotain pahasti pielessä, jos lapset eivät ole iltapuuhissa tuohon aikaan. Ihan oikein teit ap! Ilmoita ensi kerralla lastensuojeluun, niin minä teen, jos näen moista.

Vierailija
26/39 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ap todellakin valittaa jos kadulla tulee vastaan ilman vanhempia alle kouluikäsiä jotka on raketteja kattelemassa...

Vierailija
27/39 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itseasiassa olen kerran ilmoittanutkin, tuollaisen perheen, joka päästi jatkuvasti kersansa pihalle kiljumaan yhdeksän jälkeen. Loppui sellainen häiriköinti.

Vierailija
28/39 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n aloitus nyt huokui taas kaikkea muutakin kuin huolenpitoa pikkuisista naapureista. Jos pitää erikseen mainita, että naapurit ovat lestadiolaisia, niin miten ihmeessä nämä nyt liittyvät yhteen? Minusta on aika myöhään olla ulkona talvella puoli kymmeneltä, mutta toki riippuu perheen rytmistä ja asuinpaikasta.

Vierailija
29/39 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vantaa, kerrostalo

t. ap

Vierailija
30/39 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluikäiset ulkona jopa 22.30 ja vielä ilman minua. Ikkunasta seurasin kun leikkivät hiekkalaatikolla.

Huiiiiiiiii...

Vierailija
31/39 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää, kun tietää keistä oli kyse, että näköyhteyttä näihin lapsiin EI ollut. Kun on kaikki ikkunat eri ilmansuuntaan.

Vierailija
32/39 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huusin niille parvekkeelta, että eikö pitäs olla jo sisällä! ei kuulemma... saavat aina olla kymmeneen asti!

No äitinsä kuuli tämän keskustelun ilmeiseti, koska huusi siitä lapset sisälle.

Lestadiolaisperhe. Huhhuh. Sairasta. Mitä sanoo av-mammaraadi?

Vierailija
33/39 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että alle kouluikäiset ovat omineen pihalla klo 21.30.

Ei tulisi meillä kuuloonkaan. Klo 21.00 oltiin jo yöpuvuissa sänkyyn menossa. Siitäkin huolimatta, että on joululoma.

Uuden Vuoden aattona ulkona olo vanhempien kanssa myöhemmin illalla on ainakin meidän perheessä harvinainen poikkeus.

Ihan outoja olette, jos teistä on normaalia, että pienet lapset liehuavat ulkona myöhään illalla omineen!

Vierailija
34/39 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n huolenaiheena oli pihalla puoli kymmeneltä olevat lapset, jotka sanoivat saavansa olla pihalla aina kymmeneen.

tulin parvekkeelta ja kirjoitin viestin heti. Ehkä siinä jäi kaikki sanakäänteet sanomatta. Pointti nyt oli kuitenkin se 1) ALLE KOULUIKÄISET 2) YKSIN 3) AINA KYMMENEEN.

Eikö ne nyt olleet siinä selvästi?

Vierailija
35/39 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitin siis neljä kysymystä, jonka jälkeen äiti jo heti huusikin lapsensa sisälle. Eivät siis olleet yksin jätettyjä.

aiti oli kuulosalla, ehka parvekkeella itsekin tai ainakin tuuletusikkuna auki ja kun kuuli etta joku kyyla alkaa utelemaan niin puuttui asiaan. Piste.

Vierailija
36/39 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä pitäisi enää pienten lasten hillua pihalla tuohon aikaan! Niin sitä saattaa luulla turvalliseksi paikaksi, mutta tosiasia on ettei ikinä voi tietää kuka hihhuli siellä vaanii. Itse asun omakotitalossa, mutta ei kyllä tulisi mieleenikään enää antaa pienen lapsen hillua pihalla tuohon aikaan, kyllä sitä ollaan menossa jo hyvin nukkumaan. Koko päivä on aikaa ulkona olla lasten kanssa. Miksi juuri iltamyöhään sinne pitää mennä?

Vierailija
37/39 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun lapsia on 7 ja niistä on 3 keskenään ulkona, niin ei se äiti niitä silmä kovana vahdi kun on sisälläkin vielä 4 vahditavaa.

ap

Vierailija
38/39 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä yksin päästä ulos yhdeksän jälkeen oli sitten koulua tai lomaa. Kotona sisällä saa hillua lomalla vapaasti myöhäänkin, pihaa pidemmälle (paritaloyhtiö) ei saa lähteä pimeällä ja viimeistään ysiltä pitää siis olla sisällä. Nooh, kesällä ehkä on vähän joustoa tuohonkin aikaan...

Vierailija
39/39 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian paljon keskitymmekin vain ikiomaan elämäämme ja korkeintaan kritisoimme näkemäämme anonyymisti keskustelupalstoilla. Olit erittäin fiksu ja vastuullinen aikuinen. Hattua nostaisin jos mulla sellainen olisi.

Tietenkään alle kouluikäisten (eikä minusta kyllä myöskään alakoululaisten) kuulu olla ulkona keskenään myöhään illalla, ei edes joululomalla. Kyllä meilläkin joululomalla myöhään valvotaan mutta pihalla ei olla illalla enää kahdeksan jälkeen vaikka asummekin erittäinkin rauhallisella haja-asutusalueella. No uudenvuoden yönä kyllä, mutta silloinkin vanhempien tai vähintään toisen kanssa.

PS. Olet varmaankin niin fiksu ettet leimaa kaikkia meitä lestadiolaisia tämän näkemäsi perusteella, olethan? Meitä kun on yhtä moneen junaan kuin ihmisiä yleensäkin. Ei sillä, ettäkö siinä leimassa mitään uutta ja ihmeellistä olisi. Ja jossain määrin ansaittukin se leima on niin kauan kuin tuollaista vanhemmuutta joudutaan kohtaamaan. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän