Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

työn lopetus lapsen hoitoon sopeutumattomuuden takia

Vierailija
27.12.2009 |

lapsi 2 v ja ollut pari kk hoidossa mutta itkee vain äidin perään koko päivän. hoitaja aivan loppu ja oli sitä mieltä (myös) että olisi hyvä lopettaa päivähoito jos suinkin mahdollista. itse sain unelmapaikasta määräaikaisen työn ja työlle vähän lupailtiin jatkoa. Unelmatyöpaikka ja unelmatyö. Palkka kuitenkin huomattavasti pienempi kuin miehellä joten vain minä voin jäädä kotiin hoitamaan. Jäisitkö itse pois työstä jos lapsella paha olla hoidossa? näkyy pahana stressaantumisena, yövalvomisena ja huutaa öisin unissaan että äiti tule hakemaan minua ja äiti tulee pian yms. eli selvästi stressaantunut. on muutoin terve ja ihana lapsi mutta ei halua olla hoidossa pph:n luona. mitä itse tekisitte? kotihoidontukea vielä saisin vuoden ja jotenkuten ehkä pärjättäis kun tosissaan miettis mitä ruokakaupasta ostaa ja mihinkään turhaan ei rahaa. siihen ollaan molemmat valmiita. pelottaa vaan oma tulevaisuus. tässä iässä viimeistään pitäis alkaa saada vakityötä ja nyt oli tietty ollut mahdollisuus päästä unelmatyöhön unelmatyöpaikkaan mutta tällä hetkellä olen siis lopettamassa ensi viikolla. haluaisin vielä kuulla muiden ajatuksia tilanteestani.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospa siella olisi hoitajilla enemman kokemusta ja valmiuksia tukea lasta. Pph:n haavoittuvuua on yksin tyoskentely, se vaatii energiaa kun ei tyoyhteiso tue.

Vierailija
22/28 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosi sinun urallasi ei ole mitään, mutta lapselle se on tärkeä. Et tule katumaan. Töitä ehtii myöhemminkin tehdä. Lapsesi on pieni vain kerran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosi sinun urallasi ei ole mitään, mutta lapselle se on tärkeä. Et tule katumaan. Töitä ehtii myöhemminkin tehdä. Lapsesi on pieni vain kerran.

varmasti on lapselle paras niin. mut turha toivoa koskaan pääseväni tuohon työpaikkaan takaisin. onhan niitä toki muitakin työpaikkoja mut tää on erittäin harvinainen työpaikka, en nyt enempää voi kertoa mut jotain mitä ei voi korvata millään muulla työpaikalla.. ja toisekseen jos olenkin raskaana taas vaikka vuoden päästä niin taas tulee äitiysloma/hoitovapaa ja pian olen 40 v ilman vakityötä ja ehkä ilman minkäänlaista työtä. ja arvokas työkokemus puuttuu kun lähes aina ollut lasten kanssa kotona.

ap

Vierailija
24/28 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pph kuulostaa epäpätevältä. Hoidon aloitus toki on iso kriisi lapselle, mutta ammattilaiset kyllä osaavat tukea lastan ja perhettä siinä.

Vierailija
25/28 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisekseen jos olenkin raskaana taas vaikka vuoden päästä niin taas tulee äitiysloma/hoitovapaa ja pian olen 40 v ilman vakityötä ja ehkä ilman minkäänlaista työtä. ja arvokas työkokemus puuttuu kun lähes aina ollut lasten kanssa kotona.

ap

Vierailija
26/28 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että se vuosi vaan pitkittää prosessia.

Vaikka alle 2v onkin (lapsesta riippuen) vaikea sopeutua hoitopaikkaan, niin sivusta seuranneena se on vielä vaikeampaa vuoden päästä. Tämä on ihan yleistys, mutta pienemmät sopeutuvat kuitenkin paremmin...

Minäkin olen sitä mieltä, että lapsi on saatava pois pph:lta. Hän ei osaa tukea lapsen sopeutumista ja hän ei puolestaan saa tukea tähän prosessiin. Toivottavasti saisitte päiväkotipaikan.

Ja homma on kyllä niin, että hyviä työpaikkoja on nyt todella harvassa. Yleensäkin paikat on aika kiven alla, joten pitäisin siitä nyt ehdottomasti kiinni. Tsemppiä. Rauhoitatte illat sitten yhdessäololle...

Vierailija
27/28 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silloin muutoksen näkee heti.

Vierailija
28/28 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pyydettiin ryhmiksessä tuomaan vanhempien valokuvat pienille lapsille mukaan, jos vaikka ikävä iskee päivän mittaan, niin voivat katsella tuttuja naamoja.

Itse vaihtaisin tilanteessasi varmasti hoitopaikkaa. Voihan olla, että lapsesi ei tykkää hoitajasta tai päin vastoin, jolloin lapsi ilmaisee sen tuolla tavoin.

(Itselläni oli lapsena (4v) hoitaja kotona, jonka kanssa en tullut toimeen. Onneksi minulla oli pikkuveljeni seurana. Hoitaja teki ja jätti tekemättä sellaisia asioita, jotka hänen olisi pitänyt tehdä tai jotka oli kiellettyjä. Hän myös uhkaili jne. Myöhemmin avauduin tästä äidilleni, tuossa iässä en uskaltanut kertoa. Äitini on monesti sanonut, että jos olisi tiennyt, niin olisi antanut potkut.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi