Lastemme kummeista kaksi jätti antamatta lahjan kummilapsilleen..
Voiko tästä loukkaantua vai onko se pikkumaista? Me tottakai olemme varanneet lahjat ja lähettäneet kortit kummeille, sillä haluamme osoittaa ett arvostamme heidän sitoutumistaan kummiksi....
Kommentit (32)
.. tunnen, kun lehdessä lukee, että kummiksi lupautuivat: Miina, Marja Terttu, Uskoa , Asko ja sata muuta!!!!
häntä mitenkään. Keskimmäisen neljästä kummista yksi sai lahjan toimitettua aatoksi perille. Kuopus sai kaikilta kummeiltaan pienen paketin.
Kummius ei ole kaikkien ihmisten elämän keskeisin asia. Ei vaan ole.
Ja olen lapsuudenkodista oppinut mallin, että kummilasta muistetaan merkki/juhlapäivinä kuten omaakin. Kyse ei ole ahneudesta, vaan siitä että minusta kuuluu ihan hyviin tapoihin muistaa kummilasta. Ihan sama onko lahja villasukat tai reimatec-haalari.
Ap
onhan se pikkumaista tavallaan..
mutta mielestäni kummin kuuluu ostaa lahja jouluna ja synttärinä, jos ei ole paljon rahaa niin jotain pientä edes.
Eli joo tyhmästi tehty, mutta mitenkäs kehtaat tuollaisesta mennä sanomaan kummeille..
kurja juttu
yritimme järjestää ennen joulua, että tapaisimme, mutta mikään ei onnistunut.
Harmittaa, mutta asiallehan nyt ei voi mitään.
Ap
minutkin on kasvatettu huomioimaan muita. Siksi en tajua, että joku ei voi kerran vuoteen vaivautua muistamaan kummilastaan. Joku pari euroa tuskin kaataa kenenkään taloutta, kyse on muistamisesta, viis lahjan arvosta. Siksi loukkaannun aina lasteni kummeille, en voi sitä välttää, kun he sanovat, että eivät muista lapsia siksi synttäreinä, kun eivät koskaan muista milloin synttärit on. No, paperi ja kynä on keksitty.
Hyvä kun sain omalle perheelle joulun järjestettyä.
Ylipäätään vähän ärsyttää tuommonen lahjojen vaatiminen. Lahja annetaan hyvästä sydämestä jos annetaan, ei niitä ruukata vatimmalla vaatia.
Minun kummit eivät ole minua muistaneet, kun erosivat minun ollessani 2 vuotias. En edes tuntisi heitä, vaikka päin kävelisivät. Minä toivon, että lapseni kummit tulisivat lapselleni tärkeäksi muista syistä kuin lahjojen takia. Tosin siihen vaikuttaa kaikkien elämäntilanne ja henkilökemiat.
Jouluna tulee niin paljon tavaraa muutenkin, ettei pitäisi haitata, jos kummit ei silloin muista. Varsinkaan, jos lapsi uskoo vielä siihen, että Joulupukki tuo lahjat!
Taitaa kummejakin olla roppakaupalla, kun peruste on ollut lahjojen kärttäys.
Voi phä Sylvi tätä ahneutta!