Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen huono ihminen, tupakoin raskaana :(

Vierailija
27.12.2009 |

En ole pystynyt lopettamaan tupakointia täysin ja rv 37, välillä voin olla viikonkin kaksi polttamatta mutta yleensä menee se n.2savuketta päivässä joskus 3 tai 4...Minulla on tästä huono omatunto ja tiedän olevani heikko kun en voi lopettaa. Olen polttanut 12-vuotiaasta asti säännöllisesti, ja ennen raskautta saattoi mennä n.15 tupakkaa pvässä jopa!

Toivottavasti lapseni on terve! Onnea kaikille niille jotka olette pystyneet lopettamaan tupakoinnin raskauden myötä!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se on vähän viallinen. mun yks työkaveri kehui että on aina polttanut kun ei sen ekallekkaan lapselle tullut mitään, 6v.. mistä hemmetistä sen tietää jos sille puhkeekin 10v tai 30v joku vika tai syöpä sen takia että äiteen oli pakko saada röökiä?

ei se keskenmeno tai mikään vammakaan tai sairaus haittaa odottaessa kun itse haluu toiselle paskaa aiheuttaa kun ei ihan pakko ole?

plääh!

Vierailija
22/35 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen polttanut ennen jokaista raskautta, mutta sen jälkeen kun on viiva testiin tullut, en ole polttanut yhtään. En yhden yhtä ainoata, ja siitä on ollut helppo pitää kiinni.

Mä en oikeastaan ymmärrä kuinka joku antaa itselleen luvan siihen ensimmäiseen sen positiivisen raskaustestin jälkeen, koska sen jälkeen se lopettaminen on niin paljon vaikeampaa.

Tämä nyt ei sinänsä auttanut ap:ta, mutta muita, millä selitätte itsellenne sen ensimmäisen röökin sen jälkeen kun positiivinen testi on tehty`? Missä vaiheessa se lopettaminen voisi olla helpompaa, kuin sinä nimenomaisena hetkenä?

Ja ap;lle, hyvä kun olet edes tuon verran vähentänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä se mies piilottamaan tupakkansa.

Vierailija
24/35 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun yks työkaveri kehui että on aina polttanut kun ei sen ekallekkaan lapselle tullut mitään, 6v.. mistä hemmetistä sen tietää jos sille puhkeekin 10v tai 30v joku vika tai syöpä sen takia että äiteen oli pakko saada röökiä?

Vierailija
25/35 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

kirjoitan lehtijuttua tupakoivasta äidistä. Tarkoituksena on kirjoittaa juttu äidistä, joka ei pysty lopettamaan. Äiti kertoisi jutussa tunteistaan ja lopettamisen vaikeudesta.

Jutussa ei mainittaisi haastateltavan nimeä.

Jos kiinnostaa, ota yhteyttä:

jarkko . uro (miukumauku) vau . fi

Terveisin,

Jarkko.

Vierailija
26/35 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on päässeet sen avulla tupakasta. Tai päätä jokin korviketoiminto: aina kun tupakka himottaa, otat vaikka pastillin, juot kahvia, imet pilliä tms. Tsemppiä! Et ole huono ihminen, koethan tilanteesta syyllisyyttä.

Vierailija
27/35 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitä huonoutta voi siitä laskea et poltaako tupakkaa vai ei.. kyl on ihan muita syitä mistä sitäki voi katella. oon ite 3 lapsen äiti ja polttanu kaikissa raskauksissa (vähemmän kuin normaalisti, mut poltanu kuitenki) ja lapset on ihan terveitä ja kilttejä. ja ei toddellakaan ollu vauvanakaan itkuisia niin kuin täällä kaikki väittää. hyvää jatkoa sinulle ap! :)

eihän se tupakointi suositeltavaa ole mut...

Vierailija
28/35 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat itse tupakoivia ja/tai täysin tosiasioita tietämättömiä idiootteja.

Jokainen joka osaa vähääkään ottaa asioista selvää löytää kiistatonta fakta tietoutta siitä kuinka haitallista äidin polttaminen on sikiölle raskausaikana.

Polttaminen odotusaikana on täysin edesvastuutonta ja todellista itsekkyyttä. Kaikki selittelyt on puhtaasti itsensä puolustelua.

Ja tiuedän kyllä mistä puhun. Olen 14 vuotiaasta asti polttanut, pahimmillaan mennyt yli aski päivässä ja parhaimmillaankin puolaskia päivässä. Kaksi lasta olen saanut ja kummankin raskausajan olen ollut polttamatta.

Vierailija
29/35 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitä huonoutta voi siitä laskea et poltaako tupakkaa vai ei.. kyl on ihan muita syitä mistä sitäki voi katella. oon ite 3 lapsen äiti ja polttanu kaikissa raskauksissa (vähemmän kuin normaalisti, mut poltanu kuitenki) ja lapset on ihan terveitä ja kilttejä. ja ei toddellakaan ollu vauvanakaan itkuisia niin kuin täällä kaikki väittää. hyvää jatkoa sinulle ap! :)

eihän se tupakointi suositeltavaa ole mut...

tupakan vaarat voi näkyä vasta aikuisena...

Vierailija
30/35 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholin juominen on sallittua raskaus aikana ja imetyksen aikana mut jos polttaa pari tupakkaa päivässä niin on ihan hirveen huono äiti!

miettikää vähän ennen ku leimaatte toisia!

t: ei polttava eikä alkoholia käyttävä raskausaikana.

Vierailija
31/35 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis raskausajat ja imetysajan olen ollut polttamatta. Mitään korvikkeitakaan ei tarvinnut.

Mieli on tehnyt kyllä mutta itsekuri on riittänyt helposti kun ajattelee syntymätöntä lasta ja jos oikein heikkohetki tulee niin lukee tupakoinnin haitoista vauvalle.

Ja nyt sitten saan kauheanhaukkuvyöryn kuinka olen ymmärtämätön ja sydämetön ja vaikka mitä kun en lohduttele typerää itsekästä aikuista naista joka omalla VALINNALLAAN ja itsekkyydellään vahingoittaa syntymätöntä lastaan.

Se on kumma kun tässä maassa kun sanoo miten asiat oikeasti on niin paskaa tulee niskaan ja sitten ollaan kuorossa lohduttelemassa ja taputtamassa sellaisen ihmisen päätä joka ennemminkin tarttisi potkun persaukseen ja sitä kautta edes rahtusen itsekuria.

Vierailija
32/35 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin ennen raskausaikaa 4-15 tupakkaa päivässä. Kun positiivinen testi tuli, järkytyin niin paljon, että menin tupakalle. Yritin lopettaa, mutta ratkesin parin päivän jälkeen polttamaan tupakan tai pari. Lopulta viikolla 14 onnistuin jotenkin pääsemään irti enkä ole sen jälkeen polttanut yhtään. Läheltä piti-tilanteita on ollut ja paljon, mutta nikotiinipurkka on auttanut.

Luin paljon syyllistäviä viestejä ja ruoskin itseäni tupakoinnin vuoksi, mutta se ei auttanut. Valitettavasti en osaa neuvoa keinoa, joka auttaisi juuri sinua. Syyllistäminen pahentaa oloa ja saa polttamaan lisää.

Vierailija
33/35 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

masentuneiden ottaa itseään niskasta kiinni ja addiktien muuttua pyhimykseksi pyhällä päätöksellä.

Vierailija
34/35 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, että aina pitäisi potkia itseään,masentuneiden ottaa itseään niskasta kiinni ja addiktien muuttua pyhimykseksi pyhällä päätöksellä.

että mistään ei ikinä pitäisi joidenkin mielestä kantaa vastuuta.

Ihankuin ihmiset olisivat jotain tahdottomia reppanoita kaikki. Mitä vaan voi tehdä toisista välittämättä, kun päälle vikisee, että on addikti tai muuten vaan kykenemätön.

Niin ja masennus on sairaus, tupakointi on pahimmillaankin vain riippuvuutta ja sen kyllä voi lopettaa jos haluaa.

Jos ei halua niin aina voi sitten taas vikistä kuinka on niin vaikeaa ja kun syuyllistetäänb niin pitää polttaa vielä enemmän

oikeesti LOL

Vierailija
35/35 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luultavasti tukahduttavat lapsensakin siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi