Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen huono ihminen, tupakoin raskaana :(

Vierailija
27.12.2009 |

En ole pystynyt lopettamaan tupakointia täysin ja rv 37, välillä voin olla viikonkin kaksi polttamatta mutta yleensä menee se n.2savuketta päivässä joskus 3 tai 4...Minulla on tästä huono omatunto ja tiedän olevani heikko kun en voi lopettaa. Olen polttanut 12-vuotiaasta asti säännöllisesti, ja ennen raskautta saattoi mennä n.15 tupakkaa pvässä jopa!

Toivottavasti lapseni on terve! Onnea kaikille niille jotka olette pystyneet lopettamaan tupakoinnin raskauden myötä!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitä huonoutta voi siitä laskea et poltaako tupakkaa vai ei.. kyl on ihan muita syitä mistä sitäki voi katella. oon ite 3 lapsen äiti ja polttanu kaikissa raskauksissa (vähemmän kuin normaalisti, mut poltanu kuitenki) ja lapset on ihan terveitä ja kilttejä. ja ei toddellakaan ollu vauvanakaan itkuisia niin kuin täällä kaikki väittää. hyvää jatkoa sinulle ap! :) eihän se tupakointi suositeltavaa ole mut...

Ajattelitko nyt kirjoittaa tutkitut tosiasiat uusiksi vain oman heikkoutesi takia? Jos ei tuolla, niin millä huono äitiys mitataan? Mikään ihmeen "mut"?!

Vierailija
2/35 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholin juominen on sallittua raskaus aikana ja imetyksen aikana mut jos polttaa pari tupakkaa päivässä niin on ihan hirveen huono äiti! miettikää vähän ennen ku leimaatte toisia! t: ei polttava eikä alkoholia käyttävä raskausaikana.

Ei tietenkään ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitoallerginen. Ei ole vielä mennyt testeihin, mutta jollekin hän ehkä on allerginen. En kyllä olis pystyny polttamaan raskausaikana. Onnea kylmäsydämisyydestäsi. Voi vauvaparkaa :(

Vierailija
4/35 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntynyt tai aloitatte silloin uudestaa, niin on parempi imettää, kuin antaa korviketta. Imetyksen tuki ry:n sivuilta löytyy asiasta tietoa.

Vierailija
5/35 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmäsydämiseksi ei tee ketään se, että potee huonoa omatuntoa tupakoinnista, jota kuitenkin on tietoisesti vähentänyt ja pyrkii lopettamaan kokonaan. Jotain kylmää on silloin sisimmässä, jos ei pysty ymmärtämään muita kuin itseään ja pitää omia toimintatapojaan ainoina mahdollisina kaikille ja kaikissa olosuhteissa.

Jos se jotakuta kiinnostaa, en tupakoinut raskausaikana, enkä imettäessä. Nykyisin poltan.

Vierailija
6/35 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko meidän sanovan, että toivottavasti vauvasi on terve sinun järkyttävän huonosta itsehillinnästäsi huolimatta? Vai haluatko meidän ihailevan sinua, kun teet noin pokkana kaikkea tuota, vaikka olet raskaana? Hieno lista, varmasti jatkossakin pysyy tuollaisena. Vauva saa nauttia samoista "herkuista" kuin sinäkin. Vauvan terveydestä en sano mitään.

Vierailija
7/35 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholin juominen on sallittua raskaus aikana ja imetyksen aikana mut jos polttaa pari tupakkaa päivässä niin on ihan hirveen huono äiti! miettikää vähän ennen ku leimaatte toisia! t: ei polttava eikä alkoholia käyttävä raskausaikana.

vaikutuksista vauvoihin. Se ikävä kyllä on se tupakka aika paljon pahempi mörkö ihan "normaalisti" käytettynä. JOs ihminen juo lasin tai kaksi viiniä kuukaudessa raskausaikana, se on vähän eri asia kuin päivittäin tapahtuva röökaaminen.

Vierailija
8/35 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus unohtui...

Vierailija
9/35 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinunkaan lastesi tulevaisuus ei ole taattu sinun luonasi.

Vierailija
10/35 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juonut viiniä ja jopa likööriä, useita kuppeja kahvia sekä polttanut. Ja nyt 5.vko menossa.

Vierailija
11/35 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvasikin on jo riippuvainen nikotiinista, huutaa kun ei saa ensisätkäänsä.

Et polta paljon, mutta jokainen savu menee vauvallekin.

Vieläkin voit lopettaa. Älä tarjoa nikotiinimaitoa rinnasta.

En ole sinua parempi ihminen. Lopetin kyllä, kun olin raskaana ja imetin. Ja olin saatanan hullu kun aloitin röökailun uudestaan. Piru se tupakka on.

Vierailija
12/35 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta edesvastuuton äiti kyllä. Laitat omat halusi lapsen terveyden edelle.

Todessäköisesti lapsesi syntyy kuitenkin terveenä, mutta voitko oikeasti elää itsesi kanssa, jos lapsi syntyykin vammaisena tai saa erittäin pahoja allergioita tms?

Vierailija
13/35 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetyksen aikana pyrin ainakin olemaan täysin polttamatta!!! En halua, että asiat pahentuvat entisestään...Onneksi olen pvät yksin kotona ja täällä ei ole tupakkatuotteita kun olen roudannut ne roskiin! Illalla tulee käytyä ukon sätkäpussilla x( Onneksi ei kuitenkaan joka pvä...

Vierailija
14/35 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sitten imetät. Jää yli kolmetuhatta muuta syöpää aiheuttavaa, karsinogeenista ainesta ottamatta kuin nikotiini. Tsemppiä.

Vierailija
15/35 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaana olevat tupakoijat erityishuonoja.

Vierailija
16/35 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vähentänyt kunnolla. Olet varmasti tietoinen siitä että kätkykuolemanriski kasvaa jos on tupakoinut raskauden aikana ja myös siitä että vauva ekan kuukauden on itkuisempi kuin normaalisti. Nämä seikat rasittavat todella paljon ekan puolen vuoden aikana vauvan kanssa mutta jos olet valmistautunut ja jaksat niin tsemppiä. Mun hermot eivät ois kestäneet sitä aikaa.

Vierailija
17/35 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin polttanut ihan liian nuoresta asti mutta silti olen lopettanut aina positiiviseen testiin ja ollut polttamatta koko raskaus ja imetys ajan, näin myös tämän kolmannen kohdalla! ja nyt yritänkin pysyä nikotiinista erossa myös imetyksen jälkeenkin.

Nyt otat itseäsi niskasta kiinni ja ajattelet lapsesi kannalta!!! Kyllä sä pystyt lopettamaan kun vain päätät ja otat avuksi vaikka nikotiini purkkaa jos ei muuten onnistu. On sekin parempi vaihtoehto kun häkä joka kulkeutuu myöskin suoraan vauvalle! Yritä edes ihan tosissasi!Koskaan ei ole liian myöhäistä! Tsemppiä

Vierailija
18/35 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hullu edesvastuuton tyyppi.

Vierailija
19/35 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä auttoi minua tupakan lopetuksessa. Mitä enemmän syylistin ja parjasin itseäni, sitä enemmän poltin. Neuvolan täti antoi hyvän neuvon: jos tekee niin paljon mieli tupakkaa että itku pääsee niin anna mennä vaan. Tämän kun kuulin niin johan helepotti. Sen jälkeen poltin ainoastaan yhden tupakan ja viikkoja oli vielä 20 jäljellä :) Niin ja teille muille! Kyllä ne tupakoimattomatkin saavat erittäin kärttyisiä lapsia. Kukaan ei voi tietää johtuuko se itkuisuus tupakan poltosta vai samoista syistä mistä muillakin. t. tooosi rauhallisen vauvan äiti :)

Vierailija
20/35 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät välttämättä ole yhtään kärttyisempiä kuin ei tupakoitsijoiden. Mutta kouluiässä raskausajalla tupakoitsijoiden lapsilla on havaittu oppimisvaikeuksia, keskittymiskyvyn puutetta jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi