Mikä olisi oikeasti toimiva laihdutuskeino?
Onko Painonvartijoista apua? Entä xtravaganza tms?
Kommentit (18)
Ainut oikeasti toimiva keino. Hikistä, vähintään tunnin kestävää liikuntaa kolmasti viikossa (tai enemmän) ja kaikki turha autoilu pois, kaikki matkat kävellen. Herkut pois, kerran kuussa herkkupäivä. Normaalia kotiruokaa pieniä annoksia viisi kertaa päivässä. Siinäpä se.
Silloin elimistö alkaa polttaa rasvaa ja sen kyllä huomaa:-)
Painonvartijat toimii. Kokemusta on.
Laihtumisen salaisuus on siinä että laihduttaa hitaasti ja opettelee samalla kokonaan uudet elämäntavaat.
Muuten aivot ja elimistö yrittävät kaikin keinoin palauttaa painon nykyiseen "normaalitilaan" ja seurauksena on "jojoilmiö."
kauan kestää yksi ryhmätapaaminen? Entä millaista painonpudotustahtia sillä ohjelmalla saa?
Sori kyynisyyteni. Itsekin olen miettinyt laihduttamista ja syönytkin terveellisemmin pitkän aikaa. Mutta nyt kun ei enää tiedä mitä uskaltaa syödä (ei ainakaan mitään rasvaista, mausteista jne jne), huvittaa tuo aiempi laihdutusintoiluni.
No, on ainakin PAKKO elää hyvin hyvin terveellisesti, jos ei halua valtavia tuskia.
Kyllä siihen alkuun menee joitain kymppejä. Joku liittymismaksu ja maksu / käyntikerta.
Vastineeksi saa vihkoja ja ohjeita ja kilojoulitaulukoita yms.
Painonvartijoissa käydään kerran viikossa punnituksessa (käynnin voi jättää väliin sairauden tai matkan vuoksi) ja käyntiin liittyy luento jonka voi halutessaan jättää väliin. Isommilla paikkakunnilla on runsaasti eri punnitustilaisuuksia / viikko ja niitä voi vaihdella.
Luennot on kyllä välillä vähän turhaa lässytystä, ehkä jonkun mielstä kannustavia mutta itse vähitelleen kyllästyin niihin.
Jotkut tekevät niinkin että keräävät parilla ensimmäisellä kerralla vaan ne ohjeet ja laihduttavat sitten itsenäisesti kotona ohjeiden mukaan. Aika monet käyttävät saamiaan ohjeita sitte monta kertaa vuosia myöhemmin uudelleen.
Ryhmän tuki kyllä kokemukseni mukaan auttaa. Joku työpaikan laihdutusporukka voisi olla toimiva juttu.
Paino putoaa painonvartiojoissa varmasti, mutta vaikeinta on pitää paino alhaalla, elimistöllämme kun on vahva taipumus pyrkiä takaisin kohti normaalia pitkän ajan keskipainoa.
proteiinit ylös. H:40% p:50% r:10% rasvat hyviä esim omega3 tai oliiviöljy. Jaa ruoka 5-6 osaan suurimmat hiilarimäärät aamupalalla ja lounaalla/urheilusuorituksen jälkeen.
Aamulenkkiä aluksi 3krt viikko 45min tyhjällä vatsalla syke 110-130. Voi ottaa ennen lenkkiä kupin mustaa kahvia tai jotain rasvanpolttajia.
Iltapalalla ei hiilaria. pelkkää proteeiinia esim valmista yöproteeniini juomaa eli kaseiinia.
Painonvartijoissa painoni on pudonnut n.0,5-1kg/ vko. Keskipudotus ehkä noin 700-800g/vko. josku aiemmin pudotin 1kg/vko.
Nopeammasta pudotuksesta ei ole juuri hyötyä, koska silloin kilot suuremmalla todennäköisyydeelä tuleva takaisin. (kokemusta on siitäkin)
Syö kevyesti, terveellisesti ja kohtuudella.
Herkutella saa, muttei joka päivä. Ja silloinkin kohtuudella.
Eli, pienemmät ruoka-annokset, rasvaiset ruoat rasvattomaksi ja lisää hedelmiä ja kasviksia.
Liikuntaa pitää myös lisätä. Vaikka kolme kertaa viikossa tunnin sauvakävelylenkille.
Painonvartioissa ja muilla dieetellä kyllä laihtuu, mutta kilot tulee heti takaisin, kun palaa entiseen elämäntapaan (kokemusta on).
Koko ajan saa olla nälässä! Itselläni toimii VH-dieetti. RASVA on pääasiallinen polttoaine, hiilihydraatit ja etenkin sokeri minimiin. Suosittelen Antti Heikkilän kirjoja..helppo ja selkeä systeemi. Saan sillä painon tippumaan nopeasti ja täysin nälättä. Mikään muu systeemi ei tähän pysty: laihduttaa nopeasti täysin ilman nälkää (ja siitä seuraavaa jatkuvaa ruuan ajattelua), ilman liikuntaa, joka toki kunnon ja kiinteyden kannalta on suositeltavaa ja etenkin sitä, että iho voi paremmin eikä naama mene vanhemman näköiseksi, vaikka olisi alipainon rajalla.
Olen kokeillut pv:n pisteillä laskemista ja ainakin minulla pisteet tuli täyteen lähes jo aamupalalla! Sitten tutustuin Kiloklubiin niin johan rupes workkimään! Hitaasti mutta varmasti kohti pienempää minää mennään!
Kiloklubille! Painottaa laihdututuskuurin sijasta elämäntapamuutosta jolla kilot pysyy poissa.
esim.hiilareita vähentämällä?ja tietty paljon liikuntaa
En tarkoita karppausta, se on monille liian rankkaa jo ajatuksena. Mutta sokerit, peruna, vaalea leipä, pasta ja riisi pois. Tilalle aterialle kasviksia. Pari-kolme palaa 100% ruislepiää päivässä. Liikuntaa, minulla liki päivittäin tunnin lenkki; alkuun kävelyä, nykyisin juoksua.
Kerran viikossa herkkupäivä, minun psyykeni vaatii sitä. Käytännössä pizzaa / sipsejä tms. Makeat olen jättänyt oikeasti koonaan pois.
Tällä reseptillä lähtenyt 15 kiloa viidessä kuukaudessa. Ei maksa mitään, ei tarvitse laskea kaloreita tai annoksia.
Eikä ole ollut edes vaikeaa.
tosin mun mielestä se painottaa liiaksi sen ruoan perään. Siis koko ajan tarvii ajatella mitä syö.
Parempi olisi kun vähemmän syömisen saisi osaksi elämäntapaa... mutta mielestäni silloin pitäisi ajatella paljon muutakin kuin ruokaa...