Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua hävetti joskus kun olin 5- lapsisesta perheestä

Vierailija
26.12.2009 |

ihan totta. liika on liikaa

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin vanhemmat jo muuttaneet kotoa kun synnyin, olen nuorin. Yksi kuoli nuorena

Vierailija
2/44 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap...lakkaa valittamasta meitä on myös seitsemän kahdeksasta jäljellä...eikä mitenkään hävetä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.

Vierailija
4/44 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meitä on jäljellä 4 koska yksi teki itsarin tänä vuonna.

ap.

Vierailija
5/44 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ei mitään uskonnollista vakaumusta lapsiluvun takana) enkä koskaan hävennyt suurta perhettämme, päinvastoin. Nyt aikuisena olen superonnellinen jokaisesta sisaruksestani, esim. nyt joulunaikaan on ollut ihanaa viettää joulua yhdessä sisarusteni ja perheittensä kanssa. Serkukset nauttivat myös toistensa seurasta.

Vierailija
6/44 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. eivät ymmärrä, minkä trauman saavat lpasille aikaan tuolla siitostouhullansa.

Vierailija
7/44 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mukanaan, mulle iskee myötähäpeä. Ovatko tyhmiä vai vielä tyhmempiä - vanhemamt siis. Yleensä pidän nykypäivänä suurperheen vanhempia jotenkin älyllisesti vajavaisina.

Vierailija
8/44 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 ekaa nopsaan, sitten 2-4 v väli. Isälläni oli sodankäyneenä miehenä romanttinen ajatus jälleenrakentaa Suomea, ja veljien lisäksi mentti monta hyvää ystäväänsä. Ja meillä oli suht iso maalaistalo, ei ollut pulaa perusasioista ja talokin oli suuri.

Vierailija
9/44 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheestä. Enkä ole ikinä hävennyt.

ap on outo eikä yhtään ole kiitollinen siitä mitä on saanut.

Vierailija
10/44 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

senkin hölmöt, ei niitä lapsia tarvii liukuhihnalta tehdä...mullakin on vanhin sisko viiskymppinen ja nuorin alta kakskymppinen ja muut ollaan siltä ja väliltä...ikinä ei olla koko poppoolla kauppaan menty...t. 3

Vierailija
11/44 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen syntynyt 1960-luvulla, ja minua taas hävetti aina hirveästi, koska olin ainokainen, ja kaikkien kavereiden perheissä oli vähintään 3 lasta.

Vierailija
12/44 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko teillä yhteinen äiti kaikilla? vANHANA ONLAPSIA TEHNYT JOS ON.

sorry caps lock

Vierailija
13/44 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta häpesin sitä, että meillä ei ollut isää vaan äiti ja mummo.

Vierailija
14/44 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan monta lasta? mulla on ainokainen , 11 vuotias.

ap

Vierailija
15/44 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin harmittaa vieläkin

Vierailija
16/44 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:ta oudoksi. Mikä saa teidät kuvittelemaan että juuri teidän positiivinen kokemuksenne monilapsisessa perheessä elämisestä on se ainut ja oikea? Joillekin monilapsisen perheen lapsena eläminen voi olla häpeän tunteita aiheuttava tai muuten esimerkiksi epämukavaa ja raskasta. Ihmiset kokevat nämä asiat yksilöinä ja tässäkin tapauksessa ap kertoi miltä hänestä tuntui _lapsena_. Ihmeen empatiakyvyttömiä ja kapeakatseisia ihmisiä taas liikkeellä. Minä minä minä ja minun minun kokemukseni.

Vierailija
17/44 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhemmin tuli kaksi lisää ja nykyään olen erittäin onnellinen kaikista ihanista sisaruksistani, eikä hävetä yhtään, päinvastoin.

Vierailija
18/44 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkään ole kaikkien kanssa yhteiset vanhemmat mutta eihän tässä siitä ollutkaan kyse vaan siitä että se jotenkin hävettäisi...olen leskiäidin tytär ja isäni viimeinen, jälkeeni on syntynyt yksi sisar...t: 3

Vierailija
19/44 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ilmeisimmin ap:n perheessä on ollut ongelmia, mutta ne eivät suoranaisesti ole johtuneet monilapsisuudesta. Varmaankin hänen perheessään vanhemmilla ei ole ollut kykyä ja varaa huolehtia näin suuresta perheestä.

Vierailija
20/44 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikkakunnan varakkaimpia oltiin,

ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän