Olisitko ylpeä vai nolottaisiko hieman, jos sinuta tulisi mummo alle 40-v. ikäisenä?
Kommentit (34)
Riippuu hyvin paljon elämäntilanteesta. Tukisin kyllä, enkä olisi lainkaan nolo, olen itsekin opiskellut, samoin mieheni ja vanhempani lasten kanssa, että ei esimerkiksi ura tai muu sellainen ole mahdottomuus vaikka olisi lapsiakin.
On myös aivan mahdollista tulevaisuudessa jos esikoiseni on sukuunsa tullut. Täysi-ikäisenä, mutta nuorena on suvussani paljon saatu jo esikoisia.
koska sain omankin lapsen vasta 40vuotiaana.
Ei kiitos mummo vielä siinä iässä.
olen 46 ja esikoinen nyt 16- eikä ole tietääkseni raskautetussa tilassa =)
aluksi järkyttyisin, mutta kyllä rakastaisin lastenlastani, tottakai.
Itse sain nuorena esikoiseni, opiskelun ja äitiyden yhdistäminen oli kyllä vaikeaa. Samaa vaikeutta en toivo lapselleni.
Tottakai nolottaa, lasten saaminen on aina noloa joten äidiksi ja mummoksi tuleminen se vasta noloa onkin iästä riippumatta.
Kun olen 39-vuotias, esikoispoikani on 13-vuotias, tyttäreni 11v.
Esikoistyttäreni on 16, eli en osaa ajatella sitä mahdollisuutta. Mutta en usko että olisin erityisen iloinen. Vaikkapa viiden vuoden kuluttua on ihan eri juttu. Mutta kymmenenkin jaksan odottaa. Oma äitini oli 53v. saadessaan ekan lapsenlapsensa ja minusta se ikä tuntuisi aika sopivalta.
kun vanhin lapseni olisi silloin vasta 7v.
19vuotiaana, olisin 40. Kai sitä koittaisi tukea. En osaa kuvitella olisinko järkyttynyt vai iloinen. Varmaan kumpaakin. Ei pidä ajatella noin pitkälle kun kyseinen poika on vasta 3v..
vaikka kaksin verroin ja mikäs siinä on ollessa nuori ja jaksava mummo, olisihan se toki outoa, käyttää itsestäni mummo-sanaa...
ja hyvä niin, koska esikoinen on vasta 15v.
Mutta ylpeä olen koska tulen vielä äidiksi 41 v =)