Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiseltä näytät mielestäsi ja kuinka vanha olet?

Vierailija
26.12.2009 |

Perustele...

Kommentit (132)

Vierailija
21/132 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minua luullaan neljäkymppiseksi

Kaverit kertoivat ja oma mieskin myönsi humalassa kerran. Kuulemma tykkää pökkiä vanhemman näköistä takaapäin.

Vierailija
22/132 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kysymys ja siitä käytävä keskustelu on aika mielenkiintoinen... Suurin osa ihmisistä todistelee kai itselleen, että näyttää nuoremmalta. Palsat on täynä "näytän ikäistäni nuoremmalta" vakuutteluja muutamaa tervettä poikkeusta lukuun ottamatta. Näinhän ei pääsäntöisesti ole! Ihminen näyttää yleensä ikäiseltään, jos on suhteellisen ns. normaalit elin tavat. Eri asia on se, jos on elimistöä kuluttava sairaus ja/tai vaikea elämä muuten.

45-vuotias ei näytä 30-vuotiaalta eikä toisinpäin, jos lähemin tarkastelee. Toki voi olla nuorekas yleisvaikutelma jne. Myös totta on se, että laittamisella ja keinotekoisilla (hiusvärit, jatkohiukset, ripsipidennykset, täyteaineet ja mitä ikinä niitä onkaan...) lisillä saa aikaan ns. nuorentumista. Niiden ideahan on se, että niistä ei kerrota kenellekään ja on tarkoitus näyttää nuorekkaalta.

Mielestäni itsensä kunnossa pitäminen on erittäin hyvä asia ja pieni "freesaus" on ok, mutta ongelma on se, että tämä ikuisen nuorelta näyttämisen tavoittelu tuottaa naisille valtavasti ahdistusta, psyykkistä pahoinvointia, rahanmenoa ja kaunaista kilpailua ja jopa ilkeilyäja sitä nykyaikana liian paljon. Jopa toisen ulkonäön äänen kommentointi 30 - 40-vuotiailla naisilla on yleistä - myös negatiivisessa mielessä.

Kukaan ei voi kuitenkaan itseään hämätä. Paras on sellainen eläänsasenne, että hoitaa itseään mutta ei ole keinotekoinen luomus, ja yrittää nauttia elämästään. Henkisestä kehittymisestä pitäisi kantaa huolta enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/132 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 38, ja vähän kauempaa voin mennä 25-vuotiaastakin, kun olen siro ja pieni, pyöreäkasvoinen ihminen. Mutta kun lähemmäs tulee niin huomaa huolirypyt kulmien välissä ja naururypyt silmien alla, jotka paljastavat että vuosia on kyllä mittarissa vähän enemmän. Hiukset olisivat myös jo 50% harmaat, mutta värjään kerran kuussa. Värjään myös kulma- ja alapääkarvat, jotka nekin on harmaat nykyisin.

Vierailija
24/132 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttää itseään parikymmentä vuotta nuoremmalta. Vaikea löytää samanikäistä seuraa. Kukaan ei ota tosissaan.

Naisille se saattaa olla tavoite.

Vierailija
25/132 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ikäiseksi sinua sanotaan?

Kai se sitten joittenkin itsetuntoa lämmittää, kun kehutaan nuoremmaksi.

Vierailija
26/132 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä näytän 17-vuotiaalta pojalta. Ja ikää on 21 ja niin, ihan nainen olen..

Vierailija
27/132 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ikäiseksi sinua sanotaan?

Kai se sitten joittenkin itsetuntoa lämmittää, kun kehutaan nuoremmaksi.

Pennut ovat yleensä älyllisesti vielä vajaita ja vittua hokevia typeryksiä.

Onko sinusta itsetuntoa lämmittävää, kun vastapuoli tulee huomauttamaan ettei sinulla ole oikeutta pelata hedelmäpeliä???

Vierailija
28/132 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pennut ovat yleensä älyllisesti vielä vajaita ja vittua hokevia typeryksiä.

Vierailija
29/132 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luullaan yleensä 20 vuotiaaksi. Itse koen sen ärsyttäväksi, välillä jotkut tulevat ihmettelemään että oletpa tehnyt nuorena lapsesi, lapsien iältään 3 ja 1v. Välillä ärsyttää "ilkeät" katseet kun liikun lasten kanssa. Olen 157cm/50kg joka varmaan vaikuttaa paljon ja muutenkin nuoret näköiset kasvot. Mä odotan sitä että näytän vanhemmalta.:D

Vierailija
30/132 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkö on huonontunut ja jouduin hankkimaan tätilasit : (

40-vuotiaana näytin vielä kepoisasti 33-vuotiaalta. Alamäki alkoi ulkonäöksellisesti n. 40-vuotiaana.

Miehet eivät enää käännyt katsomaan - siitä sen tietää. Nyyh.

Vierailija
31/132 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30. On ihan mahdotonta arvioida itseään, mutta ihmisten suhtautumisesta päätellen näytän max 22-vuotiaalta (aina kysytään paperit, jopa itseä nuoremmat lässyttävät tätimäisesti kuin lapselle, tytötellään ja puhutaan että "voi kun sä oot niin nuori"). Se on ilmeisesti geeneissä enkä ole siitä mitenkään iloinen. On eri asia, jos 40-vuotiaana luultaisiin 30-vuotiaaksi, mutta 30-vuotiaana ei ole mukavaa kun pidetään teinityttönä.

Mä en suoraan sanottuna tajua mikä siinä nuorelta näyttämisessä on niin hienoa joidenkin mielestä. Yleensä kun se vaikuttaa yleisestikin ihmisten suhtautumiseen (eli ei suhtauduta kuin aikuiseen).

Vierailija
32/132 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa perustella, en tiedä miltä "pitäisi" näyttää. Yleensä kyllä saan kuulla, että näytän nuoremmalta.

Vierailija
33/132 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni näytän omanikäiseltä, en nyt ainakaan vanhemmalta.

Kai se on katsojan silmässä, jonkun mielestä näytän vanhemmalta ja jonkun mielestä nuoremmalta.

Jos paperien kysyminen on mittari niin sitten kai näytän nuorelta, alkossa minulta on kysytty aina paperit kun olen käynyt ja baariin mennessäkin 9 kertaa kymmenestä.

Lisäksi baareissa mua yrittää iskeä pelkästään 18-20-vuotiaat miehet. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta sitten kun tulee ikä puheeksi ottavat äkkiä jalat alle :D

Vierailija
34/132 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse baariin ilman papereita jossa ikäraja on 21:)

Mieheni on 40 ja kaksi vuotta sitten ei hänkään saanut kaljaa jenkeissä ilman papereita :)

Vierailija
35/132 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä. Kun lehdissä on samanikäisiä luulen niitä aina itseäni vanhemmiksi.

Vierailija
36/132 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ärsyttää kun useimpia päivinä näytän omasta mielestäni ihan kakaralta.. :( toivoisin todellakin näyttäväni ikäiseltäni nuorelta naiselta enkä lapselta.

En tiedä minkä ikäiseltä näytän muiden mielestä, mutta papereita kysellään aina kun ostan alkoholia ja usein myyjät katsoo hetken oudosti jos menen pelaamaan pelikoneita.

Pukeudun samalla tavalla kuin useimmat muut ikäiseni ja meikkaan vähän.

Vierailija
37/132 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta moniin ikäisiini verrattuna olen paljon nuorekkaampi. Olen samannäköinen kuin monet 30-vuotiaat. Olen normaalipainoinen ja ryhdikäs, pukeudun suht muodikkaasti, enkä ole kovin ryppyinen. Tämä on myös geeneissä. Sekä äitini että siskoni ovat myös ikäistään huomattavasti nuoremman oloisia.

Vierailija
38/132 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa on tosiaan tyypillistä se todistelu, että näyttää nuoremmalta. Kaikki nelikymppiset näyttävät omasta mielestään enintään 35-vuotiailta, jos ei nyt ihan 30-vuotiailta. Hohhoijaa...vaikeaa on ulkoinen vanheneminen, kun ei hyväksy tosiasioita. Kyllä ihminen näyttää yleensä suurin piirtein ikäiseltään, jos on elänyt aika lailla normaalisti eikä ole ns. paranneltu. Toisaalta lähes kaikki värjäävät hiuksiansa, useat laittavat pidennykset (tosin eivät ne nuorenna, tekevät vain keinotekoisen vaikutelman)jne. Suomi olisi täynnä ikäistään todella paljon nuoremman näköisiä ihmisiä, jos tätä palstaa olisi uskominen. Toisaalta jos niin kuvittelee, on helpompi elää.

Vierailija
39/132 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa on tosiaan tyypillistä se todistelu, että näyttää nuoremmalta. Kaikki nelikymppiset näyttävät omasta mielestään enintään 35-vuotiailta, jos ei nyt ihan 30-vuotiailta. Hohhoijaa...vaikeaa on ulkoinen vanheneminen, kun ei hyväksy tosiasioita. Kyllä ihminen näyttää yleensä suurin piirtein ikäiseltään, jos on elänyt aika lailla normaalisti eikä ole ns. paranneltu. Toisaalta lähes kaikki värjäävät hiuksiansa, useat laittavat pidennykset (tosin eivät ne nuorenna, tekevät vain keinotekoisen vaikutelman)jne. Suomi olisi täynnä ikäistään todella paljon nuoremman näköisiä ihmisiä, jos tätä palstaa olisi uskominen. Toisaalta jos niin kuvittelee, on helpompi elää.

Joo mullekin varmaan ihan sattumalta puhutaan kuin pikkulapselle ja päivitellään että olen niin nuori. Ja sitten nolostutaan tai kovaäänisesti päivitellään jos kerron ikäni.

Oletus on, että kaikki nauttii siitä, että luullaan nuoremmaksi. Siksi se otetaa "todisteluna" tai kehuskeluna, jos siitä kertoo. Mutta ei se ihan oikeasti ainakaan mun mielestä ole hienoa, että pidetään ihan lapsena vaikka on 30-vuotias. 40-vuotiaana toisaalta mua tuskin haittaisi näyttää 30-vuotiaalta.

Vierailija
40/132 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan keksimääräisesti ihmiset näyttävät ikäiseltään. Tottakai esim. pukeutuminen vaikuttaa. Sama ihminen erityyppisellä vaatteilla voi vaikuttaa eri-ikäiseltä. Jos on pieni ja hento, vaikuttaa nuoremmalta. Koko olemus - puhetyyli, varmuus, ääni, tyyli - ihan kaikki vaikuttavat varmasti siihen, miten ihmiset arvioivat iän. Mutta eri asia on kuitenkin se, että keskimäärin ilman vaatteita, meikkejä, "riisuttuna" jne. ihminen on yleensä ikäisensä näköinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi