Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Tykkäisitkö jos lapsesi saisivat lapsia vasta 4-kymppisenä?

Vierailija
25.12.2009 |

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovin vanha olisi, 65-70-vuotias. En varmasti jaksaisi samalla tavalla olla lapsenlapsia hoitamassa kuin 45-65-vuotiaana, mutta jokainenhan ne lapset itselleen tekee, ei isovanhemmille.

Itse nautin siitä, että lapset on nyt mahdollisesti jo tehtynä, kolme on ja ikää 31. Ura vahvassa nousussa ja puitteet kunnossa.

Vierailija
22/52 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olisin silloin jo 66 (oma lapsi syntyi kun oltiin 26) ja vaikka olisin hyväkuntoinen, niin tuskin jaksaisin samalla tavalla kuin vaikka viiskymppisenä.

Mutta toisaalta, mieluummin nelikymppisenä kuin teininä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöhemmin se on jo vaikeaa.

Vierailija
24/52 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsenlapsia HOITAA, tottakai voin silloin tällöin olla heidän kanssaan, mutta ei mitään hoito-hoitoa ja ilmaista kotiapua tule olemaan tarjolla.

Riittää, että lapsille "uhrataan" se lapsuus ja teini-ikä, ei siinä ristissä tarvitse roikkua enää lapsenlasten muodossa.

Vierailija
25/52 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten olisin joutunut lapsettomuushoidoissa käymään, yhteiskunnan rahoja tuhlaamassa.

vakaumusta vastaan. Mutta siis se, että menee lapsettomuusklinikalle ei automaattisesti tarkoita hoitoja.

Nyt sinä et tiedä lainkaan, miksi ette ole saaneet nopeammin lapsia. Syy voi olla esim. siinä, että munasolu ei irtoa tai toinen munajohdin on tukossa. Tai että hormonitasosi ei ole normaalit tai sinulla on piilevä kilpirauhassairaus.

Monet syyt, jotka parit hedelmällisyystutkimuksiin johtavat eivät ole kiinni salaperäisestä ja tuntemattomasta "hitaasta hedelmöittymisestä". Endometrioosia voidaan leikata tai hormonitoimintaa buustata, eikä silloin ole kyse kalliista, yhteiskuntaa rasittavista lapsettomuushoidoista.

Vierailija
26/52 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan lapsettomuus lisääntynyt muuten nykyään myös. Kun ennen "kaikki" sai lapsensa nuorena. Oliko ennen lapsettomuutta lainkaan?

Silloin kelpo hoitona pidettiin adoptiolapsen ottamista siihen saakka, että rouva tulee tiineeksi. Kun oma lapsi oli pirtissä, sen vanhemman saattoikin jo myydä eteenpäin.

Vierailija
27/52 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein, sillä olisin silloin jo 80v. mielellään aiemmin, mutta se ei ole minun valintani

Sukupolvien ketjut häviävät eivätkä lapset tunne isovanhempiaan, saati että ihmiset saisivat nauttia lapsenlapsistaan ja touhuta heidän kanssaan. Mutta mitäpä siitä, kunhan saadaan viettää (pitkitetty) huoleton nuoruus ja hankkia kaikki näennäisen tärkeä materiaalinen omaisuus. :(

sillä nuorenakin voi kuolla, lapset voivat muuttaa vaikka ulkomaille tai jos ollaan kovin nuorena aloitettu yhdessäolo, niin erokin on todennäköisempi. Silloin käy helposti niin, että jo etävanhemman ja lapsen suhde kärsii tai perustetaan uusia pesueita. Jos jollain on tarve viettää pitkitetty nuoruus ja/tai luoda uraa, niin parempihan se on tehdä ensin ja keskittyä sitten vasta lapsiin. Muuten lapsi jää uraputken tai bailaamisen jalkohin ja se on paljon huonompi vaihtoehto.

Alkuperäiseen kysymykseen vastaisin, että ei ole minun asiani painostaa lapsiani lapsentekoon, mutta jos he niin haluavat ja niitä vielä saavatkin, niin mieluummin aikuisena ja rauhoittuneena. Nuoruus on arvokasta aikaa ja toivoisin lasteni nauttivan huolettomasta nuoruudesta, opiskelijaelämästä ja maailmankuvan laajentamisesta. Sellaisen ihmisen ei tarvitse vauva-aikana tapella ulkonakäyntivuoroista.

Vierailija
28/52 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapseni olisi jo kolmenkympin kieppeillä eikä lapsista olisi vielä puhettakaan niin varmaan menettäisin toivoni lapsenlapsista hänen osaltaan.

Kyllä tietysti olisin onnellinen jos lapseni saisi lapsia vaikka vasta nelikymppisenä, mutta ennemmin odotan saavani niitä kun lapseni on parikymppinen.

Vierailija
29/52 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten olen itsekin saanut ensimmäisen.

Vierailija
30/52 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutettiin mun miehen kanssa yhteen kun mä olin 18v. Oltiin 2 vuotta ilman ehkäisyä ennen rupesin esikoista odottamaan. Kakkosta sitten "tehtiin" 4 vuotta. Kolmasta yritettiin 2 vuotta kunnes tuli kohdun ulkopuolinen raskaus (eli kolmatta lasta ei meillä edelleenkään ole). Lapsettomuushoidoissa ei käyty ja tiedättekö miksi? Koska meillä oli AIKAA. Mulla ikä nyt on 33v ja meillä on vielä hyvät mahdollisuudet saada kolmannenkin lapsen. Mutta jos mä olisin ruvennut "tekemään" lapsia vasta joskus 35 -40 v, erittäin todennäköistä olis että en mä olis ollenkaan saanut mitään lapsia. Tai sitten olisin joutunut lapsettomuushoidoissa käymään, yhteiskunnan rahoja tuhlaamassa. Että sitä vaan, odottamaan siihen asti että on 40v ja "elämä on kunnossa ja talo on hankittu"

nelikymmpisenä kaksi lasta luomuna ilman suurempaa yrittämistä. Ensimmäinen tuli heti ekasta kierrosta kun jätin pillerit pois. Olemme siis yksilöitä ja jos ikää on tarpeeksi niin yhteiskunta ei edes kustanna lapsettomuushoitoja ja toki nuorempikin voi hankkia hoidot yksityiseltä jos omatunto soimaa. Jos taas lapsia saa kovin nuorena ja persaukisena, niin yhteiskunta kustantaa lasten ja vähä vanhempienkin elatuksen, joten tätä korttia ei kannattane tässä yhteydessä heiluttaa.

Vierailija
31/52 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaisin olla jo ihan liian vanha osallistuakseni lasten kasvun seuraamiseen, voisin olla jo kuollutkin.

Vierailija
32/52 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin että lapseni saisi lapsia sitten kun on siihen valmis ja tuntee vastuunsa omasta lapsestaan ja milloin se tapahtuu on varmaan 18-45-vuotiaana!

Vierailija
33/52 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun tykkääminen/ ei tykkääminen näyttele siinä mitään osaa.

Vierailija
34/52 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideaalein ikä olis ehkä joku 25 v. et olis ehtinyt koulutuksen kuitenkin ennen lapsia hankkimaan.

Itse sain ekan 26 v. ja se oli tosi hyvä ikä. Vikan sain 33 v. ja silloin alkoi jo tuntua siltä että liian korkea vaikeutti kaikkea, ihan hedelmöittymisestä yöimetyksien jaksamiseen.

Vierailija
35/52 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideaalein ikä olis ehkä joku 25 v. et olis ehtinyt koulutuksen kuitenkin ennen lapsia hankkimaan. Itse sain ekan 26 v. ja se oli tosi hyvä ikä. Vikan sain 33 v. ja silloin alkoi jo tuntua siltä että liian korkea vaikeutti kaikkea, ihan hedelmöittymisestä yöimetyksien jaksamiseen.

jaksamisen kanssa??????

Vierailija
36/52 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisn jo 74 sitten tai 77 riippuen onko esikoinen vai kuopus toi 40 v vanhemmaksi tuleva. EN jaksisi enää touhuta ja miehenikin olisi jo yli 80 v.

Ei ole kyllä oma vika, että kärsittiin lapsettomuudesta ja meni pitkäksi sen takia :(

Vierailija
37/52 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se lähinnä riipu tuo lastensaanti siitä, milloin sen oikean puolison sattuu löytämään... Vai pitääkö ne lapset tehdä ennen kolmekymppiä, vaikka isäehdokasta ei olisi, tai vaikka hän olisi epäkelpo isäksi?

Vierailija
38/52 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen siis saanu lapseni 21 ja 23v.

Vierailija
39/52 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin itse silloin 70-vuotias.

Ihanne tilanne olisi, ett lapseni saisivat lapsia 25-30-vuotiaana.

Vierailija
40/52 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut omani 30v ja 33v. Eli jos omani saavat lapsia ollessaan 40v, minä olen 70v eli vanha.

Mutta toivon, että kumpikin saa ylipäätään lapsia ja hyvän kumppanin. Nämä eivät ole itsestäänselvyys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi