Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Tykkäisitkö jos lapsesi saisivat lapsia vasta 4-kymppisenä?

Vierailija
25.12.2009 |

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuremmalla todennäköisyydellä ongelmia raskaudessa, synnytyksessä ja vauva-ajan jaksamisessa.

Toki kaikki on yksilöllistä ja toiset jaksaa painaa kolmen pienen kanssa vielä 40-vuotiaanakin. Tätä mieltä olivat nämä ammattilaiset. Eräs kätilö sanoi, että jos yli 30-vuotias ensisynnyttäjä on "epäluonnollisessa" tilanteessa.

Mulle on ihan sama koska lapseni lapsia saavat :) Kunhan ovat onnellisia ja hyvässä parisuhteessa. Toki olisi mukavaa, jos itse ei olisi ihan käyrä vielä sitten. Eli 25-30 olisi aika ihanteellinen ikä saada lapset omalta kannaltani.

Vierailija
42/52 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 vuotias ei enää ehdi vääntää kuin sen yhden ainoa lapsensa.

Paras kuitenkin ajatella tätä lapsiasiaa että mikä olisi sille omalle lapselleen parasta äidiksituloikää eikä sitä että ETTÄ MINÄ ITSE OLEN PARHAASSA MUMMOIÄSSÄ kun lapseni on esim. 20 vuotias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaihtoehdot ovat parikymppinen tai nelikymppinen, niin ennemmin aikaisemmin. JOS on parisuhde. Minusta on luonnollisempaa saada lapset nuorena, jaksaakin yleensä paremmin yövalvomiset ym..

Vierailija
44/52 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitenee koko ajan. Itse olen saanut lapseni 40v ja 42v. Vähän aikaisemmin olisin toivonut, mutta elämä ei aina mene suunnitelmien mukaisesti (tuli avioero ex-puolisosta juuri silloin 35+, kun olisi ollut lasten aika.

Vanhempani ovat iäkkäitä. äiti reilusti yli 80v ja isä yli 90v mutta ovat täysillä mukana lapsenlapsiensa elämässä. Hoitavatkin lapsia välillä jopa useita tunteja. Eilen illalla isäni nautti kovasti pelatessaan kuopuksemme kanssa uudella lätkäpelillä, äitini ulkoili lastemme kanssa jne.

Itse olen jo lähempänä 50v kuin 40v, olen terve ja hyvässä kunnossa. Toivottavasti olen vielä hyvässä kunnossa yli 80-vuotiaana, kuten vanhempani.

Jos minun toiveillani olisi merkitystä, niin toivoisin lasteni aloittavan "lasten tekemisen" nuorempana kuin itse sen tein. Niin heillä olisi mahdollisuus suurempaan perheeseen, joka meillä jäi haaveeksi. Mutta mieluummin yli 40v kuin 20v tai alle.

Vierailija
45/52 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuremmalla todennäköisyydellä ongelmia raskaudessa, synnytyksessä ja vauva-ajan jaksamisessa. Toki kaikki on yksilöllistä ja toiset jaksaa painaa kolmen pienen kanssa vielä 40-vuotiaanakin. Tätä mieltä olivat nämä ammattilaiset. Eräs kätilö sanoi, että jos yli 30-vuotias ensisynnyttäjä on "epäluonnollisessa" tilanteessa. Mulle on ihan sama koska lapseni lapsia saavat :) Kunhan ovat onnellisia ja hyvässä parisuhteessa. Toki olisi mukavaa, jos itse ei olisi ihan käyrä vielä sitten. Eli 25-30 olisi aika ihanteellinen ikä saada lapset omalta kannaltani.

riski kasvaa ja hedelmällisyys vähenee iän myötä, mutta että yli kolmikymppinen olisi luonnottomassa tilassa ensi kertaa raskaana, huh huh. Aika ajattelematon kätilö, mikä lie fundamentalisti. Vanhemmuus on raskauden jälkeen jotain ihan muuta kuin biologiaa, joten kypsä ihminen lienee parempi vanhempi.

Vierailija
46/52 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-vuotiaana kypsempi vai ei. Luonnollisesti naisen ruumis on tarkoitettu lisääntymään parikymppisenä, eikä sitä muuta eliniän piteneminen. Silloin on parhaassa kunnossa siihen hommaan.

Ei tästä kannata vetää herneitä nenään. En ole itsekään sitä mieltä, että lapsia kannattaisi tehdä liian nuorena. Kroppa ja jaksaminen kuitenkin kiistatta nuoremmilla vahvemmassa kunnossa näin tilastollisesti.

Ei sen toteaminen tee kenestäkään "fundamentalistia". Vähän niin kuin sanoisi, että lihavalla on suurempi riski kuolla sydän- ja verisuonitauteihin. Se on vain totuus.

[/quote]

riski kasvaa ja hedelmällisyys vähenee iän myötä, mutta että yli kolmikymppinen olisi luonnottomassa tilassa ensi kertaa raskaana, huh huh. Aika ajattelematon kätilö, mikä lie fundamentalisti. Vanhemmuus on raskauden jälkeen jotain ihan muuta kuin biologiaa, joten kypsä ihminen lienee parempi vanhempi.

[/quote]

Vierailija
47/52 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksoin toki hyvin myös 33 vuotiaana, tai no riittävän hyvin, mutta 26-vuotiaana mikään ei tuottanut hankaluuksia. En ollut väsynyt tai tympääntynyt lähes milloinkaan, vaikka esikoinen oli suht hankala ja nukkui perhepedissä minua potkien lähes kaksivuotiaaksi asti. Kuopuksemme (joka oli samalla neljäs lapsemme) sain siis 33-vuotiaana ja siinä vaiheessa raskautuminen kesti lähes vuoden (vrt. 0 kk esikoiawn kohdalla) ja hankalien öiden jälkeen olin seuraavana aamuna todella väsynyt, mitä en nuorempana koskaan ollut.

Vierailija
48/52 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä raskauduin toiseen lapseen kun esikoinen oli vasta 8 kk, ja itsellä ikää oli silloin 40 v. Että hedelmällisyysasiat on hyvin yksilöllisiä :-)

Vierailija
49/52 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma olisi päätös, mut eikö turhan vanhoja sillo....

Vierailija
50/52 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tunne itteensä niin vanhaksi nelikymppisenä kuin kaks- tai kolmekymmisenä luulee ;-) Ja toisaalta on ehkä säilynytkin nuorekkaampana kun ei ole menny nuoruus lasten kanssa vaan on voinut pitää itsestään huolta..

Vierailija
51/52 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän ole luita seikkoja joilla kosolti ememmän merkitystä kuin iällä.

Ikä on vain numeroita. Uhohtakaa ne.

Vierailija
52/52 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se ikä vähän muutakin kuin vain numeroita. Olen mielummin 60-vuotias mummu, kuin 80-vuotias.

Tässähän oli kyse siitä, että minkä ikäisenä kukin vastaaja toivoisi lastensa hankkivan lapsia, ei siitä, että etsittäisi yhtä oikeaa ikää tehdä lapsia.

Jokaisella on lupa omaan mielipiteeseensä, myös niillä, jotka toivovat lastensa saavan lapsensa 30- vuotiaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi