Ajatteletko että edesmennyt sukulainen pahastuisi jos et veisi haudalle kynttilää jouluna?
Onko kenelläkään käynyt koskaan mielessä tällainen ajatus?
Kommentit (8)
vaan että mitähän ne elossaolevat ajattelee jos meidän edesmenneen haudalla ei ole edes kynttilää. Typerää, tiedetään.
ja tiedän että eivät edes pahastuisi.
Teen sen lähinnä itseni takia,minusta on jotenkin rauhoittavaa käydä rakkaittani haudoilla.
vien silti takuuvarmasti kynttiläni. Mulle se on tärkeää. Ja jotenki tunnelma on ihan eri jouluna. Vaikka suurin suru on väistynyt saan takuulla pienen kyyneleen silmäkulmaani kun kynttilän sytytän haudalle.
Me ei ikinä käydä haudoilla. Meidän hautajaisetkin on järjestetty niin, että siunaus ja sen jälkeen ei mitään ihme kahvituksia.. hautajaiset on omaisia varten, eikä siellä arkussa enää ketään ole.
Mulle mun isäni, isoisäni, mummuni ja hänen serkkunsa sekä appeni ovat aina läsnä, ihan arkenakin. Ei tarvitse mennä haudalle viemään kynttilää muistaakseni heitä.
vaan että mitähän ne elossaolevat ajattelee jos meidän edesmenneen haudalla ei ole edes kynttilää. Typerää, tiedetään.
Aina vanhempieni kanssa haudoilla käydessä hekin aina kauhistelevat kuinka sen ja sen haudalla ei ole yhtään kynttilää, eli lapset eivät välitä.
Me ei ikinä käydä haudoilla. Meidän hautajaisetkin on järjestetty niin, että siunaus ja sen jälkeen ei mitään ihme kahvituksia.. hautajaiset on omaisia varten, eikä siellä arkussa enää ketään ole.
Mulle mun isäni, isoisäni, mummuni ja hänen serkkunsa sekä appeni ovat aina läsnä, ihan arkenakin. Ei tarvitse mennä haudalle viemään kynttilää muistaakseni heitä.