Vuoden 2009 kinkunpaistoketju!
Moneltako uuniin, itse meinaan valvoa keskiyöhön asti ja sitten kinkku uuniin. Kymmenen kilon sellainen kyseessä, oisko sitten aamukymmeneltä valmis.
Kommentit (26)
Musta kinkku on ihan parhaimmillaan pikkasen lämpimänä, siksi laitan sen vasta noin myöhään.
Mulle joulu alkaa aina tästä kinkun uuniin laittamisesta, enää ei tarvi juosta mihinkään : )
menen nukkumaan klo 23-24 ja aamulla kello pirisemään aikaisin ja kinkkua katsomaan!
Ah, odotan jo sitä ihanaa kinkun tuoksua mikä alkaa tulla uunista yöllä!
nenään ja lapset jo tapittaa telkkarista lastenohjelmia..
Kamara alapuolella.
7,5 tuntia meni.
laitoin uuniin 19.30 ja pois otan puoli yhdeltä..mullon siis kinkkuvalvojaiset täällä menossa :D
Täällä yksi kinkuton luuseri. Kalkkuna menee uuniin varmaan huomenna joskus kahden aikaan ja samoin appelsiinimarinoitu porsaanfilee.
neljältä laitoin uuniin, ruiskuoressa. Yhen jälkeen otetaan pois.
ennen seitsemää, noin 4 kilon kinkku. Sairaan hyvää, Wotkinsin juhlakinkku ja paistoin ylikypsäksi ja perinteinen kuorrute päällä. Äsken maisteltiin ja voi että oli hyvää.
kun teillä menee noin pieniä aikoja. Itse paistan ilman pussia 100 asteessa alusta alkaen ritilän päällä, alla astoa jossa vettä. 7 kilon juhlakinkku voi ottaa 10-12 tuntia valmistuakseen, mutta onkin sitten todella hyvää ja mehevää.
Itselleni tuli pari vuotta sitten yllätyksenä tieto, että paistopussi itse asiassa kuivattaa kinkkua, ei mehevöitä, yllä oleva paisto-ohje siis Hakaniemen hallin Reinin lihasta.
Mies kun on aamuvirkku (ja on nukkunut jo tovin) herää suunnilleen neljän hujakoilla sitä katsomaan.
7,5 kilon kinkku
Kuuden kilon kinkku, varmaan neljän-viiden aikoihin valmis. Pitää laittaa muutaman kerran yön aikana kello soimaan, onhan sitä kuitenkin vahittava.
Keitin tossa aamuks sekametelisopan ja laitoin hedelmäsalaatin hyytymään. Nyt vielä tiskaan ja nautiskelen mukillisen glögiä, sitten nukkumaan :)
otin uunista kasilta ja kuorrutin sen
sillä aikaa uunin lämpö nousi kuorrutuslämpötilaan poistin kamaran ja kaavin läskit pois, levitin sinapin, sihtasin pintaan korppujauhot ja lapset tökki neilikat
kuorrutus uuni täysillä ja grilli päällä
jäähdytän ulkona suojattuna eläimiltä ja pistän jääkaappiin ennen kuin menen nukkumaan
survotut perunat&vehnäjauho imeltymässä uunissa
Pesen pian keittiön lattian, muut siivoukset tehty.
tällaista meillä
geenimuunnellulla soijalla ruokittu?
mutta mua toi geenimuunneltu ei pelota yhtään niin paljon kuin lisäaineet?
7kg kinkku :D