Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen äiti menee 18v poikansa kanssa toimenpidehuoneeseen, kun pojalle laitetaan tikit?

Vierailija
23.12.2009 |

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti voi tulla saattamaan ja odottaa odotushuoneess kun tikit laitetaan. ei sen sinne toimenpiteeseen tarvitse tuppautua

Jos poika toivoo äidin tai jonkun muun seuraksi kun menee tikattavaksi, kyse ei ole tuppautumisesta. Eikä myöskään vähäjärkisestä, jälkeenjääneestä tai muuten vain epänormaalista 18-vuotiaasta.

Vierailija
22/56 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne välittämiset on lopetettava ja pantava poika itsenäistymään 10 v, 15 v vai päivää vaille 18?

Jos lapsi haluaa, tai nuori tai nuori aikuinen vanhempansa mukan niin MITÄ PAHAA SIINÄ ON?

MITEN NIIN MIES EI OLE UÄ TUTKIMUKSESSA ULKOPUOLINEN, itse asiassa mitä suurmissa määrin! Tutkimukset kun eivät koske HÄNTÄ MITENKÄÄN NS. FYYSISESTI! On minullakin ollut mies mukana, mutta kyllä minä välitän edelleen todella paljon tuosta meidän mörökölli 17-vuotiasta pojan globista.

Olen itse joutunut ottamaan vastuun todella nuoresta ja voin kertoa ettei sekään ole hyvä vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sairaanhoitaja ja todellakin toivoisin että lähes kaikki 18-vuotiaat ottaisivat vanhemmat mukaan erilaisiin ohjaustilanteisiin. Varsinkin alle 20-vuotiaat miehet osaa olla aika hajamielisiä eikä välttämättä muista esim. kysyä itselle tärkeitä asioita. Mun mielestä kyse ei ole lainkaan mistään peräkammarin pojasta, jos äiti tulee mukaan. Oikeasti siinä tikinlaiton yhteydessäkin voi tulla sellaista informaatiota että on hyvä jos on useammat korvat kuulemassa. Käy sitä vanhemmillekin ja NAISILLE että ovat vaikka kivuliaita toimenpiteessä, jolloin kotiin päästyään eivät muista kaikkea lääkärissä puhuttua. On tietenkin pojan itsensä asia haluaako äitiään mukaan..

Vierailija
24/56 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sit ok mennä kaverin tai naapurin tueksi??

Mutta ei oman lapsen??

Vierailija
25/56 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo tilanne ole mikään esimerkki mihinkään.

Jos minä veisin 18v poikani terveyskeskukseen, menisin varmaan mukaan tikkaukseen ellei poika itse sanoisi minulle että et tule.

Mutta en hemmetti sentään solmisi terveen 18v pojan kengän nauhoja, pilkkoisi ruokaa lautaselle, petaisi sänkyä, siivoisi huonetta, hyysäisi yms.

Kyllä mä itsenäistymisen perään kuulutan mutta jos mun rakas lapseni loukkaisi itsensä ja olisin paikalla niin varmaan automaattinen reaktio olisi pysytellä lähellä.

Vierailija
26/56 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, kuinka pahasti tikattava on.

Muutoin sanoisin, että läheisriippuvainen ja lapsiaan kotrolloiva.

Vaan mitäpä se ulkopuolisille kuuluu?!

Vierailija
27/56 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mitä kuuluu?

Minusta se ei taas ole välittämistä jos ei ole valmis toista auttamaan.

Miten tämä liittyy itsenäisyyteen?

Vierailija
28/56 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lääkäri päästäisi. Onneksi mun ihmissuhteissa ei ole tuollaisia naurettavia rajoja ja sääntöjä siitä, mitä "kuuluu" tehdä ja mitä ei. Meillä rakkaus määrittää sen, mikä on milläkin hetkellä oikein.

Vierailija
29/56 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

periatteessa teen niin, että jos potilas on yli 12 v, niin pyrin aina järjestämään hänelle hetken keskustella lääkärin kanssa myös ilman vanhempia, jos asia on vähänkään sellainen, mistä nuori ehkä haluaa keskustella ilman vanhempiakin. Sen lisäksi tapaan nuoren ja vanhemman yhdessä, ja tarvittaessa vanhemman erikseen. En myöskään riisuta murrosikäisiä ja sitä vanhempia vanhempien nähden.

JOS tikit tulevat sellaiseen paikkaan, että minkään intiimialueen suhteen ei tarvitse riisuutua, tikkien laitto on ainoa hoidettava asia, ja vammamekanismiin ei liity mitään epäselvää (eli ei tarvitse haastatella nuorta päihdeasioista tai väkivaltaepäilystä), niin en kyllä näe mitään syytä, miksei nuoren sairaalaan kuskannut äiti voisi olla seurana ja apuna koko ajan, ja ottamassa hoito-ohjeita vastaan.

Eli ei tätä asiaa oikein voi päivitellä tietämättä kokonaiskuviota, ei suuntaan eikä toiseen.

Vierailija
30/56 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävi poikansa kanssa lääkärissä ihan viimeaikoihin asti. Kyseessä tosin syöpälääkäri, mutta mun mielestä silti outoa ettei aikuinen mies voinut yksin siellä käydä.

Vierailija
31/56 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisinhan mennä myös esim. jonkun ystäväni tai miehenikin mukaa. Tämä "ole mies" asenne saisi jo hellittää.

Vierailija
32/56 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä mun tyttö loukkas jalkansa vedessä niin että siihen tarvittiin tikit. Tyttö pyysi mut toimenpidehuoneeseen mukaan, pelkää piikkejä ihan simona. MInä siinä sitten rauhoittelin tyttöä. Ikää tytöllä oli silloin 16-vuotta. Oisko pitänyt kieltäytyä?

Vierailija
33/56 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kukaan täysjärkinen äiti, jolla täysjärkinen poika.

Vierailija
34/56 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa niin menen. Miksi sinne ei voisi mennä mukaan?

Olen mm. lyhyen ajan sisällä ollut kolmen "vieraan" aikuisen mukana turvana vain koska he pyysivät. :)

Vierailija
35/56 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No way! Joskus se mammat vaan on se napanuora katkaistava, kasvaa se teidän kullanmussunkin itsetunto, kun jo ihan itse pärjää.

Vierailija
36/56 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahasti loukkaantuneen miehen äiti tai vammaisen äiti. Kielitaidottoman miehen äiti. Äiti, joka tarvitsee itse jatkuvaa huolenpitoa vaikka verenpaineen tai dementian takia.

Moni 18v asuu vielä kotona, ei ehkä ole omaa autoa tai edes ajokorttia.

Vierailija
37/56 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa ruveta kasvattamaan miestä. Mitä te siellä toimenpidehuoneessa teette? Antakaa nyt hyvät ihmiset sille lääkärille työrauha.

Vierailija
38/56 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikaa. neuvolaan menon lapsen kanssa ymmärrän, mutta että aikuisen kanssa lääkäriin . 8

Vierailija
39/56 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

idiooteista 18-vuotiaista kaahailijoista (lähes poikkeuksetta poikia), niin en yhtään ihmettele, että tarvitsevat vielä "kaitsijaa" toimenpidehuoneeseen!

Vierailija
40/56 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se 18v mies voi olla piikkikammoinen tai pelätä verta. Vai onko tämä sallittua vain naisille, täysi-ikäisillekin?