Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä pianotunnit kannattaa/tulisi aloittaa?

Vierailija
22.12.2009 |

Heippa siskot!

Osaatteko kertoa, minkä ikäinen lapsi voisi aloittaa pianotunnit? Itse olen rimputellut pianoa kotona äidin opissa 4-vuotiaasta alkaen, mutta kun äiti opetti en koskaan mennyt "oikeille" soittotunneille.

Minkä ikäisenä lapset yleensä nykyään aloittavat soittoharrastuksen?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat lapseni ovat aloittaneet soittamisen kolme vuotiania, viulua ja selloa. Jos opettaja osaa opetta pieniä niin soittamisen voi aloitta hyvinkin nuorena, silloin opetus tietenkin on erilaista kuin isommille, myös vanhempien apua tarvitaan harjoitteluun, eikä kolme, neljävuotista edes voi pakottaa mihinkään, motivoida voi. harjoitteluun voi kehitellä erilaisia leikkejä ja pelejä. Omat lapset soittavat suzukimenetelmällä, joka sopii hyvin pienille. ja ero on kyllä huommattava kavereihin jotka ovat aloittaneet vasta 7- vuotiaina. Itse olen soittanut monia soittimia, myös aloittanut uuden soittimen aikuis iässä, joten tiedän että hyvin voi myös oppia soittamaan myöhemminkin.

Vierailija
22/25 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi mennä jo 5 vuotiaana, mutta usein se on leikkimistä eli saman lopputuloksen saisi jos kävisi muskaria. Toki lapsi tutustuu soittimeensa jo aikaisemmin.

Jos lapsi ei osaa lukea se vaikeuttaa nuottien oppimista C,D,E jne eivät ole tuttuja kirjaiminakaan saati nuotteina. Siksi olisi helpompaa että ne osattaisiin ensin. Lukemaan oppiminen osoittaa myös että lapsi on kypsä ja oppii myös nuottienlukemisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaan

PIANOTUNTEJA

aloittelijoille tai vähän jo soittaneille

Kangasalla

Lisätietoja 

puh. 0440923333

(Iltaisin)

Emilia

Vierailija
24/25 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oisko

Vierailija
25/25 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin pianon soiton melkein 10-vuotiaana kolmannen luokan kevätlukukaudella. Pienellä kotipaikkakunnallani järjestettiin aina kilpailuja kerran vuodessa, ja osallistuin pianon soittoon neljännestä luokasta yhdeksänteen luokkaan joka vuosi, ja pääsin joka kerta kolmen parhaan joukkoon, ja kuudennella luokalla voitin. Osallistujamäärä ei varmaan hirveän suuri ollut, ehkä alle kymmenen, ja suurin osa oli varmaan aloittanut soittoharrastuksen 1.-2. luokalla. Ei minusta mitään konserttipianistia tullut, lukioon mennessä lopetin soittotunnit hankalien koulumatkojen takia, mutta soittelin kyllä omaksi ilokseni.

Oma tyttäreni aloitti kanteleensoiton eskari-ikäisenä, ekaluokalla hän soitti pianoa, mutta ei kiinnostanut jatkaa. Ehkä hän jatkaa isompana.