Voiko vielä 36v onnistua todella isossa painon pudotuksessa?
Kommentit (72)
Itse laihdutin 40 vuotiaana 30kg eli hyvin voi.
Vierailija kirjoitti:
Voi. Sen kun jatkossa katsot, mitä syöt. Kova voimaharjoittelu auttaa myös.
Se liikunta josta itse tykkää, auttaa parhaiten. Kaikki ei ole salilla kävijöitä.
Onko neuvoja erityisesti niihin hetkiin, kun on liikkunut enemmän ja syönyt vähemmän mutta paino ei tipu. Olen adhd ja kärsivällisyys 0 ja näihin hetkiin laihdutukseni yleensä kariutuu.
Tottakai voi, olet vielä aika nuori muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se liikunta josta itse tykkää, auttaa parhaiten. Kaikki ei ole salilla kävijöitä.
Joo, mutta aerobisen harjoittelun merkitys painonpudotuksessa on vähäinen. Vanha totuus on, että sixpack tehdään keittiössä.
Tietenkin! Nythän on lääkkeetkin avuksi. Ei mitään häpeää käyttää niitä. Proteiinia, kuitua, kuntosalia, kävelyä ja unta. 35-kiloa on kesään mennessä helposti poissa.
Tottakai ja tossa iässä se on hyvä alottaa nyt samantien ennenku on isompi vahinko aiheutunu fyysisesti ja henkisesti. Toi 35kg on vähän se menee nopeaa. Anna aikaa mut pysy kokoajan oikeilla raiteilla syömisten kanssa olemalla järkevä. Sä saat syödä hyvin, kato vaa että se ruoka on oikeeta ruokaa eikä mitään valmisjuttuja tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien on pakko treenata kunnolla lihaksia, jos haluaa terveen vanhuuden. Vajaa 40 on oikeastaan viimeinen hetki naisilla siihen tai on loppuelämän jäljessä. Ja painokin lisääntyy, jos antaa lihasmassan vähentyä ikääntyessä.
Nykyään laihdutetaan lääkkeiden avulla. Ozempic tms.
Vierailija kirjoitti:
Et tiedä elämästä yhtään mitään
Minä pudotin 20 kiloa ja olen nyt 60 kg. Tämä on prosentuaalisesti aika paljon. Ja vielä isompi muutos siksi että lihasmassa on lisääntynyt eli tilanne on aivan kristallinkirkkaasti erilainen kuin pari vuotta sitten.
Ja peilistä sen näkeekin. Ikää 35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkera? Toiset vanhentuu aikaisemmin kuin toiset.
Vierailija kirjoitti:
Onko neuvoja erityisesti niihin hetkiin, kun on liikkunut enemmän ja syönyt vähemmän mutta paino ei tipu. Olen adhd ja kärsivällisyys 0 ja näihin hetkiin laihdutukseni yleensä kariutuu.
Armollisuus itseä kohtaan. Se, että jonain päivänä syömiset menevät ns. överiksi, ei tarvitse tarkoittaa, että peli olisi menetetty. Älä punnitse itseäsi joka päivä. Ja silloin kun punnitset, tee se aamulla WC-käynnin jälkeen, ennen aamupalaa. Se, että paino ei (enää) nouse, on jo edistystä. Naisena kannattaa seurata painoa vähintään kuukauden ajan ennen kuin sanoo mitään varmaa onnistumisesta/epäonnistumisesta. Itselläni kuukauden minimiarvo tuli aina n. viikon kuluttua kuukautisten alkamisesta. Lihastreeni voi nostaa painoa, vaikka vyötärönympärys pienenisi. (kokemusta on)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta aerobisen harjoittelun merkitys painonpudotuksessa on vähäinen. Vanha totuus on, että sixpack tehdään keittiössä.
Mutta se liikunta, joka ei kiinnosta, jää yleensä tekemättä. Tekemätön liikunta taas ei hyödytä yhtään mitään.
Mitä se ikä siihen liittyy?
Fysiikan lakeja ei kumota pelkällä iällä tai tahdonvoimalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 36v on vielä suhteellisen nuori,itsekkin juoksin parhaan aikani maratonilla 37vuotiaana,M58.