Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaisitko sinä tässä tilanteessa lapsille jouluna lahjoja?

Vierailija
22.12.2009 |

Ehkä olen kiittämätön tai ahne, mutta joka joulu pahoitan mieleni, näin on ollut jo pitkälti toistakymmentä vuotta. Ostaisitko sinä joululahjoja ainoan sisaruksesi lapsille, joista yksi kummilapsesi, jos olisit hyvätuloinen ja itselläsi ei olisi lapsia.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olen kiittämätön tai ahne, mutta joka joulu pahoitan mieleni, näin on ollut jo pitkälti toistakymmentä vuotta. Ostaisitko sinä joululahjoja ainoan sisaruksesi lapsille, joista yksi kummilapsesi, jos olisit hyvätuloinen ja itselläsi ei olisi lapsia.

Niiden lasten syykö se on? Itse ostan sisarukseni lapselle lahjan, vaikka minulla omiakin ja en ole hyvätuloinen. Joten ostaisin.

Varmaan unohdit kirjoittaa aloitukseen jotain oleellista?

Vierailija
2/17 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en muille lapsille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olisi montaa muuta kummilasta. Ja ajattelisin myös miehen puolen suvun: onko miehellä sisaruksia ja heillä lapsia ... jos on, niin tasapuolisesti pitäisi sitten ostaa heillekin, ja jättäisin lahjat ostamatta jos näin laskien lahjottavia alkaisi olla liikaa.

Meillä on kolme kummilasta ja ostamme lahjat vain heille: en osta kummilasten sisaruksille lahjoja vaikka ovatkin lastemme serkkuja. Koskapa näitä serkkuja on yhteensä 11. Meillä viisi lasta ja emme todellakaan odota saavamme lahjoja enoilta, tädeiltä tai sediltä.

Vierailija
4/17 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostaisin siskoni lapsille lahjoja, tottakai. Ostan nytkin mieheni siskon lapsille lahjoja, joista yksi kummilapseni, vaikka olemme miehen kanssa eronneet. Omia sisaruksia minulla ei ole

Vierailija
5/17 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muille välttämättä en, ainakaan mitään isompaa. Riippuen siitä miten läheisiä lapset mulle olisivat. Ehkä jonkin yhteisen paketin muille voisin antaa, ehkä.

Vierailija
6/17 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostaisin, koska ostan nytkin ex-miehen siskon lapsille, omia sisaruksia ei mulla ole. Serkkuja muistetaan aina...

Vierailija
7/17 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas näitä ketjuja ettei mitenkään saa tolkkua mitä oikeastaan edes kysytään, kun tuo taustoitus ei aukea..

Vierailija
8/17 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siskostasi, niin sehän on hänen oma asiansa. Voithan toki asiasta loukkaantua, ymmrrän senkin kannan, mutta jos tilanne jatkunut jo noin kauvan, niin unohda se ja jatka jouluasi omalla tavallasi :).

Vierailija
9/17 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä on lasten setä ja hänen puolisonsa, ovat myös yhden lapsen kummeja. Heillä ei ole kummallakaan muita kummilapsia, eikä lähisuvussakaan muita lapsia. Pahoitan mieleni siitä, että eivät koskaan muista mitenkään, ei synttäreinä eikä jouluna. ap

Vierailija
10/17 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran tiedät jo varmuudella etukäteen, mitä tuleman pitää!

Vierailija
11/17 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoitatko mielesi siitä, että he eivät osta lahjaa sinulle?

Minulle ei ole tullut mieleenkikään muistaa lasteni kummeja...

Vierailija
12/17 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muille lapsille en odottaisikaan mitään. Itsestäni on tuntunut tosi pahalta lähinnä lapsen puolesta kun lapsen yksi kummi ei muista häntä koskaan mitenkään ja toisen lapsen kohdalla kummi unohti lapsen synttärit eikä joulunakaan muisanut. Edellämainutun kohdalla en enää phoita mieltäni kun tiedän että ei kuitenkaan muista lasta ja ko. ihmisestä ei lapselle enää puhuta edes kummin. Lapsi siis ei itse edes tiedä että hänellä on tämä kummi. Toisen kohdalla tuo muistamattomuus phoitti ielen koska oli ennen lasta muistanut ja lapsi kummilleen jouluksi tehnyt itse hienon lahjan ja itse ei kummiltaan sitten saanutkaan mitään. Nyt tuli tosi hyvä mieli kun kummi kävi lahjan tuomassa ja lapsi sai itse antaa oman lahjansa kummille. Lahjan arvo ei ole tärkein vaan se muistaminen.

Vierailija
13/17 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt mullekin aukesi tämä ketju. Ap:ta siis harmittaa joka vuosi kun miehen veli ei muista heidän lapsiaan, edes sitä kummilasta. Menikö oikein?

Vierailija
14/17 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi jos ap:n miehen veli puolisoineen muistaa lapsia joulunaikaan jotenkin muuten kuin lahjoilla. Esimerkiksi viemällä pulkkamäkeen / kuuntelemaan kauneimpia joululauluja.

Jos itselläni ei olisi lapsia, haluaisin ehdottomasti mieluummin tehdä kummilapsieni/sisarusten lapsien kanssa jotain kivaa kuin hukuttaa heitä lahjoihin.

Vierailija
15/17 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en puhunut mitään itsestäni. Enkä myöskään siitä, että kummeja pitäisi muistaa. ap

Vierailija
16/17 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kirjakielellä, mitä on tapahtunut, jotta me ymmärtäisimme sinua. Tässä ketjussa ei taida kukaan ymmärtää sitä, kenen pitäisi ostaa lahjoja ja kenelle.

en puhunut mitään itsestäni. Enkä myöskään siitä, että kummeja pitäisi muistaa. ap

Vierailija
17/17 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mitä SINÄ tekisit, ostaisitko lahjoja veljesi lapsille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi