Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko synnyttäjien huuto muualle sairaalaan?

Vierailija
21.12.2009 |

Vai onko synnytyshuoneissa tehokas äänieristys? On varmaan aika noloa synnyttäjille jos muut kuulevat karjaisut ym. Ja eihän se ole miellyttävää muillekaan niitä kuunnella.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kuulantyöntäjätkin että saa voimaa!!!!

ite en oo kyllä missään synnytyksissäni huutanut, mutta hyvä jos se huuto auttaa siinä tilanteessa!!!

antakaa nyt ihmisten huutaa!!! kyllähän monet itkeekin eritilanteissa kun taas toiset!!!

Vierailija
22/34 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kai huusin välillä mutta enimmäkseen vaan pihisin ja puhisin ja uikutin jne, ja kätilökin sanoi vaan että kyllä tänne ääntä mahtuu..

Ei kyllä käynyt mielessäkään kuuleeko joku!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva saa traumoja, pitää laulaa synnytyslauluja ja isä hiljaa kakkosääntä.

Vierailija
24/34 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin mietistkelin etukäteen, että täytyypä leikata varpaankynnet näteiksi ja varmaan lakatakin ne. Ja voi kauheeta, jos eivät tee suolihuuhtelua, jos pöydälle tuleekin vauvan lisäksi jotain muutakin =/ Ja entä se huutaminen - en todellakaan kehtaa =O

Nämä ajatukset unohtuvat tasan tarkkaan, voin vakuuttaa sulle ap =) Siinä on ihan muutakin - tärkeämpää - mietittävää.

Vierailija
25/34 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva saa traumoja, pitää laulaa synnytyslauluja ja isä hiljaa kakkosääntä.

Vierailija
26/34 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ihmettelen tuota, kun minulle sanottiin neuvolassa ja pelkopolilla kätilö että ei saa huutaa.

Mikähän tässä sitten periaatteena että synnytyksessä ei saa pitää isoa ääntä jos on tullakseen?

Veikkaan etten pysty pitämään turpaani tukossa kun sieltä alapäästä repeytyy sellanen kolmen ja puolen kilon "pökylä" :)

Vierailija
27/34 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei nykyään sais huutaa synnyttäessään. Jos pelkäät mahdollisia traumoja jäävän siitä, että kuulet jonkun huutavan synnärillä jätä itse ens kerralla se lapsi siittämättä. V*ttu mua kiinnosta muut mammat yhtään ku puserran lasta ulos. Mä teen just niin ku itestä hyvältä tuntuu ja synnytys edistyis edes pikkasen. Laittakaa muut mammat vaikka ne korvatulpat korviin jos äänet synnärillä haittaa. Itkeehän siellä ne vastasyntyneetki, kai te niitäkin käytte ohjeistaan ettei saa itkeä ku se häiritsee mun äänetöntä synnytystä.

Vierailija
28/34 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei nykyään sais huutaa synnyttäessään. Jos pelkäät mahdollisia traumoja jäävän siitä, että kuulet jonkun huutavan synnärillä jätä itse ens kerralla se lapsi siittämättä. V*ttu mua kiinnosta muut mammat yhtään ku puserran lasta ulos. Mä teen just niin ku itestä hyvältä tuntuu ja synnytys edistyis edes pikkasen. Laittakaa muut mammat vaikka ne korvatulpat korviin jos äänet synnärillä haittaa. Itkeehän siellä ne vastasyntyneetki, kai te niitäkin käytte ohjeistaan ettei saa itkeä ku se häiritsee mun äänetöntä synnytystä.

tätä itsekin ihmettelen miksei saisi huutaa synnytyksessä.. pitäisikö siinä tilanteessa antaa toisille joku synnytys rauha toisessa huoneessa!

Tuskin tulen itsekään miettimään tuollaisia asioita ja varmasti karjun ihan kurkku suorana, mut kyllä itselläni silmät pyörähti ja suu loksahti auki kun minulle sanottiin ettei saa huutaa synnyttäessä

Vierailija
29/34 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Päijät-hämeessä,muistan kun olin synnyttämässä esikoistani ja matkalla edeniin, joku nainen huusi aivan hirveästi.

Pelästyin,että onko se oikeasti noin kamalaa :o

Mutta ei onneksi ollut kuitenkaan :)

Vierailija
30/34 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos kuulin huutoa jostain toisesta huoneesta kun olin synnyttämästä niin olin hieman kade koska oletin että siellä oltiin päästy jo tositoimiin.

En siis huutanut avautumisvaiheessa vaan ponnistusvaiheessa. Ja mun ponnistusvaiheet (4 kpl)ovat kestäneet ihan vaan muutaman minuutin. Ei mun voimat ole mihinkään karjumiseen huvenneet vaan olen saannut siitä lisävoimaa ponnistuksiin.

Miten voi oikeasti nolostua siitä että huutaa kun sattuu? Nolostutteko ylipäätänkin kaikista asioista? Elämää tää vaan on...

Vierailija
31/34 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en minä kokenut niin suurta kipua että olisi ollut tarvetta huutaa tai olisin ihmisenä sellainen että alkaisin huutamaan. Kait se sitten on ihmisestä kiinni kuka huutaa kuka ei. Mutta sanottakoon tähän vielä että olen 3 lasta synnyttänyt, koskaan en ole huutanut, kahdessa hyvin eri puolella Suomea olevassa sairaalassa synnyttänyt eikä huutavia äitejä sattunut millään kerroilla yhtä aikaa synnyttämään :)

Mutta varmasti saa huutaa jos siltä tuntuu, minä olen synnytyksissäni saanut tehdä ihan mitä olen halunnut jos se on ollut vain synnytyksen kannalta mahdollista.

Minä en ainakaan huutanut. Ähisin ja ehkä puhahtelin mutten huutanut. Saatoin sanoa, että ai saatana tai avautumisvaiheessa miehelle välillä, että ole hiljaa, ai että käy kipeetä ja sillain ääneen sitä kipua siinä "päästää pois" mutten suinkaan huutanut!

Vierailija
32/34 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun repesin niiiiiiin pahasti, idiootti kätilö vaan sano että älä huuda.

Vierailija
33/34 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en minä kokenut niin suurta kipua että olisi ollut tarvetta huutaa tai olisin ihmisenä sellainen että alkaisin huutamaan. Kait se sitten on ihmisestä kiinni kuka huutaa kuka ei. Mutta sanottakoon tähän vielä että olen 3 lasta synnyttänyt, koskaan en ole huutanut, kahdessa hyvin eri puolella Suomea olevassa sairaalassa synnyttänyt eikä huutavia äitejä sattunut millään kerroilla yhtä aikaa synnyttämään :) Mutta varmasti saa huutaa jos siltä tuntuu, minä olen synnytyksissäni saanut tehdä ihan mitä olen halunnut jos se on ollut vain synnytyksen kannalta mahdollista.

Minä en ainakaan huutanut. Ähisin ja ehkä puhahtelin mutten huutanut. Saatoin sanoa, että ai saatana tai avautumisvaiheessa miehelle välillä, että ole hiljaa, ai että käy kipeetä ja sillain ääneen sitä kipua siinä "päästää pois" mutten suinkaan huutanut!

ja pyhän äidin sädekehä kutreillesi. Että piti ihan vielä mainita, että 3 olet synnyttänyt etkä yhtään ääntä ole pitänyt.

Vierailija
34/34 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei huutamiseen. Helppo ja nopea synnytys:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän